عذاب وجدان مادران شاغل

 

شرایط زندگی و بحران اقتصادی باعث شده که بسیاری از زنان دوش به دوش مردان برای تامین معاش کار کنند ( زنان سرپرست خانوار به تنهایی این بار را بدوش می کشند) و این باری مضاعف بر دوش زنانی است که علاوه بر کار بیرون از خانه وظیفه مادربودن و رسیدگی به فرزند ، فرزندان ، خانه داری و همسر داری را برعهده دارند 

عذاب وجدان مادران شاغل
معمولا عذاب وجدان کمبود زمان گذاشتن برای فرزند گریبانگیر مادران شاغل است و دائما با این احساس گناه دست و پنجه نرم می کنند . مادران شاغل باید به خود گوشزد کنند که مهم کیفیت زمانی است که با کودک در زمان کوتاه، سپری می کنند. در اصل، نکته ای که باید مورد توجه مادران قرار بگیرد، گذراندن وقت زیاد با کودک نیست بلکه مدت زمان مفید و با ارزشی است که باید با کودک سپری کنند.مثلا در اواخر هفته و یا وقت آزادی که دارند( مرخصی، تعطیلات و ...) را صرف رفتن به  تئاتر، سینما، بازی خانوادگی و غذا درست کردن با هم در خانه کنند.در صورت برنامه ریزی درست برای زمان ، این حس از بین خواهد رفت.

راه هایی برای کم کردن بار سختی که بر دوش مادران شاغل است.

در اواخر هفته یک تا دو ساعت را به خود اختصاص بدهید. از خانه خارج شوید به تنهایی در پارک یا هوای آزاد قدم بزنید یا در باشگاه ثبت نام کنید حرکات آیروبیک برای ریلکس کردن بسیار مناسب است . این زمان کوتاه سبب می شود تا انرژی را که در طول هفته از دست داده اید دوباره به دست بیاورید. برای این کار از همسر خود کمک بگیرید و کودک را به او بسپارید سپری شدن زمانی بین پدر و فرزند برای هر دوی آنها مناسب است.  

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید