راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش دوم

معجون

بسته به اینکه از چه موادی در معجون خود استفاده می‌کنید، این معجون می‌تواند حاوی مقادیر زیادی پروتئین (اگر از ماست درآن بهره بگیرید)، فیبر، مواد مغذی، چربی‌های مفید و آنتی‌اکسیدان باشد. برای کسانی که تاکنون تجربه درست کردن اینگونه معجون‌ها را نداشته باشند، استفاده از ترکیبی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌های مغذی توصیه می‌شود. اگر هم وقت چندانی برای تهیه معجون خود از ترکیب مواد تازه ندارید، می‌توانید از مواد غذایی‌ای استفاده کنید که حاوی شکر کمی باشند. استفاده از بسته‌های آماده برای ترکیب نیز امکان دیگری است که پیش روی شما است. دکتر مظفری درباره فوائد استفاده از این معجون‌ها عنوان کرده است که یکی از بهترین راهکارها برای تأمین سبزی و میوه‌جات لازم برای بدن در طول روز بوده و پروبیوتیک‌های لازم برای معده را فراهم می‌کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این در نوشیدن اینگونه معجون‌ها بهتر است حوصله به خرج داده و آنهارا به آرامی بنوشید، بدین گونه قادر خواهید بود به بهترین نتیجه دست یابید. نوشیدن این معجون به آرامی، درکنار حذف میان‌وعده‌هایی که نوش جان می‌کنید (و نیز حذف میان‌وعده‌ای که در ساعات آخر شب مصرف می‌کنید) تأثیر بسزایی در کاهش وزن خواهد داشت.

ماهی

بنابه گفته محققان بهتر است کمی از غذاهایی که به طور معمول برای تأمین پروتئین بدن از آنها استفاده می‌کنیم فاصله گرفته و بجای آن ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. از دیگر توصیه‌های محققان دراین خصوص این است که حداقل دوتا سه روز در هفته را به مصرف سبزیجات اختصاص دهیم (عدم مصرف گوشت). دکتر مظفریان نیز براین باور است که بهتر است پروتئین لازم برای بدن خودرا تا حد امکان از گوشت چهارپایان تأمین نکنیم. او براین عقیده است که چربی موجود در گوشت چهارپایان در فرایند کاهش وزن نقشی مضر برای بدن بازی می‌کند. البته قطع کامل مصرف این گوشت نیز توصیه نمی‌شود، تنها کافی است کمی در مصرف آن صرفه‌جویی کرد. بنابه تحقیقات صورت گرفته کسانی که در طول روز مقدار زیادی گوشت قرمز (ونیز گوشت سایر چهارپایان) مصرف می‌کنند (حداقل هجده واحد در طول روز)، تا چیزی حدود بیست و هفت درصد بیشتر از سایرین در معرض چاقی قرار دارند. نکته دیگری که دراین خصوص اهمیت دارد میزان کالری بالایی است که این افراد در طول روز وارد بدن خود می‌کنند (چیزی حدود هفتصد واحد بیش از آنچه برای بدن لازم است) و این اصلا خوب نیست. مصرف گوشت چهارپایان را در رژیم غذایی‌ای که در طول یک هفته کامل برای خود درنظر می‌گیرید تاحد امکان کاهش دهید (اگر قصد کاهش وزن دارید).

دسرهای سالم و مغذی

جای دادن شکلات و بستنی در رژیم غذایی خودرا فراموش نکنید. تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که در تهیه دسر خود تا حد امکان از مواد طبیعی استفاده کنید و برای شیرین کردن آن نیز از موادی استفاده کنید که تا جای ممکن کالری و کربوهیدرات کمی داشته باشند. یکی از بهترین توصیه‌های ما به شما برای دسر «Choczero’s Keto Bark» است که از ترکیب شکلات تلخ، بادام و نمک دریایی تهیه می‌شود. از شکر فرآوری شده در این دسر خوشمزه استفاده نمی‌شود و برای شیرین کردن آن از شیرینی موجود در میوه‌جات استفاده می‌شود. فیبر بالا و سایر مواد مغذی از نکاتی است که باید درباره این دسر درنظر داشته باشید (صد و بیست واحد کالری، ده گرم چربی و دو گرم کربوهیدرات با مصرف این دسر وارد بدن می‌شود). یکی دیگر از دسرهای توصیه‌شده بستنی «Halo Top» است که از لبنیات ارگانیک و شیر موجود در نارگیل تهیه می‌شود (شیری که نقش مهمی در رژیم غذایی گیاه‌خواران ایفا می‌کند) که با به حداقل رساندن مصرف شکر فرآوری شده، تجربه دسری مغذی و خوشمزه را برای شما فراهم می‌کند. در اکثر دستور پخت‌هایی که برای این دسر وجود دارد، میزان کالری موجود درآن نهایتاً تا چیزی حدود دویست و هشتاد واحد در هر وعده کامل آن افزایش پیدا می‌کند و این میزان برای دسر بسیار مناسب است.

چای سبز یا سیاه

درمواردی که تاکنون ذکر کردیم جایی برای نوشیدنی‌ها در نظر نگرفتیم و به همین خاطر احتمالا حالا این سؤال برایتان پیش آمده است که با تمام این غذاهایی که تاکنون ذکر شده‌اند چه نوشیدنی‌ای بهتر است مصرف شود؟ یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش رو دارید، یک فنجان چای داغ است (و نه لزوما چای گیاهی). چای سبز (البته نه چای سبز سرد موجود در سوپرمارکت‌ها) یکی از منابع عمده آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدانی در چای سبز وجود دارد که آن را با نام کتچین می‌شناسیم. تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان می‌دهد که چای سیاه نیز با تنظیم کارکرد باکتری‌های موجود در روده، کمک چشمگیری به کاهش وزن می‌کند. سوزان هننینگ، یکی از محققان و استادان دانشگاه UCLA در این باره عنوان کرده که چای‌های سبز و سیاه هردو به عنوان پری‌بیوتیک‌های (پری‌بیوتیک: غذاهای غیرقابل‌هضمی که باعث تحریک رشد ریزاندامگان‌های پس‌روده/ کولون می‌شوند) بسیار خوبی شناخته می‌شوند که در سلامت کلی انسان نقش مهمی ایفا می‌کنند. جای دادن این نوشیدنی مغذی را در رژیم غذایی روزانه خود فراموش نکنید.

میوه‌جات

یکی از مهمترین مواد غذایی‌ای که توسط محققان مصرف همیشگی آن توصیه می‌شود، میوه‌ و سبزیجات است، تنها این نکته را باید بخاطر داشته باشید، که از انواع مختلف میوه و سبزی بهتر است استفاده شود. استفاده از این محصولات مغذی با مقادیر بسیار زیاد فیبر، کربوهیدرات گیاهی و گیاه‌مایه‌ای (ماده غیرمغذی و فعال زیستی که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود دارد و در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی ـ عروقی سودمند است) که درآنها موجود است، کمک شایانی به شما در رسیدن به هدف خود در کاهش وزن خواهد کرد. بیایید نگاهی به نظر دکتر مظفریان دراین خصوص بیندازیم: «من استفاده از تنها یک نوع میوه را توصیه نمی‌کنم و بجای آن توصیه می‌شود با ترکیب میوه‌های مختلف، یک فنجان ماده مغذی برای خود تهیه کرده و از آن به عنوان میان‌وعده خود استفاده کنید.» یک فنجان ترکیب میوه‌های مختلف حاوی چیزی حدود شصت و پنج واحد کالری است.

سوپ

خبر خوبی که برای دوستداران این غذای خوشمزه داریم این است که مصرف آن یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن است. کالری کم موجود در سوپ آن را به پیش‌غذایی ایده‌آل تبدیل می‌کند که سبب می‌شود کمی سیر شده و از خوردن غذای پرچرب و پرکالری به عنوان غذای اصلی جلوگیری شود. جالب است بدانید تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته نشان می‌دهد که کسانی که از سوپ به عنوان پیش‌غذای خود استفاده می‌کنند به نسبت سایرین، بیست درصد کمتر غذا می‌خورند. نکته‌ای که ذکر آن حائز اهمیت است این است که می‌توانید با قرار دادن سبزیجات بیشتر و مواد پروتئین‌دار در دستور پخت سوپ خود، دیرتر احساس گرسنگی کنید.

کیمچی

این غذای کره‌ای یکی دیگر از غذاهای پروبیوتیک مفید برای کاهش وزن است. با ترکیب کلم چینی، نمک، سرکه، مقدار زیادی سیر با فلفل قرمز (به اندازه‌ای که رنگ غذا قرمزرنگ شود) یک کیمچی خوشمزه خواهید داشت. یکی از مهمترین فوائد کیمچی برای بدن بکار انداختن باکتری‌های موجود در روده است که نقش بسزایی در کاهش وزن ایفا می‌کنند.(سیارک)

در سیارک بخوانیم:

راهکارهایی برای کاهش وزن 14 مورد بخش اول

رژیم کاهش وزن 15 روزه

9 غذا برای کاهش وزن

زمان ایده آل برای ورزش روزانه جهت چربی سوزی بیشتر

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

6 نکته برای کاهش وزن بعد از زایمان

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

لاغری موضعی شکم

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید