خواص خارخاسک یا تریبولوس

تریبولوس

تریبولوس چیست

قرص تریبولوس چیست ، خواص تریبولوس

گیاه تریبولوس  یا خارخاسک گیاهی است که میوه‌های پوشیده از تیغ تولید می‌کند. شایعه‌ای وجود دارد که تریبولوس به نام تاک پنچرکننده نیز شناخته می‌شود زیرا تیغ‌های تری بولوس به قدری تیز هستند که می‌توانند لاسیتک‌های پهن دوچرخه را سوراخ کنند. مردم از میوه، برگ و ریشه گیاه تریبولوس به عنوان دارو برای مشکلات گسترده‌ای استفاده می‌کنند.


از تریبولوس یا خارخاسک برای مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، دفع ادرار دردناک، یک اختلال کلیوی به نام بیماری برایت، و همچنین از قرص تریبولوس و تریبولوس به عنوان "قرص آب" (ادرارآور) برای افزایش دفع ادرار؛ اختلالات پوستی مانند اگزما (درماتیت آتوپیک)، پسوریازیس، گال؛ مشکلات جنسی آقایان مانند اختلال نعوظ (ED)، انتشار غیرارادی مایع منی بدون اوج لذت جنسی (اسپرماتوریا)، و افزایش میل جنسی؛ مشکلات سیستم قلبی عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا، کلسترول بالا، و "خون خسته" (کم‌خونی)؛ مشکلات هضم شامل قولنج، گاز روده (نفخ)، یبوست، و دفع کرم‌های انگلی روده؛ برای درد و تورم (التهاب) بافت پوشاننده دهان و گلودرد؛ و سرطان بخصوص تومور‌های بینی استفاده می‌شود.


خانم‌ها از تریبولوس  یا خارخاسک  برای تنظیم قدرت عضلات قبل از زایمان، سقط جنین و تحریک جریان شیر استفاده می‌کنند.

تریبولوس و کبد

عده‌ای از تریبولوس برای سوزاک، بیماری کبد (هپاتیت)، التهاب، درد مفاصل (رماتیسم)، جذام، سرفه، سردرد، سرگیجه، سندروم خستگی مزمن (CFS)، و بهبود عملکرد ورزشی استفاده می‌کنند. همچنین از تريبولوس برای تحریک اشتها و همچنین قابض، مقوی و بهبود خلق و خو استفاده می‌شود.

عوارض تریبولوس 

مضرات تریبولوس چیست

عوارض تریبولوس :از عوارض قرص تریبولوس به مواد شیمیایی اشاره شده است که می‌تواند برخی از هورمون‌ها در حیوانات را افزایش دهند. با این حال به نظر نمی‌رسد که باعث افزایش هورمون مردانه (تستوسترون) در انسان شود.ناخوشایندترین عوارض جانبی فقط می تواند آلرژی و سوء هاضمه باشد. علاوه بر این ، مطالعات حتی یک مورد از اثرات منفی بر سیستم های تولید مثل ، قلب و عروق و سایر سیستم ها را نشان نداده اند. با وجود این ، البته تریبولوس نباید توسط کودکان ، زنان باردار ، مردان مبتلا به هیپرتروفی پروستات و غیره مصرف شود.

هنگامی که مطابق توصیه ها استفاده می شود ، تریبولوس خزنده عملاً هیچ عارضه جانبی ندارد. شایع ترین  عوارض کپسول تریبولوس  گزارش شده مربوط به  این مکمل عبارتند از: 
گرفتگی
دل درد
اسهال
یبوست
حالت تهوع
استفراغ
مشکلات خواب
خونریزی شدید قاعدگی
علاوه بر این ، برخی از گزارش ها وجود دارد که توسط تعدادی از مطالعات روی حیوانات نیز تأیید شده است ، که نشان می دهد  تریبولوس خطر مشکلات کلیوی را افزایش می دهد. با این حال ، باید توجه داشت که چنین شرایطی بسیار نادر است.
download.jpg

مصرف تریبولوس در زنان باردار و شیرده 

قرص تریبولوس  برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود ، زیرا  قرص تریبلوس  می تواند در رشد جنین اختلال ایجاد کند. همچنین با داروهای ضد دیابت و فشار خون تداخل دارد ، بنابراین بیمارانی که از این داروها استفاده می کنند قبل از  خرید قرص تریبولوس  باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.

 

گیاه شگفت انگیز تریبولوس: سلامت جنسی طبیعی است

خواص تریبولوس

ما می دانیم چقدر دشوار است که به خود اعتراف کنیم که در حوزه سلامت جنسی مشکلاتی وجود دارد. این امر نه تنها در مورد مردان ، همانطور که بسیاری عادت دارند باور کنند ، بلکه در مورد زنان نیز صدق می کند. طبیعت ، که به ما خواص درمانی گیاهان را می دهد ، به ما اجازه می دهد تا زندگی جنسی خود را هماهنگ کنیم. یکی از آنها ، یعنی tribulus خزنده (Tribulus terrestris) است
تریبولوس گیاه شگفت انگیز از زمان های قدیم شناخته شده است: در یونان باستان از آن به عنوان مدر و مقوی استفاده می شد و سرخپوستان باستان از آن به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می کردند. در بالکان ، آماده سازی های مبتنی بر Tribulus توسط مردان نابارور انجام شد.

 

چنین خواص گوناگونی از تریبولوس خزنده به دلیل محتوای ترکیبات ساپونین های استروئیدی از سری فوروستانول - تریلین ، دیوسین ، دیوسپونین ، پروتودیوسینین ، کوکوبا -ساپونین ؛ فلاونوئیدها ؛ آلکالوئیدها ؛ تانن ؛ ویتامین سی؛ درشت مغذی ها (کلسیم ، منیزیم ، آهن) ؛ عناصر کمیاب (روی ، منگنز) و غیره است . این ساپونین ها هستند که اثربخشی تریبولوس را در اختلالات دستگاه ادراری تناسلی تعیین می کنند. بنابراین ، پروتودیوسین توانایی افزایش نعوظ ، افزایش سطح تستوسترون در خون و میل جنسی را دارد. در بدن متابولیزه می شود و به هیدرو اپی آندروسترون (DHEA) ، یک پروهورمون ، بر اساس آن غدد درون ریز بیش از 20 هورمون مختلف تولید می کند. DHEA تأثیر مثبتی بر ایمنی دارد ، یکپارچگی غشای سلولی ، عملکرد نعوظ و متابولیسم کلسترول ؛ به بهبود وضعیت جسمی و روانی ، افزایش فعالیت جنسی کمک می کند. ساپونین ها همچنین به بازگرداندن اسپرم ، بهبود عملکرد غدد درون ریز و تولید تعدادی هورمون کمک می کنند.

 

تریبولوس

 

امروزه از مکمل هایی که شامل تریبولوس است در درمان پیچیده انواع خاصی از ناباروری در مردان و  برای پیشگیری و درمان اختلالات دستگاه تناسلی در مردان و زنان ، افزایش میل جنسی ، قدرت و مدت نعوظ استفاده می شود. . این داروها برای زنان با ناباروری تخمدان غدد درون ریز تجویز می شود. همچنین از داروهای حاوی تریبولوس ( مکمل و قرص خارخاسک ) برای افزایش تن عمومی بدن ، در صورت نقض متابولیسم چربی ، برای کاهش سطح کلسترول و لیپوپروتئین های با چگالی پایین در خون استفاده می شود.

نقش تریبولوس در بدن

Tribulus تأثیر مثبت بر روی تمام فرایندهای فیزیولوژیکی بدن دارد. به عنوان یک عامل مقوی ، مقوی و ترمیم کننده عمل می کند. به خوبی در دستگاه گوارش جذب می شود. اجزای فعال گیاه باعث افزایش تولید هورمون توسط مخچه می شود که در سنتز تستوسترون نقش دارد.

فواید تریبولوس   خاصیت خارخاسک چیست

1. تستوسترون را افزایش می دهد. (عرق خارخاسک و تستوسترون )

2. عملکرد نعوظ را افزایش می دهد.افزایش مدت نعوظ ؛

3. از یائسگی مردان جلوگیری می کند.

4. سیستم تولید مثل را تحریک می کند.

5. فرآیندهای متابولیک انرژی و پروتئین را فعال می کند.

6. چرخه قاعدگی را بازیابی می کند.

7. توده عضلانی را افزایش می دهد.افزایش تن عمومی ،

8. میل جنسی را افزایش می دهد. میل جنسی در مردان و زنان ؛

9. از عملکرد طبیعی قلب پشتیبانی می کند.

10. دیواره رگ های خونی را تقویت می کند.کاهش خطر تصلب شرایین ؛

11. دارای اثر ادرارآور است.

12. میکروارگانیسم های بیماری زا را سرکوب می کند.

13. عملکردهای محافظتی بدن را تحریک می کند.

14. هورمون ها را برابر می کند.عادی سازی عملکرد جنسی و سطح هورمونی در مردان و زنان ؛

15. دارای اثر آرامبخش است.

16. از عملکرد طبیعی سیستم عصبی مرکزی پشتیبانی می کند.

17. در درمان پیچیده برای درمان ناباروری و آدنوم استفاده می شود.

18. ترمیم اسپرماتوژنز

گیاه تریبولوس ترستریس  اثر جوانسازی دارد. مکمل های غذایی مبتنی بر آن روند طبیعی پیری را در بدن کند می کند. گیاه تریبلوس پوست را تقویت می کند و وضعیت پوست را بهبود می بخشد. تریبولوس بر عملکرد شناختی تأثیر می گذارد. گردش مغزی را عادی می کند. تریبولیس  عملکرد و تمرکز مغز را بهبود می بخشد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    Tribulus گیاهی از خانواده Parifolia است. در طب سنتی استفاده می شود. مواد افزودنی غذایی از گیاه تهیه می شود. Tribulus حاوی بسیاری از ترکیبات فعال بیولوژیکی است: protodioscins ، saponins ، که تأثیر مثبتی بر سلامت بدن دارند. این دارو برای افزایش میل جنسی ، درمان اختلالات جنسی ، تقویت سیستم قلبی عروقی و کاهش سطح کلسترول مضر در خون استفاده می شود.تریبولوس حاوی فوروستانول با غلظت بالا است. تأثیر مثبت بر بدن مردان دارد. بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارد: قدرت را افزایش می دهد ، اسپرماتوژنز را تحریک می کند. توسط ورزشکاران برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون به میزان 60-70 استفاده می شود. دارای اثر ادرارآور است. به شما امکان می دهد مایعات اضافی را از بدن خارج کنید. تریبولوس یک جایگزین طبیعی برای استروئیدهای مصنوعی در نظر گرفته می شود. این یک درمان طبیعی و موثر برای عادی سازی سطح هورمون در زنان و مردان است.

    1400/7/5 16:24
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    تریبولوس و کبد Tribulus Terrestris بومی آسیای جنوبی ، آفریقا ، استرالیا و مدیترانه بود. گیاه خزنده علفی با برگهای زوج و گلهای زرد. خواص مفید تریبولوس برای مدت طولانی شناخته شده است. هر کشوری آنها را به طرق مختلف اعمال کرده است. یونانیان باستان از شیره گیاه به عنوان مدر و مقوی استفاده می کردند. چینی ها برای بهبود بینایی ، درمان چشم ، کبد ، ( تریبولوس و کبد )عادی سازی فشار خون و افزایش قدرت استفاده می شوند. سرخپوستان با عفونت ها ، عوامل بیماری زا و سرفه مبارزه کردند. ایرانیان برای تقویت سیستم قلبی عروقی و بهبود وضعیت پوست. برای اولین بار ، دانشمندان بلغاری در اوایل دهه 1980 تحقیق و مطالعه دقیق جزیره را آغاز کردند. پس از اینکه آنها فهمیدند که ساکنان کشورهای اروپای شرقی از آماده سازی های مبتنی بر گیاه برای آماده سازی قهرمانان المپیک استفاده می کنند.

    1400/7/5 16:26

بیشتر بخوانید