لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

در مقاله لاغری سربع  خواندیم که لاغری و کاهش وزن یک نوع استراتژی می باشد. این استراتژی با اضافه کردن یک سری مواد غذایی بود که برای کاهش وزن و لاغری به شما کمک می کرد. و با اضافه کردن این مواد قرار بود که به جنگ  چربی های ذخیره شده در بدن خود رفته وبه تناسب اندام دلخواه برسید. در مقاله فعلی تعدادی دیگر از مواد غذایی آورده شده است.

سبزیجات چلیپا ( به سبزیجاتی همچون انواع کلم بروکلی، گل کلم و کلم قمری که شکل ظاهری آنها همانند چلیپا ( صلیب ) است، سبزیجات چلیپایی می گویند که خاصیت ضد سرطانی زیادی دارند.) اضافه کنید. به گفته اوری هافمکلر نویسنده کتاب "جنگجویان رژیم غذایی" : ناهماهنگی در هورمون استروژن می تواند باعث شود بدن شما چربی بیشتری ذخیره مند. به علاوه این ناهماهنگی می تواند باعث به وجود آمدن بیماری هایی مانند: سرطان سینه شود. معمولا ناهماهنگی های سطح استروژن به علت داشتن رژیم های غذایی است که سبزیجات را در برنمی گیرد. نشانه های ناهماهنگی استروژن شامل: ناتوانی بدن در دفع و سوزاندن چربی های غیرطبیعی و چربی های شکمی، کاهش تمایلات جنسی، احساس خستگی مزمن و افسردگی و همچنین کاهش سطح تحمل استرس و فشار روحی. هافمکلر توضیح می دهد که می توان استروژن را در رژیم های غذایی یافت که شامل گوشت، نان، میوه، سبزیجات طبیعی، مواد سبوس دار و شیرین کننده های طبیعی یافت. سبزیجات چلیپا سرشار از (DMA) هستند. ماده ای ترکیبی که سطح هورمون استروژن را در بدن متعادل نگه می دارد.(سیارک)

-  گندم سیاه اضافه کنید.

به گفته دکتر پریسون، ویژگی بارز گندم سیاه پروتین بالای آن است و پروتین ها با آمینو اسید ها در ارتباط هستند. این ویژگی گندم سیاه باعث شده است که به طرز غیر منتظره ای در میان غذاهایی که برای رژیم گرفتن مورد مطالعه قرار گرفتند، دارای پایین ترین سطح کلسترول باشد. این پروتیین ها به گندم سیاه خاصیتی داده اند که پس از مصرف قند خون را ثابت نگه دارد و احساس سیری بیشتردوام داشته باشد این فرایند از ابتلا به دیابت و بیماری افزایش وزن مفرط جلوگیری می کند. به علاوه پروتین های موجود در گندم سیاه مانند آنزیم آی سی ایی عمل می کند. این آنزیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند. تمامی این تعاریف نشان می دهد که چقدراین ماده در کاهش وزن و لاغری نقش دارد.(سیارک)

-  سوپ جوی دوسر اضافه کنید.

وقتی در یک رژیم غذایی از سوپ جوی دوسر استفاده می کنید همانند: یک مولد کاهش وزن و لاغری عمل می کند. این سوپ برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار کارآمد و مفید است. سوپ جوی دوسر سبک و در عین حال مقوی است که معده را پر می کند و می توان برای صبحانه از آن استفاده کرد. به گفته دکتر ماری آلن استاد تغذیه و غذای دانشگاه مایین، استفاده از آرد جوی دوسر برای تهیه ی شیرینی و نان سفید نه تنها احساس سیری بیشتری به همرام دارد، بلکه می توان آن را همراه تخم مرغ صبحانه یا غلات صبحانه با شیر نیز مصرف کرد. تحقیقات پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که جوی دوسر یکی از سالم ترین محصولات غذایی برای کاهش وزن و لاغری است. شما می توانید سوپ جوی دوسر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و نتایج مثبت آن را حتما خواهید دید.

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

 

-  کفیر اضافه کنید.

نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه های کفیر است که سرمنشا آن کوه های قفقاز در روسیه می باشد. دارای عطر و طعم خوشی بوده و می تواند همراه با عسل و سایر میوه ها مصرف شود. همچنین مصرف کفیر بر روی حرکت روده، سهولت در هضم، تقوبت ایمنی، کاهش شدت و مدت اسهال، اختلال خواب، افسردگی و اختلالات زیاد فکری مؤثر می باشد و به بازسازی فلور میکروبی غشاهای مخاطی سراسر دستگاه گوارش کمک می کند. میکروارگانیزم های آن غیر بیماری زا بوده و برای تولید کفیر به مقدار زیادی لاکتوباسیلوس، اسیدوفیلوس و ساکارومیسز کفیر، نیاز می باشد. ترکیب کفیر تغییر پذیر بوده و به عواملی همچون منبع چربی شیر، ترکیب دانه ها و تکنولوژی فرآوری کفیر مربوط می شود. محصولات گوناگونی مانند: کفیر منجمد خشک شده، کفیر شیر پس چرخ و قرص جویدنی کفیر از آن حاصل می شوند. فرآیند تولید کفیر به دو صورت سنتی و صنعتی، اندکی متفاوت می باشد که بازدهی روش صنعتی به مراتب بیشتر خواهد بود.(سیارک)
همجنین کفیر:
100 کالری دارد.
3 گرم فیبر دارد.
5 گرم پروتئین دارد.
نیاز 20 درصد از کلسیم روزانه فرد را تامین می کند.

-  انواع مختلف لوبیا اضافه کنید:

یک فنجان لوبیای سیاه منبع بزرگی از پروتئین است. یه طوری که 15 گرم پروتئین را دارا است و می تواند کاملا بدن را راضی کند بدون اینکه دارای چربی های اشباع شده دیگر منابع پروتین مانند گوشت باشد. افرادی که در وعده روزانه خود لوبیا می گنجانند، 7پندکاهش وزن و لاغری بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. اگر بزرگسال باشند 199کالری و اگرنوجوان باشند235کالری نیز می سوزانند. دکتر داون جکسون بلانتر پروفسور بخش مغزواعصاب بیمارستان شیکاگو می گوید لوبیا ها پیزی دارند که گوشت ندارد، فیتوکمیکال ها که فقط در گیاهان و میوه ها یافت می شوند. لوبیا ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها دسته ای از فیتوکمیکال ها هستند که رادیکال های آزاد در بدن را از بین می برند. رادیکال ها ی آزاد می توانند باعث هرنوع سرطان باشند و می توانند باعث بیماری هایی مانند: پارکینسون و آلزایمر شوند.

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

-  میوه های آبدار وگوشتی اضافه کنید.

میوه های گوشتی مانند هندوانه، موز، توت فرنگی، تمشک، توت، گیلاس و آلبالو به عنوان غذاهای آب دار مشهورند. این میوه ها به علت میزان آب و مواد غذایی غنی که دارند بعد از مصرف شمارا تا مدتی سیر نگه می دارند و در عین حال کالری و مواد غذایی مورد نیاز شما را نیز تامین می کنند. خوردنشان به کاهش کلسترول فشار خون کمک فراوان ی نیز می کند. در تولید سروتونین نقش دارند و از ابتلا به افسردگی جلوگیری کرده و حس خوبی به شما القا می کنند.

-  زنجبیل و فلفل چیلی اضافه کنید:

تحقیقات نشان می دهد استفاده از زنجبیل و فلفل چیلی در وعده های غذایی روزانه باعث بالا رفتن روند سوخت و ساز بدن می شوند همچنین به خاطر مزه ی تند و حالت گرمایی که ایجاد می کنند چربی سوزی نیز انجام می دهند و این فرایند باعث کاهش چربی های مضر بدن و کاهش وزن و لاغری می شود. افرادی که از فلفل چیلی و زنجبیل استفاده می کنند به طور متوسط سوخت و ساز آن ها 8 درصد از افراد دیگر بالاتر است.

-  فلفل سیاه اضافه کنید:

اگر می خواهید از سوهاضمه وتپش قلب در امان باشید استفاده از فلفل راه کاری آسان و راحت است. به گفته مقاله منتشر شده در مجله تغذیه امروز، فرایند های شیمیایی در فلفل سیاه روی سیستم عصبی بدن شما تاثیر می گذارد و آن را فعال می کند. و باعث بالارفتن سوخت و ساز بدن می شود و کالری بیشتری نیز سوزانده می شود.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید