چرا مردم دوست دارند با پتوی سنگین و تهویه هوای روشن بخوابند؟

وزش دستگاه تهویه ی هوا (AC) در تابستان در زمان خواب راحت در زیر یک یا دو پتوی ضخیم و مخملی برای برخی افراد ، احمقانه به نظر می رسد؛ ولی برای بقیه ...این دقیقا چیزی است که دکتر برای استراحت شبانه ی مطلوب سفارش کرده است. بسیاری از مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی ضخیم هستند در حالی که تهویه را در وسط تابستان روشن کرده اند. آنها اغلب به خاطر اتلاف انرژی ، از این مساله انتقاد می کنند ولی شواهد علمی این رویه ی متناقض را تایید می کنند.

بررسی ها چهار دلیل را برای این افراد که جرات می کنند زیر پتوی ضخیم در تابستان با تهویه ی روشن بخوابند ، بیان می کند . این منطق به راحت طلبان محکوم علاوه بر افراد بدبین گیج ، کمک می کند. تا آخر این مقاله شما شاید به این فکر کنید که آیا باید روی  پتوی سنگین نیز سرمایه گذاری کنید یا نه.(سیارک)

  1. اهداف ریلکسیشن و کمک به خواب

عجیب به نظر می رسد که خوابیدن در زیر پتوی ضخیم با تهویه روشن ،  دارای اثر  آرام کننده است. سیگنال های افزایش وزن به مغز ، مواد شیمیایی مثل سروتونین ، ملاتونین و دوپامین آزاد می کند. آنها به عنوان انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده ی وضعیت روانی ، ادارک حسی و خواب عمل می کنند. این مواد آرام بخش دارای داروی مسکن هستند که خواصی را تسکین می دهند که ریلکسیشن را در سراسر بدن تحریک کرده و ناراحتی های بی خوابی را رفع می کند.

پتو ی سنگین یک درمان موثر ، ایمن و طبیعی برای خواب عالی در محیط بسیار خنک فراهم می کند. دمای مرکز بدن کاهش یافته و  خواب با خمیازه های فراوان را فرا می خواند.

دکتر آلیس هوگلند ، مدیر خدمات بی خوابی در مرکز اختلالات واحد خواب در راچر استر ان وای ،  توضیح می دهد که " این کاهش دمای بدن باعث به خواب رفتن شما می گردد " .

پتوی سنگین به کمک یک خواب طبیعی کامل آمده چونکه فشار را به طور یکنواخت در سراسر بدن پخش می کند. مثل آغوش گرفتن محکم است که باعث امنیت ، حمایت ، آسودگی و آرام شدن شما می گردد.

طبق اظهارات " به این دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند در تابستان در جای هموار ، راحت تر بخوابند. خواب بهتر،  تمرکز ، سودمندی ، ارتباط ، عملکرد شغلی و سلامتی را بهبود می بخشد".

پتوهای سنگین ، تحریک لمس  فشار عمیق (DPTS) را  تنظیم می کند. لمس های خوشایند ، سیستم عصبی را تهییج می کند ؛  لمس های ملایم ولی محکم ، باعث آرامش می گردد. DPTS  اعصاب و ماهیچه ها را شل کرده و تنش را از بین می برد. این همان اثری را دارد که مادرتان شما را در آغوش می گرفته و به آرامی لمس می کرده و به پشت تان می زده تا احساس آرامش ، ایمنی و سکوت راحت به شما دست دهد.

2. به غلبه یا بهتر شدن مدیریت نگرانی های معروف سلامتی کمک می کند.

خواه از آن در تابستان با تهویه ی هوا ،‌ استفاده کنید خواه در پاییز ، زمستان یا بهار ، پتوهای سنگین تسکین لازم و مورد نیاز را برایتان فراهم می کنند. بسیاری از مسائل سلامتی دارای کاربرد مثبت هستند. برای بچه ها و بزرگسالان ، پتوهای سنگین اختلالات حسی ، عصبانیت ، تنش ، آگاهی و تمرکز را بهبود می بخشند. پتوهای سنگین نیز باعث تسکین مردان نظامی و زنان در مناطق جنگی و افرادی می شوند که زخمی ، بیمناک و دیوانه به خانه بازگشته اند.  

پتوی سنگین طبق گزارش ، کمک زیادی به حفظ حافظه ، فرایندهای سم زدایی ، درمان بیماری های مختلف ، تسکین نگرانی (مورد تایید مطالعات زیاد) ، افسردگی ، آسیب PTSD‌،‌پرخاشگری ، دردهای مزمن ، پارانویا و مشکلات عصبی دو قطبی می گردد.

کارمندان در شغل های پر تنش و تغییرات شیفت کاری ، افرادی در حال مبارزه با وحشت شبانه  طبق گزارش ، این علائم  به خاطر خوابیدن در زیر پتوی سنگین، در آنها کاسته شده.نگرانی های سلامتی دیگر  از طریق استفاده از پتوی سنگین ، برطرف یا بهتر شده است مثل :

  • اختلال طیفی ADD/ADHD
  • بیماری آلزایمر
  • سندرم اسپراگر
  • اختلال طیفی اوتیسم
  • اختلالات دماغی (CP)
  • دیوانگی
  • سندرم دان
  • اختلالات طیفی الکل در دوران جنینی (FASD)
  • فیبرومالژیا
  • جت زدگی
  • حمله ی خواب
  • بیماری پارکینسون
  • علائم قبل از یائسگی و یائسگی
  • اختلالات رشدی فراگیرنده (PDD,PDD-NOS)
  • اختلال وابستگی واکنشی (RAD)
  • سندرم بی قراری (RLS)
  • درد ارتریت روماتیسمی
  • اسکیزوفرنی
  • اختلال حمله
  • اختلال فرایند حسی (SPD)
  • آپنه ی خواب
  • آسیب ضربه ی مغزی (TBI)
  1. آسودگی و آرامش در زمان خواب در اتاق به همراه فردی که دمای سرد را ترجیح می دهد

 زمانی که مساله ی دمای بدن مطرح میگردد. زمانی که همسر دارای طبع سرد است و شوهرش ترجیح می دهد که فقط لایه ی نازکی را در هوای  65 درجه  داشته باشد . یک هم اتاقی ، اتاق بسیار سرد را دوست دارد ؛ دیگری اتاق داغ و در حال برشته شدن را ترجیح می دهد. حتما باید تصمیم مشترکی را برای  این مشاجرات  بگیرید تا ارتباط تان ، به خوبی باقی بماند.

دمای بدن با ترموستات درونی تنظیم شده که در مغز قرار گرفته است- یعنی هیپوتالاموس. نیروهای دینامیکی مختلف به این مساله  نظارت دارد که دما بالا یا پایین رود ، یعنی استفاده از تجویز دارویی کلیه ، رقیق شدن خون ، دیابت ،سرطان ، فشار خون پایین ، گردش خون ضعیف . مقدار جرم ماهیچه ، عامل اصلی است. تقریبا یک سوم گرمای بدنتان ، از ماهیچه ها تولید می شود. زنان نسبت به مردان، ماهیچه های کمتری دارند .

سن نیز باعث تفاوت می شود . زنان تحت تاثیر گرمای ناگهانی و مختصر ناشی از منوپاز ( یائسگی) هستند . مردان نسبت به زنان بیشتر دستخوش بیماریهای گردش خون می شوند.

پر دون یونگ از موسسه ی مدیریت تسهیلات بین المللی می گوید ، " زنان بیشتر مستعد گرفتگی رگ های خونی می شوند ، که خون را در نزدیک مرکز پوست قرار می دهد که به معنای سردتر بودن است و مردان مخالف این قضیه هستند".

بنابراین جنسیت ، سن ، شرایط بدنی و ارجحیت های  شخصی روی چگونگی عملکرد هیپنوتیزم اثر می گذارد. بهترین راه حل ، یادگیری کنار آمدن با روشی است که در خدمت بهترین وضعیت برای افراد است. به خاطر مزیت های متعدد ، خواب در زیر پتوی سنگین حتی در تابستان با روشن کردن تهویه ی هوا ، یک تصمیم شگفت انگیز است. یک پتوی سنگین بدنبالش سردی ، و از بین رفتن کج خلقی و تنش می آورد.

  1. کاهش وزن و مدیریت وزن

آیا خواب در بستر سرد در واقع برای شما بهتر است ؟ در اصل بر مبنای تحقیقات جدید اخیر است. دانشمندان کشف کرده اند خواب در دماهای سردتر ، سرعت متابولیسم شما را افزایش داده و سلامت کلی تان را بهبود می بخشد. به اعتقاد متخصصان  " تیره پیه " در بدن های سردتر ، افزایش می یابد. تیره پیه  ( اغلب به نام " چربی خوب") 300 برابر بیشتر گرما را در اندام های دیگر در بدن تولید می کند که در اصل باعث سوخته شدن بیشتر کالری ها می گردد و اضافه قند خون را رفع می کند.

یافته های علمی توسط موسسه ی ملی بهداشت ، برمبنای آزمایش انجام شده در وضعیت دمایی کنترل شده از این نظریه حمایت می کند که خواب در اتاق سرد وزن را کاهش داده و باعث مدیریت وزن می گردد.

دکتر فرانسیسکو اس سلی ، رئیس بخش های متابولیسم و غدد درون ریز دانشگاه منابع مشترک ویرجینیا گزارش کرده که " این ها همگی از مردان جوانان سالم آغاز می شود ولی فقط با خوابیدن در اتاق سردتر ، آنها به مزیت های متابولیسمی می رسند که اغلب ،‌ خطر دیابت و دیگر مشکلات متابولیسمی را در آنها را کاهش می دهد. "

تعجب آور نیست مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی سنگین با دستگاه تهویه ی هوا در تابستان باشند!

نکات اضافی

  • یک اتاق سرد به شما کمک می کند تا مغز ، سرد و خنک باشد که برای یک خواب شبانه ، مطبوع است. طبق تحقیقات ، دمای اتاق را تا 65 درجه کاهش داده و چند لایه ...یا یک پتوی سنگین را روی خود بیندازید.
  • پتوی سنگین را نباید فردی استفاده کند که از عمل جراحی بهبود یافته و دارای مشکلات قلبی عروقی ، کنترل دما یا چالش های تنفسی هستند مگر اینکه پزشک یا درمانگر حرفه ای ،  تایید کند.
  • وزن پتوی پیشنهادی برای بزرگسالان طبق وزن بدن و ارجحیت شخصی خود ، 13-33‌ پوند است . مطالعات دانشمندان در ایالات متحده تایید می کند که " هرچه پتو سنگین تر باشد ، آسانتر به خواب می روید".

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Infinity 824 :

    Bonjour,Le rÃren©©fncemeÃt de votre site vient d'être validé sur mon annuaire. Un petit lien retour vers l'annuaire n'est pas obligatoire mais serait sympa...

    1395/8/1 20:28

بیشتر بخوانید