لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

روش جایگزین کردن مواد غذایی روش مفید و سالمی برای رسیدن به لاغری سریع تر و چربی سوزی بیشتر می باشد. در این مقاله جایگزینی تعدادی از مواد غذایی آورده شده است.  

-  به جای سیب زمینی سفید از سیب زمینی نارنجی (شیرین) استفاده کنید. سیب زمینی شیرین یکی از خوشمزه ترین اغضای خوانواده ی سبزیجات نارنجی است، که سرشار ازویتامین آ و ویتامین ث است. همچنین منبع عالی فیبر نیز است، مصرف آن قند خون و چربی دور شکم رانیز کاهش می دهد. بهتر است است قبل از اضافه کردن شکر و کره شیرینی آن را امتحان کنید تا هنگام پخت زیاد شیرین نشود. (سیارک)

-  به جای خوردن ساندویچ گوشت گاو ( hamburger ) ساندویچ گوشت گاومیش ( bison burger ) مصرف کنید.گوشت گاومیش یا بوفالو، بعد از یک بار مصرف نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. گوشت بوفالو در بیشتر قسمت هایش فاقد استروئید و آنتی بیوتیک ها است و سطح چربی آن از گوشت گاو، خوک و حتی مرغ بدون پوست پایین تر است. مقاومت بوفالوها به بیماری ها بیشتر از دیگر احشام است، درنتیجه آنتی بیوتیک کمتری لازم دارد. بوفالوها اغلب در حیات وحش بزرگ می شوند در نتیجه گوشت بوفالویی که می خرید فاقد هورمون هایی است که به گاوها برای بزرگ و چاق شدن سریعتر داده می شود.گوشت بوفالو سرشار از آهن و ویتامین ب12 است. با همه ی این تعاریف مزه و بوی گوشت آن بسیار شبیه گوشت گاو است.

به گفته سازمان تغذیه آمریکا: 3 انس گوشت بوفالو 152 کالری و 7 گرم چربی دارد. این میزان با گریل کردن کاهش می یابد. 90 درصد کمتر از ساندویچ گوشت گاو به طور متوسط 184 کالری و 10 گرم چربی دارد. حتی 93 درصد از گوشت بوقلمون کمتر است که 176 کالری و 10 گرم چربی دارد.(سیارک)

-  گوشت قرمز را از هر وعده ی غذایی حذف کنید و به جای آن گوشت بوقلمون قیمه شده یا بهتر از آن قارچ تکه تکه شده مصرف کنید. قارچ ها نه جزء میوه اند و نه سبزیجات اما می توانند تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری شما داشته باشند. به گفته دکتر آز اگر سعی در کاهش وزن و لاغری خود دارید در دستور پخت غذای خود به جای گوشت از قارچ سوخاری استفاده کنید، تقریبا هم مزه اند. قارچ در هر وعده غذایی که فیبر بالایی دارد بسیار بهتر از گوشت است همچنین

ماهیچه های بدن به پروتئین بیشتر از کربوهیدرات برای کاهش وزن و لاغری نیاز دارند. 

- به جای استفاده از روغن در دستور پخت خود از سس سیب استفاده کنید_در بیشتر دستورالعمل های پخت و پز شما می توانید هر نوع روغنی را حذف و یک یا دو پیمانه سس سیب اضافه کنید و مطمئن باشید نتیجه ی خیلی خوبی می گیرید. در هنگام پختن کیک ها و شیرینی ها می توانید روغن را حذف کرده سس سیب را اضافه کنید که با این کار چربی های مضر وارد بدن نمی شود و حتی می توان اضافه کردن شکر را نیز حذف کنید.

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

 

-  به جای استفاده از سس مایونز در دستور غذاهایتان از ماست یونانی ( ماست خانگی ) استفاده کنید. نمی توانید بدون سس مایونز ساندویچ یا سیب زمینی های سرخ شده تان را بخورید؟ یا شاید گروه خونی شما B یا AB است که می تواند وجود مقداری لبنیات را تحمل کند پس سراغ سس های پر از چربی نروید و به جای آن ماست یونانی را امتحان کنید. ماست یونانی پروتئین فراوانی دارد و لاکتوز کمتری نسبت به سس مایونز و ماست عادی دارد. حتی کسانی که از طرف دارن پروپا قرص لبنیات هستند می توانند کمی ماست یونانی را امتحان کنند، حتما خوششان خواهد آمد. می توان به جای سس مایونز از ماست یونانی استفاده کرد زیرا غلظت مشابهی داردند. این بدان معناست که اگر در یک دستور غذا یک فنجان سس مایونز وجود دارد می توان به جای آن از یک فنجان ماست یونانی استفاده کرد.

به طور کلی ماست ها سرشار از کلسیم هستند که به سوختن چربی کمک می کند و در کاهش وزن و لاغری نقش فراوان دارد.

تحقیقات دانشگاه تنسی در سال 2005 نشان می دهد، افرادی که در هر سه وعده ی غذایی خود ماست می خورند 22 درصد بیشتر وزن کم کردند و همچنین 61 درصد بیشتر چربی سوزی داشتند نسبت به افرادی که فقط کالری مصرفی خود را کاهش داده بودند.

-  به جای برنج سفید از برنج قهوه ای یااز دانه ی  کینوا استفاده کنید (کینوا گیاهی است که در آمریکای جنوبی می روید و نحوه طبخ آن شبیه برنج است.)

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

دانه های کینوا سرشار از آمینو اسید های حیاتی و ویتامین هایی مانند: منیزیم و کلسیم است. همچنین کینوآ سرشار از آهن و ویتامین B12 است. ویتامین B12 و آهن هر دو برای تولید انرژی و کاهش وزن و لاغری ضروری هستند.

اگر شما از کمبود ویتامین گروه B رنج می برید روند کاهش وزن و لاغری شما بسیار کند خواهد بود زیرا بدن شما قادر به ترکیب مواد نیست و در این کار ناتوان است.

کینوآ دارای 9 آمینو اسید ضروری است. پروتئین نیز در غذاهای گیاهی یافت می شود که در گوشت نیز وجود دارد. کینوآ فیبر و آهن زیادی دارد و هر نیم فنجان کینوآ پخته شده 111 کالری دارد. (سیارک)

-  کره تهیه شده از شیر گاو را کنار بگذارید و به جای آن از کره ی تهیه شده از شیر نارگیل استفاده کنید. آشپزی با یک سبک سالم و داشتن چربی سالم کمی مواد اولیه را خشک می کند. پس شما باید کمی بیشتر ترکیبات مرطوب تر مانند پوره ی میوه ها یا روغن استفاده کنید. کره نارگیل دارای فواید بسیاری است.

سرشار از لوریک اسید است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود و باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و دارای چربی های مفید است و به مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

- به جای استفاده از ژله هایی که به آنها شکر اضافه شده است از ژله هایی که از میوه ها و بدون شکر ساخته شده اند استفاده کنید. این هوشمندانه نیست، بیشتر ژله ها با هر چیزی حتی شیره غلات یا عصاره میوه شیرین یا مواد شیرین کننده مصنوعی شیرین شده اند، فقط مطالعه دستور تهیه آن را فراموش نکنید.

-  به جای استفاده از کره بادام زمینی بسیار شیرین از کره بادام درختی یا کره کاشیو ( بادام هندی ) استفاده کنید. دستور تهیه کره بادام زمینی خود را مطالعه کنید تا بدانید چه میزان شکر به آن اضافه شده است. برند های معتبر به ازای هر یک الی دو گرم مواد نگهدارنده یک الی دو گرم شکر اضافه می کنند. این مسئله مهمی نیست اما امروزه صنعتگران مختلف حدود نه گرم شکر به هر کدام از آنها اضافه می کنند، یعنی از شش قاشق چای خوری شکر مورد نیاز زنان و نه قاشق چای خوری شکر مورد نیاز مردان، یک و نیم قاشق آن را تامین می کند. بعضی از برندها به ازای هر گرم شکر یک الی دو گرم پروتئین نیز اضافه می کنند، البته در بعضی از آن ها قارچی سمی نام آفلاتوکسین نیز یافت شده است. چه کسی به آن نیاز دارد؟ مواظب خودتان باشید که هر کره ای مناسب نیست. (سیارک)

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید