غذاهایی که سبب افزایش رشد مو می شود بخش دوم

جگر

قبل از امتحان کردن جگر بهتر است در رابطه با طعم آن قضاوت نکنید. این مسئله را به این خاطر عنوان می کنیم که بسیاری از افراد هستند که با دیدن گوشت جگر، احساس بدی به شان دست می دهد و از خوردن آن امتناع می کنند. با این وجود بهتر است بدانید که جگر ماده خوراکی بسیار مفید و مغذی ای بشمار می رود. در حقیقت در میان مواد خوراکی و غذایی ای که به منظور دریافت ویتامین ب می توان استفاده کرد، جگر از بهترین ها به حساب می آید و حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های ب است. در کنار آن، ویتامین ای نیز از دیگر ویتامین های موجود در گوشت جگر است که برای سلامت موی سر نقش بسزایی دارد و به استحکام و رشد موی سر کمک شایانی می کند. با تمام این تفاسیر بهتر است برای یک بار کمی بر ترس و احساس ناخوشایند خود غلبه کنید و از این ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی خود گاه به گاه بهره بگیرید.

قارچ

صرف نظر از اینکه از چه نوع قارچی استفاده می کنید، بیشتر انواع قارچ ها حاوی مواد معدنی و مغذی سالمی هستند که برای سلامت انسان مفید هستند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در قارچ ها بسته به نوع قارچی که استفاده می کنید، متفاوت است. برای نمونه قارچی را عنوان می کنیم که با نام پورتوبلو شناخته می شود؛ یک فنجان از این قارچ بخصوص به صورت پخته شده حاوی چیزی حدود چهل درصد از کل ویتامین ب 3 ای است که در طول روز بدان احتیاج دارید. از دیگر نکات مثبت در مورد قارچ ها، مقادیر زیادی از بیوتین موجود در آن ها است. صرف نظر از اینکه از قارچ خود چگونه استفاده کنید و چگونه آن را نوش جان کنید، برای سلامت موی سر شما نقشی مهم و مفید خواهد داشت. می توانید در سسی که برای سالاد خود استفاده می کنید از قارچ بهره بگیرید و یا حتی پودر آن را در قهوه خود بریزید.

هلو

هلو یکی دیگر از میوه هاو مواد خوراکی است که برای سلامت بسیار مفید است و سرشار از مواد مغذی است و انرژی طبیعی بی نظیری در اختیار شما قرار می دهد. از جمله مواد معدنی و ویتامین های موجود در هلو می توان به این موارد اشاره کرد: ویتامین ای، ویتامین سی و نیز ویتامین ب 6 از جمله ویتامین های موجود در هلو هستند و کمی اسید فولیک و نیاسین نیز از دیگر محتویات آن. علاوه بر مصرف هلو به تنهایی می توانید از تکه های یخ زده آن در نوشیدنی های خود استفاده کنید و یا حتی به عنوان مواد لازم برای یک دسر خوشمزه از آن استفاده کرده و نوش جان کنید.

فلفل

صرف نظر از اینکه فلفل دلمه ای چه رنگی داشته باشد، سرشار از ویتامین های آ و سی است و از منابع مغذی این ویتامین ها به شمار می رود. یکی از شایع ترین شیوه های استفاده از فلفل دلمه ای، استفاده از آن در سالاد سبزیجات و دیگر انواع سالاد است. البته غذاهای بسیاری هم وجود دارند که از این فلفل به عنوان مواد لازم برای پخت، در آن ها استفاده می شود. حتی اگر حوصله و وقت کافی برای درست کردن غذایی که حاوی فلفل باشد را نداشته باشید، می توانید به سادگی آن را تکه تکه کرده و نوش جان کنید. فلفل دلمه ای نیز نقشی تأیین کننده در سلامت و رشد موی سر ایفا می کند.

بیکن

البته مصرف هر روزه بیکن برای صبحانه توصیه نمی شود، اما اگر جایی در رژیم غذایی هر روزه خود برای آن کنار بگذارید ضرر نخواهید کرد و نکات مثبتی برای بدن به همراه خواهد داشت. بیکن سرشار از پروتئین است و نیز ویتامین های ب. نکته جالب توجه در مورد بیکن، وجود مواد معدنی کمیابی در آن است که در هر ماده غذایی ای یافت نمی شود. همانند سایر موارد این لیست، برای بیکن هم دستور پخت غذاهای متعدد و خوشمزه ای وجود دارد که می توانید از آن ها بهره بگیرید.

ماهی سالمون

اگر از علاقه مندان به غذاهای دریایی هستید و دوست دارید در رژیم غذایی خود حتما جایی برای آن کنار بگذارید، پیشنهاد متخصص های تغذیه به شما ماهی سالمون است که از سالم ترین مواد خوراکی دریایی به شمار می رود. نکته جالب توجه در مورد ماهی سالمون طعم خوب و بخصوص آن است که کار شما را برای طبخ آن بسیار راحت می کند و نیازی به استفاده از انواع ادویه و طعم دهنده های دیگر برای خوش طعم و بو شدن آن ندارید که البته این مسئله در مورد اکثر غذاهای دریایی معضلی است که برای کاهش بوی آن ها مجبور به استفاده از این گونه طعم دهنده ها می شوید. ماهی سالمون حاوی مواد معدنی مغذی و ویتامین های بسیاری است. ویتامین ب 12، ب3 و نیز ویتامین آ به همراه مواد مغذی دیگر از آن جمله اند. نکته دیگر در رابطه با ماهی سالمون وجود مقادیر زیادی چربی مفید امگا 3 در آن است که در تخم مرغ نیز یافت می شود که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

اسفناج

استفاده از اسفناج در سالاد و برخی غذاهای دیگر، طعم بسیار خوشایندی به آن ها می بخشد و این درصورتی است که طریقه استفاده از اسفناج را یاد بگیرید و به درستی از آن در غذا وسالاد خود استفاده کنید. اسفناج هم یکی دیگر از مواد بسیار مغری به شمار می رود که حاوی مقادیر زیادی آهن و بیوتین است که در رشد و استحکام موی سر نقش بسزایی دارد. البته اسفناج را بیشتر به عنوان یک منبع مغذی برای آهن می شناسیم چراکه حاوی مقادیر بسیار زیاد آهن است. اگر برای موی سر خود اهمیت قائل هستید و دوست ندارید موهای کم پشت و کوتاهی داشته باشید، توصیه می شود از برگ ها تیره تر اسفناج استفاده کنید. ناگفته نماند که بسیاری اسفناج را به تنهایی پخته و با اضافه کردن کمی نمک دریایی نوش جان می کنند که طعم خوبی دارد و بسیار ساده است و جای دادن چنین ماده خوراکی در رژیم غذایی می تواند گزینه ایده آلی باشد.

تخمه آفتاب گردان

تا جایی که به عامه مردم مربوط می شود، استفاده از این ماده خوراکی هنگام تماشای مسابقه های فوتبال و فیلم و تفریح هایی این چنینی بیشتر صورت می گیرد، اما جالب است بدانید که راه های دیگری نیز برای بهره گرفتن از این ماده خوراکی ارزشمند وجود دارد. کره تخمه آفتاب گردان می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کسانی باشد که به خاطر آلرژی و حساسیت قادر به استفاده از کره بادام زمینی نمی باشند. یکی دیگر از راهکار های استفاده از تخمه آفتاب گردان، جدا کردن پوسته (یا خرید مغز آماده آن) و استفاده از آن در سالاد است که طعم خوشایندی به سالاد شما خواهد بخشید. تخمه آفتاب گردان یکی از منابع مغذی ویتامین های ب به شمار می رود که برای سلامت، رشد و استحکام موی سر بسیار مفید است.

سیب زمینی شیرین

کربوهیدرات موجود در مواد غذایی به دو گونه تقسیم می شود: اولی کربوهیدرات ساده است که مصرف آن توصیه نمی شود و حداقل باید سعی شود کمتر مصرف شود، دومی اما کربوهیدراتی است که ترکیب پیچیده تری دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. بنا به نظر بسیاری از متخصص های تغذیه، یکی از رازهای داشتن عمری طولانی و سالم استفاده از این گونه کربوهیدرات است. یکی دیگر از فوایدی که اینگونه کربوهیدرات متوجه بدن می کند این است که زمانی که پا به سن می گذارید، ظاهری شاداب تر خواهید داشت. البته این در صورت مصرف مداوم مواد خوراکی ای است که حاوی اینگونه کربوهیدرات باشد، موادی همچون سیب زمینی شیرین. سیب زمینی شیرین از آن دسته مواد خوراکی ای است که بسیار مغذی است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین است؛ ویتامین ب 5، ویتامین آ و نیز بیوتین از آن جمله اند.

ماهی قزل آلا

اگر علاقه دارید و مایل هستید که در وعده غذایی خود از مواد خوراکی ای استفاده کنید که بیشترین استفاده را به موهای شما رسانده و برای رشد و استحکام موی سر مفید باشد، یکی از بهترین مواد خوراکی ای که توسط متخصص های تغذیه توصیه می شود، ماهی قزل آلا است. جالب است بدانید که تنها یک تکه از ماهی قزل آلا که در آن از غذای خود بهره می گیرد، حاوی چیزی حدود بیست درصد از کل ویتامین ب 5 لازم برای بدن در طول یک روز کامل است و نیز حاوی هشت درصد از ویتامین آی لازم برای بدن و این درحالی است مقادیر زیاد ویتامین ب 12 موجود در آن را نیز نمی توان نادیده گرفت. خوشبختانه با بهره گرفتن از همین ویتامین ها است که می توانید به رشد موی سر خود سرعت بخشیده و سبب استحکام ریشه مو شده و نیز ظاهری درخشنده تر به آن دهید.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

غذاهایی که سبب افزایش رشد مو می شود بخش اول 

فواید انگور برای مو

۸ روش برای مراقبت از موهای رنگ شده

درمان شوره سر در فصل زمستان

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو

۱۲ماسک خانگی تقویت کننده مو

روش های جلوگیری از بوجود آمدن موخوره

بهترین مواد برای موهای شما

اسرار زیبایی مو و سلامت پوست سر

استفاده از آب پیاز برای رشد مو 11 مورد

۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید