خواص و مضرات روغن گل مغربی گل پامچال

روغن گل مغربی

 

با غروب خورشید ،  گل مغربی گلبرگ های خود را باز می کند. گلبرگ های زرد در گرگ و میش ، مثل شعله کم نور شمع های در حال سوختن ، می لرزد. با اولین اشعه خورشید ، گل آذین ها بسته می شوند تا شب بعد دوباره شکوفا شوند. این گل ، که بسیاری از افسانه های زیبا با آن مرتبط هستند ، دارای خواص درمانی بی شماری است.

 

اهمیت اصلی روغن دانه گل مغربی این است که تقریباً تنها منبع اسید گاما-لینولنیک کمیاب (نماینده مهم اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه) است. این ماده با اسیدهای آلفا و گاما لینولنیک و همچنین ایکوزنیک ، پالمتیک ، اولئیک و غیره تکمیل می شود.

این محصول اغلب در پیشگیری از بیماری های مختلف ، برای بازگرداندن بدن انسان استفاده می شود. از همان اسید گاما-لینولنیک ، بدن ما پروستاگلاندین های "خوبی" دریافت می کند ، که دارای اثر ضد التهابی هستند و فعالیت اندام ها را در سطح سلولی تنظیم می کنند. اسید گاما-لینولنیک  ( GLA ) نیزمتابولیسم نمک و آب در بدن انسان ، اتساع برونش ها ، انعقاد خون ، مناطق خاصی از جریان خون ، ترشح داخلی را کنترل می کند و خیلی های دیگر.

روغن گل مغربی


روغن گل مغربی کاربردهای محبوب متعددی پیدا کرده است و بدون نسخه به طور گسترده ای به شکل مکمل در دسترس است.
مصرف روغن گل مغربی به عنوان یک داروی گیاهی، سابقه درخشانی نداشته است و تحقیق زیادی برای خواص و عوارض گل مغربی نشده است اما به عنوان مثال، زمانی برای درمان اگزما و درد پستان به صورت داروی تجویزی کپسول گل مغربی در بریتانیا اجازه ی فروش داشت، اما بعدا این مجوز پس گرفته شد.در این مقاله به خواص شگفت انگیز و عوارض و موارد مصرف روغن گل مغربی، عوارض کپسول روغن گل مغربی می پردازیم.

روغن گل مغربی چیست؟

روغن گل مغربی، روغن بدست آمده از دانه های گیاه گل مغربی گل مغربی Evening Primrose با نام علمی Oenothera biennis است.
اغلب به صورت مختصر باEPO بیان می شود. روغن گل مغربی یک منبع غنی از اسیدهای چرب ضروریِ امگا 6 است. به ویژه، شامل یک اسید شناخته شده به نام اسید گاما لینولنیک (GLA) است، که در سایر روغن های گیاهی نیز یافت می شود.
روغن گل مغربی از دانه های گیاه Oenothera biennis استخراج می شود.
روغن گل مغربی حاوی اسید لینولئیک و همچنین GLA است هردو اجزای اساسی و ضروری پوشش محافظ در اطراف فیبرهای عصبی، و غشای سلول های عصبی  می باشند.
در آماده سازی های تجاری، روغن گل مغربی معمولا با GLA ٪۸ و ٪۷۲ اسید لینولئیک استاندارد می شود.
دوز توصیه شده برای روغن گل مغربی، 2 بار در روز هر بار 1 تا 2 کپسول ژلاتینی یا طبق دستور پزشک مصرف شود. 

 

روغن گل مغربی

 

خواص روغن گل مغربی در لاغری 

با بازیابی تعادل در سیستم غدد درون ریز روغن گل مغربی حتی در تنظیم وزن نیز کمک می کند... GLA در متابولیسم لیپیدها نقش دارد و باعث از بین رفتن سلولهای چربی می شود. می توان آن را یک مکمل طبیعی غذایی برای لاغری نامید ، که حتی برای برخی بیماری های جدی توسط پزشک می تواند تجویز کند تا به تدریج وزن بدن کاهش یابد.

 

 

روغن گل مغربی برای اگزما

رفع مشکلات پوستی نظیر اگزمای حساسیتی، التهاب

در تحقیقات مشخص شد که درمان با روغن گل مغربی خوراکی، سبب بهبود نسبی یک ناهنجاری اسید چرب ضروری مربوط به اگزما (که همچنین تحت عنوان درماتیت آتوپیک شناخته شده است) می شود.

 

شواهد ترکیبی کنترل شده با دارونما (پلاسبو)، تاثیر روغن گل مغربی را روی اگزما نشان می دهد، اما یک فرا تحلیل بدست آمده از ۹ آزمایش، بهترین اثرات را برای علائم خارش نشان داد، هر چند این یافته ها تحت حمایت مالی یک تولید کننده ی مکمل های روغن گل مغربی بودند.
یک بررسی دیگر نقش محدود مکمل ها را برای برخی از بیماران مبتلا به اگزما نشان داده است آنهایی که از استروئیدهای قوی استفاده نمی کنند. تاثیر روغن گل مغربی در افرادی که از استروئیدها استفاده کرده بودند، کاهش یافت، اگرچه مجددا نویسنده ی این تحلیل برای یک تولیدکنننده ی تجاری مشغول به کار بود.


اگزما ممکن است به طور موثر با داروهای معمولی درمان شود، اما جایگزین های مکمل مانند روغن گل مغربی و روغن گل گاوزبان توسط افرادی که بهبود موثری نداشته اند و یا از عوارض جانبی ترس دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
یک بررسی مرجع انجام شده از شواهد توسط بنیاد همیاری کوکران ، به این نتیجه رسید که روغن گل مغربی در درمان اگزما تاثیر بیشتری از دارونما ندارد، و می تواند عوارض جانبی خفیف، موقت، عمدتا گوارشی ایجاد کند.
در یک بررسی دیگر از شواهد، نتایجی ترکیبی بدست آمده است، به طوری که نتایج بهبودی نسبتا کمی را برای هردو شکل از درمان خوراکی و موضعی روغن گل مغربی نشان می دهد.

اگزمای پوستی آتوپیک

انواع اگزما (درماتیت) 

روغن گل مغربی

 

 

خواص روغن گل مغربی برای زنان

برای بدن زنان ، این اسید از آن جهت مفید است که به تنظیم عضلات صاف رحم و لوله های رحمی کمک می کند. از این رو روغن گل پامچال برای استفاده در آندومتریوز تجویز می شود... و  درمان ناتوانی جنسی مردان ، درمان اختلال نعوظ و نازایی زنان 

روغن گل مغربی سندرم پیش از قاعدگی

ایا گل مغربی قاعده و است

در زنان ، می توان روغن گل مغربی را برای مشکلات مربوط به چرخه قاعدگی ، یعنی ترمیم آن ، تجویز کرد. این روغن بیشتر تظاهرات PMS را کمتر برجسته می کند ، دوره دشوار یائسگی در زنان را تسهیل می کند.

در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از نقش روغن گل مغربی در کاهش سندرم پیش از قاعدگی (PSM) وجود ندارد در یک بررسی سیستماتیک با چهار آزمایش کوچک، کم توان مشخص شد که دوزهای روزانه ی EPO از ۳ تا ۶ میلی گرم، تاثیر در بهبودی علائم کلی PMS نداشتند.
برخی از زنان گزارش کرده اند که علائم PMS، با وجود حساسیت به لمس پستان، احساس افسردگی، تحریک پذیری و تورم و نفخ از احتباس مایعات، کاهش یافته است. 

روغن گل مغربی برای یائسگی

تحقیقات معدودی در مورد خواص روغن گل مغربی برای گر گرفتگی های یائسگی وجود دارد.
گر گرفتگی هایی که زنان در هنگام یائسگی تجربه می کنند، گزینه های درمانی غیر هورمونی متعددی دارد، اما روغن گل مغربی شواهدی از اثربخشی را نشان نمی دهد یک آزمایش بالینی قبل از ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که هیچ تفاوتی بین روغن گل مغربی و دارونما وجود ندارد.
یک آزمایش اخیر که در ۲۰۱۳ منتشر شد و تنها شامل ۵۶ زن یائسه بود، درمان را به مدت شش هفته با روغن گل مغربی و یا با دارونما انجام داد. با درمان فعال ، شدت گر گرفتگی ها در این مطالعه ی نسبتا کوچک، بهبود یافت.

آیا این نشانه یائسگی است

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی 

 

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی در لوازم آرایشی

به تشکیل الیاف کلاژن و الاستین پوست کمک می کند.
در صورت اختلال در گردش مویرگی یا متابولیسم در سطح سلول ، توسط متخصصان زیبایی استفاده می شود. به ترمیم آنها کمک می کند و همچنین زخم ، پسوریازیس ، درماتیت و اگزما را درمان می کند.
جوان بودن پوست را حفظ می کند ، باعث ارتجاع بیشتر ، مغذی شدن بافت ها و حفظ تعادل کلی می شود.
می تواند برای مراقبت از پوست استفاده شود.
مناسب برای از بین بردن مشکلات پوست سر و مو ، کمک به مبارزه با ریزش مو ، اگر علت این اختلالات هورمونی در بدن انسان باشد. وقتی از خارج استفاده می شود ، این محصول با موهای خشک و شکننده مبارزه می کند . برای ناخن ها و همچنین کمک به بهبود  ناخن عالی است.
اما فراموش نکنید که این روغن را می توان فقط برای ضایعات جدی پوستی استفاده کرد. در تمام موارد دیگر ، باید فقط در مخلوط  با روغنهای پایه دیگر استفاده شود: هسته انگور ، گل همیشه بهار ، و غیره. 

 

تقویت کننده فولیکول های مو 

هنگام درمان و ترمیم موها ، محصولات مبتنی بر روغن گل مغربی نیاز به استفاده همزمان از خارج و داخلی دارند. برای استفاده خارجی ، استفاده از روغن ساده بسیار ایده آل است که بعد از گره زدن موها در زیر روسری ، در شب موثرتر است. علاوه بر اثر ترمیم  ، ترکیب اسیدهای اساسی به موارد زیر کمک می کند:
شوره سر و سبوره را از بین ببرید.
موها را از ریشه تا انتها مرطوب کنید.
تحریک را از بین ببرید و درم را تسکین دهید.
روند ریزش مو را به حالت تعلیق درآورید.
سرعت رشد آنها را تسریع کنید.
یکپارچگی خط مو را بازیابی کنید.
محصولات با افزودن روغن گل پامچال برای مدت طولانی نه تنها توسط متخصصان زیبایی ، بلکه توسط متخصصان مغز و اعصاب نیز استفاده می شده است. ترکیب این وجوه حاوی توکوفرول است - ماده ای که اثر تقویت کننده ای بر فولیکول های مو دارد و به طور کلی وضعیت مو را بهبود می بخشد.

 

روغن گل مغربی برای درد عصبی

عملکرد محصول با ویتامین E (توکوفرول) تکمیل می شود ، که به عنوان "ویتامین جوانی" شناخته می شود. توکوفرول یک آنتی اکسیدان شناخته شده ، هماهنگ کننده فرآیندهای بیولوژیکی بدن است. از ظهور و توسعه تصلب شرایین در عروق جلوگیری می کند ، لخته شدن خون را تنظیم می کند. وقتی با مکمل های مختلف ترکیب شود ، تراکم استخوان را افزایش می دهد. بدون ویتامین E ، بسیاری از عملکردهای بدن مختل شده و یا حتی غیرممکن است.

درد عصبی (نوروپاتی) مربوط به دیابت، زمانی که درمان های متداول از قبیل داروهای ضد افسردگی برای آن بی اثر یا نامناسب بوده، با روغن گل مغربی درمان شده است.


اگرچه برخی از منابع می گویند شواهد کافی وجود ندارد، اما نتایج مفیدی در آزمایش های بالینی نشان داده اند که مصرف روغن گل مغربی برای ۶ تا 12 ماه ممکن است علائم آسیب عصبی ناشی از دیابت را بهبود دهد.
برای مثال، در یک آزمایش کوچک تصادفی، یک بهبود معنادار به لحاظ آماری در نمرات نوروپاتی، از جمله تست های هدایت عصبی، برای افرادی که کپسول روغن گل مغربی را به مدت 6 ماه در مقایسه با دارونما مصرف کردند، وجود داشت.

 

روغن گل مغربی

 

روغن گل مغربی برای پوکی استخوان

روغن گل مغربی با روغن ماهی و کلسیم توسط افراد مسن مبتلا به پوکی استخوان مصرف شده است و ترکیب آنها به نظر سبب کاهش تحلیل (تخریب) استخوان و افزایش تراکم استخوان می شود.
تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه روغن گل مغربی مستقلا از دیگر مکمل ها می تواند نقش داشته باشد، مورد نیاز است.
درادامه ما عوارض دیگری را که ادعا می شود با استفاده از روغن گل مغربی قابل درمان است را مورد بررسی قرار می دهیم، به علاوه، بررسی می کنیم که روغن گل مغربی تا چه حد بی خطر است.

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان 

 علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

 

روغن گل مغربی

 

روغن گل مغربی برای بیماری های دیگر

درمان های گیاهی معمولا با ادعاهای سلامتی متعدد همراه است زیرا قوانین و مقررات کمتر سخت گیرانه ای برای این محصولات نسبت به داروهای تجویزی وجود دارد، اگر چه بریتانیا به تازگی آنها را ثبت و فهرست بندی کرده است. برای اینکه این محصولات شرایط لازم را برای اضافه شدن به این فهرست داشته باشند، نیاز به ارائه ی شواهد علمی مربوط به ایمنی، کیفیت و استفاده متداول از محصول گیاهی است.
یک فهرست طولانی از بیماری ها را که ادعا می شود با روغن گل مغربی درمان می شود اما با شواهد محدود وجود دارد. موسسه ملی بهداشت آمریکا به نقل از شواهد حاصل از پایگاه داده ی جامع داروهای طبیعی، فهرستی از بیماری ها را ارائه می دهد که مصرف مکمل این روغن برای آنها "احتمالا بی اثر" می باشد.


بر اساس تحقیقاتی که نشان می دهند که روغن گل مغربی موثر نیست، فهرستی از این بیماری ها به ترتیب زیر آورده شده است: آسم، ADHD، هپاتیت B، کلسترول بالا، سرطان کبد، درد پستان، چاقی، پسوریازیس، آرتریت پسوریاتیک (ورم مفاصل پسوریاتیک(.
در فهرست طولانی دوم، برای حمایت از درمان با گل مغربی، "شواهد ناکافی" ذکر می شود، شامل: سندرم خستگی مزمن، بثورات پوشک، خشکی چشم، خوانش پریشی، دیسپرکسیا (یا اختلال کنش پریشی( (مشکلات هماهنگی و حرکتی)، ایکتیوز (پوست فلس دار و پوسته پوسته شده)، تکامل نوزاد، عوارض بارداری، آرتریت روماتوئید، اسکیزوفرنی، سندرم شوگرن (یک اختلال خود ایمنی موثر بر اشک و بزاق)، کولیت اولسراتیو (کولیت زخمی)، سرطان، آکنه، بیماری MS، بیماری های قلبی، بیماری آلزایمر.

 

اسکلرودرمی و پدیده ی رینود

اسکلرودرمی یک بیماری خود ایمنیِ بافت همبند است که با ضخیم شدن و سخت شدن بافت های مختلف، از جمله پوست و اندام های دیگر مشخص می شود.
پدیده/ بیماری رینود که می تواند باعث بی حسی و سردی انگشتان شود می تواند به اسکلرودرمی مرتبط باشد و روغن گل مغربی به عنوان یک درمان در تعدادی از مطالعات تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است.
با این حال، تمام این مطالعات جزئی بوده اند، و از اینرو تحقیقات بیشتری قبل از اینکه این روغن به یک درمان پیشنهادی تبدیل شود، مورد نیاز است.
در بریتانیا، استفاده از روغن گل مغربی برای درمان اگزما، تحت نام تجاری Epogam و برای درد پستان (پستان درد، تحت نام تجاری Efamast)، تصویب شده است.
با این حال، تنظیم کننده ی دارو در آن زمان معادل بریتانیایی برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (آژانس کنترل داروها، حال، آژانس تنظیم کننده محصولات دارویی و بهداشتی نامیده می شود) مجوز خود را برای محصولات روغن گل مغربی عرضه شده به بازار به صورت داروهای تجویزی، لغو کرد.
آژانس به این نتیجه رسید که شواهدی کافی در سال ۲۰۰۲ برای تاثیربخشی گل مغربی برای این کاربردها وجود ندارد.

 

روغن گل مغربی

 

روغن گل مغربی در دوران بارداری

عوارض کپسول گل مغربی 

پیش از این ، متخصصان زنان توصیه می کردند از آن برای ماساژ پرینه قبل از زایمان استفاده کنند تا "برای آنها" آماده شود. آنها استدلال کردند که بافت ها از انعطاف پذیری و کشش بیشتری برخوردار می شوند ، ماساژ پرینه را برای آرامش مناسب هنگام زایمان آماده می کند و خطر پارگی را کاهش می دهد. اما متخصصان زنان و زایمان مدرن به طور فزاینده ای این توصیه ها را به چالش می کشند و ماساژ پرینه را با روغن نادرست می دانند ، زیرا این امر می تواند ریز فلورا را مختل کند.

 

توجه به این نکته مهم است که در مراحل اولیه بارداری ، اکثر متخصصین زنان استفاده از این محصول را توصیه نمی کنند ، زیرا از جمله  عوارض گل مغربی  ناشی از آن خطر سقط جنین است. با این حال ، برای کسانی که قصد بارداری دارند ، بهترین حالت مناسب است ، زیرا اسیدهای چرب موجود در آن زمینه هورمونی را بهبود می بخشد و یک میکرو فلورای مناسب برای بارداری ایجاد می کند.

 

عوارض کپسول روغن گل مغربی

عوارض قرص گل مغربی چیست

 عوارض قرص گل مغربی

روغن گل مغربی تا چه حدی امن است؟

لازم به یادآوری است که استفاده از روغن گل مغربی به شکل خالص از خارج و بصورت موضعی نامطلوب است. برای کاربردها ، ارزش دارد که آن را با هر روغن موجود در خانه - زیتون یا آفتابگردان رقیق کنید. کیفیت محصول مخلوط در نتیجه تأثیر می گذارد. در صورت استفاده نادرست ، یا اگر به روغن گل پامچال حساسیت دارید (این یک منع مصرف آشکار است)  واکنشهای جانبی ممکن است مانند : قرمزی ، تورم یا تورم پوست ، حالت تهوع ، کاهش فشار خون ایجاد شود...
عوارض روغن گل مغربی در صورت دوز نادرست : یعنی بیش از دوز خوراکی ، سردرد ، ناراحتی دستگاه گوارش ممکن است رخ دهد .  موارد منع مصرف ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

واکنشهای آلرژیک به اکسیرها و داروهای گیاهی
نارسایی کلیه 
دیابت
گلومرولونفریت

خونریزی: یک اثر ضد انعقادی (رقیق کننده ی خون) در رابطه با روغن گل مغربی وجود دارد، از اینرو افرادی که از وارفارین رقیق کننده ی خون (کومادین) استفاده می کنند در معرض خطر خونریزی بالاتری قرار دارند. بنابراین، این روغن نباید توسط این افراد مصرف شود. داروهایی دیگری که خون را رقیق می کنند نیز ممکن است با استفاده در کنار این روغن سبب مشکلاتی شوند، از جمله کلوپیدوگرل (پلاویکس) و آسپرین.


تشنج ها :افراد مبتلا به صرع یا دیگر اختلالات تشنجی، باید از مصرف روغن گل مغربی اجتناب کنند زیرا ممکن است خطر تشنج را در آنها افزایش دهد. همچنین، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی که تحت درمان با داروهای خاصی هستند ممکن است در معرض خطر تشنج باشند، بنابراین بایستی توصیه های پزشکی را دنبال کنند.
بیهوشی: روغن گل مغربی به دلیل خطر بالای خونریزی، نباید ظرف مدت دو هفته ی بیهوشی عمومی استفاده شود.

 

در سیارک بخوانیم:

خواص و نحوه مصرف ویتامین E 

خواص ویتیس وینیفرا 

خواص زعفران 

خواص عدس برای کاهش وزن و کنترل قند خون 

خواص چغندر برای افزایش گردش خون

خواص روغن ماهی 

خواص روغن آووکادو 

خواص شاهدانه خام 

خواص انگور 

انواع روغن های گیاهی و خواص آنها 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Doraslasy 757 :

    عوارض کپسول روغن گل مغربی تعداد عوارض جانبی ناشی از استفاده بیش از حد روغن گل پامچال بسیار ناچیز است. این شامل: اختلال در دستگاه گوارش ؛ سردرد درد در شکم اسهال با کاهش میزان مصرف می توانید از شر این عوارض خلاص شوید. اما در برخی موارد ، این محصول همچنین می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند ، که با علائم زیر همراه خواهد بود: بثورات پوستی مشکل تنفس ؛ تورم دست و پا هنگامی که این مکمل همراه با داروها برای کاهش تراکم خون مصرف می شود ، خواص روغن گل مغربی می تواند اثرات داروها را افزایش داده و منجر به خونریزی داخلی شود.

    1400/4/31 16:40
  • Doraslasy 757 :

    شواهد زیادی برای اثبات فواید روغن گل مغربی وجود دارد . با این حال ، تعداد واقعیت های رد آنها نیز بسیار زیاد است. بنابراین ، برای تأیید خواص مفید این محصول ، تحقیقات بیشتری لازم است. با وجود این ، برخی از پزشکان توصیه می کنند از دوزهایی برای ارتقا سلامتی و درمان بیماری های خاصی استفاده کنند که با موارد استفاده شده در آزمایش ها مطابقت دارد. در عین حال ، متخصصان توصیه می کنند که مکمل های مناسب را به طور انحصاری تحت نظارت پزشک و تنها پس از مشاوره مصرف کنید.

    1400/4/31 16:41
  • Doraslasy 757 :

    درد استخوان را کاهش می دهد آرتریت روماتوئید یکی از علائم آن التهاب مزمن است که باعث درد در استخوان ها می شود. طبق داده های 2011 ، اسید گاما-لینولنیک ، که در روغن گل مغربی یا گل پامچال یافت می شود ، می تواند درد را کاهش دهد.

    1400/4/31 16:43
  • Doraslasy 757 :

    روغن گل پامچال علائم نوروپاتی را از بین می برد نوروپاتی محیطی بیماری است که با افزایش حساسیت به گرما و سرما ، سردرد ، بی حسی در اندام ها و افزایش ضعف همراه است. این می تواند توسط دیابت و تعدادی بیماری دیگر ایجاد شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که مکمل EPO) Evening-primroses oil ) می تواند علائم نوروپاتی را معکوس کند. این امر از طریق مصرف روزانه کپسول روغن گل پامچال حاصل می شود که حاوی 360 تا 480 میلی گرم اسیدهای آلفا و گاما لینولنیک است.

    1400/4/31 16:47
  • Tilly 868 :

    روغن گل مغربی کار عضله قلب را بهبود می بخشد فقط در ایالات متحده سالانه حدود 600000 نفر به دلیل بیماری قلبی می میرند. در همان زمان ، تعداد افرادی که از اختلال عملکرد قلب رنج می برند به میلیون ها نفر تخمین زده می شود. برخی از آنها برای حل این مشکل به درمان های محلی مانند EPO روی می آورند. طبق داده های سال 2014 ، فواید روغن گل مغربی در کاهش التهاب و کاهش کلسترول خون است. همانطور که عمل نشان می دهد ، هر فردی که به بیماری عضله قلب مبتلا است ، تعداد مارکرهای التهابی افزایش می یابد. با وجود این ، دانشمندان به ندرت التهاب را با نارسایی قلبی مرتبط می دانند. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در کار عضله قلب ، باید روزانه به مدت 4 ماه از 10 تا 30 میلی لیتر روغن گل مغربی مصرف کنید. در عین حال ، کارشناسان اکیداً توصیه می کنند که زیر نظر پزشک خود باشید.

    1400/4/31 16:50
  • Tilly 868 :

    روغن گل پامچال سطح فشار خون را عادی می کند در حال حاضر ، اطلاعات متناقض زیادی در مورد اینکه آیا روغن گل پامچال می تواند سطح فشار خون را عادی کند ، وجود دارد. بنابراین ، برای تأیید این واقعیت ، تحقیقات بیشتری لازم است. طبق داده های تحقیقاتی سال 2013 ، دانشمندان دریافتند که در افرادی که EPO مصرف می کنند ، فشار خون سیستولیک پایین تری نسبت به افراد دیگر دارد. با این حال ، تجزیه و تحلیل آزمایشات 2011 نشان داد که مقدار داده های تأیید کننده توانایی روغن گل مغربی در تأثیر فشار خون در زنان باردار یا مبتلا به پره اکلامپسی برای نتیجه گیری مشخص کافی نیست. با وجود این ، برای کاهش فشار خون باید دو بار در روز 500 میلی گرم EPO مصرف کنید. با این حال ، این مکمل فقط پس از مشورت با پزشک معالج باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

    1400/4/31 16:51
  • Tilly 868 :

    روغن گل مغربی از دفعات و شدت گرگرفتگی در دوران یائسگی می کاهد یکی از ناخوشایندترین عوارض یائسگی گرگرفتگی است. تجزیه و تحلیل نتایج مطالعات انجام شده در سال 2010 نشان داد که از روغن گل مغربی و سایر محصولات OTC نمی توان برای حل این مشکل استفاده کرد. با این حال ، آزمایشات بعدی نشان داد که زنانی که روزانه 500 میلی گرم از این مکمل را به مدت 6 هفته مصرف می کردند ، می توانند از این طریق فرکانس و شدت گرگرفتگی را کاهش دهند. در عین حال ، مصرف مکمل های غذایی مناسب باعث افزایش سطح فعالیت جنسی و عزت نفس می شود. با گنجاندن 500 میلی گرم EPO در رژیم غذایی روزانه می توانید به اثری که در بالا توضیح داده شد ، برسید.

    1400/4/31 16:52
  • Tilly 868 :

    روغن گل مغربی درد قفسه سینه را از بین می برد در طول چرخه قاعدگی ، بسیاری از زنان درد قفسه سینه را تجربه می کنند. مکمل های EPO می توانند به حل این مشکل کمک کنند. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شد ، اسید گاما-لینولنیک قادر به کاهش التهاب و مهار پروستاگلاندین ها است که عامل اصلی درد هستند. بنابراین ، یک آزمایش نشان داد که استفاده از روغن گل مغربی در ترکیب با ویتامین E به مدت شش ماه از شدت درد می کاهد. در عین حال ، با هر چرخه ، احساسات ضعیف و ضعیف تر می شدند. برای حل این مشکل ، متخصصان توصیه می کنند هر روز به مدت شش ماه 1 تا 3 گرم EPO مصرف کنید و آنها را با 1200 میلی گرم ویتامین E ترکیب کنید.

    1400/4/31 16:53
  • Loryn 801 :

    روغن گل مغربی کیفیت پوست را بهبود می بخشد مطالعه ای در سال 2005 نشان داد که روغن گل مغربی می تواند خواص پوست را صاف و بهبود بخشد مانند: قابلیت ارتجاعی؛* استحکام - قدرت؛* رطوبت* دانشمندان این اثر را با محتوای بالای اسید گاما-لینولنیک در محصول مرتبط می دانند ، که برای عادی سازی عملکرد درم و اطمینان از ساختار ایده آل آن ضروری است. با توجه به این واقعیت که بدن انسان به تنهایی قادر به تولید GLA نیست ، محققان معتقدند که استفاده موضعی از EPO می تواند سلامت درم را حفظ کند. برای اطمینان از تأثیر مطلوب ، آنها مصرف کپسول با روغن گل پامچال را به حجم 500 میلی گرم سه بار در روز به مدت 12 هفته توصیه می کنند.

    1400/4/31 16:55
  • Loryn 801 :

    روغن گل مغربی علائم PMS سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد طبق آخرین داده های تحقیقاتی ، از EPO می تواند برای درمان برخی از علائم PMS استفاده شود ، یعنی: افسردگی؛ تحریک پذیری افزایش یافته است ناراحتی در شکم به گفته دانشمندان ، علائم فوق در برخی از زنان به دلیل حساسیت زیاد آنها به پرولاکتین ظاهر می شود. هنگام بلع ، GLA به پروستاگلاندین E1 تبدیل می شود ، که اثرات اولین عنصر را بر روی بدن کاهش می دهد ، که از بین بردن علائم PMS را تضمین می کند. طبق داده های 2010 ، مکمل ترکیبی از EPO با ویتامین های B6 و E در کاهش اثرات پرولاکتین بر بدن موثرتر است. با این حال ، استفاده از آن این امکان را فراهم نکرده است که دریابیم که روغن گل پامچال چقدر می تواند چنین اثری داشته باشد. علاوه بر این ، در برخی از مطالعات ، EPO نتوانسته است علائم PMS را برطرف کند. با وجود این ، برای از بین بردن ناراحتی و تحریک پذیری بیشتر در طی سندرم قبل از قاعدگی ، پزشکان توصیه می کنند روغن گل مغربی را در حجم 500 تا 6000 میلی گرم در روز به مدت 10 ماه مصرف کنید.

    1400/4/31 16:56
  • Loryn 801 :

    روغن گل مغربی می تواند برای درمان اگزما استفاده شود در چندین کشور از جمله ایالات متحده ، روغن گل مغربی به عنوان دارویی برای درمان اگزما و بیماری های مختلف التهابی پوست مورد تأیید قرار گرفته است. این تصمیم به لطف یکی از مطالعاتی انجام شده است که در آن مشخص شده است که GLA کیفیت پوست را بهبود می بخشد. علی رغم این ، محققان گزارش کردند که مکمل EPO نسبت به مصرف موضعی در درمان اگزما نسبتاً کمتر موثر است. همزمان دانشمندان هر دو روش درمانی را تشخیص می دهند. برای از بین بردن علائم این بیماری ، آنها توصیه می کنند 1 تا 4 کپسول روغن در روز مصرف کنید ، یا محلول 20 درصدی از آن را دو بار در روز روی پوست قرار دهید. در هر دو مورد ، مدت زمان درمان 4 ماه است.

    1400/4/31 16:57
  • Loryn 801 :

    روغن گل مغربی برای درمان آکنه * به گفته دانشمندان ، اسید گاما-لینولنیک ، که در EPO موجود است ، می تواند برای درمان آکنه ، کاهش التهاب و از بین بردن مناطق مرده پوست که باعث ایجاد مشکل می شود ، استفاده شود. علاوه بر این ، این محصول در هنگام استفاده قادر به حفظ رطوبت است. طبق تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شد ، نشان داده شده است که روغن گل مغربی می تواند علائم ورم خونی را که به صورت التهاب و زخم لب ظاهر می شود ، تسکین دهد. شایعترین علت این بیماری استفاده از داروی مخصوص آکنه ، ایزوترتینوئین است. یکی از آزمایشات همچنین نشان داد که اسید گاما-لینولنیک قادر است تعداد بثورات نه تنها ملتهب ، بلکه غیر التهابی را نیز کاهش دهد. برای دستیابی به تمام اثرات فوق ، دانشمندان از EPO به عنوان مکمل غذایی به میزان 450 میلی گرم استفاده کردند.

    1400/4/31 16:58
  • Teiya 554 :

    شایعترین عوارض کپسول گل مغربی سردرد ، درد شکم و حالت تهوع است. وجود مدفوع شل مصرف بیش از دوز را نشان می دهد که باید تنظیم شود.

    1400/4/31 17:08
  • Teiya 554 :

    محصولات گل مغربی مهمترین روغن ماساژ هستند. به دلیل توانایی استثنایی در افزایش و فعال سازی کیفیت اجزای کمکی ، اثر درمانی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

    1400/4/31 17:13
  • Teiya 554 :

    روغن گل پامچال بیشترین تأثیر را برای پوست دارد. با تأثیر فعال ، هر سلول صورت با اکسیژن اشباع می شود ، از کمبود پوست جلوگیری می کند و به صاف شدن چین و چروک کمک می کند ، و همچنین دارای: عمل سفت کردن التیام زخم؛ نرم کننده مسکن؛ اقدام ضد التهابی ؛ و ضد حساسیت است.

    1400/4/31 17:13
  • Lyza 729 :

    استفاده منظم از محصولات روغن گل مغربی برای واریس توصیه می شود. استفاده خارجی از آن به حفظ تناژ پوست کمک کرده و در صورت کاهش ناگهانی وزن و همچنین سایر تظاهرات فیزیولوژیکی باعث بازسازی آن می شود

    1400/4/31 17:16
  • Lyza 729 :

    این محصول دارای اثر پاک کنندگی خوبی است. با این حال ، استفاده از آن به شکل خالص بسیار نامطلوب است (به استثنای مناطق آسیب دیده). تحریک فعال غدد چربی به افزایش محتوای چربی کمک می کند. بنابراین ، بهتر است چند قطره از محصول را به پاک کننده های آماده ، که برای نوع پوست شما انتخاب شده اند ، اضافه کنید.

    1400/4/31 17:16
  • Lyza 729 :

    چند قطره از روغن گرانبها را می توان به هر کرم شب اضافه کرد تا پوست نرم ، تغذیه و ترمیم شود. برای اثر مطلوب ، 3-5 قطره کافی است.

    1400/4/31 17:17
  • Lyza 729 :

    خواص گل مغربی به طور گسترده ای در زیبایی شناسی شناخته شده است. علاوه بر خاصیت دارویی ، تأثیر مثبتی بر روی پوست مستعد پوسته پوسته شدن دارد. استفاده منظم از روغن ها و مکمل های غذایی به حفظ رطوبت مطلوب ، صاف شدن چین و چروک های جزئی ، افزایش قابلیت ارتجاعی آن و کمک به مبارزه با لکه های پیری کمک می کند. موثرترین استفاده از محصولات دارای گل مغربی برای درمان بیماری های پوستی ، به ویژه پسوریازیس و اگزما. این روغن به طور فعال با خشکی ، خارش و قرمزی مناطق آسیب دیده مبارزه می کند و علائم ناخوشایند را تسکین می دهد

    1400/4/31 17:17
  • Lyza 729 :

    در کشور ما ، استفاده از گل پامچال در پزشکی و لوازم آرایشی نسبتاً اخیر آغاز شده است. روغن گل مغربی را می توان هم به صورت کپسول و هم به صورت خالص استفاده کرد. مصرف خارجی به مایع سازی هماتوم و تسکین تورم کمک می کند ، مصرف داخلی آن در درمان سیستم عصبی و حتی سل موثر است. وجود اسیدهای چرب در محصول اجازه می دهد تا از آن برای درمان کلیه ها ، بیماری های کبدی ، دیابت شیرین و آرتروز پیشرونده استفاده شود. خواص گل مغربی به پاکسازی کبد ، کاهش تجمع کلسترول در بدن و عادی سازی فشار خون کمک می کند.

    1400/4/31 17:19

بیشتر بخوانید