رژیم غذایی مونو دریایی

در

رژیم غذایی مونو دریایی

رژیم غذایی مونو یک رژیم ساده است که شامل خوردن فقط یک غذا یا گروه غذایی در تمام وعده های غذایی در طول روز است. طرفداران استدلال می کنند که یک رژیم غذایی مونو می تواند به سرعت کاهش وزن را افزایش دهد بدون اینکه شما را ملزم به پیگیری میزان مصرف یا برنامه ریزی وعده های غذایی از قبل کند.

 

رژیم غذایی مونو غذاهای دریایی

رژیم غذایی مونو غذاهای دریایی (میگو ، صدف ، پولاک ، ماهی)
رژیم غذایی مونو روی غذاهای دریاییمزایای رژیم غذایی مونو بر روی غذاهای دریایی

یك با غذاهای دریایی ، اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین های كامل و همچنین مقدار زیادی ید ، فسفر ، روی ، مس ، كلسیم و سایر عناصر مهم بدن را تأمین می كند .

استفاده از غذاهای دریایی در رژیم غذایی ما متابولیسم را عادی می کند ، نشاط را افزایش می دهد و همچنین به عنوان پیشگیری از بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی عمل می کند. غذاهای دریایی چطور؟ اینها ساکنان بی مهره دریا هستند جلبک ها ، سخت پوستان ، نرم تنان ، سبزیجات اکینودرم ، همچنین شامل صدف ، راپانا ، میگو ، ماهی مرکب ، جلبک دریایی ، گوش ماهی ، خرچنگ است. به هر حال ، این شامل ماهی های دریایی نیز می شود.

 

نکات مهم رژیم غذایی دریایی

اصل رژیم غذایی دریایی بر این اساس استوار است که شما فقط می توانید در طول روز ماهی و غذاهای دریایی بخورید. مدت زمان چنین رژیم غذایی باید 2-4 روز باشد ، می توانید 1-2 کیلوگرم اضافی دور بریزید. چسبیدن به آن برای مدت طولانی بسیار نامطلوب است. مصرف سبزیجات ، میوه ها و سایر غذاها کاملاً منع مصرف دارد. به یاد داشته باشید که این نوع رژیم غذایی های مونو نباید بیش از 1 بار در ماه انجام شود.

 

 

دستور غذای مونو غذاهای دریایی

در انواع مختلفی از رژیم غذایی مونو ، غذاهای دریایی وجود دارد که توسط متخصصان تغذیه تهیه شده اند - این رژیم غذایی های کوتاه مدت و رژیم غذایی طولانی مدت هستند.

رژیم غذایی مونو روی غذاهای دریایی یک رژیم غذایی غذاهای دریایی کوتاه مدت 2-4 روز است. کاهش وزن -1-2 کیلوگرم.

دستور رژیم غذایی به مدت 2-4 روز

صبحانه 250 گرم میگوی آب پز ، با آبلیمو چاشنی .
ناهار سالاد 250 گرم غذای دریایی ( صدف ، راپانا ، میگو ، جلبک دریایی ) ، با آبلیمو میل کنید ؛
میان وعده عصرانه 1 لیوان کفیر کم چرب ؛
شام 150 گرم ماهی کم چربی آب پز ( جوجه ، ماهی ، کپور چوبی ، پولاک و غیره) و 1 لیوان کفیر کم چرب .
می توانید چای سبز بدون شکر ، قهوه سیاه و بدون شکر ، چای های گیاهی ، آب معدنی ساکن بنوشید .

رژیم غذایی طولانی مدت برای 6 روز طراحی شده است

کاهش وزن - 3-4 کیلوگرم.

اساس این رژیم غذایی سوپ غذاهای دریایی است. همچنین می توانید سبزیجات ، میوه ها ، پنیر سفت ، آب میوه ، نان سبوس ، ماست ، غلات شیرین نشده اضافه کنید. نمک ، شکر ، الکل منع مصرف دارد.

 

منوی رژیم غذایی دریایی

صبحانه نان تست سبوس ، سالاد جلبک دریایی و چای سبز .
ناهار سوپ غذاهای دریایی ، سالاد سبزیجات و مقداری میوه.
میان وعده عصرانه آب میوه ، نان غلات ، یک وعده ماست کم چرب ، 1 موز .
شام  ماهی بخارپز ، سالاد سبزیجات ، میوه (می توانید موز ، گلابی ، هلو یا چند آلو بخورید ).

 

بررسی رژیم غذایی دریایی

رژیم غذایی یک غذای دریایی یک نوع دلچسب و متنوع است و اگر ماهی و غذاهای دریایی را دوست دارید ، به شما توصیه می کنیم این نوع رژیم غذایی ها را انتخاب کنید. اما ، باید به یاد داشته باشید که این رژیم غذایی دارای برخی موارد منع مصرف است. رژیم غذایی در صورت عدم تحمل فردی به ماهی و غذاهای دریایی منع مصرف دارد. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین ، قبل از شروع رژیم غذایی باید با پزشک یا درمانگر خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی سیب زمینی در 7 روز 6 کیلو وزن کم کنیم

در

 full-frame-shot-of-raw-potatoes-royalty-free-image-1590675811.jpg

 

 

سیب زمینی رایج ترین سبزیجات مورد استفاده در رژیم غذایی بسیاری از افراد است. در بسیاری از ظروف گنجانده شده است. مثلا سیب زمینی های خوشمزه ، معطر ، خرده و بخارپز در روغن ... یا با خامه ترش ... این خوشمزه است !!!

 

رژیم غذایی سیب زمینی

رژیم غذایی سیب زمینی در 3 ، 5 ، 7 روز (و بیشتر تخم مرغ ، پیاز ، جعفری ، شوید)

رژیم غذایی سیب زمینی می تواند تا 6 کیلو وزن کم کند.به اصطلاح "رژیم غذایی سیب زمینی" وجود دارد که می توانید با آن پوند اضافی کم کنیم. یک نظر وجود دارد که سیب زمینی چاق می کند. اما متخصصان تغذیه ثابت کرده اند که نشاسته موجود در سیب زمینی به سرعت به قندهای ساده تجزیه می شود ، سبزیجات کاملاً جذب بدن ما می شوند. در 100 گرم سیب زمینی فقط 70 کیلو کالری دارد. اضافه وزن ممکن است به دلیل این واقعیت ظاهر شود که سیب زمینی هایی که به طور معمول با کره ، گوشت چرب ، سس های مختلف می خوریم باعث چاقی می شود.

 

با این حال ، یک رژیم غذایی ویژه سیب زمینی به شما امکان کاهش وزن و عادی سازی متابولیسم را می دهد. نکته اصلی تهیه صحیح ظروف سیب زمینی و استفاده از آنها به گونه ای است که فواید بسیار زیادی برای بدن شما به همراه داشته باشد.

 

  •  

 

رژیم غذایی سیب زمینی در 3 ، 5 ، 7 روز

"رژیم غذایی سیب زمینی" برای کسانی که می خواهند سریع لاغر شوند مناسب است. نکات اصلی رژیم غذایی خوردن غذاهای کم کالری همراه با سیب زمینی بدون نمک ، چربی و ادویه است. اگر این مناسب شماست ، پس به سراغ یک چهره زیبا بروید! در چنین رژیم غذایی می توانید 2 تا 6 کیلو وزن کم کنیم. اما به یاد داشته باشید که باید از چنین رژیم غذایی بیش از شش ماه یک بار استفاده کنید.

 

رژیم غذایی سیب زمینی یکی از ارزان ترین و در عین حال رژیم غذایی های موجود است ( سیب زمینی را می توانید در هر فروشگاهی خریداری کنید).

 

 

دستور رژیم غذایی سیب زمینی در 3 ، 5 ، 7 روز

انواع مختلفی از "رژیم غذایی سیب زمینی" وجود دارد.

 

 

 

رژیم غذایی سیب زمینی در 3 روز

به لطف چنین رژیم غذایی ، فقط در مدت سه روز می توانید 2 کیلو وزن کم کنیم.سیب زمینی پخته شده بسیار سالم است.

صبحانه 1 لیوان شیر (5/1 درصد).

ناهار 300 گرم پوره سیب زمینی پخته شده در آب .

شام سالاد 250 گرم سیب زمینی آب پز ، 1 قاشق چایخوری روغن آفتابگردان ، 1/2 سیب و فلفل سیاه برای طعم و مزه.

و چنین دستوری در سه روز. می توانید به مقدار نامحدود ( آب معدنی ، چای های گیاهی ، چای سبز ) بنوشید .

 

 

رژیم غذایی سیب زمینی در 5 روز

نوع بعدی رژیم غذایی ، که با آن تا 600 گرم از دست می دهید. یک روز یک رژیم غذایی سیب زمینی در 5 روز است. اما رعایت چنین رژیم غذایی بیش از پنج روز توصیه نمی شود.

 

روزانه حدود 2 کیلو سیب زمینی آب پز بخورید که به 5-6 وعده تقسیم می شود. اگر سیب زمینی آب پز را دوست ندارید ، می توانید آن را در فر بپزید. 2 وعده اول را بدون چاشنی ، روغن و نمک بخورید ، در حالی که در غذاهای دیگر می توانید کمی نمک ، روغن نباتی یا آب لیمو اضافه کنید . لزوماً مایع تر است. اگر گرسنگی غیر قابل تحمل است ، می توانید روزانه 2 تخم مرغ آب پز و یک برش نان چاودار بخورید .

 

 

 

رژیم غذایی سیب زمینی در 7 روز

در این روش از دست دادن وزن ، باید روزانه حدود 7-8 سیب زمینی بخورید ، آنها را به 5-6 وعده تقسیم کنید و بدون نمک بخورید . در صورت تمایل می توانید سیب زمینی ها را با جعفری ، پیاز سبز ، شوید و سبزیجات دیگر میل کنید . و مقدار زیادی آب ! روزانه تا 2 لیتر مایع بنوشید.

 

 

 

بررسی رژیم غذایی سیب زمینی در 3 ، 5 ، 7 روز

سیب زمینی حاوی اسیدهای آمینه ، پروتئین ، کربوهیدرات زیادی است که به عنوان منبع عالی انرژی شناخته شده اند. این ویتامین همچنین حاوی ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن ما ، پکتین ها بسیار مفید است ، که به پاکسازی بدن از مواد مضر کمک می کند و عملکرد دستگاه گوارش را عادی می کند. و اگر عاشق سیب زمینی پخته هستید ، بدانید که آنها به اندازه کافی پتاسیم دارند که به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. سیب زمینی حاوی ویتامین های H ، B1 ، B2 ، B5 ، B6 ، PP و کاروتن است که بینایی را بهبود می بخشد.

 

این نوع رژیم غذایی ها تقریباً برای همه مناسب است ، اما اگر از دیابت یا بیماری های مزمن رنج می برید نباید از رژیم غذایی های غذایی استفاده کنید. بنابراین ، درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید و حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

سیب زمینی

 

 

رژیم غذایی مونو سیب زمینی

رژیم غذایی مونو یا رژیم تک خوری به شما اجازه می دهد تا روزانه 1 کیلوگرم وزن کم کنید. با مدت زمان معمول 1 هفته ، تأثیر این روش کاهش وزن منهای 7 کیلوگرم خواهد بود

 رژیم غذایی مونو سیب زمینی (سیب زمینی ، تخم مرغ ، کفیر ، شیر)
سیب زمینی رایج ترین محصول در سفره ماست. هیچ کس وجود ندارد که این سبزی فوق العاده را دوست نداشته باشد. جملات فیلم "دختران" را بخاطر بسپارید - "شما می توانید از سیب زمینی سرخ کرده ، پنکیک سیب زمینی ، پای سیب زمینی با گوشت ، پای با سیب زمینی و ... درست کنید." سیب زمینی دارای خواص غذایی بی نظیری است ، و همچنین به عنوان یک عامل پیشگیری کننده در برابر طیف گسترده ای از بیماری ها ، عادی سازی و ثبات فرآیندهای متابولیک ، زیبایی و سلامتی عالی به شما می بخشد.

 

 

نکات مهم رژیم غذایی مونو سیب زمینی

متخصصان تغذیه یک رژیم غذایی تک سیب زمینی ویژه تهیه کرده اند. نکات مهم رژیم غذایی مونو سیب زمینی این است که سیب زمینی کالری پر کالری نیست ، زیرا 100 گرم یک سبزی فقط 80 کیلو کالری دارد. ویتامین C که در سیب زمینی وجود دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مقدار زیادی پتاسیم اثر مفیدی بر عضله قلب دارد. سیب زمینی همچنین حاوی پروتئین توبرین است که تأثیر مفیدی بر عملکرد سیستم عصبی دارد.

 

رعایت رژیم غذایی سیب زمینی از سپتامبر تا ژانویه ضروری است ، زیرا هرچه سیب زمینی در انبار شما بیشتر باشد ، کالری بیشتری در آن جمع می شود. اصل رژیم غذایی سیب زمینی بر اساس استفاده روزانه سیب زمینی آب پز و بدون افزودن روغن و ادویه های مختلف به مدت سه روز به آن است. کاهش وزن در این حالت می تواند تا 1 کیلوگرم در روز باشد. اما نباید بیش از سه روز از رژیم غذایی مونو سیب زمینی استفاده کنید ، زیرا رژیم غذایی متعادل نیست و ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت نمی کنید. و بیش از 1 بار در 2-3 ماه! 

 

 

رژیم غذایی مونو سیب زمینی

منوی رژیم غذایی مونو سیب زمینی ، طراحی شده برای 3 روز

صبحانه یک لیوان کفیر یا شیر .
ناهار 300 گرم سیب زمینی له شده که با افزودن حداقل مقدار نمک (ترجیحاً بدون نمک ) در آب پخته می شود .
شام 250 گرم سالاد سیب زمینی ( سیب زمینی آب پز ، تخم مرغ آب پز ، روغن گیاهی).
به دلیل کمبود میوه در رژیم غذایی تک سیب زمینی ، توصیه می شود مولتی ویتامین ها را به فهرست غذایی اضافه کنید.

 

بررسی رژیم غذایی مونو سیب زمینی

رژیم غذایی سیب زمینی برای تعدادی منع مصرف دارد. برای افرادی که از دیابت رنج می برند ، به هیچ وجه مناسب نیست. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.اما ، قبل از شروع رژیم غذایی مونو سیب زمینی با پزشک خود مشورت کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی مونو زردآلو

در

رژیم غذایی زردآلو

 

اگر لازم است در مدت زمان کوتاهی به معنای واقعی کلمه چند کیلوگرم از وزن خود را کم کنید ، رژیم غذایی مونو یا رژیم تک خوری  راهی برای ادامه کار است. رژیم غذایی مونو برای مدت کوتاهی به طول می انجامد ، اما نتایج بسیار خوبی دارد. درست است ، عیب آن این است که بسیار یکنواخت است و غنی از مواد معدنی و ویتامین ها نیست.

 

رژیم غذایی مونو زردآلو

رژیم غذایی زردآلو (زردآلو ، زردآلو خشک ، آب)
رژیم غذایی مونو زردآلو خیلی اوقات ، بعد از روزهای طولانی زمستان ، آرزو داریم که تا بهار و تابستان چند کیلوگرم وزن کم کنیم تا با آرامش از تعطیلات خود در جایی در کشورهای گرم در ساحل لذت ببریم. به نظر می رسد رژیم غذایی های غذایی زیادی وجود دارد که می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود خلق و خوی شما در مدت زمان کوتاه کمک کند. برای همه این پارامترها ، رژیم غذایی زردآلو بسیار مناسب است.

 

زردآلو میوه ای گرمادوست است که به طور عمده در دامنه کوه ها و کوه های قفقاز ، در ارمنستان ، اوکراین و سایر کشورهای گرم و جنوبی رشد می کند. و مردم قفقاز نه تنها میوه و دانه آبدار بلکه همچنین از درخت که چوب سازهای موسیقی از آن ساخته می شود ، قدردانی می کنند.

 

100 گرم زردآلو حاوی حدود 40-50 کیلوکالری است. میوه های این میوه شیرین حاوی مقدار زیادی شکر ، اینولین ، دکسترین ، فیبر ، نشاسته ، پکتین ، ویتامین های B1 و B2 ، نمک های پتاسیم ، نقره ، اسیدهای آلی ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم ، گوگرد ، ید ، سیلیسیم ، کاروتن ، آسکوربیک است. اسید ، اسیدهای آمینه ، آهن و سایر عناصر کمیاب. همچنین ، ترکیب زردآلو حاوی اسیدهای آلی مفید مانندسیتریک ، مالیک ، تارتارک و مقدار کمی اسید سالیسیلیک.

 

نکات مهم رژیم غذایی مونو زردآلو

نکات مهم رژیم رژیم تک خوری زردآلو استفاده روزانه از زردآلو یا زردآلو خشک است . مدت زمان رژیم غذایی مونو 3-5 روز است و کاهش وزن حداقل 2-3 کیلوگرم است. منوی روزانه باید شامل حدود 1 کیلوگرم زردآلو یا 0.5 کیلوگرم زردآلو و 0.3 کیلوگرم زردآلو خشک باشد (بیش از حد مجاز غذا نخورید ، در غیر این صورت روده ها ممکن است چنین بار را تحمل نکنند). میوه ها به 5-6 وعده غذایی تقسیم می شوند. از فهرست مایع ، باید از آب زردآلو تازه فشرده شده با آب یا آب سیب ، آب معدنی ثابت استفاده کنید، چای گیاهی رژیم غذایی مونو زردآلو یک گزینه عالی برای دوستداران شیرین خواهد بود. علاوه بر این ، مقدار کافی ویتامین A و C دریافت خواهید کرد که باعث تقویت استخوان ها و بینایی می شود.

 

 

منوی رژیم غذایی زردآلو ، طراحی شده برای 3 روز

1 کیلوگرم زردآلو تازه را به 5-6 وعده تقسیم کرده و در طول روز مصرف کنید. همچنین لازم است کمپوت زردآلو خشک (1 لیوان زردآلو خشک به ازای هر 3 لیتر آب ، قند اضافه نکنید) بپزید و در طول روز بنوشید. رژیم غذایی تک زردآلو باید بیش از 1 بار در 2-3 ماه انجام شود.

 

بررسی رژیم غذایی زردآلو

رژیم غذایی مونو زردآلو بسیار موثر است ، مشكلات مربوط به گرسنگی را برای شما ایجاد نمی كند (یعنی در طول رژیم غذایی احساس گرسنگی نخواهید كرد).  درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.چنین رژیم غذایی برای افرادی که از دیابت شیرین ، انسداد روده ، چاقی و بیماری های معده (ورم معده ، زخم) رنج می برند ، منع مصرف دارد. قبل از شروع رژیم غذایی زردآلو ، با متخصص بهداشت یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی موز

در

موز

 

رژیم غذایی مونو یا رژیم تک خوری  راهی برای خلاص شدن از وزن اضافی در مدت زمان کوتاه است.

 

رژیم غذایی مونو موز

رژیم غذایی مونو موز (موز ، شیر ، کفیر)
موز یک میوه گرمسیری خوشمزه است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند. با وجود این واقعیت که موز به عنوان کالری پرکالری در نظر گرفته می شود ، می تواند به شما کمک کند از شر بافت چربی اضافی خلاص شوید. همچنین با کمک رژیم غذایی موز می توانید بدن را از سموم پاک کنید. روند کاهش وزن ، علی رغم رژیم غذایی ناچیز این رژیم غذایی مونو رژیم غذایی (بدون احساس گرسنگی) بدون مشکل انجام می شود. رژیم غذایی مونو موز باید توسط افرادی که از کم خونی ، بی نظمی قاعدگی ، مشکلات سیستم ادراری ، اسهال و سایر بیماری ها رنج می برند ، دنبال شود.

 

موز بسیار غنی از پتاسیم ، کلسیم ، آهن ، فسفر ، منیزیم ، ید است . موز حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین ( B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، B9 ، C ، E ) است. 100 گرم محصول حاوی 89 کیلو کالری است - این کاملا کافی برای جلوگیری از احساس گرسنگی در طی یک رژیم غذایی مونو است. همچنین ، به عنوان یک پاداش اضافی به این رژیم غذایی مونو ، باعث بهبود وضعیت پوست و عادی سازی متابولیسم می شود.

 

 

نکات مهم رژیم غذایی موز

بنابراین ، نکات مهم رژیم غذایی مونو موز این است که شما باید در طول روز فقط پنج عدد موز تازه بخورید و سه لیوان شیر کم چرب (تا 2.5٪) بنوشید. تمام این محصولات به شش وعده غذایی تقسیم می شوند و قبل از ساعت 1800 مصرف می شوند. اگر ناگهان احساس گرسنگی کاملاً غیر قابل تحمل شد ، به یاد داشته باشید که فقط 3 روز باید تحمل کنید و بدین ترتیب تا 5 کیلوگرم اضافه وزن از دست خواهید داد و به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

 

این نوع رژیم غذایی های مونو برای کسانی که قبلاً انواع مختلفی از رژیم غذایی ها را امتحان کرده اند توصیه می شود ، زیرا برای یک مبتدی چنین رژیم غذایی خیلی سفت و سخت به نظر می رسد (اگر مبتدی هستید ، ابتدا رژیم غذایی کم پیچیدگی را انتخاب کنید).

 

بعد از پایان رژیم غذایی مونو موز ، توصیه نمی شود که به وعده غذای قبل برگردید ، زیرا معده شما آن را دوست نخواهد داشت و ممکن است وزن دوباره برگردد. بنابراین توصیه می شود تا سه روز آینده فقط از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید ، غذاهای چرب و سرخ شده ، شیرینی و الکل را کاملا کنار بگذارید. فراموش نکنید که چنین یک رژیم غذایی باید بیش از 1 بار در ماه انجام شود.

 

دستور غذای مونو موز

رژیم غذایی مونو موز گزینه های مختلفی برای رژیم غذایی موز وجود دارد ، اما رایج ترین آنها رژیم غذایی 3 روزه مونو است. مصرف غذا هر 2 ساعت یکبار ضروری است. در پایان ، اگر گرسنه هستید ، می توانید یک لیوان کفیر اضافی بنوشید. شما می توانید سهمیه روزانه را به صورت زیر توزیع کنید (می توانید زمان خود را تنظیم کنید)

ساعت 9 - موز

ساعت11 - شیر

ساعت 13 - موز

ساعت 15 - شیر

ساعت 17 موز

ساعت 19 - شیر

ساعت100 - کفیر

چای سبز شیرین نشده و آب معدنی ساکن را می توان به مقدار نامحدود از رژیم غذایی مایع اضافه کرد .

 

بررسی رژیم غذایی مونو موز

رژیم غذایی Banana Mono بررسی مثبت زیادی دارد. مزیت اصلی تخلیه سیستم گوارش و خلاص شدن از وزن اضافی است. با این حال ، چنین رژیم غذایی هایی نیز موارد منع مصرفی دارد. برای مبتلایان به دیابت ، ترومبوفلبیت ، نفخ ، افزایش لخته شدن خون مناسب نیست. چنین رژیم غذایی در صورت تشدید بیماری های مزمن منع مصرف ندارد.درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین ، قبل از شروع رژیم غذایی ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی مرغ

در

مرغ

 

فصل تابستان و رفتن به ساحل تقریباً نزدیک است و موضوع کاهش وزن ، کمر باریک ، باسن های متناسب و البته رژیم غذایی بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. متأسفانه ، بیشتر ما خانم های دوست داشتنی ، به جای اینکه مداوم رژیم غذایی خود را از هر راهی به یک رژیم غذایی صحیح و متعادل تغییر دهیم ، ترجیح می دهیم کوتاهترین مسیر را طی کنیم. همانطور که معمولاً اتفاق می افتد:

 

به طور ناگهانی (!) متوجه می شویم که کمر لباس مورد علاقه ما تنگ شده یا شلوار ، دیگر تأکید مطلوبی بر روی خط باسن ندارد و بر برجستگی های کاملاً برازنده تأکید نمی کند ... " اوه ، وحشت ، چیزی باید فوری تغییر کند! " - ما تصمیم می گیریم و ... با هم در رژیم فوق العاده رژیم غذایی بعدی در این فصل می نشینیم. اما صادقانه به من بگویید - آیا حداقل یک فرد زنده را دیده اید که رژیم غذایی یک بار برای همیشه به او کمک کند؟ تبلیغات حساب نمی شود! 

رژیم غذایی مونو در واقع ، رژیم های معمولی روزه داری هستند و اگر روزهای روزه داری که عاقلانه سپری شده اند فقط مفید هستند ، رژیم غذایی مونو  در طولانی مدت می توانند صدمه ملموسی به بدن ما وارد کنند. رژیم غذایی مونو  استفاده از هر یک از محصولات برای چند روز و به میزان کاملاً محدود است.

 

رژیم غذایی مرغ

رژیم غذایی مونو مرغ (سینه مرغ ، گوجه فرنگی ، خیار ، آب)
رژیم غذایی مرغ مونو برای دوستداران گوشت بسیار مناسب است و همانطور که احتمالاً متوجه شده اید ، بیشتر رژیم غذایی های غذایی استفاده از گوشت در رژیم غذایی را کاملاً از بین می برد یا به حداقل می رساند. و این درست نیست ، از آن زمان رژیم غذایی نامتعادل در نظر گرفته می شود. و گوشت حاوی مواد بسیار مهمی است که در هیچ ماده غذایی دیگری یافت نمی شود ، از جمله گوشت دارای پروتئین است که با هیچ محصولی جایگزین نمی شود. گوشت مرغ برای تغذیه با رژیم غذایی مناسب ترین است.

 

 

فواید رژیم غذایی مونو مرغ

ترکیب گوشت مرغ تقریباً شامل تمام ویتامین های گروه B ، اسیدهای آمینه و مواد معدنی ( منیزیم ، گوگرد ، فسفر ، کلسیم ، ید ، مس ، پتاسیم و غیره) است. در گوشت مرغ حاوی اسیدهایی است که از بروز سکته ، حملات قلبی ، بیماری عروق کرونر ، فشار خون و سایر بیماری ها جلوگیری می کند. مرغ در مقایسه با انواع دیگر گوشت حاوی مقدار کمی چربی است ، اما مربوط به محصولات گوشتی کم کالری است. گوشت مرغ احساس گرسنگی را برآورده می کند ، بر روند متابولیسم تأثیر می گذارد ، فعالیت بدنی را بازیابی می کند.

 

 

نکات مهم رژیم غذایی مونو مرغ

رژیم غذایی مونو مرغیک رژیم غذایی مرغ باید بیش از پنج تا هفت روز و بیش از 1 بار در سه ماه انجام شود. میزان کالری روزانه رژیم غذایی نباید بیش از 1200-1300 کیلو کالری باشد. برای یک رژیم غذایی مونو ، سینه مرغ (گوشت سفید) برای شما بهترین است ، زیرا حاوی مقدار کمی چربی ناسالم (کلسترول) است. برای مدت زمان رژیم غذایی ، باید نمک و شکر ، آرد و محصولات نانوایی و همچنین غذاهای چرب ، سرخ شده و دودی را کاملاً کنار بگذارید . بین وعده های غذایی ، بهتر است نوشیدنی های چای سبز و گیاهی ، آب میوه ، توت یا سبزیجات ، آب خالص ساده یا آب معدنی بدون گاز در مقادیر زیاد بنوشید .

 

 

منوی رژیم غذایی مونو مرغ

اگر به مدت 5 روز از رژیم غذایی مونو استفاده کنید ، در این صورت حدود 2 تا 5 کیلوگرم اضافه وزن از دست خواهید داد. بنابراین ، دستور رژیم غذایی.

سه روز اول رژیم غذایی مونو حاوی منوی یکسانی است 500 گرم سینه مرغ جوشانده را به 6 وعده تقسیم کنید ، مصرف زیاد مایعات را فراموش نکنید. روز چهارم 300 گرم سینه مرغ را به 5 وعده تقسیم کنید و برای شام یک سالاد از یک خیار و یک عدد گوجه فرنگی برای خود درست کنید . سعی کنید روز پنجم را روی آب بگذرانید ، اگر خیلی سخت است ، می توانید 2 برش نان چاودار و 1 پرتقال به رژیم غذایی اضافه کنید .

 

 

بررسی رژیم غذایی مونو مرغ

رژیم غذایی مرغ بسیار موثر است و تقریباً برای همه مناسب است. اما نباید از چنین رژیم غذایی برای افرادی که از بیماری های مزمن دستگاه گوارش رنج می برند استفاده کنید. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین ، قبل از شروع چنین رژیم غذایی مونو ، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی سوپ پیاز

در

پیاز

 

برای کاهش وزن موفقیت آمیز ، مهم است که معادله را در نظر بگیرید - مصرف انرژی باید بیشتر از ورودی کالری باشد. اما برای کاهش وزن موثر در رژیم مونو ، رعایت تعدادی از قوانین دیگر مهم است.

رژیم غذایی مونو یا رژیم تک خوری چیست؟

رژیم غذایی مونو یک برنامه غذایی است که بر اساس یک گروه غذایی انجام می شود. این نه تنها شامل برنامه های مبتنی بر میوه ها ، سبزیجات ، محصولات لبنی ، بلکه همچنین یک رژیم غذایی پروتئینی است.

اثرات منفی یک طرح غذایی اشتباه انتخاب شده:

  • خستگی ، عصبی بودن
  • اختلالات خواب؛
  • انقباض معده ؛
  • یبوست؛
  • حالت افسردگی؛
  • افکار مداوم در مورد غذا؛
  • نقض تمرکز توجه ؛
  • اختلالات گردش خون

اثرات مثبت یک رژیم غذایی مونو به درستی انتخاب شده:

  • بهبود عادات غذایی
  • کاهش وزن طولانی مدت ؛
  • خوردن میوه ، سبزیجات ، وعده های غذایی کم کالری ؛
  • بهبود رژیم آشامیدن
  • بهبود سلامت
  • رژیم غذایی مونو سوپ پیاز

رژیم غذایی مونو سوپ پیاز  (پیاز ، سینه ، برنج ، سبزیجات)
مونو رژیم غذایی "سوپ پیاز"رژیم غذایی سوپ پیاز یک گزینه عالی برای کسانی است که واقعاً می خواهند لاغر شوند. رژیم غذایی سوپ پیاز ، قبل از هر چیز برای افرادی که اضافه وزن دارند نه به دلیل مشکلات سلامتی ، بلکه به دلیل رژیم غذایی نامناسب و نامتعادل مناسب است. سوپ پیاز یک غذای خوشمزه و مطلوب روی هر میز است که از غذا و آب سالم و کم کالری تشکیل شده است.

 

علاوه بر این ، سوپ پیاز یک غذای نسبتاً دلچسب است ، بنابراین در طول رژیم غذایی اصلا احساس گرسنگی نخواهید کرد. با چنین رژیم غذایی مونو هیچ چیز مانع از کاهش سریع و موثر شما نمی شود! پیاز این مزیت را دارد که می تواند به سرعت چربی های بدن ما را تجزیه کند. مدت هاست که طب سنتی به خواص درمانی پیاز اشاره کرده است . این به بسیاری از بیماری ها (به ویژه سرماخوردگی) کمک می کند.


یک وعده سوپ پیاز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که بدن ما بسیار به آنها احتیاج دارد. اگر از رژیم غذایی سوپ پیاز استفاده می کنید ، پس دیگر نیازی به استفاده از مجتمع های ویتامین نیست ، بدن خودش هر آنچه را که لازم است از رژیم غذایی روزانه شما می گیرد.

از جمله غذاهای ممنوع در طول رژیم غذایی مونو سوپ پیاز ، غذاهایی مانند شکر ، الکل ، نان ، شیرینی و نوشیدنی های شیرین گازدار هستند.

نکات مهم  رژیم غذایی سوپ پیاز

رژیم غذایی مونو سوپ پیاز فقط یک هفته طول می کشد. در این مدت ، کاهش وزن حدود 5 کیلوگرم خواهد بود. نکات مهم یک رژیم غذایی پیاز این است که سوپ همراه با پیاز و سایر سبزیجات را می توان به مقدار نامحدود و در هر زمان ، اما حداکثر تا ساعت 1800 خورد. شما باید زیاد بنوشید ، تقریباً 2 لیتر آب در روز. این یک سیستم موثر و قابل اعتماد برای خلاص شدن از وزن اضافی است. با این حال ، لازم به یادآوری است که توصیه می شود از چنین رژیم غذایی بیش از 1 بار در 3 ماه استفاده کنید.

منوی  رژیم غذایی سوپ پیاز

دستور تهیه سوپ پیاز بسیار ساده است. برای تهیه آن به موارد زیر احتیاج دارید

1 کلم کوچک  ؛
6 عدد پیاز متوسط ؛
1 مکعب آبگوشت سبزیجات ؛
2 عدد فلفل دلمه ای شیرین ؛
30 گرم کرفس ؛
1-2 هویج کوچک ؛
نمک .
تمام سبزیجات باید بریده شوند ، روی آنها را با آب سرد بریزید ، سوپ را به جوش آورده و به مدت 20-30 دقیقه بپزید (تا زمانی که نرم شود) سپس 1 مکعب آب سبزیجات اضافه کنید . در صورت تمایل می توانید کمی نمک اضافه کنید . سوپ پیاز آماده است.

سوپ پیاز منوی تک رژیم غذایی

روز 1 - سوپ پیاز ، میوه ها (به جز انگور و موز ).
روز 2 - سوپ پیاز ، سالاد سبزیجات تازه ، 1 عدد پرتقال .
روز 3 - سوپ پیاز ، میوه یا سالاد میوه ، با 100 گرم چاشنی. ماست کم چرب .
روز 4 - سوپ پیاز ، 2 موز ، 1 لیوان شیر کم چرب .
روز 5 - سوپ پیاز ، 300 گرم سینه مرغ آب پز و 3 گوجه فرنگی تازه .
روز 6 - سوپ پیاز ، 300 گرم گوشت گاو آب پز ، سبزیجات ( خیار ، فلفل دلمه ای سبز و کلم ).
روز 7 - سوپ پیاز ، مقداری برنج خورشتی با سبزیجات ، 1 لیوان آب میوه بدون شکر .

بررسی رژیم غذایی سوپ پیاز

رژیم غذایی سوپ پیاز بسیار سبک است و بدون هیچ مشکلی تحمل می شود. نکته اصلی این است که از قوانین و منوهای مشخص شده پیروی کنید. و سپس از دست دادن کیلوگرم اضافی برای شما تضمین می شود. با این حال ، برای افرادی که از برخی بیماری های مزمن رنج می برند ، نباید از رژیم غذایی سوپ پیاز استفاده کنید. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین قبل از شروع رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی مونو چیست رژیم غذایی هویج

در

 رژیم غذایی مونو

 

 

رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری چیست؟

 رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری یا رژیم منوتروفیک که به عنوان یک رژیم غذایی یکنواخت نیز شناخته می شود ، رژیم غذایی  است که شامل خوردن فقط یک غذا یا یک گروه غذایی به مدت چند روز یا چند هفته است. در سال 2016 عناوین خبری وجود داشت که پن جیلتت در کتاب خود اشاره کرد که رژیم مونو به او کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهد. از آن زمان ، رژیم غذایی مونو به سرعت در میان رژیم های غذایی مورد علاقه قرار گرفت که به دنبال راهی آسان برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن بدون قوانین و محدودیت های سایر برنامه های غذایی هستند. چندین نوع رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری نیز محبوبیت یافته اند ، از جمله رژیم لبنی ، رژیم گوشتخوار ، رژیم میوه و رژیم تخم مرغ.

 

 

انواع مختلفی از رژیم های مونو وجود دارد و روش های زیادی برای پیروی از برنامه وجود دارد. یکی از رایج ترین گزینه ها خوردن یک ماده برای هر وعده غذایی مانند سیب زمینی ، سیب یا تخم مرغ است. در عوض ، دیگران به مواد یک گروه غذایی خاص مانند گوشت ، میوه ها یا سبزیجات می چسبند. همچنین می توانید با خوردن غذاهای مختلف در هر وعده بین "وعده های غذایی مونو" جابجا شوید. در حالی که هیچ دستورالعمل مشخصی برای مدت زمان رعایت رژیم غذایی وجود ندارد ، اکثر آنها از این روش برای تسریع در کاهش وزن استفاده می کنند و آن را به مدت یک تا دو هفته دنبال می کنند. پس از آن می توانید به تدریج غذاهای دیگر مانند سوپ ، سالاد و اسموتی ها را دوباره وارد کنید ، قبل از اینکه به یک رژیم غذایی سالم و متعادل بروید.

با این حال ، برخی از افراد ممکن است برای مدت زمان طولانی بدون وارد کردن دوباره غذاهای دیگر به رژیم خود ، به برخی از گزینه های رژیم غذایی مانند رژیم میوه یا رژیم گوشتخواران پایبند باشند.

 

رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری چیست

 

 

چه غذایی در رژیم غذایی مونو وجود دارد

تقریباً هر غذایی می تواند در رژیم مونو باشد. در اینجا برخی از متداول ترین نمونه های غذاهای موجود در یک رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری آورده شده است:

سیب زمینی ها

سیب

تخم مرغ

شیر

موز

گلابی ها

هندوانه

شکلات

گریپ فروت

برخی از گزینه های رژیم مونو نیز شامل خوردن فقط یک گروه غذایی در طول روز است. در اینجا چند نمونه از گروه های غذایی مناسب برای یک رژیم غذایی مونو آورده شده است:

گوشت

میوه ها

سبزیجات

حبوبات

 

 

آیا رژیم غذایی مونو به کاهش وزن کمک می کند

برای بیشتر افراد ، خوردن فقط یک غذا در روز احتمالاً منجر به کاهش مصرف و کاهش وزن می شود. با این حال ، اینکه آیا شما با یک رژیم مونو لاغر می شوید یا نه ، به غذاهایی که مصرف می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر فقط غذاهای کم کالری مانند سبزیجات می خورید ، احتمالاً کالری کمتری - یا حتی خیلی کم - در طول روز مصرف خواهید کرد ، که می تواند منجر به کاهش وزن شود. 

 

برعکس ، اگر مقادیر زیادی غذای پرکالری مانند شکلات می خورید ، ممکن است با این رژیم لاغر شوید. به خاطر داشته باشید که هیچ تحقیق در مورد اینکه آیا رژیم های مونو می تواند برای کاهش وزن موثر باشد وجود ندارد. علاوه بر این ، رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری به طور کلی در طولانی مدت پایدار نیستند و ممکن است پس از از سرگیری رژیم غذایی طبیعی با بهبود وزن همراه باشند.

 

رژیم غذایی مونو

 

مزایای رژیم غذایی مونو

یکی از بزرگترین مزایای رژیم مونو سادگی آن است. برخلاف سایر رژیم های مد ، هیچ قانون سختی برای پیروی از آن وجود ندارد. با این حال ، این به دلیل این واقعیت است که رژیم های مونو بسیار محدود کننده هستند و اکثر غذاهای سالم را حذف می کنند. ساده بودن رژیم به این معنی نیست که برای شما مناسب است. 

 

همچنین نیازی به رژیم های غذایی برای پیگیری مواد مغذی ، شمارش کالری یا اندازه گیری اندازه قسمت ها نیست ، که ممکن است برای برخی از افراد جذاب باشد. بسته به نوع غذاهایی که می خورید و میزان آن نیز می تواند برای کاهش وزن کوتاه مدت موثر باشد. با این حال ، توجه داشته باشید که این ارتباط خاصی با رژیم غذایی مونو ، رژیم تک خوری ندارد.

 

کاهش وزن در رژیم مونو به دلیل محدودیت کالری ناشی از پرهیز از اکثر غذاها است. هر رژیم غذایی شدید می تواند منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود. با این حال ، این کاهش وزن به ندرت طولانی مدت طول می کشد. گرچه ناپایدار است و پیگیری آن برای مدت طولانی دشوار است ، اما برخی از افراد قبل از شروع رژیم غذایی متفاوت از آن شروع می کنند به کاهش وزن.

 

 

معایب رژیم غذایی مونو و عوارض جانبی

یک رژیم غذایی مونو می تواند با چندین معایب و عوارض جانبی همراه باشد.

خطر کمبودهای غذایی را افزایش می دهد. رژیم مونو شامل خوردن فقط یک غذا یا یک گروه غذایی به مدت چند روز یا چند هفته است. حتی غذاهای غنی از مواد مغذی نیز ممکن است فاقد برخی ویتامین ها یا مواد معدنی باشند ، که این امر می تواند تأمین تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دشوار کند.

عادات غذایی ناسالم را ترویج می کند. 

یک رژیم مونو با تشویق به مصرف یک ماده غذایی یا یک گروه غذایی ، باعث ایجاد عادت های غذایی ناسالم و نامنظم می شود. همچنین لازم است رژیم های غذایی از همه غذاهای دیگر از جمله مواد سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری پرهیز کنند.

 

رژیم مونو یکی از سخت ترین رژیم های مد است ، که تقریباً همه غذاها و گروه های غذایی به غیر از رژیم های غذایی شما را شامل نمی شود. از آنجا که مصرف کالری کافی و تأمین نیازهای مغذی شما فقط با یک ماده غذایی یا گروه غذایی تقریباً غیرممکن است ، یک رژیم غذایی مونو می تواند احساس خستگی ، گرسنگی و ضعف در شما ایجاد کند. خوردن کالری کم نیز می تواند متابولیسم شما را کند کرده و منجر به از دست دادن عضلات شود و در دراز مدت کاهش وزن را دشوار کند.

 

هویج

 

رژیم غذایی مونو هویج

رژیم غذایی مونو هویج (هویج ، خامه ترش ، سبزیجات ، میوه ها)
رژیم غذایی مونو هویج، که بر اساس هویج است ، تضمین می کند که در عرض 3-5 روز از دو تا پنج کیلوگرم اضافه وزن از دست دهید. اگر مشکل سلامتی ندارید ، اما تمایل زیادی به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه دارید ، بنابراین چنین رژیم غذایی برای شما مناسب است.

 

 

فواید رژیم غذایی هویج مونو

رژیم غذایی مونو هویج شکل شما را مرتب کرده و تعدادی ویتامین و مواد معدنی ضروری برای بدن شما تأمین می کند. به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه ، هویج تأثیر مثبتی بر وضعیت پوست دارد ، بینایی ، عملکرد کبد و کلیه ، دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و قلب را در شرایط عالی حفظ می کند. ترکیب هویج ویتامین های زیادی ( پروویتامین A ، C ، E ، K ، PP و تقریباً تمام ویتامین های گروه B ) و عناصر کمیاب ( آهن ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، کبالت ، مس)، کروم ، ید ، روی ، فلورین ، نیکل ).

 

 

نکات مهم رژیم غذایی هویج مونو

رژیم غذایی هویج یک رژیم غذایی پاک کننده است. بدن ما را از سموم و سموم پاک می کند. مدت زمان رژیم غذایی سه روز است و در این زمان فقط به خوردن سالاد هویج با آب لیمو نیاز دارید ، افزودن مقدار کمی نان سیاه به فهرست مجاز است. در طول رژیم غذایی هویج ، علاوه بر سالاد هویج ، خوردن برخی از سبزیجات ، مثلاً کلم خورشتی ، چغندر آب پز ، کدو سبز و برخی میوه ها (به غیر از موز ) مجاز است . رژیم غذایی هویج بیش از 1 بار در ماه توصیه نمی شود.

 

 

دستور رژیم غذایی مونو هویج

اساس منوی روزانه سالاد هویج است که به صورت زیر تهیه می شود یک هویج بزرگ یا دو عدد متوسط رنده کنید ، با دو قاشق چای خوری روغن زیتون فصل کنید ، با آبلیمو بپاشید . همه چیز را خوب مخلوط کنید و سالاد آماده است! آن را به 4 وعده تقسیم کنید.

منوی نمونه

صبحانه سالاد هویج و 1 فنجان چای سبز بدون شکر .
ناهار سالاد هویج ، که می توانید به آن مقداری سیب ، گلابی ، پرتقال ، گریپ فروت (هر میوه ای که دوست دارید ، به جز موز ) و 1 لیوان آب هویج تازه فشرده شده به آن اضافه کنید . اگر احساس گرسنگی غیر قابل تحمل است ، می توانید 1-2 برش نان چاودار بخورید .
میان وعده عصرانه سالاد هویج و 1 فنجان چای سبز بدون شکر .
شام سالاد هویج و 150 گرم ماست کم چرب (یا کمی خامه ترش ) و 1 لیوان آب گل محمدی یا سبزیجات خورشتی ( کدو سبز ، بادمجان ، کلم ، چغندر ).
در طول روز ، شما باید مقدار زیادی مایع بنوشید (این می تواند آب معدنی تصفیه شده بدون گاز ، چای یا جوشانده گیاهان دارویی باشد).

 

 

بررسی رژیم غذایی مونو هویج

رژیم غذایی هویج بسیار موثر است ، روده ما را از سموم پاک می کند ، به سرعت به کاهش وزن کمک می کند. اما ، مانند سایر رژیم غذایی های مونو ، رژیم غذایی هویج نیز موارد منع خود را دارد. در دوران بارداری و شیردهی و همچنین بیماری های مزمن دستگاه گوارش نمی توانید از چنین رژیم غذایی استفاده کنید. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین قبل از شروع رژیم غذایی هویج با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...