آیا مصرف قهوه برای سلامتی مفید است؟

آیا مصرف قهوه برای سلامتی مفید است

مصرف قهوه به مقدار کم سه تا چهار فنجان در روز برای سلامتی مفیداست.
براساس مقاله‌ای که در ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده، تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می‌دهد که کسانی که مقداری قهوه در روز می‌نوشند کمتر از سایرین به امراضی مانند سرطان و بیماری‌های کبدی دچار می‌شوند. البته پژوهشگران هنوز نتوانسته اند کاهش خطر ابتلای به این بیماری ها و نوشیدن قهوه را اثبات کنند. به خصوص احتمال مفید بودن قهوه در جلوگیری از امراض کبدی وجود دارد.

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

 کاهش خطر سرطان پروستات با نوشیدن قهوه

قهوه چقدر برای سلامتی خوب است

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

به گفته پژوهشگران عوامل دیگری مانند نکشیدن سیگار یا تحرک بدنی می توانسته دلایل موثر دیگر در این زمینه باشد.
در عین حال، نوشیدن مقادیر زیاد قهوه به خصوص هنگام بارداری می‌تواند زیانبار باشد. همچنین کسانی که عادت به نوشیدن قهوه ندارند نباید به خاطر خواص قهوه و فواید بهداشتی احتمالی، نوشیدن قهوه را آغاز کنند.
نتیجه تحقیقات جدید که در دانشگاه ساتمپتون انجام شده تایید کننده پژوهش‌های قبلی در مورد احتمال مفید بودن مصرف قهوه، البته در حد اعتدال است. سرپرست این تحقیقات گفته است که

"همیشه در زندگی باید توازنی بین خطرات و فواید هر کاری را در نظر گرفت و در مجموع، فایده مصرف قهوه به مقدار کم از خطر ناشی از مصرف آن بیشتر است."

البته این موضوع در همه موارد صحت ندارد. به عنوان مثال، منابع پزشکی  تاکید دارند که زنان باردار نباید بیش از ۲۰۰ میلیگرم کافئین  یک یا دو فنجان قهوه  در روز مصرف کنند و مصرف بیش از این می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.
همچنین زنانی که با خطر شکست استخوان روبرو هستند نیز بهتر است مصرف قهوه را به حداقل کاهش دهند.
اما برای افراد بالغ و سالم، مصرف حدود ۴۰۰ میلیگرم یا کمتر در روز  یعنی سه تا چهار فنجان مشکلی ایجاد نمی‌کند و ممکن است مفید باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید