چاق شدن صورت

چاق شدن صورت 

 چاقی صورت

داشتن گونه های فرو رفته و استخوان های برجسته بسیار مد بود. اما  ، همه چیز در این دنیا تغییر می کند. در دنیای مدرن مد ، حتی بیشتر تغییر می کند.  امروزه گونه های چاق محبوب هستند. گونه چاق به صورت طراوت و جوانی می بخشد. با آنها یک دختر یا زن زیباتر  به نظر می رسد. چه اقداماتی انجام می شود تا صورت از استانداردهای مدرن زیبایی برخوردارشود؟ و صاحبان گونه های فرو رفته و استخوانی باید به چه روش های مختلفی برای چاق شدن صورت متوسل شوند؟

 

برای چاق شدن صورت چه باید کرد

اگر واقعاً نمی توانید در مقابل تمایل به تغییر چیزی در خود مقاومت کنید و خود را همانطور که هستید بپذیرید ، پس همیشه می توانید راه هایی پیدا کنید که به شما امکان می دهد با کمترین تلاش برنامه های خود را انجام دهید. بیش از یک نسل از شاهزاده خانم ها و ملکه ها این سوال را مطرح کرده اند که چگونه گونه های خود را چاق کنند. حتی وقتی مد نبود ، بسیاری بصورت شهودی تمام مزایای یک چهره گرد و جذاب را درک می کردند. 

 

چاق شدن صورت 

 

چند روش موثر وجود دارد که گونه های شما را بدون مداخله جراحی پلاستیک پر تر نشان می دهد. اینها روشهای خانگی است ، اما اگر  سعی کنید در آرزوی خود تلاش کنید ، جواب می دهد. فقط در این صورت است که صاحب صورت گرد جذاب خواهید شد.

 

 

چگونه گونه های چاق درست کنیم؟  ورزش کنیم

اول از همه ، شما باید یوگا را امتحان کنید. درست است ،  یوگا باید کاملاً برای بدن و سلامت آن استفاده شود. در اصل ، تمرینات مشابه خارج از تمرینات یوگا وجود دارد. اما آنها واقعاً معجزه می کنند. چهره به دلیل تحریک گردش خون درخشان و چاق خواهد شد.

 

چاق شدن صورت 

 

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی یک صندلی راحت بنشینید و پشت خود را در زاویه مناسب قرار دهید. تیغه های شانه را به سمت پایین بکشید و شانه ها را کاملاً شل کنید. لازم است که این ناحیه تا آنجا که ممکن است شل شود و مانند حالت بی تحرک شود. بعد ، سینه را کمی جلو می کشیم.

شروع : دهان کمی باز است ، گویی که با لحنی آرام صحبت می کند. اکنون باید دندان های خود را به آرامی با لب های خود بپوشانید. گوشه های لب ها به سمت دندان های آسیاب کشیده می شوند ، چانه به جلو کشیده می شود و لب ها به حالت اولیه خود برمی گردند. اکنون باید سی ثانیه بنشینید و تنش دلپذیر عضلات صورت را احساس کنید. بعد از اندکی وقت ، آرام می شویم و موقعیت اولیه را می گیریم. احساس خوبی دارد

 

 

چگونه گونه های خود را با کمترین تلاش چاق کنید

شما باید با احتیاط عمل کنید ، استخوان های گونه را از بالا به پایین خیلی راحت نیشگون بگیرید. چنین دستکاری هایی گونه ها را پر نمی کند ، بلکه جلوه بصری دارند. به هر حال ، رژ گونه به آنها  طراوت می بخشد. 

 

چاق شدن صورت 

 

مرطوب کننده بهترین گزینه کرم های نرم کننده است. آنها به طور خاص برای آبرسانی ، کاهش التهاب و آسیب ایجاد شده اند. این کرم صورت را باید هر بار بعد از دوش گرفتن استفاده کنید. صورت خود را با حوله خشک نکنید ، بگذارید خودش خشک شود. حداکثر اثر در شب حاصل می شود. اگر می فهمید که چگونه گونه های خود را چاق کرده و همه کارها را به درستی انجام دهید ، نتیجه دیری نخواهد کشید. یاد آوردن! مرطوب کننده قبل از خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنها اجازه می دهند پوست یک شب از رطوبت اشباع شود. 

 

 

اسکراب با شکر دانه ریز

چاق شدن صورت 

شکر گرانول(دانه ریز) و روغن فندق تأثیر مفیدی بر روی پوست صورت دارد. اولین جز شکر گرانول(دانه ریز) به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند ، سلول های مرده را از بین می برد.احساس خوبی دارد و مورد دوم کشش می دهد. در نتیجه ، ما مراقبت های جامعی را دریافت می کنیم: تمیز کردن و مرطوب کننده ملایم. در اینجا آنچه شما باید برای چاق شدن گونه های خود انجام دهید ، هست.

 

 

با سیب گونه ها را مالش دهید

این میوه که در رژیم غذایی هر فرد وجود دارد ، انبار مواد مغذی و عناصر کمیاب است. این میوه جادویی حاوی ویتامین های گروه های A ، B و C. است و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند ، به این معنی که پوست را زیبا و در برابر پیری مقاوم می کند. ماسک های سیب واقعاً معجزه می کنند! در اینجا پاسخ این سوال وجود دارد که برای پر شدن گونه های خود چه کاری باید انجام دهید: سیب روی گونه ها بمالید! کلاژن و الاستین در Delicious ، Granny Smith و Braeburn به وفور یافت می شود. تفاله سیب را به حالت نرم (با له یا مخلوط کن دستی) آورده و به صورت دورانی روی گونه ها بمالید. پس از 15 دقیقه باقی مانده را خارج کنید. سه تکه سیب ، سه تکه هویج ، نیمی از آب لیمو مخلوط می شود ، نوشیدنی هر روز صبح نوشیده می شود. راز چیست؟ هویج حاوی پتاسیم است. هویج التهاب را از بین می برد ، از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و احساس خوبی دارد هویج مانند لیمو حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های طبیعی است ، بنابراین به عنوان مقوی عمل می کند.

 

 

الاستین طبیعی روی طاقچه پنجره و آشپزخانه است

باور کنید بسیاری از زنان و حتی دختران نگران گونه های لاغر هستند. چگونه بدون دستکاری پزشکی صورت را چاق کنیم؟ کلید پاسخ در طبیعت و مواهب آن نهفته است. آلوئه ورا به دلیل خواص دارویی مشهور است. برای رسیدن به این هدف ، آب   آلوئه ورا با حرکات یکنواخت به پوست مالیده می شود. هرچه این رویه بیشتر طول بکشد ، بهتر است. زمان بهینه از نیم ساعت تا یک ساعت است. 

 

یک گزینه دیگر وجود دارد - مصرف خوراکی. اما این برای همه مناسب نیست. روش های سنتی می گویند شما تقریباً هر روز باید یک لیوان بنوشید. چه کسی می داند ارزش خطر را دارد ، و اگر خوب نباشد چه می کند؟ به عنوان مثال معده چنین واکنشی نشان نمی دهد و ممکن است مشکلات دیگری بوجود آید. از خود مراقبت کنید ، باید همیشه به یاد داشته باشید که خوب است که در حد اعتدال باشید. حتی اگر دختران دچار افکار وسواسی در مورد چگونگی چاق شدن گونه های خود در خانه شوند ، باید  آرام شود و روش های بدون خطر را انتخاب کند ، زیرا مهمترین چیز آسیب نرساندن است!

 

چاق شدن صورت 

 

افراط و تفریط همیشه به عواقب بد منجر می شود. اما در دوزهای کم ، آب آلوئه حتی فرآیندهای مختلف التهابی را التیام می بخشد و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. لازم است قبل از شروع استفاده داخلی ، این مسئله را با دقت مطالعه کنید.

 

 

گونه هایی چاق داشته باشید و به بدن آسیب نرسانید

برای تغذیه ، مرطوب کنندگی ، تسکین دهنده ، حفظ سطح طبیعی رطوبت ، از مخلوط عسل و گلیسیرین استفاده می شود. این عمل داروهای ضد عفونی کننده را تکرار می کند. وقتی از خارج استفاده می شود ، ماسک های عسل جادویی هستند. اولاً ، عسل پوست را مرطوب می کند ، ثانیاً از کاهش رطوبت جلوگیری می کند ، و سوم اینکه ، صورت سالم ایجاد می کند و گونه ها را از باکتری محافظت می کند. عسل ، همراه با شیر ، کفیر ، خامه ، تأثیر بهتری بر روی پوست صورت دارد. 

 

دستور تهیه یک "معجون" عجیب و غریب: عسل و پاپایا به نسبت مساوی ترکیب می شوند و ده دقیقه روی صورت می مانند. اگر چیز شیرینی می خواهید ، برای خود کوکتل مقوی درست کنید. برای این کار باید یک لیوان شیر ، یک قاشق عسل ، کره ، جو دوسر و پنیر سفت رنده شده را مخلوط کنید (2 قاشق غذاخوری). بعد از  غذا بخورید. بهتر است آن را با یک لیوان آب پرتقال بخورید . اگرچه این اختیاری است. شیر ظاهر پوست را تسکین و عادی می کند. جو دوسر از خشکی آن جلوگیری می کند. آب پرتقال ساخته شده از مواد طبیعی صورت را جوانتر نشان می دهد. حالا شما می دانید که چگونه گونه های خود را پر کنید.

 

 

کاربرد روغن ها در چاق شدن صورت

پوست طبیعی چربی های طبیعی در اختیار دارد. اگر کافی نباشند ، روغن ها به اشباع جربی پوست  کمک می کنند. پوست صورت می درخشد و علاوه بر احساس خوبی دارد از نظر بصری صورت گرد تر به نظر می رسد. کسانی که گونه های لاغری دارند با مشکل تولید ضعیف چربی روبرو می شوند. کافی است رژیم غذایی خود را تنظیم کرده و آجیل و روغن زیتون بیشتری به غذای خود اضافه کنید ، که برای استفاده های خارجی بسیار مناسب است. با حرکات آرام به گونه ها مالیده می شود. توصیه می شود این کار را پس از انجام روشهای حمام و استفاده از اسکراب انجام دهید. روغن نارگیل ، بادام و آووکادو درمان های بسیار خوبی هستند. آنها پوست را به طرز شگفت انگیزی تغذیه می کنند. بنابراین ، استفاده از آنها فقط سود خواهد داشت.

چگونه در عرض یک هفته پوست درخشانی داشته باشیم

 

 

ترفند مفید برای چاق شدن صورت

به عادت های بد نه بگویید! سیگار کشیدن ، نوشیدن الکل بر زیبایی گونه های زن اثر سو دارد. تحت تأثیر مواد مضر ، انعطاف پذیری ، استحکام خود را از دست می دهند و به تأثیرات خارجی حساس می شوند. همه این عوامل گونه ها را لاغر نشان می دهد. از غذاهایی که حاوی ادویه زیاد هستند استفاده نکنید. متخصصان زیبایی ادعا می کنند که برای پوست بسیار مضر است. در تابستان توصیه می شود صورت خود را با ضد آفتاب بپوشانید. زیرا نور ماورا بنفش گونه ها را سخت و خسته می کند. در پایان هر روز ، درست قبل از خواب ، حتماً باقی مانده آرایش را پاک کنید. این کار با استفاده از مایعات خاص انجام می شود. در غیر این صورت ، پوست خراب شده و پیر به نظر می رسد. 

 

چاق شدن صورت 

 

فیزیولوژی بدن زن یک چیز دمدمی مزاج است. به دلیل تغییرات مربوط به سن و هورمون ها ، تغییراتی در ظاهر زن ایجاد می شود. پوست صورت اولین چیزی است که همه چیز روی آن منعکس می شود. اما اگر شخصی آگاه باشد مسلح است! با دانستن اینکه چگونه در چهره خود بهتر می شود و چگونه گونه های خود را چاق می کند ، یک زن می تواند به خود کمک کند و به طور قابل توجهی تمام فرایندهای اجتناب ناپذیر پژمردگی را کند کند. نکته اصلی صبر ، سیستم و یک رویکرد منطقی است. البته ، من یک نتیجه سریع می خواهم ، اما این همیشه امکان پذیر نیست. بنابراین لازم است در مراقبت از خود کوشا و مداوم باشید. زیبایی تلاش می خواهد! لیفت صورت: نشانه ها و موارد منع بالا کشیدن پوست

 

برای افزایش حجم گونه ها و چاق شدن صورت طبیعتا چندین عامل مهم از جمله رژیم غذایی مناسب و برخی تمرینات خاص مورد نیاز است. طبیعتا هر دوی این عوامل در کنار هم می تواند تاثیر گذار باشند و به تنهایی اثرات قابل توجهی بر چاق شدن صورت ندارند. حین رژیم افزایش وزن بسته به ژنتیک افراد وزن گرفته شده در تمامی نقاط بدن پخش می‌شود.

 

در برخی ژنوتیپ ها این افزایش وزن در صورت مشهود است و در بیشتر افراد چاق شدن صورت به سختی همزمان با چاقی نواحی دیگر بدن اتفاق می افتد و اکثر این افزایش وزن در نواحی شکم و ران ها اتفاق می‌افتد. از طرفی در رژیم های کاهش وزن نیز لاغر شدن صورت همزمان با لاغر شدن نواحی دیگر بدن رخ می دهد که این مسئله یکی از شکایات افراد تحت رژیم لاغری می باشد. راه حل های ویژه برای حل این مشکلات رعایت اصول تغذیه و تمرینات ورزشی مخصوص صورت همزمان با هم می باشد.

 

 

ورزش مفید برای چاق شدن صورت :

حرکات ورزشی بسیاری به منظور افزایش سایز گونه ها، پر به نظر رسیدن صورت و بر طرف کردن چین چروک وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از حرکات ورزشی مناسب برای افزایش سایز گونه ها احتباس هوا در دهان با فشار بالا بعد از یک تنفس عمیق می باشد. سپس بعد از ۳۰ الی ۶۰ ثانیه هوای محبوس شده را آرام خالی کنید. این حرکت را در روز چندین بار انجام دهید.

 

رژیم غذایی مفید برای چاقی صورت :

تمرینات ورزشی صورت دقیقا مانند باقی ورزش ها نیاز به وعده غذایی قبل و بعد تمرین به منظور افزایش عضله سازی در ماهیچه های صورت دارد.

 

نقش پروتئین در چاقی صورت :

در برنامه رژیمی چاقی صورت نیاز به افزایش دریافت پروتئین در حد متعادل وجود دارد و معمولا از انواع پروتئین با کیفیت هضمی بالا مانند تخم مرغ، شیر، پنیر و گوشت ها در طی روز استفاده می شود. برخی مکمل های پروتئینی نیز در افزایش ماهیچه های صورت نقش ایفا می کنند. مکمل اسید آمینه های شاخه دار (BCAA)، مکمل اسید آمینه آرژنین و مکمل پروتئین وی قبل و بعد از ورزش در مقادیر خاص می تواند به افزایش سوخت در دسترس عضلات، ریکاوری و سرعت در ساخت عضلات تمرین دیده صورت نقش مهمی ایفا کنند. مصرف این مکمل ها تحت نظر متخصص تغذیه می تواند کمک کننده باشد.

 

مواد غذایی تامین کننده کربوهیدرات

آب هویج و کشمش و به صورت کلی مواد دارای کربوهیدرات با نمایه گلایسمیک بالا و آنتی اکسیدان ها (مانند مخلوط عسل و آب لیمو) در وعده های قبل و بعد از تمرین عضلات صورت به بهبود ریکاوری عضلات و افزایش سوخت در دسترس عضلات حین و پس از ورزش کمک می کند.

 

مایعات مفید چاق شدن صورت

میزان مایعات دریافتی یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده سلامت پوست و عضلات صورت می باشد. بی آبی منجر به مرگ و میر سول های پوست و عضله، همچنین پیدایش چین و چروک و ایجاد خشکی در پوست می شود. حداقل مصرف ۸ لیوان آب در روز برای سلامت پوست صورت نیاز است.

 

نقش آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدانها در سلامت پوست و همینطور بهبود آسیب‌های عضله ناشی از تمرینات ورزشی نقش بسزایی دارند. مهمترین آنتی اکسیدان ها طبیعی شامل ویتامین E، ویتامین C ، لیکوپن، روی، سلنیوم، رزوراتول و …. می باشند که منبع غذایی اکثر این مواد آنتی اکسیدانی میوه ها و سبزیجات با رنگ های تیره و پر رنگ می باشد. نکته مهم دیگر اینکه آنتی اکسیدان ها چه در رژیم غذایی به عنوان غذای مصرفی و چه در صورت استعمال موضوعی (در قالب ماسک میوه و آنتی اکسیدانی) می‌توانند سلامت پوست را بهبود ببخشند. پر کاربرد ترین مکمل برای سلامت پوست و کمک به پر شدن صورت مکمل ویتامین E می باشد که مصرف آن باید تحت نظر متخصص تغذیه صورت گیرد.

 

پودر پروتئین برای چاقی صورت

پودر پروتئین برای چاقی صورت

پودر پروتئین محصول جدیدی برای بشریت نیست. به عنوان مثال ، سازندگان پنیر آن را حدود 8000 سال پیش کشف کردند ، و امروزه به طور کامل  پودر اب پنیر برای چاقی صورت  در ترکیب ورزش و تغذیه رژیم غذایی تثبیت شده است.

هنوز سوالات زیادی در مورد پودر پروتئین وجود دارد. چقدر می تواند غذای معمولی را جایگزین کند؟ چگونه می توان میزان طبیعی بودن ترکیب را تعیین کرد؟ آیا مصرف منظم آن خطرناک است؟ به عنوان یک قاعده ، این سوالات است که بدون پاسخ واضح باقی مانده اند ، باعث ایجاد تعداد زیادی افسانه در مورد مزایا و مضرات واقعی پودر پروتئین می شود. در مطالب خود ، ما این دور باطل را می شکنیم و فقط حقیقت را می گوییم.

 

آیا پودر پروتئین دشمن تناسب اندام زنانه است

پودر پروتئین یک ماده خشک با غلظت بالای پروتئین است. استخراج پروتئین خالص از یک محصول غیرممکن است ، بنابراین هر پودر پروتئین حاوی این یا آن درصد ناخالصی است. با این حال ، واقعیت باقی می ماند - این ماده به افزایش توده عضلانی کمک می کند ، و اگر آن را در طول تمرین فعال مصرف کنید ، نتیجه روی صورت شما ظاهر می شود. به همین دلیل ، بسیاری از زنان با ترس از اینکه بدن شکل زنانه خود را از دست بدهد ، خود را عذاب می دهند و شبیه به بدنسازان بدنساز می شوند.

ما عجله داریم به شما اطمینان دهیم: در حالی که پودر پروتئین واقعاً به عضله سازی کمک می کند ، شدت این فرایند تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل دیگر - وزن ، قد ، هیکل ، ویژگی های هورمونی شما قرار می گیرد. در واقع ، خوردن پودر پروتئین دقیقاً خطرات مشابهی را با خوردن هر نوع غذای غنی از پروتئین برای بدن شما به همراه دارد.

 

آیا پودر پروتئین بی دلیل گران است

پودر پروتئین برای چاقی صورت


این امر در صورتی صادق است که مصرف پروتئین به طور منظم در لیست کارهای شما باشد. اما اگر قصد دارید از پودر پروتئین به عنوان مکمل غذایی استفاده کنید ، اینطور نیست. بسیاری از مردم وقتی بر روی برچسب قیمت قوطی یا بسته ای با پودر دلخواه می بینند  ، وحشت می کنند.  هر چند وقت یکبار باید اینقدر هزینه کرد؟ در حقیقت ، هنگام مقایسه میزان پروتئین خالص در هر وعده ، خرید پودر پروتئین بسیار سودآورتر از خرید سینه مرغ یا استیک است. بنابراین چنین هزینه هایی کاملاً موجه است. در ضمن مشخصا مارک های خاری بسیار گرانتر از مثلا مارک   از وی ام پروتئین برای چاقی صورت  است.


آیا بدون پودر پروتئین نمی توانید عضله بسازید

این کلیشه مدتهاست که در سالن های مراکز تناسب اندام جا افتاده و همانطور که حدس می زنید توسط کسانی که هیچ روزی را بدون مصرف پروتئین  قبل از تمرینات قدرتی سپری نمی کنند ، پخش می شود. البته ، بهتر است این "واقعیت" معروف را در اسرع وقت فراموش کنید-حتی با رژیم متعادل می توانید توده عضلانی بسازید ، که در آن گوشت سفید و پنیر کم چرب  و کم نمک  ( آب پنیر برای چاقی صورت  ) نقش مهمی ایفا می کنند. بنابراین پودر پروتئین فقط یک راه مناسب برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای رشد ماهیچه ها است - اما نه بیشتر.

 

 اگر بدوم ، نیازی به پودر پروتئین ندارم

پودر پروتئین برای چاقی صورت


بگذارید صادق باشیم: در حقیقت ، بدن انسان نیازی به پروتئین با غلظت بالا ندارد ، زیرا با رژیم متعادل می تواند به راحتی دوز مورد نیاز پروتئین را دریافت کند. با این حال ، به دلایلی ، اکثر دختران معتقدند که از پروتئین برای چاقی صورت و  پودر پروتئین یک تغذیه ضروری و  پس از تمرینات قدرتی است و پس از تمرینات قلبی یا دوچرخه سواری کاملاً بی فایده است. اما این مورد درست نیست. کارشناسان تاکید می کنند که خطر تخریب ماهیچه ها پس از تمرینات قلبی یا دوچرخه سواری  بسیار بالاتر از ورزشکاران قدرتی است و ورزشکاران  بعد از آموزش یک دوز بالایی از پروتئین نیاز دارند.


آیا بدن می تواند 30 گرم پودر پروتئین را به طور همزمان جذب کند

هنگام محاسبه دوز مصرف پودر پروتئین ، طرفداران سبک زندگی سالم و فرهنگ تناسب اندام به طور سنتی از فرمول "حداکثر 30 گرم در یک زمان" استفاده می کنند. اعتقاد بر این است که بدن قادر به پردازش بیشتر در یک جلسه نیست و با خیال راحت مواد اضافی را در اولین فرصت حذف می کند. با این حال ، دانشمندان مدتهاست ثابت کرده اند که این رویکرد هیچ استدلالی ندارد.

 

بدن ما یک ساختار بسیار پیچیده است و سنتز پروتئین در آن می تواند 24 ساعت پس از تمرین ادامه داشته باشد. بسیاری از مربیان توصیه می کنند که میزان مصرف پودر پروتئین را در تمام طول روز افزایش دهید: اولاً ، این ماده از نظر متابولیسم بسیار موثرتر است ، و ثانیاً ، به این ترتیب خطر احساس ناخوشی را به دلیل احساس تهوع که اغلب پس از مصرف ایجاد می شود ، کاهش می دهید.

 

728x542_1_1ec1a1e4ff21f34bdfa7c35bc9684a32@1000x745_0xac120003_12755607231568820179.jpg

 

آیا پروتئین آب پنیر بهتر از پروتئین گیاهی است

ورزشی و پودرهای پروتئینی گیاهخواران گیاهی رژیم غذایی آگاه - یک نجات واقعی با این حال ، حتی در اینجا یک نظر قطبی وجود دارد: ظاهرا پروتئین آب پنیر (یعنی شیر) بسیار موثرتر از پروتئین گیاهی است. و این کاملاً نادرست است: دانشمندان مدتهاست کشف کرده اند که منشاء پروتئینی که مصرف می کنید بر سرعت رشد ماهیچه ها یا کیفیت تغذیه شما تأثیر نمی گذارد.

 

به هر حال ، امروزه می توانید طیف گسترده ای از پودرهای پروتئینی را بیابید ، اما تنها نشانه مطمئن یک نوع واقعا با کیفیت بالا ، ساده ترین ترکیب ممکن است. کلاژن ، برنج ، سویا ، سفیده تخم مرغ یا چیزهای دیگر: نکته اصلی این است که مطمئن شوید لیست مواد موجود در برچسب به طرز مشکوکی طولانی و غیرقابل درک نیست. در این مورد ، ساده تر به معنای سالم تر است.


آیا مصرف پودر پروتئین خطری دارد

پودر پروتئین برای چاقی صورت

وی ام پروتئین برای چاقی صورت


از نظر تغذیه ، بیش از حد به اندازه کمبود خطرناک است و پودر پروتئین نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر بیش از میزان مصرف خود مصرف کنید ، می تواند بر سلامت کلیه در طول زمان تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این ، این بدان معناست که شما کالری بیشتری از مقدار مورد نیاز خود دریافت می کنید ، یعنی وزن اضافه می کنید. توجه: با افزایش میزان پودر پروتئین مصرفی ، باید میزان آب مصرفی را نیز متناسب افزایش دهید.


آیا به پودر پروتئین احتیاج دارید

این مسئله باید با در نظر گرفتن اهداف ، شیوه زندگی و وضعیت سلامتی شما حل شود. اگر رژیم غذایی شما عمدتا گیاهی است ، پس پودر پروتئین به عنوان مکمل غذایی به شما آسیب نمی رساند. اما در صورت مشکلات کلیوی ، و همچنین مقدار کافی از محصولات پروتئینی در رژیم غذایی ، می توانید با خیال راحت آن را فراموش کنید.

 

پروتئین آب پنیر

آب پنیر برای چاقی صورت

 

پروتئین آب پنیر: برای چیست و چگونه مصرف شود

یک چهره زیبا نتیجه کار سخت است. این یک فرایند بسیار شبیه به مجسمه سازی است. برای اینکه بدن با هر تمرین بهترین عملکرد را داشته باشد و ورزش نتایج ملموس تری به همراه داشته باشد ، بدن به حمایت نیاز دارد. می توان آن را با تغذیه ورزشی تأمین کرد.

یکی از پرمصرف ترین محصولات تغذیه ورزشی ، پروتئین آب پنیر است. این برای چیست و چگونه می توان آن را به درستی مصرف کرد؟ حالا ما همه چیز را به شما خواهیم گفت.

 

پروتئین آب پنیر چیست

اب پنیر و چاقی صورت

پروتئین آب پنیر یک محصول پروتئینی است که از آب پنیر تهیه می شود. حاوی اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای آمینه زنجیره ای (والین ، لوسین ، ایزولوسین) نسبت به سایر پروتئین های منشأ حیوانی و گیاهی است. پروتئین آب پنیر اغلب به عنوان پروتئین "سریع"  ( پروتئین آب پنیر) نامیده می شود ، زیرا با تأمین اسیدهای آمینه لازم برای رشد ماهیچه ها به خوبی جذب می شود. تسکین دهنده  عضلات است.

 پروتئین آب پنیر و لاغری

یکی دیگر از مزایای پروتئین آب پنیر این است که به شما در کاهش وزن اضافی کمک می کند. بنابراین ، محصولات تغذیه ورزشی مبتنی بر آن می تواند برای دختران و زنانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، و همچنین برای مردانی که می خواهند بدن را "خشک" کنند ، اما توده عضلانی خود را از دست ندهند ، به یک وسیله انتخابی تبدیل شود. مطالعات نشان داده است که هنگام مصرف پروتئین آب پنیر ، فرد به سرعت احساس سیری کامل می کند و گرسنگی را برطرف می کند ، که منجر به کاهش اشتها می شود و به شما امکان می دهد با خوردن غذای کمتر میزان کالری رژیم غذایی روزانه را کاهش دهید.

 

انواع مکمل های پروتئینی: کدام یک بهتر است

پروتئین آب پنیر معمولاً به شکل کنسانتره ، ایزوله یا هیدرولیزات موجود است.
کنسانتره (WPC) شایع ترین شکل پروتئین ورزشی با خلوص متوسط ​​است. نسبت پروتئین در چنین محصولی می تواند بین 40 تا 80 درصد متغیر باشد. پردازش ملایم تکنولوژیکی به شما این امکان را می دهد که میکروتشکلات مفید پروتئینی مانند لاکتوفرین ، لاکتوگلوبولین ، آلبومین ، ایمونوگلوبولین ها را حفظ کنید. اما در همان زمان ، مقدار مشخصی چربی و لاکتوز در محصول باقی می ماند. کنسانتره قیمت نسبتاً پایینی دارد. بدن آن را در عرض یک ساعت و نیم جذب می کند.

ایزوله (WPI) یک محصول تصفیه شده تر با ناخالصی های کمتر است . محتوای پروتئین در آن به 90-95 می رسد. با این حال ، ایزوله عملاً فاقد ریز شکستگی های مفید است و ممکن است اسیدیته آن به دلیل وجود ترکیبات میانی ، که به دلیل ویژگی های فناوری تولید است ، افزایش یابد. بدن با تجزیه جدایه آب پنیر در نیم ساعت مقابله می کند.

هیدرولیزات (WPH) یک محصول پروتئینی خالص به شکل پودر بسیار ریز است که به راحتی حل شده و به سرعت در روده جذب می شود. در حال حاضر 15-20 دقیقه پس از مصرف هیدرولیزات ، به اصطلاح "افزایش اسید آمینه" در خون مشاهده می شود. با این حال ، این پروتئین بسیار گران است ، بنابراین برای همه در دسترس نیست.

انتخاب پروتئین آب پنیر تا حد زیادی به اهداف ، توانایی های مالی و محدودیت های خاصی در مصرف شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید توده عضلانی خود را بدون ابتلا به عدم تحمل لاکتوز حفظ کنید ، می توانید از یک کنسانتره استفاده کنید . اگر در دسترس است ، به منبع پروتئین بسیار تصفیه شده نیاز دارید که به سرعت جذب بدن می شود. در این مورد ، به دنبال ایزوله یا هیدرولیزات باشید.

دومی ، به هر حال ، برای مصرف بلافاصله پس از تمرین عالی است ، زیرا می تواند بدن را به سرعت با اسیدهای آمینه مورد نیاز خود اشباع کند. از آنجا که پروتئین آب پنیر خالص چندان خوش طعم نیست ، طعم ها به آن اضافه می شود. پودرهای پروتئینی با طعم شکلات ، وانیل و توت فرنگی بسیار محبوب هستند و برای تهیه شیک های پروتئینی استفاده می شوند.

پروتئین آب پنیر را چگونه مصرف کنیم

چگونه می توان پروتئین آب پنیر را برای افزایش توده عضلانی مصرف کرد

برای دستیابی به حداکثر نتایج - رشد مطمئن توده عضلانی - مهم است که بدانید چقدر و در چه زمانی باید پروتئین آب پنیر مصرف کنید. برای تمرینات فشرده ، دوز مطلوب 1.5-2 گرم پروتئین در هر 1 کیلوگرم وزن بدن است. توجه داشته باشید که این پروتئین خالص است نه پودر پروتئین. برای محاسبه مقدار مناسب پروتئین آب پنیر برای خود ، به دنبال اطلاعاتی در مورد محتوای پروتئین در هر وعده روی بسته باشید. با این رقم هدایت شوید.
به عنوان مثال ، وزن شما 75 کیلوگرم است. برای تمرینات شدید ، باید 112.5-150 گرم پروتئین خالص (1.5 گرم یا 2 گرم در 75 کیلوگرم) مصرف کنید. فرض کنید 1 وعده پروتئین آب پنیر شما حاوی 27 گرم پروتئین است. بنابراین ، شما باید 4.0-5.5 وعده محصول (112.5 گرم یا 150 گرم / 27 گرم) مصرف کنید. توصیه می شود بیش از 25-30 گرم پروتئین در یک زمان مصرف نکنید ، زیرا بدن شما به سادگی نمی تواند آن را جذب کند. بهتر است دفعات تجویز را افزایش دهید. چه زمانی مصرف پروتئین آب پنیر توصیه می شود؟ بیایید حالا به شما بگوییم.

 

صبح بعد از بیدار شدن. مصرف پروتئین آب پنیر در این مدت به جبران کمبود پروتئین صرف شده در تامین بدن در طول شب کمک می کند.
قبل از تمرن. این یکی از کاربردهای اصلی پروتئین آب پنیر است . اگر از کنسانتره استفاده می کنید ، آنها باید 90 دقیقه قبل از ورزش در باشگاه "تازه" شوند. اگر جداکننده را ترجیح می دهید ، می توانید آن را تا 30 دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید. به یاد داشته باشید که این مصرف پروتئین را حذف نکنید. افزایش فعالیت بدنی به انرژی زیادی نیاز دارد و اگر نقصی وجود داشته باشد ، به دلیل تجزیه پروتئین های عضلانی ، "استخراج" می شود. ما به سادگی نمی توانیم این اجازه را بدهیم.

 

بعد از تمرین. بعد از ورزش ، بدن شما دوباره به "شارژ" آمینو اسید نیاز دارد. وعده بعدی پروتئین آب پنیر را مصرف کنید.

در شب. بسیاری از ورزشکاران قبل از خواب از کوکتل پروتئین های "سریع" و "آهسته" (دومی شامل کازئین ) استفاده می کنند. این به شما امکان می دهد تا سطح پایدار اسیدهای آمینه را در بدن به مدت 7-8 ساعت حفظ کنید. باقیمانده مصرف پروتئین روزانه شما می تواند در زمان های دیگر در طول روز مصرف شود. شما باید در روزهای آزاد بدون مراجعه به باشگاه ، پروتئین بنوشید. در عین حال ، مصرف روزانه پروتئین معمولاً نصف مقدار مصرفی شما در روزهای تمرین است. این دارو در سه قسمت مصرف می شود: صبح بعد از بیدار شدن ، ساعت 5-7 بعد از ظهر و قبل از خواب.

 

اگر در حال کاهش وزن هستید

البته ، فقط مصرف پروتئین و عدم رژیم گرفتن و رفتن منظم به باشگاه بدنسازی ، رویای رویاهایتان را به شما نمی دهد. هنگام شروع مصرف پروتئین آب پنیر ، قبل از هر چیز باید میزان کالری رژیم غذایی خود را کاهش دهید. قانون بسیار ساده است: شما باید 15 درصد کالری کمتری از آنچه مصرف می کنید مصرف کنید. در غیر این صورت ، وزن اضافی به سادگی از بین نمی رود.

پروتئین وی برای کاهش وزن را می توانید به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی مصرف کنید. اما بسیاری از دختران گاهی اوقات خود آنها را با وعده های غذایی جایگزین می کنند ، که این نیز کاملاً قابل قبول است. در عین حال ، وظیفه اصلی هنوز با موفقیت حل می شود: کل کالری رژیم غذایی روزانه افزایش نمی یابد ، اما مصرف پروتئین به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، چیزی که ما به آن نیاز داریم.

 

چقدر پروتئین آب پنیر مصرف کنیم

 همانند افزایش توده عضلانی ، یعنی 1.5-2 گرم در هر 1 کیلوگرم وزن. مصرف پروتئین محاسبه شده روزانه را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و صبح ، 2 ساعت قبل از تمرین و بعد از تمرین مصرف کنید. در روزهای استراحت ، می توان صبح ، بعد از ظهر و قبل از خواب پروتئین مصرف کرد.

 

موارد منع مصرف پروتئین آب پنیر

موارد منع مصرف زیاد نیست ، اما هنوز وجود دارند! بنابراین ، نباید پروتئین آب پنیر را در موارد زیر مصرف کنید:
عدم تحمل فردی به اجزای محصول ؛
وجود بیماری کلیوی ، حتی بدون تظاهرات بالینی ؛
بارداری و شیردهی

مکمل یوهمبه چیست؟ خواص و عوارض

 

گینر: برای چیست ، نحوه انتخاب و مصرف

گینر

یک بدنساز مبتدی در یکی از انجمن های اینترنتی شکایت کرد  چون لاغر بودم ، عضلات تقریباً رشد نمی کنند.  یک ورزشکار با تجربه به زودی به او پاسخ داد: "برای افزایش توده عضلانی گینر را امتحان کنید." اما این محصول چیست؟ چه زمانی از آن استفاده می شود و چگونه می توان آن را به درستی مصرف کرد؟ ما در حال حاضر به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

ایا گینر باعث چاقی صورت می شود

گینر چیست
گینر مخلوطی از یک جزء پروتئینی (اغلب پروتئین به شکل جدا شده) و کربوهیدرات است. این تفاوت اصلی آن با پروتئین آب پنیر است که فقط حاوی پروتئین است.

خود کلمه "gainer" از انگلیسی gain - "gain، add" می آید. و این هدف اصلی آن را آشکار می کند. گینر به عنوان یک محصول تغذیه ورزشی می تواند برای افراد باریک لاغر (برای مردان و زنان) که در افزایش وزن و توده عضلانی مشکل دارند ، استفاده شود .


علاوه بر پروتئین ها و کربوهیدرات ها ، ترکیب گینر اغلب شامل ویتامین ها ، مواد معدنی و همچنین اسیدهای آمینه فردی (به عنوان مثال ، BCAA ، کراتین) و سایر مواد فعال بیولوژیکی است. مهم این است که همه این اجزا در گینر به صورت هم افزایی عمل کرده و متقابلاً مکمل یکدیگر باشند.

درصد افزایش وزن از نظر درصد پروتئین و کربوهیدرات با یکدیگر متفاوت است. نسبت پروتئین ها می تواند از 15 تا 30  و نسبت کربوهیدرات ها از 50 تا 80  متفاوت باشد. هنگام انتخاب گینر باید نسبت آنها را در نظر گرفت.


پودر کربوهیدرات برای چاقی صورت

پودر کربوهیدرات

چگونه گینر بر بدن تأثیر می گذارد

کربوهیدرات "سریع" موجود در گینر که در روده ها جذب شده و وارد جریان خون می شود ، باعث تولید انسولین می شود که به نوبه خود ، سلول های فیبر ماهیچه ای را برای جذب پروتئین ها و سایر مواد مغذی آماده ​​می کند. علاوه بر این ، این فرایند فعال تر از هنگام استفاده از مخلوط پروتئین معمولی است.

مصرف گینر کمک می کند تا بدن قبل از رفتن به ورزش اشباع شده و کمبود آن در اسرع وقت بعد از تمرین جبران شود. در همان زمان ، رشد شدید عضلات مشاهده می شود.

ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد فعال بیولوژیکی ، که همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، اغلب در گینرها یافت می شوند ، نیز سهم خود را دارند. آنها به بهبود متابولیسم پروتئین ، چربی و انرژی کمک می کنند.


چگونه گینر را انتخاب کنیم

برای به دست آوردن اثر مورد انتظار ، باید گینر  "مناسب" را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.
اولین چیزی که باید به آن توجه کنید نسبت پروتئین و کربوهیدرات در ترکیب آن است. یک ورزشکار به طور طبیعی لاغر می تواند یک کربوهیدرات بالا را انتخاب کند. این به افزایش همزمان وزن بدن در مدت زمان کوتاه و "پمپاژ" ماهیچه ها کمک می کند. البته با آموزش منظم!

اما اگر اضافه وزن دارید یا تمایل به اضافه وزن ندارید ، استفاده از پروتئین زیاد یا حتی یک محصول پروتئینی خالص (به عنوان مثال ، پروتئین آب پنیر) توصیه می شود. به یاد داشته باشید که یک افزایش دهنده با محتوای بالای کربوهیدراتهای قابل هضم در این مورد فقط وضعیت را تشدید می کند: چربی بدن حتی زیادتر تر می شود.

گینر همچنین می تواند یک ابزار انتخابی برای دخترانی باشد که دوست دارند چند پوند وزن اضافه کنند و در عین حال ماهیچه های خود را تقویت کنند.

تولید کنندگان اغلب میزان کالری و محتوای اجزای اصلی موجود در ترکیب گینر را از نظر 100 گرم محصول ، بلکه در هر وعده نشان نمی دهند. فقط قسمت خود می تواند از نظر وزن متفاوت باشد. در انتخاب گینر مورد نیاز خود به این نکته توجه کنید.

 

دوز مصرف  گینر روزانه

دوز مصرف  گینر روزانه

ابتدا ، بیایید تصمیم بگیریم که چه دوز برای شما توصیه می شود. برای مثال می توانید آن را بر اساس دو پارامتر محاسبه کنید: وزن بدن و تعداد وعده های غذایی در روز.
اکنون به جدول ما مراجعه کنید و دریابید که روزانه چند گرم گینر باید بنوشید (دوزها به ازای هر 10 کیلوگرم وزن نشان داده شده است).

 

  2 وعده غذایی 3 وعده غذایی  4 وعده غذایی
مردان 18-20 گرم 16-18 گرم 14-16 گرم
زنان 17-19 گرم 15-17 گرم 13-15 گرم

 

دوز روزانه گینر به چندین قسمت تقسیم شده و در طول روز مصرف می شود. اما دقیقا کی؟ در اینترنت ، می توانید طرح های مختلفی برای استفاده از گینر پیدا کنید. اجازه دهید به یکی از آنها بپردازیم ، که شامل دو برابر مصرف پروتئین و کربوهیدرات است.

قبل از آموزش. در این مورد ، افزایش دهنده به تجدید ذخایر انرژی کمک می کند ، که در طول تمرینات شدید و طولانی مدت بسیار ضروری است.
بلافاصله پس از ورزش  ، هنگامی که بدن ، از فعالیت بدنی خسته شده است ، به ویژه به مواد مغذی و انرژی نیاز دارد.
واقعیت این است که در طول تمرین ، منابع انرژی کاهش می یابد و بدن شروع به استخراج شدید کربوهیدرات ها از همه منابع موجود می کند. افسوس ، حتی بافت ماهیچه ای اغلب "مصرف" می شود. برای جلوگیری از این امر ، مهم است که  گرسنگی را به موقع برطرف کنید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که زمان نیاز به کربوهیدرات به مدت 30-45 دقیقه بعد از تمرین است. در این دوره ، فقط ارزش سوخت گیری با یک تقویت کننده را دارد.
در روزهای استراحت ، گینر را می توانید دو بار در روز مصرف کنید: یک وعده بین صبحانه و ناهار و دومی بعد از ناهار.

آیا می توان بدون تمرین ورزشی گینر مصرف کرد؟ این سوال اغلب پرسیده می شود. البته ، شما می توانید بنوشید ، اما بدون فشار فیزیکی ، این به احتمال زیاد منجر به مجموعه ای از پوندهای اضافی بافت چربی می شود ، که پس از آن باید از شر آنها خلاص شوید.

 

کراتین چیست

creatine-powder-optimum-nutrition-micronized-pour-review-ub-1-scaled.jpg


کراتین یک کربوکسیلیک اسید غنی از نیتروژن است. این ماده در سال 1836 به عنوان یک جزء ناشناخته از ماهیچه های اسکلتی کشف شد. این در تاریخ بدنسازی در اوایل دهه 90 قرن 20 ظاهر شد ، زمانی که ثابت شد مصرف روزانه مونوهیدرات میزان عضلات را به مدت 5 روز 20 درصد افزایش می دهد.

در عضلات اسکلتی ، کراتین مسئول متابولیسم انرژی و انقباض است. بدن دائماً حاوی حدود 150 گرم کرتئین است ، اما با افزایش بار ، این مقدار کافی نمی شود. بنابراین ، شما باید غلظت آن را با غذا یا مکمل ها تنظیم کنید.

درست است که دریافت آن از غذا به اندازه کافی آسان نیست ، به عنوان مثال ، برای تامین دوز روزانه کراتین برای ورزشکار با وزن 70 کیلوگرم ، باید 1 کیلوگرم گوشت قرمز بخورید. و در طول عملیات حرارتی ، حتی کمتر باقی می ماند ، بنابراین تامین کسری با کمک تغذیه ورزشی بسیار آسان تر است.

کراتین چه اثرات مثبتی دارد؟ آیا   کراتین برای چاقی صورت  مناسب است؟
افزایش قدرت ماهیچه ها.
ایجاد توده عضلانی "خشک".
کسب تسکین و تراکم عضلات.
افزایش تولید هورمون های آنابولیک.
به منظور کاهش وزن (با افزایش شدت تمرین).
اسید لاکتیک را بافر کنید و درد عضلات را پس از ورزش کاهش دهید.
تقویت سلامت سیستم قلبی عروقی و عصبی.

 

انواع کراتین

محبوب ترین شکل مونوهیدرات است . این در اکثر مکمل ها یافت می شود و واقعاً موثر است. با این فرم ، 88٪ ماده خالص دریافت می کنید و 12 درصد باقی مانده آب معمولی است.

استر کراتین یکی از جدیدترین تحولات در زمینه تغذیه ورزشی است. این شکل به دلیل سرعت بخشیدن به غشای سلولی ، جذب بالایی دارد. این ویژگی به شما امکان می دهد مستقیماً به سلول ها نفوذ کرده و بدون تغییر در خون نفوذ کنید.

بدون آب - در افزایش مقدار ماده خالص در هر وعده متفاوت است. تفاوت در حدود 6 درصد است.

تارتارات - با اتصال با اسید تارتاریک به دست می آید. خواص آن با مونوهیدرات تفاوت چندانی ندارد ، اما در تولید کپسول یا قرص استفاده می شود.

مالات ترکیبی با اسید مالیک است. به خوبی در آب حل می شود و طعم ترش دارد.

 

دوز مصرف کراتین

2 نوع پذیرش وجود دارد - بارگیری و دوباره پر کردن آهسته. در حالت اول ، 20 گرم در روز به مدت 5 روز مصرف می شود ، سپس مقدار مصرف به 5-10 گرم کاهش می یابد. این روش بیشترین تأثیر را در افزایش عملکرد ورزشی دارد و با تمرینات شدید ، سریعترین تأثیر را از پذیرایی دارد.

هنگامی که به آرامی مصرف می شود ، کافی است که 5-10 گرم در روز مصرف شود. مقدار بستگی به توده عضلانی بدون چربی دارد ، هرچه بیشتر باشد ، مکمل بیشتری باید مصرف شود.

علاوه بر دوز ، ارزش جذب کراتین را نیز باید در نظر گرفت. با کربوهیدراتهای سریع و پروتئین آب پنیر عالی است. بنابراین ، بهتر است پودر را با آب بدون اسید مخلوط کنید. بهترین گزینه انگور است.

بهترین زمان مصرف 15 دقیقه قبل و بعد از تمرین است. ارزش نوشیدن آن در دوره های 1-1.5 ماه را دارد ، پس از آن به مدت 1 ماه استراحت می کنند.

کدام کراتین را انتخاب کنید و آیا کراتین بهتری وجود دارد؟
در حال حاضر محبوب ترین و موثرترین کراتین مونوهیدرات است. تولید آن ارزان است و درصد بالایی از ماده خالص را در هر وعده دارد. اکنون آنها امید خود را به اتر وابسته کرده اند ، بر اساس آخرین تحقیقات ، این موثرترین شکل است.

هنگام انتخاب ، ارزش دارد نه تنها به شکل ، بلکه به اندازه ذرات نیز توجه کنید. هرچه کوچکتر باشند ، کراتین سریعتر جذب می شود. بسیاری از تولید کنندگان بلافاصله مقدار زیادی گلوکز را به مکمل اضافه می کنند ؛ چنین محصولی نیازی به مخلوط کردن با آب ندارد و برای آماده سازی سریع مناسب است.

انواع زیادی وجود دارد - به شکل کپسول و قرص ، پودر یا نوشیدنی گازدار. هیچ تفاوت اساسی بین آنها وجود ندارد ، شما باید فرم مناسب تری را برای خود انتخاب کنید.

مهم: اگر کپسول یا قرص را ترجیح می دهید ، هنوز باید با آب میوه یا نوشیدنی شیرین خورده شود.

برترین نمایندگان برتر

1. تغذیه مطلوب با پودر کراتین .

2.  کراتین مونوهیدرات از Dymatize.

3.  100٪ کراتین مونوهیدرات از  Biotech USA.

4.  کراتین از  پروتئین من.

5. استروویت کراتین .

هنگام ایجاد لیست ، ترکیب ، کیفیت ، جذب و حلالیت در نظر گرفته شد. این رتبه همچنین محبوبیت محصول و نظرات مثبت متعدد را در نظر گرفته است.

مضرات کراتین

بر اساس مطالعات متعدد ، عملاً هیچ خطری از مصرف کراتین وجود ندارد. استفاده از آن بیش از خوردن گوشت به بدن آسیب نمی رساند. یکی از شایع ترین عوارض جانبی (که در کمتر از 4 درصد موارد رخ می دهد) احتباس آب است. مصرف دیورتیک ها برای از بین بردن کاملاً ارزشمند نیست ، آب در زمان استراحت در مصرف به خودی خود خارج می شود.

عدم تحمل فردی به کراتین نیز ممکن است همراه با سوء هاضمه باشد. برای از بین بردن این عوارض جانبی ، فقط دوز را کاهش دهید.

کراتین - نظرات متخصصان
در حال حاضر ، کراتین موثرترین مکمل ورزشی موجود است. مطالعات زیادی در مورد مصرف و اثرات آن بر بدن انجام شده است. این ماده نه تنها در ورزش تأثیر مثبت دارد ، بلکه یک اثر درمانی کلی نیز دارد.

 

مکمل غذایی قبل از تمرین بدنسازی چیست و ادامه مقاله : مکمل غذایی قبل از تمرین بدنسازی را در اینجا بخوانید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید