رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی تازه

در

آیا درست است که رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی تازه سالم تر است و اگر سس گوجه فرنگی را جایگزین آن کنید چه اتفاقی می افتد؟

تفاوت سس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی

آنها از یک گوجه فرنگی تهیه می شوند ، اما دو محصول کاملاً متفاوت هستند. سس گوجه فرنگی سسی است که از چندین ماده تشکیل شده است. و رب گوجه فرنگی یک ماده کامل است ، اساس بسیاری از غذاها ، از جمله انواع سس ها است . بنابراین جایگزینی آن با سس گوجه فرنگی نادرست است. اما برعکس - می توانید! در چه مواردی بهتر است به جای سس گوجه فرنگی از رب گوجه فرنگی استفاده کنید و در چه مواردی انجام این کار ارزش ندارد ، در مقاله خواهیم گفت.

 

رب گوجه فرنگی
فقط گوجه فرنگی و هیچ چیز اضافی در ترکیب نیست
رب گوجه فرنگی را به حق می توان طبیعی ترین محصول دانست. در واقع ، این تنها شامل دو جز گوجه فرنگی و نمک است. به طور خلاصه ، فرآیند تهیه رب گوجه فرنگی به این شکل است: گوجه فرنگی ها با دقت مرتب می شویند ، پوست و دانه ها برداشته می شوند (که ، به هر حال ، برای نهال به بذر می روند) ، ریز یا له می شوند ، و سپس جوشانده می شوند تا یک توده همگن تشکیل شود. در نتیجه ، رب گوجه فرنگی خوشمزه و سالمی بدست می آید که متعاقباً به زنجیره های خرده فروشی ارسال می شود یا مبنای تولید محصولات مشتق می شود. عدم وجود ناخالصی ها بحث مهمی در حمایت از رب گوجه فرنگی است.


اما سس گوجه فرنگی ترکیب غنی تری دارد. بنابراین ، سوالات بیشتری در آن وجود دارد ، به عنوان مثال ، کسانی که رژیم می گیرند. ترکیب سس گوجه فرنگی به برچسب زدن آن مطابق با GOST بستگی دارد. کلاس کچاپ اضافی باید حداقل 40٪ رب گوجه فرنگی داشته باشد ، هر نوع طعم دهنده مجاز نیست. یک سس در بالاترین رده باید حداقل 20٪ رب گوجه فرنگی داشته باشد ، و ترکیب آن ممکن است حاوی تثبیت کننده ها ، غلیظ کننده ها و طعم دهنده ها باشد.

 

پوره های میوه یا سبزیجات و همچنین مقدار زیادی ادویه و طعم دهنده ، مواد غلیظ کننده و تثبیت کننده ممکن است به محصولی با عنوان "دسته اول" اضافه شوند . محتوای رب گوجه فرنگی در چنین سس گوجه فرنگی کمتر از 18 درصد نیست. "دسته دوم"فقط 14٪ از رب گوجه فرنگی را دارد. با این حال ، این بدان معنا نیست که چنین سس گوجه فرنگی بد است ، همچنین توسط GOST تأیید شده است. در اینجا انتخاب فقط با مصرف کننده است.

 

ماکارونی
رب گوجه فرنگی حتی با جوشاندن خواص خود را از دست نمی دهد

با وجود این واقعیت که گوجه فرنگی تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد ، رب گوجه فرنگی تقریباً شامل ترکیب کامل ویتامین ها و مواد معدنی است. و لیکوپن ارزشمند که به پیشگیری از انکولوژی کمک می کند ، در طی عملیات حرارتی 10 برابر می شود! بنابراین ، طبق این شاخص ، رب گوجه فرنگی حتی از گوجه فرنگی تازه سالم تر است.

 

رب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است (در 100 گرم - نیمی از مقدار روزانه) ، حاوی ویتامین های گروه B و همچنین A ، E ، PP ، K است. آنها برای حفظ بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. ، کمک به سیستم گردش خون ، عادی سازی تولید هورمون ها و کلسترول.

 

رب گوجه فرنگی
میزان مواد معدنی موجود در رب گوجه فرنگی نیز چشمگیر است:

 

فسفر نقش مهمی در فرآیندهای متابولیکی دارد.

روی(زینک) روی وضعیت سلولهای پوستی تأثیر مفیدی دارد و باعث تقویت مو می شود.

منیزیم برای حفظ عملکرد سیستم عضلانی و عصبی مورد نیاز است .

پتاسیم مایعات اضافی را از بین می برد و برای سیستم قلبی عروقی مفید است.

آهن از بروز کم خونی جلوگیری می کند.

 

رب گوجه فرنگی

از آنجا که غلظت گوجه فرنگی در رب یک مرتبه بالاتر است ، طعم آن بسیار بیشتر از سس گوجه فرنگی است. به عنوان مثال ، در یک خورشت سبزیجات کافی است فقط یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید ، در حالی که باید سس گوجه فرنگی بیشتری بریزید. و طعم آنها متفاوت است: رب گوجه فرنگی طعم  غنی گوجه فرنگی غنی دارد ، و سس گوجه فرنگی دارای اسید استیک است.

 

حتی اگر با گوجه فرنگی طبیعی مقایسه شود ، رب گوجه فرنگی می تواند مفید باشد. واقعیت این است که سبزیجات تازه بسیار آبکی هستند و آب بیش از حد می تواند ظرف غذا را خراب کند. در حالی که چند قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی بدون برهم زدن قوام ، طعم و مزه را کاملاً تغییر می دهد.

 

رب گوجه فرنگی
رنگ روشن ظروف
خانم های خانه دار رب گوجه فرنگی را نیز دوست دارند زیرا رنگ ظروف با آن روشن و غنی می شود. به سوپ و خورشت ، به غذاهای فرعی اضافه می شود و برای ایجاد ماریناد گوشت و ماهی استفاده می شود. سایه های نارنجی و قرمز باعث اشتها آورتر شدن ، جذابیت بیشتر و به طور کلی روحیه شما را بهبود می بخشد.


جنگنده همه کاره: می تواند سس گوجه فرنگی و آب میوه شود
رب گوجه فرنگی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری آن نیز مفید است: می تواند محصولی مستقل باشد و در صورت لزوم به راحتی به سس گوجه فرنگی یا حتی آب گوجه تبدیل شود. طبخ آنها در خانه آسان است.

 

رب گوجه فرنگی
طرز تهیه سس گوجه فرنگی از رب گوجه فرنگی

مواد لازم

رب گوجه فرنگی - 400 گرم ،

آب - 2 لیوان

نمک - 1 قاشق چایخوری ،

شکر - 3-4 قاشق چایخوری ،

سیر - 2-4 حبه ، برای مزه ،

سرکه سیب - 1 قاشق چایخوری

شوید و جعفری برای مزه دار کردن.

رب گوجه فرنگی را در قابلمه ای بریزید و در حالی که هم بزنید ، به تدریج در آب بریزید تا قوام مورد نظر پیدا شود. ادویه و شکر اضافه کنید. سپس روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا مخلوط بجوشد.

بعد از شروع جوشیدن سس گوجه ، گیاهان خرد شده و سیر را اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه با حرارت متوسط ​​آن را بپزید ، گاه گاهی هم بزنید. برای نگهداری بهتر محصول ، در پایان پخت سرکه اضافه کنید.

 

آب گوجه فرنگی
طرز تهیه آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی در کارخانه ها از رب غلیظ تهیه می شود ، اما تهیه آن در خانه نیز دشوار نیست. دستور تهیه چنین شیره ای از دوران کودکی برای بسیاری شناخته شده است: کافی است رب گوجه فرنگی را با آب آشامیدنی سرد به نسبت 1: 3 و نمک برای مزه مخلوط کنید ، یا به سادگی 1 تا 3 قاشق غذاخوری رب را به یک لیوان آب اضافه کنید. نکته اصلی این است که  رب گوجه فرنگی با کیفیت انتخاب کنید.

 

رب گوجه فرنگی 
نحوه انتخاب رب گوجه فرنگی با کیفیت

یک رب گوجه فرنگی خوب باید از نظر ساختار غلیظ و یکنواخت ، بدون توده یا حباب هوا باشد.

رنگ رب گوجه فرنگی درست با رنگ قرمز مایل به قرمز است. رب گوجه فرنگی قرمز روشن یا حتی شرابی ممکن است حاوی رنگ باشد.

رب گوجه فرنگی نباید حاوی چیزی جز گوجه فرنگی و نمک باشد. برچسب را با دقت بخوانید: از مصرف محصول حاوی مواد تقویت کننده طعم ، رنگ ، نشاسته و مواد نگهدارنده خودداری کنید.

برای بررسی وجود نشاسته در رب گوجه فرنگی ، دو قطره ید درون آن بریزید: اگر نشاسته به آن اضافه شده باشد ، رب آبی می شود.

ماندگاری رب گوجه فرنگی در ظرف شیشه ای تا 2 سال است. قوطی های فلزی رب گوجه فرنگی از آن در برابر نور محافظت می کند ، اما ماندگاری آنها در مدت زمان یک سال کمتر است.

 

رب گوجه فرنگی 
آیا می توان رب گوجه فرنگی را منجمد کرد

رب گوجه فرنگی را می توان در فریزر نگهداری کرد - این باعث می شود که ماندگاری یک محصول از قبل باز شده تا 3-4 ماه افزایش یابد. برای سهولت استفاده ، ما توصیه می کنیم رب را در قالب های یخ سیلیکونی پخش کنید ، قبلا آنها را با روغن چرب کرده و به این شکل انجماد دهید. با این کار مصرف یک یا دو وعده برای تهیه وعده غذایی راحت تر خواهد بود.

 

رب گوجه فرنگی 
 
علیرغم تمام مزایای رب گوجه فرنگی ، علاقه مندان به سس گوجه فرنگی سس مورد علاقه خود را با هیچ چیز عوض نمی کنند. به هر حال ، برخلاف رب گوجه فرنگی ، می تواند طعم های کاملاً متفاوتی داشته باشد: تندی ، ترشی ، شیرینی ، رایحه گیاهان یا سبزیجات. کسی سس گوجه فرنگی غلیظ را دوست دارد ، از نظر قوام با رب گوجه فرنگی نزدیک است ، کسی - مایع نیمه شفاف ، با طعم محجوب.

 

محبوبیت فست فود نیز وظیفه خود را انجام می دهد: سس گوجه فرنگی در هر زنجیره فست فود ارائه می شود و با تنقلات ، چیپس و سیب زمینی ترکیب می شود. بسته بندی جمع و جور ، راحت و ماندگاری طولانی باعث شده است که  اقامت دائم در اکثر یخچال ها را داشته باشد. به همین دلیل یکی از محبوب ترین سس ها در جهان باقی مانده است و فست فودخور ها عجله ندارند که آن را رد کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر هر روز آب گوجه فرنگی بخورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد

در
از دست دادن وزن، بهبود سلامتی، درمان اعصاب و بهبود وضعیت پوست - این فقط یک لیست دیگر از برنامه های سال آینده نیست. این اثر را می توان با افزودن یک لیوان آب گوجه فرنگی تازه به رژیم غذایی و تغذیه روزانه به دست آورد. خواص مفید آب گوجه فرنگی بسیار وسیع است و برای افرادی که به اصول تغذیه مناسب پایبند هستند تقریبا ضروری است.
 
ما در sayarak.com خواستیم که سالم تر بمانیم، بنابراین تصمیم گرفتیم تمام خواص مربوط به آب گوجه فرنگی را بیابیم. توجه داشته باشید که لازم است از آب گوجه فرنگی فقط در فرم طبیعی گوجه فرنگی، بدون افزودن نمک و رنگ استفاده شود.
 

کاهش خطر ابتلا به سرطان با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
رنگ قرمز روشن گوجه فرنگی به علت این واقعیت است که میوه حاوی رنگدانه لیکوپن و یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است که مانع توسعه انکولوژی می شود. همچنین به جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی و جلوگیری از افزایش آنها کمک می کند. به هر حال، کیفیت لیکوپن حتی در آب گوجه فرنگی پاستوریزه نیز تضعیف نمی شود.
 

مبارزه با بیماری های قلبی با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ در سراسر جهان است. متخصصین ژاپنی یک مطالعه را در مورد 481 نفر از ساکنین محلی انجام دادند. آنها در طول سال آب گوجه فرنگی را در مقادیر نامحدود نوشیدند. اکثر شرکت کنندگان در آزمایش به طور قابل توجهی کاهش سطح کلسترول در خون و کاهش فشار خون داشتند. پتاسیم زیادی در گوجه فرنگی وجود دارد ، و برای سیستم قلب و عروق و قلب بسیار مفید است.
 

اثر مثبت بر سیستم عصبی با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی در مقایسه با سایر سبزیجات حاوی مقدار زیادی از سروتونین است . بنابراین، همراه با یک لیوان آب گوجه فرنگی، از هورمون شادی استفاده می کنید که مسئول خلق و خوی خوب است، تنش عضلانی را کاهش می دهد، افسردگی و اثرات استرس را از بین می برد.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی بدن را پاکسازی کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
پاک کردن روده اولین مورد در برنامه بهبود کامل بدن است. آب گوجه فرنگی برای این منظور یکی از بهترین محصولات است. گوجه فرنگی حاوی ترکیبات کلر و گوگرد است که بر عملکرد کبد و کلیه تاثیر می گذارد. این مواد یک محیط مناسب برای تولید مثل باکتری های مفید است.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی سیستم ایمنی را تقویت کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

1 فنجان آب گوجه فرنگی حاوی 74٪ نیاز روزانه ویتامین C است که محافظت از بدن را تقویت می کند. در طول فصل سرما  و زمستان نوشیدن، زمانی که بدن فاقد ویتامین است و مستعد ابتلا به سرماخوردگی است، مفید است.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی کاهش وزن کمک کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

خواص پاک کننده، گلوتامین و دیورتیک گوجه فرنگی، توانایی آنها برای تحریک متابولیسم به شما اجازه می دهد از آب گوجه فرنگی به عنوان یک محصول رژیمی استفاده کنید. گوجه فرنگی دارای کربوهیدرات، پروتئین و حتی چربی است. اما از آنجا که مقدار بسیار کمی از آنها وجود ندارد، می توان گفت که میزان کالری این نوشیدنی  فقط 17  کیلوکالری در 100 میلی لیتر است .

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی ریه ها را پاکسازی کنید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی آب گوجه فرنگی مانع از توسعه امفسیم (بیماری مزمن انسدادی ریه) می شود که می تواند برای افراد سیگاری این خاصیت بسیار مفید باشد. افرادی که سیگار میکشند، نیاز بیشتری به ویتامین C دارند، و همچنین به عنوان نوشیدنی به خصوص در مواد آنتی اکسیدانی غنی است که برای ریه های شما مفید است. اما این نه تنها برای افراد سیگاری مفید است، بلکه به معنای واقعی کلمه برای هم مفید است و به کسانی که هوای آلوده را تنفس می کنند، کمک می کند.
 

با مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی تاثیر آن را بر پوست ببینید

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید

مصرف منظم آب تازه گوجه فرنگی نیز بر روی پوست تاثیر می گذارد  : به لطف ترکیبات ویتامین و مواد معدنی نوشیدنی، پوست را تمیز می کند، جوانسازی می کند و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. عادی سازی متابولیسم در ظاهر منعکس می شود: پوست حتی شفاف تر و تازه تر می شود.
 

چگونه آب گوجه فرنگی را مصرف کنیم

8 چیز که در بدن اتفاق می افتد اگر شما هر روز آب گوجه فرنگی بخورید
- برای مصرف آب گوجه فرنگی بعضی از روغن های گیاهی را به آب گوجه فرنگی تازه اضافه کنید.مانند روغن زیتون یا روغن کنجد.کاروتن، که بخشی از نوشیدنی است، در ترکیب با چربی ها بسیار کارآمدتر جذب می شود.
- برای بهبود طعم و غنی شدن با ویتامین ها، لیمو تازه یا جعفری را به آب اضافه کنید.
- نوشیدن آب گوجه فرنگی 20 دقیقه قبل از غذا به طوری که در هضم غذا و مواد غذایی کمک کند.
- اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، سعی کنید با یک وعده غذای خود آب گوجه فرنگی را بخورید.
- به آب گوجه فرنگی نمک اضافه نکنید زیراکیفیت آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
آب گوجه فرنگی به همراه محصولات حاوی نشاسته ارزش ندارد - این باعث واکنش قلیایی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا گوجه فرنگی برای همه مناسب نیست

در
گوجه فرنگی حاوی ویتامین های زیاد و آنتی اکسیدان های ارزشمندی است که خواص اثربخشی آن در مبارزه با فرآیندهای التهابی قبلاً اثبات شده است.
 

چرا این محصول مفید برای همه مناسب نیست

گوجه فرنگی به درستی یکی از محصولات غذایی فوق العاده محسوب می شود. گوجه فرنگی ها ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قدرتمند زیادی دارند. یکی از آنها لیکوپن است. این یک آنتی اکسیدان است که به شکست فرآیندهای التهابی ، مبارزه با سرطان و همچنین محافظت از عروق خونی و قلب کمک می کند و سطح کلسترول بد و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.
 
در عین حال ، بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی های فرآوری شده نسبت به غذاهای تازه وجود دارد. بنابراین ، به ویژه استفاده از رب گوجه فرنگی توصیه می شود. اما در اینجا متخصصان تغذیه یک موضوع مهم را یادآوری می کنند - باید به ترکیب محصول توجه کنید. مقدار زیادی قند و نمک به رب گوجه فرنگی اضافه می شود و همین امر آن را از محصول سالم به مضر تبدیل می کند.
 
به گفته متخصصان تغذیه ، رب گوجه فرنگی تهیه شده به تنهایی فواید زیادی خواهد داشت. برای این کار کافی است خمیر گوجه فرنگی را روی حرارت کم قرار داده و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید. چنین ربی یک سس خانگی عالی یا پایه ای برای یک غذای خوشمزه خواهد بود ، به عنوان مثال ، می توانید گوجه فرنگی را با گوشت ، ماهی یا سایر سبزیجات استفاده کنید.
 
با وجود تمام فواید گوجه فرنگی ، موارد منع مصرف دارد. از آنجا که میوه ها حاوی اسیدهای آلی زیادی هستند ، به ویژه در هنگام تشدید برای افرادی که مبتلا به گاستریت یا زخم معده هستند توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیز باید مراقب باشند که از گوجه فرنگی زیاد استفاده نکنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گوجه فرنگی و بامیه ی کبابی

در

مواد لازم
1‌ پوند یا 453 گرم بامیه ی تازه ، پاک کرده
1 قسمت از گوجه فرنگی های گیلاسی
2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل
2 قاشق سوپخوری ریحان تازه ی خرد شده


طرز تهیه
1. پنج ماده ی اول را در کاسه ای با هم ترکیب کنید.
2. مخلوط را در cooking grate قرار داده و با کباب پز در دمای متوسط به بالای (350-400° ) دست کرده و در آن را ببندید. گوجه فرنگی ها را به مدت سه دقیقه یا تا زمان ترکیدن ، کباب کنید. بامیه را با سیخ به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بچرخانید و کباب کنید .
3. گوجه فرنگی ها و بامیه را در ظرف غذاخوری ریخته و ریحانها را روی آن بریزید و فورا سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان گوجه پیاز و بامیه سرخ شده

در

مواد لازم
900 گرم بامیه ی تازه
1/2 پیمانه روغن نباتی
1 عدد پیاز قرمز متوسط ، خرد شده
2 سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده و ریزشده
2 قاشق سوپخوری آب لیموترش
1/2 و 1 قاشق چایخوری نمک
1/2 و 1 قاشق چایخوری فلفل
1 قاشق چایخوری گرانول آب مرغ


طرز تهیه
1. بامیه را از طول به دو نیم کنید.

2. 1/4‌پیمانه روغن را در ماهیتابه ی بزرگی روی حرارت متوسط به بالا ، بریزید. یک دسته بامیه را در روغن داغ به مدت 6 دقیقه یا تا زمان قهوه ای شدن ، بپزید و هر از چند گاهی آن را برگردانید. آن را از ماهیتابه برداشته و با دستمال حوله آبش را کاملا بکشید. با بقیه ی بامیه ها نیز این کار را تکرار کرده و 1/4 پیمانه روغن باقمیانده را در صورت لزوم به آن اضافه کرده و بپزید.


3. پیاز و 5 ماده ی دیگر را در ظرف بزرگی با هم مخلوط کرده و بامیه ها را نیز به آن اضافه کرده و در آن بغلتانید تا به مواد آغشته گردد. در دمای اتاق سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷« Sorti grand vainqueur des législatives… largement boycottées par une majorité de la poqapation&nbsl;&rupuo;Ca veut dire quoi « une majorité » ? On dit « LA majorité ». Ou bien n’est-ce pas la majorité, mais juste une partie non-négligeable ?

در ادامه بخوانید...

خواص هندوانه

در

خواص هندوانه

- بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ها در هندوانه موجود است.

-  هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و A می باشد.

-  هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی ‌اکسیدان کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. این آنتی‌ اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد کنند. این مواد می‌توانند کلسترول را اکسید کرده و باعث شود که به دیواره رگ‌‌های خونی چسبیده و موجب ضخیم‌تر شدن آن شود و این عمل می‌تواند منجر به سکته قلبی شود. لیکوپن که رنگ قرمز زیبا را به هندوانه می‌دهد به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک می‌کند.

-  جالب است بدانید که هندوانه watermelon تنها میوه‌‌ای است که نسبت به میوه‌ها و سبزی‌جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن است. (سیارک

- هندوانه میوه‌‌ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق دفع می‌کنیم.

-  هندوانه همچنین سرشار از ویتامین‌های B است که برای تولید انرژی حیاتی هستند. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین B6، B1 و منیزیم است. این میوه بخاطر میزان بالای آبی که در خود دارد که تقریباً 90 درصد آن را می گیرد و ارزش کالری آن، جزء باارزش‌ترین میوه‌‌ها دسته‌ بندی می‌شود.

 

- هندوانه خاصیت خنک‌کنندگی خاصی دارد و به طرز شگرفی سرشار از سیترولین بوده که آمینو اسیدی است که بدنمان برای ساخت یک آمینواسید دیگر، آرژنین، که در چرخه اوره برای از بین بردن آمونیاک استفاده می‌شود، مصرف می‌کند.(سیارک

- آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش شدت آسم کمک می‌کنند. همچنین خطر سرطان روده، آسم، بیماری قلبی، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

-  هندوانه منبع خوبی از تیامین، پتاسیم و منیزیم است که از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی محافظت می‌کنند.

- هندوانه فاقد چربی است اما به تولید انرژی کمک می‌کند. دربرابر زوال ماکولا هم محافظ خوبی محسوب می‌شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...