8 تکنیک ریلکسیشن که هرگز نشنیده اید

ما شاید از همه فنون ریلکسیشن استفاده کنیم اگر گفتنش از انجام دادنش آسانتر باشد ، شما باید رویکرد جدیدی را امتحان کنید. دکتر مارتین مولف چگونه ریلکس باشیم  می گوید: پرمشغله بودن دیگر بس است ، کمی استراحت کنید و با انجام کارهای کمتر، به نتایج بهتری برسید، می گوید شما نمی توانید فرد سالمی باشید اگر استرس زیاد و شدید داشته باشید. این 8 تکنیک ریلکسیشن تعجب آور کارایی اش بیشتر از پیام های جمجمه ای ، جلسات یوگا و لیوان های چای سبز است تا سریعتر در مسیر ریلکسیشن قرار بگیرید.


رنگ های آرام بپوشید

درست است،دیوید جی مولف استرس زدایی : راهنمای جهان واقعی به قدرت شخصی ، تکامل و صلح و ذهن پایدار ، می گوید رنگ های خاص به ریلکس شدن تان کمک می کند، ولی در ابتدا باید شخصیت خود را در نظر بگیرید. اگر دارای شخصیت نوع A هستید ، رنگ های شبیه آب مثل آبی و سبز شما را آرام می کند. دیویدجی می گوید هرچیزی با آب به ذهن ما کمک کرده تا پیوسته و آرام شود " . اگر شما خیلی آرام هستید ، بدنبال رنگ هایی با تناژ خاک و روشن بروید. اطراف خود را با این رنگ ها ، یا با دکوراسیون تختخوابتان یا اداره یا با پوشیدن تی شرتی با آن رنگ آرام کننده ،‌ پر کنید وقتی که روز تنش زایی در پیش رویتان هست.


فیس بوک را از تلفن خود حذف کنید

میدو می گوید کمی سخت است ولی به حرف ما تا آخر گوش کنید. تکنولوژی ، یکی از علت های اصلی نگرانی و استرس است. اگر دائما ، پریشان هستید، تمرکز روی زمان کنونی ، کار دشواری است ، از چیزهای کوچک لذت ببرید و آرام تر صحبت کنید. برای چپاندن لحظه های ریلکس کننده در روز خود ، از رسانه ی جمعی در گوشی خود اصلا استفاده نکنید. چون فرصت های زیادی بدست می آورید تا باتری خود را دوباره و بدون توقف شارژ کنید. 


ریلکسیشن را در برنامه ی روتین صبح خود بگنجانید

میدو می گوید برخاستن از خواب با صدای زنگ ساعت ، موثر به نظر می رسد ، ولی استرس را در شما ایجاد می کند. در عوض ، روز خود را با 10-15 دقیقه ریلکسیشن آغاز کنید. زمانی را به مدیتیشن ، نشریه اختصاص داده یا به سادگی از کمک های آرام کننده که شما را برای بقیه ی روز تسریع می کند ، لذت ببرید، که شما برای دست و پنجه نرم کردن با آنچه که در پیش رویتان است ، آماد می کند.


روغن پرتقال یا گل رز استنشاق کنید

چند ثانیه عطر سنبل تنفس کنید. اگر باز احساس عصبی و بی صبری می کنید ، از روغن پرتقال یا رز استفاده کنید . بو کردن این روغن های ضروری ، طبق درمان های تکمیلی در بررسی پزشکی ، باعث ریلکسیشن جسم و ذهن میشود. محصولات آرایشی را با اسانس آرام کننده امتحان کنید مثل روغن مغذی دی روز اینفیژون لورا مرسییر یا تانگلو در کاسکید روغن اسانس آرام کننده ی پریشس . یا چند قطره روغن ضروری را به لوسیون بدن خود اضافه کرده تا احساس آرامش را در زمان مرطوب کردن ، داشته باشید.


روش شگفت انگیز محو استرس در عرض 16 ثانیه را امتحان کنید


16 ثانیه ؟ ما هم همین طور فکر می کنیم. دیوید جی آی می گوید مقدار کمی زمان می برد تا به شما کمک کرده تا به آرامش زیادی دست پیدا کنید. در ابتدا ، درباره ی چیزی که شما را در هفته ی گذشته یا بیشتر ، آزار داده فکر کنید. سپس نفس کشیده و تجسم کنید که تنفستان به درون شکمتان می آید. نفس خود را در آنجا نگه دارید و سپس حرکت آن را به سمت گلو تماشا کرده و از بینی خود بیرون دهید. این تکنیک 16 ثانیه ای به شما کمک کرده تا آرامتر و آماده تر باشید.


به دوست خود اتکا کنید

شما به طور غیرارادی با او تماس می گیرید زمانی که حس خوبی ندارید و دلیل کافی برای آن وجود دارد. بودن با بهترین دوست ، واسطه ای را از هورمون تنش کورتیزول طبق بررسی روانشناسی رشد ، ایجاد می کند. فرصت هایی وجود دارد که او برای رسیدن به جلسات ریلکس شدن ، نیز تلاش کند.


لبخند زورکی بزنید


شاد باشید یا نه ،عمل ساده ی خندیدن ،شما را لحظه ای در حالت ریلکسی بیشتر قرار می دهد. افرادی که می خندند در کتاب علوم روانشناسی ، ضربان قلب پایین تری بعد از یک واقعه ی تنش زا دارند نسبت به افرادی که چهره های خود را در حالت خنثی نگه داشته اند. تبدیل ؟ خنده کردن می تواند به گونه ای که بدن ، استرس را پردازش می کند ، کاهش دهد. پاداش : شما به آرامش می رسید اگر مثل بچه ی خندان باشید که حتی در صف خرید بقالی پوزخند می زند.


خود را تفکیک کنید


ما همگی این اخطار عاطفی را داریم – خواه دردی در شکم مان باشد یا سفتی و گرفتگی در شانه ها- که در لحظه های پر از نگرانی احساس می کنیم ، دقیقا قبل از اینکه چیز اشتباه یا کار اشتباهی بکنیم. دیوید دی جی می گوید که حداقل یکبار در روز ، ما چیزی را گفته یا انجام می دهیم که نسخه ی عالی خود ما نیست، و این در واکنش به استرس است. وقتی شما احساس کنید که استرس ایجاد شده ، تکنیک SODA‌ پنج ثانیه ای را تمرین کنید که به افسران پلیس در سراسر کشور آموخته شده است. در اینجا این روش آمده است : توقف کرده و وضعیت را به گونه ای مشاهده کنید که شما در حال کنترل آن از بالا هستید ، از صندلی خود به سمت عقب یا پاشنه ی خود خم شده تا از نظر جسمی خود را تجزیه کنید. در این پنج ثانیه ، شما از نظر عاطفی شارژ نیستید ، پس می توانید با بخشش بیشتری عمل کرده و سخن بگویید که باعث کاهش استرس بیشتر در طول خط می گردد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید