10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید