با مصرف فیبر از آرتروز پیشگیری کنید

مطالعات جدید نشان داده است بیشترین فایده فیبر محافظت از آرتروز میباشد.2گروه از محققین 500 نفر از افراد بین 45 و 75 ساله را در خصوص شیوع بیماری آرتروز زانو و بیماری های قلبی بررسی نمودند و هر دو گروه به مواد غذایی مصرف کننده گان توجه خاصی داشتند. در پایان تحقیقات مشخص شد افرادی که مصرف فیبر بالایی داشتند نصبت به همسالان خود کمتر به بیماری های قلبی و آرتروز مبتلا شده بودند. همچینین هر دو گروه اشاره کرده اند چربی های اشباع شده نقش بسزایی در ایجاد بیماری های قلبی و آرتروز دارد.آرتروز از شایع ترین بیماری در ایالات متحده بوده و حدود 27میلیون نفر درگیر این بیماری میباشند. (سیارک)

بنیاد آرتروز اعلام نموده آرتروز در هر قسمت بدن ممکن است وجود داشته باشد، اما شایع ترین آنها در اندامهایی مثل زانو، باسن، گردن و کمر بوده افراد مسن و چاق بیشتر دچار این بیماری میگردند.

آرتروز درمان خاصی ندارد ولی تا حدی با ورزش و رژیم غذایی سالم و پر فیبر میتوان خطر ابتلا به این بیماری را به تعویق انداخت. خوردن 25گرم فیبر برای زنان و 35تا 40 گرم برای مردان بصورت روزانه پیشبینی میگردد.

محققان نشان داده اند 10درصد زنان و 18درصد مردان بالای 60سال دچار آرتروز هستند و از اختلال مفاصل رنج میبرند. خطر ابتلا در زنان بالای 50سال بیشتر از گروه های دیگر میباشد. تحقیقات نشان داده مصرف فیبر علاوه بر آرتروز در کاهش فشار خون، وزن و قند خون نیز تاثیر دارد. آجیل ها، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار منبع خوبی برای فیبر میباشند.

23 درمان خانگی طبیعی تاپ برای آرتریت های (آرتروز) نمایان شده ی دست ها

در صورت داشتن آرتروز چکار می توانم انجام دهم

مطالعات جدید نشان داده است چند راهکار ساده میتواند خطر آرتروز را کاهش دهد. اولین قدم ورزش سبک و کاهش وزن است. وزن کم (طبیعی) باعث میشود مفاصل فشار کمتری را متحمل شده و درنتیجه التهاب و درد کمتری متوجه زانوها میشود.

هنگام خرید مواد غذایی به برچسب آنها توجه نمایید، ممکن است غذاهایی که ادعا میشود کم چرب هستند، نمک یا قند بالایی داشته باشند. مواد غذایی حاوی فیبر یک گزینه مناسب برای افراد ابتلا به آرتروز بوده و علاوه بر کاهش علائم آرتروز، کلسترول و دیابت را نیز کاهش میدهد.

پیاده روی به عنوان یک فعالیت هوازی، نقش بسزایی در کاهش درد آرتروز دارد. پیاده روی هیچ فشاری روی مفاصل وارد نکرده و سبب کاهش فشار خون، تقویت قلب و کاهش خطر شکستگی استخوان ها و لگن میشود. فایده دیگر پیاده روی روی تقویت عضلات است که از آسیبهای ناشی از آرتروز جلوگیری میکند.

چگونه با داشتن آرتروز احساس بهتری داشته باشیم

آرتروز چیست

میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان منبع خوبی از فیبر بوده و برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه میشود. انواع مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات و انواع فلفل علاوه بر حفظ استخوان به حفظ غضروف ها کمک میکند. زیتون و روغن زیتون خواص زد التهابی خوبی دارند.

شکر و نمک جزو موادی هستند که توصیه میشود همه افراد بویژه بیماران مبتلا به آرتروز باید از آن اجتناب کنند. آرتروز، آرترئیت روماتوئید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل و نقرس پنج گروه آرتریت محسوبمیگردند. آرتروز شایعترین نوع آنها میباشد. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصلی شده و معمولا در ناحیه دست، زانو و لگن و ستون فقرات بیشتر مشاهده میشود.(سیارک) 3عامل وزن، سن و آسیب دیده گی مفاصل مهمترین دلیل بروز آرتروز میباشند. تحقیقات نشان داده در میان فیبرها فیبرغلات بطور خاص و معنی داری باعث کاهش درد زانو میشود. منبع:msn.com

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید