ادویه هایی که با التهاب مبارزه می کنند

در

ادویه

گیاهان و ادویه ها نه تنها طعم خاصی به غذاها می دهند ، بلکه به بدن نیز کمک می کنند تا به طور طبیعی با التهاب مبارزه کند.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه سنتی برای بیشتر غذاها است. مدت هاست که برای مبارزه با عفونت ها ، سرماخوردگی و بیماری های کبدی استفاده می شود. زرچوبه یکی از قدرتمندترین داروهای ضد التهاب است. طبق برخی گزارش ها ، زردچوبه قادر به مبارزه حتی سرطان است. معمولا توصیه می شود زردچوبه را به همراه فلفل سیاه به ظروف اضافه کنید - تا اثر آن را تقویت کند.

دارچین

بسیاری از افراد دارچین را به دلیل عطر و بوی آن دوست دارند و اغلب به دسرها ، غلات ، اسموتی ها و نوشیدنی ها اضافه می کنند. از جمله خواص دیگر دارچین ، عملکرد مغز را تقویت کرده و هضم غذا را تحریک می کند.

فلفل

فلفل کاین حاوی کپسایسینوئیدهاست ، که به آن قویترین خاصیت ضد التهابی می دهد. فلفل به تسکین علائم ورم مفاصل ، کاهش سردرد ، جلوگیری از لخته شدن خون ، تحریک پاکسازی بدن و بهبود هضم غذا کمک می کند.

زنجبیل
زنجبیل که بهار امسال به عنوان محبوب ترین در میان ادویه جات و ترشی جات تبدیل شده است ، اثر ضد التهابی قدرتمند دارد. همچنین حالت تهوع و استفراغ را به ویژه در دوران بارداری از بین می برد. این بیماری قادر است سرماخوردگی را به سرعت درمان کرده و گلو درد را تسکین دهد.

میخک

میخک دارای یک اثر ضد باکتری و ضد التهاب قدرتمند است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به طور گسترده ای به صورت شستشو استفاده می شود.

مریم گلی

 

رزماری نه تنها خاصیت ضد التهابی دارد بلکه باعث بهبود حافظه ، تحریک هضم و تسکین درد عضلات می شود. خوب است به سبزیجات اضافه کنید.

 

مریم گلی یا سیج (sage) قادر به آرام کردن گرفتگی قاعدگی ، رفع ناراحتی دستگاه گوارش و بهبود گردش خون است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۶پنج گیاه و ادویه برای محافظت در برابر بیماری های زمستانی پنج گیاه و ادویه که به سیستم ایمنی بدن برای محافظت در برابر بیماری های فصلی کمک می کند. مریم گلی. اسانس مریم گلی دارای اثر ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. دارای اثر ضد التهابی، ضد عفونی کننده، قابض، ضد درد، خلط آور، ادرارآور، بهبود حافظه است. رزماری. حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشد، التهاب، درد را کاهش می دهد، گردش خون و سیستم ایمنی را تحریک می کند و سموم را دفع می کند. دارچین. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، دارای خواص ضد التهابی و هموستاتیک است، حافظه را بهبود می بخشد و به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک می کند. همچنین میل به قند و سطح قند خون را کاهش می دهد. نعناع. ضد عفونی کننده قوی. دم کرده برگ نعناع برای عصبی شدن، افزایش اضطراب، کمک به اختلالات خواب، بی خوابی موثر است. اکیناسه برای سرماخوردگی، دندان درد، زخم، زخم و تبخال استفاده می شود. عاملی که باعث تحریک و شبیه سازی ایمنی می شود. این سرمایه ها بسیار قدرتمند هستند. از آنها غافل نشوید، با کمترین دوز شروع کنید. قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه بخوانید...

بهتر بخوابید 6 نوشیدنی

در

شیر طلایی با گونه هایی مانند هل سبز، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل

چگونه بهتر بخوابید؟

واقعا خوابیدن همیشه ساده و راحت نیست. در حقیقت، پیدا کردن یک برنامه خواب راحت پایدار می تواند چالش برانگیز باشد.خوشبختانه چند نوشیدنی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریع تر بخوابید  و در طول شب خوابی آرام داشته باشید. (غذاهای متعددی  هم وجود دارند که به شما کمک می کنند راحت بخوابید.)

یکی از این نوشیدنی های شبانه را انتخاب کنید تا 7-8 ساعت استراحت مورد نیاز شما را با خوابی آرامش بخش به شما بدهد.

آب

آب و لیوان آب

آب بیشتری بنوشید
چگونه آب ساده کمک خواهد کرد که شما در شب بهتر بخوابید؟ خوب، "دریافت آب کافی در طول روز به طور مستقیم به خواب شما تاثیر می گذارد، زیرا رفتن به رختخواب بدون مصرف آب کافی در طول روز باعث کم آبی بدن می شود و حتی می تواند در طول شب باعث اختلال در خواب شما بعلت تشنگی و بیدار شدن گردد.اما اگر در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید تا بدن تان هیدراته شود، این اختلال بوجود نمی آید البته دقت کنید نزدیک به زمان خواب آب بیش از حد ننوشید، یا قبل از خوابیدن، چند باردستشویی بروید.

شربت میوه گیلاس

شربت میوه گیلاس

 ترشی گیلاس یک منبع طبیعی ملاتونین است که این هورمون به تنظیم ریتم شبانه روز بدن کمک می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد آب شربت گیلاس برای کاهش درد عضلانی و افزایش قدرت عضلانی، به ویژه در میان دونده مفید است. 

شیر طلایی

شیر طلایی مخلوط هل سبز، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل 
شما احتمالا این نوشیدنی را در Instagram دیده اید، اما در واقع ریشه آن در پزشکی آیورودا است. شیرطلایی یا مون میلک یک نوشیدنی گرم حاوی ترکیبات گیاهی مانند زردچوبه، جینسینگ، بادام، چاشنی و فلفل سیاه است. مردم می گویند که به آنها کمک می کند تا بهتر بخوابند، هرچند از نظر علمی هنوز ثابت نشده است که  چرا چنین خاصیتی دارد. شواهدی وجود دارد که مواد تشکیل دهنده ممکن است موجب خواب آلودگی و آرامش شوند، اما ممکن است افرادی که از نوشیدنی، قبل از خواب استفاده می کنند، ،به علت گرم بودن نوشیدنی بهتر می خوابند.

Michalcyzk می گوید: "Adaptogens و ashwagandha آداپتوژن موجود در این نوشیدنی  برای کمک به مبارزه با اثرات استرس و ایجاد یک احساس آرامش بخش که درست قبل از خواب لازم است، عمل می کند."

چای بابونه

چای بابونه

 هر نوع نوشیدنی گرم ذاتا آرامش بخش است، اما چای بابونه ممکن است علاوه بر گرما برخی از مزایای آرام بخشی را داشته باشد. همانطور که در Cut گزارش شده است، تحقیقات بیش از حد وجود دارد، اما یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2016 متوجه شد که بابونه باعث کاهش علائم در افراد مبتلا به نوعی از اضطراب میشود

کلی جونز می گوید: "بابونه به خاطر آرامش بخشی به خوبی شناخته شده است، اما برخی  چای بابونه را با اسطوخدوس برای اثرات بیشتر ترکیب می کنند."

چای سبز

چای سبز

چای سبز، تیره و تلخ مانند چای انگلیسی نیست، دارای کافئین است! سعی کنید در طول روز بنوشید اگر میخواهید به سرعت به خواب بروید، چای سبز بدون کافئین را انتخاب کنید.

شیر

شیشه و بطری شیر

یک لیوان شیر گرم در به خواب رفتن کمک می کند. شیر حاوی تریپتوفان است که به مغز  درتولید سروتونین و ملاتونین کمک می کند. بعضی از مردم فکر می کنند که به دلیل تریپتوفان موجود در شیر احساس خواب آلودگی می کنند، اما در واقع، تریپتوفان کافی در شیر وجود ندارد که این نوع اثر را داشته باشد.

پس چرا با یک لیوان شیر بهتر می خوابیم؟ احتمالا علت فقط خوردن چیزی گرم و راحت قبل از خواب است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۶زردچوبه آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد التهابی و ضد باکتری، درمان ناراحتی های گوارشی، بیماری های کبد، روماتیسم، آرتریت، بیماری های مفصلی، بیماری های پوستی - خارش، اگزما، بثورات، التهاب، صفراساز قوی و کلرتیک است، سموم را دفع می کند، خون را عادی می کند. ترکیب، کلسترول و قند خون را کاهش می دهد، زخم ها و زخم ها را التیام می بخشد، پوست را سفید می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۶زردچوبه یک گیاه علفی و چند ساله کوچک با ارتفاع کمتر از یک متر، از خویشاوندان نزدیک زنجبیل است که در مناطق گرمسیری جنوب آسیا تا ارتفاع 2000 متری از سطح دریا رشد می کند. آب و هوای گرم و مرطوب و خاک های سبک را ترجیح می دهد. به طور گسترده در هند، چین، اندونزی و همچنین در سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، استرالیا، پرو و ​​هائیتی و جامائیکا کشت می شود.

در ادامه بخوانید...

10 ماده غذایی ضدالتهاب اگر تمام روز می نشینید

در

10 ماده غذایی ضدالتهاب اگر تمام روز می نشینید

در صورتی که در طول روز مجبورید زیاد بنشینید مطمئنا قسمت هایی از بدن شما دچار بیماری بصورت التهاب همراه با قرمزی و سوزش می شود. برای پیش نیامدن التهاب بهترین روش تحرک داشتن است اما در صورتی که کار شما وابسته به زیاد نشستن است از خوردن این 10 ماده غذایی که غنی از امگا 3 هستند و خواص ضد التهاب دارند غافل نمانید.

1. بلوبری

بلوبری

- بلوبری، که دارای آنتوسیانین بیشتری نسبت به سایر توت ها است، همچنین دارای ویتامین C و رزوراترول می باشد، که هر دو رادیکال های آزاد که باعث التهاب می شوند را از بین می برند.

 2. آجیل

آجیل

- گردو دارای ALA بیشتر از هر آجیلی و بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E و دارای آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها از آسیب اکسیداتیو کمک می کند


 
  3. آناناس

آناناس

- آناناس حاوی ضد التهابی قدرتمند به نام برملائین است.

4. روغن زیتون

روغن زیتون

- روغن زیتون با جلوگیری از تولید آنزیم های COX-1 و COX-2 پرولاپلاسمی، التهاب را از بین می برد. همچنین می تواند خطر بیماری قلبی عروقی کاهش دهد وباعث کاهش وزن  شود.

 5.زردچوبه

زردچوبه

- این ترکیب فعال دارای خواص قوی ضد التهابی وخواص آنتی اکسیدانی است، به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند که زردچوبه را در رژیم خود قرار دهید.

6. سیر

خواص سیر

- مصرف یک مکمل سالانه سیر دارای بالاترین غلظت ترکیبات بیولوژیک است، اما مطالعات همچنین نشان داده است که سیر تازه منافع زیادی دارد.

7. چای سبز

خواص چای سبز

- نوشیدنی چای سبز به عنوان یک معجزه سلامت برای قرن ها شناخته شده می باشد، اکنون می تواند با اثرات ضد التهابی ناشی از نشستن و افزایش وزن مبارزه کند.

8. آووکادو

خواص آووکادو

- رژیم غذایی غنی از چربی های غیر اشباع ممکن است، توده چربی بدن را در اطراف شکم از بین ببرد.آووکادو غنی از چربی های غیر اشباع است.

9. ماهی چرب

ماهی سالمون

- که دارای غلظت بالایی از امگا 3 می باشند که خواص ضد التهابی دارد.

10.تخم کتان

خواص تخم کتان

- بیشتر از هر دانه ی مغذی دیگری منبع چربی خوب و امگا 3 می باشد. البته بدانید که تخم کتان بسیار حساس است و به راحتی اکسید می شود در صورت پودر کردن به اندازه هر وعده پودر شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مسمومیت با یکی از محبوب ترین ادویه های دنیا

در

غذای بنگلادشی

کارشناسان می خواستند دریابند که چرا آثار سرب اغلب در خون ساکنان بنگلادش یافت می شود. همانطور که مشخص شد مقصر پیدا شد.دانشمندان دانشگاه استنفورد گفتند که ادویه محبوب کاری Curry می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که سعی در تشخیص دلایل وجود سرب در خون ساکنان بنگلادش دارند.

معلوم شد که به احتمال زیاد علت استفاده گسترده از ادویه کاری ، که حاوی زردچوبه است علت وجود سرب در خون ساکنان بنگلادش باشد . زردچوبه ممکن است حاوی سرب باشد. دانشمندان دریافتند که در تولید پودر زردچوبه ، از کرومات سرب به عنوان یک رنگ استفاده می شود ، که به تمام چاشنی های شناخته شده ، رنگ زرد روشن می دهد. این ماده بلوری مسموم زرد نمکی از فلز سرب و اسید کرومیک است.


عمل اضافه کردن آن به زردچوبه از دهه 80 قرن بیستم آغاز شد ، هنگامی که یک فاجعه طبیعی در بنگلادش اتفاق افتاد و باعث خرابی گیاه زردچوبه شد. سپس آنها تصمیم گرفتند که آن را "رقیق" کنند. دانشمندان دریافتند که محتوای کرومات سرب موجود در زردچوبه می تواند به 1000 میکرو در گرم برسد.

به عنوان یک نوروتوکسین قدرتمند ، سرب خطر ابتلا به انواع بیماری قلبی عروقی در بزرگسالان را افزایش می دهد و باعث تاخیر در رشد در کودکان می شود. در همین زمان ، دانشمندان خاطرنشان كردند كه آنها هیچ مدرک مستقیمی از محتوای ماده خطرناک موجود در زردچوبه در خارج از بنگلادش پیدا نکرده اند.

با این حال ، محققان هشدار داده اند ، سیستم کنونی بازرسی ایمنی مواد غذایی تنها می تواند بخشی از زردچوبه تقلبی فروخته شده در سراسر جهان را تشخیص دهد. علاوه بر این ، ادویه های تقلبی های دیگر نیز مستثنی نیستند - ادویه کاری در سراسر جهان محبوب است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذای چربی‌ سوز عالی 5 مورد

در

ما همیشه در جستجوی یک معجزۀ کاهش وزن هستیم، غیر از این است؟ لطفاً تلاش حداقلی و نتیجه حداکثری باشد. اُه صبر کنید، شدنی نیست؟ لعنت. به میز کار برگردید.

ما به طور فزاینده زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، در حقیقت، دقیقاً هفتۀ قبل گزارش شد که نیمی از بزرگسالان اصلاً ورزش نمی‌کنند. هیچی. هیچی. هیچی. این یک آمار واقعاً شوک‌آور است که در اینجا یک مشکل کاملاً بزرگ را پررنگ می‌کند. آیا ما کلاً به سادگی خیلی مشغول هستیم یا آیا فقط تنبل هستیم؟ ساده است که به زندگی خواب‌آلود بچسبیم، منظورم این است که، سلام نتفلیکس! اما ما نمی‌خواهیم تبدیل به یک جهان سیب‌ زمینی شویم. بنابراین در حالی که من به شما انگیزه می‌دهم ، شما هم می‌توانید برخی غذاهای سودمند را مطالعه کنید که به شما در سوزاندن کمی چربی کمک می‌کنند.
بنابراین بدون مشغله‌ی بیشتر، پنج غذا برای از بین بردن چربی! * و این بدین معنا نیست که می‌توانید ورزش کردن را ترک کنید.

1. فلفل قرمز

من دارم در مورد فلفل قرمز تند صحبت می‌کنم. این فلفل‌ها شامل کپسایسین هستند، این چیزی است که به آن‌ها گرما و ضربه‌ی قدرتمند می‌دهد. آن‌ها همچنین کمک می‌کنند که کالری هم سوخته شود، هوورا! شما می‌توانید فلفل قرمز را خام (اگر به اندازه‌ی کافی شجاع هستید) یا به شکل پودر شده بخرید. به طور جایگزین شما می‌توانید یک سس تند انتخاب کنید که می‌تواند در تقریباً همه چیز، با یک وسعتی استفاده کنید. 

2. تمام حبوبات

این باعث می‌شود در حقیقت بدنتان دو برابر شدیدتر کار کند. حبوبات اساساً دو برابر بیشتر از بسیاری از غذاهایی که کالری را می‌شکنند مانند برنج چربی می‌سوزاند بر خلاف غذاهای فرآوری‌شدۀ کثیفی که ما قطعاً نیاز نداریم. تمام اوقات مردم اشتباه می‌کنند که حبوبات را از رژیمشان با ترس از این که نفخ می‌کنند یا وزنشان بالا می‌رود کنار می‌گذارند، بلکه چنین نیست!

3. نارگیل

شرط می‌بندم که انتظار این را نداشتید، داشتید؟ نارگیل غنی از تریگلیسریدهای زنجیرۀ واسط است. هیچ معنایی برای شما دارد؟ برای من هم واقعاً معنایی ندارد، اما معنایی که می‌دهد این است MCFAS می‌تواند نرخ سوخت و ساز ما را تا 30% افزایش دهد! حالا این آماری است که می‌توانم با آن روی میز برگردم. چرا شیر روزانۀ معمولی تان را با شیر نارگیل جایگزین نکنید؟ سالم، خیلی خوشمزه و چربی‌سوز است، بی شوخی! اگر شیر مورد علاقۀ شما نیست پس نارگیل یک عصرانۀ خوب برای شما ایجاد می‌کند.

4. آووکادو

آووکادو یکی از غذاهای مورد علاقه  من است ! کرم‌دار و چرب که از نظر فنی سالم است؟ خواهش می‌کنم بله. تنها مزۀ خوب و خارق‌العاده ندارد (چه کسی گاکامول دوست ندارد؟)، سوخت و ساز ما را بالا می‌برد و فرآیند تبدیل چربی به انرژی را سرعت می‌دهد. وای! چه دستورالعمل ساده‌ای – چند تا آووکادو بخیسانید، یک پیاز قرمز ریز کنید، و مقداری نمک و لیمو ترش بیفزایید و تمام! برای یک گزینۀ سالم با کمی هویج یا خیار میل کنید.

5. زنجبیل

این یک مورد جدید برای من بود، اما زنجبیل هم یک غذای چربی‌سوز عالی است. می‌تواند توانایی افزایش دمای شما را بالا ببرد که یعنی بدن شما باید بیشتر از آن کالری‌های مزاحم را بسوزاند که دما را پایین نگه دارد، برنده شدید! زنجبیل تازه یک افزودنی فوق العاده برای سوپ‌ها و سرخ‌کردنی‌ها است، همچنین می‌تواند در پختن نیز استفاده شود بنابراین گزینه های زیادی وجود دارد! 
مقدارزیادی از سایر غذاهای جالب وجود دارد که با بافت‌ها ترکیب شده و اشتیاق شما را بیشتر میکند ، به شما کمک کند که احساس سیری کنید. عدس، موز، کوینولا و آجیل همگی مواردی خوب برای امتحان کردن و کنار گذاشتن شیرینی‌های اشتیاق‌آور هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های موثر خانگی برای هپاتیت C

در

آیا از هپاتیت C رنج می برید؟ آیا وضعیت کبد شما با گذر زمان وخیم شده است؟ هپاتیت C یک بیماری جدی است و اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به نوبه‌ی خود کشنده باشد.
بدون شک گزینه‌های درمانی پزشکی در دسترس، برای درمان این بیماری وجود دارند. اما برخی درمان‌های خانگی شگفت‌انگیزی نیز وجود دارند که می‌توانند روند درمان را تسریع نمایند. در این پست، قصد بحث درباره‌ی علائم و علل هپاتیت C را داریم و همراه با آن درباره درمان‌های خانگی خاصی که برای درمان بیماری موثر هستند، حرف خواهیم زد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.
هپاتیت C چیست؟


هپاتیت C یک بیماری کبدی است که توسط ویروس هپاتیت C ایجاد می‌شود. این بیماری با یک تب خفیف شروع و با گذشت زمان شدت می‌یابد. این بیماری کشنده است و فورا جهت پیشگیری از مرگ باید درمان گردد. اغلب هپاتیت C یک بیماری طولانی مدت است و از اینرو به هنگام شروع علائم، مشورت با پزشک خانواده مهم می‌باشد.(سیارک)


علائم:
علائم هپاتیت C شامل درد مفاصل، درد عضلات، خارش دائمی در همه‌ جای پوست، درد شکم، و خستگی می‌باشد. ادرار تیره و احساس سستی کلی نیز اغلب دیده می‌شود. اگر عفونت‌هایی از این گونه، شدت یابند، می‌توانند بعدا منجر به سرطان کبد شده و کل سیستم را از بین ببرند. زخم دائمی کبد نیز می‌تواند منجر به مرگ گردد. گاهی اوقات نیز کبد، پیوند زده می‌شود.


علل:
هپاتیت C می‌تواند به دلایل مختلف صورت گیرد. برخی از این دلایل در زیر بطور مختصر آورده می‌شود:
• تماس جنسی با فردی که به این بیماری آلوده است.
• کودکان از مادران آلوده، مبتلا می‌شوند.
• خون فرد آلوده می‌تواند به فرد دیگری که مبتلا نیست، برسد. این نیز منجر به هپاتیت C می‌شود.
در اینجا برخی از بهترین راه‌حلهایی را که شما می‌توانید در خانه برای درمان هپاتیت C انجام دهید را می‌آوریم.


1. سیر:
بهترین راه‌حل شناخته شده برای زدودن سموم از بدن شناخته شده است. سیر با موفقیت تمامی رادیکال‌های آزاد را زدوده و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز عمل می‌کند. سیر بهمراه چند ضد ویروس، آنتی بیوتیک و ضد قارچ خصوصیاتی دارد که فعالیت ویروس در داخل کبد را متوقف و شما را کمتر در معرض بیماری‌های تهدید‌کننده حیات، از جمله هپاتیت C می‌کند.
چگونه سیر را مصرف کنیم: دو حبه کوچک از سیر خرد شده را در اول صبح با یک لیوان آب گرم بخورید.


2. زردچوبه:
زردچوبه به روش‌های مختلف به التیام بدنتان کمک می‌کند. زردچوبه شامل خواص ضدالتهابی است که با بیماری‌های تهدیدکننده حیات مبارزه می‌کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را بهبود بخشیده و تولید صفرا را در سیستم بدنتان بالا می‌برد. همچنین زردچوبه بعنوان کاهش دهنده کلسترول بالا، شناخته شده است. (سیارک)
زردچوبه را چگونه مصرف کنیم: یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و آن را دو بار در روز مصرف نمائید.


3. شیرین بیان:
شیرین بیان شامل چندین خاصیت دارویی است. این ماده دارویی بارها، جهت درمان چند بیماری و ناخوشی دیگر نیز استفاده گردیده است. این ریشه چندین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی خود، سموم را از بدن شما دفع کرده و به رادیکال آزاد نیز آسیب می‌رساند.
شیرین بیان را چگونه مصرف کنیم: چای شیرین بیان را بنوشید. آب گرم، یک کیسه چای، کمی شیرین بیان و مقداری عسل استفاده کنید.


4. روغن کرچک:
روغن کرچک به حفظ مایعات کمک کرده و از جمع شدن آن در داخل کبد جلوگیری می‌کند. همچنین رشد ویروس را متوقف می‌سازد.
نحوه استفاده از روغن کرچک: مقداری روغن کرچک را گرم کرده و پارچه تمیزی را داخل آن فرو برید. می‌توانید پارچه را روی شکم خود (در ناحیه بالای کبد) قرار داده و روی آن پارچه پشمی پهن کنید. کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید جهت پیش‌گیری از هر نوع تورم، قراردادن بطری آب گرم روی آن است.


5. خارشیر:
خار شیر نیز کبد را در برابر آسیب بیشتر محافظت کرده و به خوبی سموم را از سیستم بدنتان خارج می‌کند.
از خار شیر چگونه استفاده کنیم: می‌توانید حدود 250 گرم از خار شیر را به طور منظم مصرف کنید.
نکات دیگر:


1. در صورت امکان سرعت خود را کاهش دهید:
در حال حاضر این ممکن است تا اندازه‌ای عجیب و غریب بنظرتان برسد؛ اما اگر واقعا می‌خواهید درمانتان سرعت یابد، بایستی سرعت خود را کم کنید. استراحت برای تمامی بیماران و حتی شما، بسیار مهم می‌باشد. هر از گاهی کارهایتان را کنار گذاشته و فعالیتی انجام ندهید. بیش از حد کار انجام ندهید. اگر امکان‌پذیر است، از دیگران بخواهید تا در برخی از کارها کمکتان کنند. سعی کنید تا یک برنامه کاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و مناسب داشته باشید.
2. ورزش:
ورزش‌کردن برای تمامی بیماران مهم می‌باشد. در صورت امکان بایستی هم ورزش‌های قلبی و هم ورزش‌های هوازی انجام دهید. برای مبارزه با افسردگی برای بدنتان نیز خوب می‌باشند.


3. غذاهای سالم و بی‌خطر بخورید:‌
باید در طول روز غذای کمی بخورید. برخی از افراد بعد از ظهرها حالت تهوع دارند. اگر شما هم اینچنین هستید، مطمئن باشید که صبحانه زیاد خورده‌اید. از غذاهای شور و یا غذاهای حاوی پروتئین دوری کنید. شما باید این موضوع را با دکترتان در میان بگذارید. درباره آنچه که در طول روز باید بخورید، دکترتان باید تصمیم‌گیری کند.


4. از مواد مخدر و الکل دوری کنید:‌
آخرین چیزی که باید انجام دهید دور کردن مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر از خودتان است. مصرف چنین موادی برای کبد مضر می‌باشد. این مواد بدن شما را تحت فشار قرار داده و از بهبود کبدتان جلوگیری می‌کنند. در صورت داشتن اعتیاد این مورد را نیز با دکترتان مشورت نمائید. داروها و روش‌های درمانی برای این مورد در دسترس می‌باشند.
این پست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کسی را می‌شناسید که از هپاتیت C رنج ببرد؟ این پست را به وی توصیه کنید. همچنین در مورد اینکه این روش‌ها و ایده‌های طبیعی برای شما کارآمد بوده یا نه، ما را باخبر سازید! در کادر زیر نظر خود را وارد کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸زردچوبه و سیر و ..... همه اینا خوبه اما در کنارش حتما حتما درمان دارویی موثرتره

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...