برخی از سالمترین غذاهای جهان که می‌توانند بدن شما را دگرگون کنند

آشنایی با برخی از سالمترین غذاهای جهان که می‌توانند بدن شما را دگرگون کنند، معرفی چند غذای ساده ارزان قیمت برای داشتنن بدنی سالم

آیا شما در زمره افرادی هستید که ۸ الی ۱۰ ساعت در روز را پشت میز یا ماشین سنگین سپری می‌کنند؟ این شغل‌ها زمان بسیار اندکی را برای ورزش و دنبال کردن یک سبک زندگی سالم باقی می‌گذارد و در عین حال مجبور هستید که وظایف محوله را به خوبی انجام دهید. با این وجود، شاید تعجب کنید از اینکه، تنها با ایجاد تغییر در رژیم غذایی، شما نه تنها می‌توانید سبک زندگی خود را ارتقا دهید، بلکه می‌توانید بدن خود را نیز دگرگون کنید. برخی از غذاهای خاص می‌توانند حاوی هر چیزی، از آنتی اکسیدانهای ضد سرطان گرفته تا چربی سالم برای قلب، باشند. علاوه براین، برخی از این غذاها می‌توانند انرژی بیشتری در اختیار بدن قرار دهند و انرژی بیشتر، شما را قادر می‌سازد تا آسانتر از عهده این مشاغل سخت و طولانی برآیید. در زیر، شما با برخی از سالمترین غذاهای جهان آشنا خواهید شد.(سیارک)

۱ ) آووکادو و پیشگیری از حملات قلبی

حملات قلبی ناشی از چاقی، روز به روز جان افراد بیشتری را در ایران تهدید می‌کند. همانطور که گفته شد، تنها با جایگزین کردن پنج درصد چربی‌های اشباع شده مصرفی در روز (کره و پنیر) با آووکادو، می‌توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به میزان یک سوم کاهش می‌دهد. آووکادوها یکی از سالمترین غذاهای جهان، همراه با خواص آنتی اکسیدانی ضد سرطانی، سرشار از استرول گیاهی هستند. استرول گیاهی می‌تواند مانع از جذب کلسترول در بدن شود.(سیارک)

۲ ) لوبیا، جذب کننده کلسترول

کیست که دلش یک بشقاب لوبیا نخواهد؟ فواید لوبیا برای سلامت بدن باورنکردنی هستند.  از جمله این فواید اینست که کلسترول را قبل از چسبیدن به دیوارهای شریانی جذب می‌کند. این کار به بدن کمک می‌کند تا سموم اضافی را بسیار آسانتر از حالت نرمال دفع کند. علاوه بر کاهش ۱ الی ۱۵ درصدی کلسترول، مصرف لوبیا فشار خون را نیز از طریق شل کردن رگهای خونی پایین می‌آورد.

۳ ) بلوبری، مانعی در برابر از دست رفتن حافظه، کوری و سرطان

آیا میدانستید غذایی وجود دارد که قادر به مبارزه با از دست رفتن حافظه، کوری و سرطان است؟ در اینصورت ممکن است تصور کنید که این غذا را تنها ثروتمندان و افراد مشهور می‌توانند تهیه کنند. اما اینطور نیست. این غذای معجزه‌گر چیزی نیست جز بلوبری.  این بری‌های کوچک شگفت‌انگیز، به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدانهایی که مانع  از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره مثانه می‌شوند، در حفظ سلامتی مجاری ادراری بسیار فوق العاده عمل می‌کند. علاوه بر پیشگیری از یبوست، این بری‌ها کوچک را می‌توان در کیک، اسموتی ها، فریز شده، و یا در پنکیک‌های صبحانه مصرف کرد.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید