افزایش باروری با این غذاها

در این مقاله به غذاهایی اشاره می شود که برای سلامت زنان در دوران قبل و بعد از بارداری مناسب است و تاثیر مصرف این غذاها در باروری خانم هایی که قصد دارند باردار شوند، ثابت شده است.همچنین این غذاها برای باروری آقایان تاثیر بسزایی است. 

گوجه فرنگی

این راز برهیچکس پوشیده نیست که گوجه فرنگی منبع بزرگ لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان مهم است وکمک می کند تا از شر رادیکال های آزاد بدن خلاص شویم. هنگامی که رادیکال های آزاد وجود داشته باشند، می توانند تقریبا باعث مشکل در هر مرحله از فرآیند تولید مثل زنان و مردان شوند. از آنجا که ناباروری مردان اغلب مورد خطاب نیست، مهم است که توجه داشته باشید که مطالعات اخیر نشان داده اند لیکوپن به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده است که به زنده ماندن اسپرم کمک می کند.(سیارک)

پروتئین گیاهی


پروتئین یک ریزمغذی ضروری است، در بدن برای ساخت و تعمیر بافت ها، استخوان، غضروف، مو، پوست و خون، و همچنین تشکیل آنزیم و هورمونها مهم است. تحقیقات مطالعه سلامت پرستاران نشان داده است که پروتئین های گیاهی در محافظت در برابر ناباروری تخمک گذاری در مقایسه با پروتئین های حیوانی نقش دارد. من همبرگر گوشت گاو بدون چربی را رد نمی کنم اما قطعا برای جایگزین آنها گزینه های خوشمزه گیاهی در نظر می گیرم. 

غلات سبوس دار


غلات کامل کربوهیدرات های پیچیده دارند که به تنظیم قند خون شما کمک می کند. هنگامی که رژیم غذایی شما سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده، مانند کربوهیدرات نان سفید، غلات شیرین، و غذای شیرین باشد، پانکراس شما هورمون انسولین را برای عادی سازی سطح قند خون ترشح می کند. تحقیقات نشان داده است که غلظت بالای انسولین خون باعث افزایش ناباروری تخمک گذاری در زنان است. برای تمرکز بر روی گرفتن غلات بیشتری در رژیم غذایی من، انتخاب سریع و آسان من فلفل قرمز و اسفناج Flatbread است. این انتخاب راحتی است و چیزی است که تمام خانواده می توانند از آن لذت ببرند (بله، بسیاری از زوج ها از ناباروری ثانویه رنج می برند ، به این معنی که آنها در حال حاضر یک فرزند در خانه دارند که نیاز به تغذیه دارد). به علاوه، شما می توانید در حالی که در کربوهیدرات های پیچیده دزدکی حرکت می کنید از یک پیتزای خوشمزه لذت ببرید. واین یک سیاست برد- برد است!

شیرکامل


آیا می دانید که ترکیب یک یا دو وعده از محصولات پر چرب لبنی (شیر، ماست، و پنیر) ممکن است در برابر ناباروری تخمک گذاری محافظت کند؟ بله، یافته های مطالعه سلامت پرستاران نشان داده اند که امید بستن برای گزینه های لبنی پر چرب در زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید ممکن است شانس موفقیت شما را افزایش دهد. هنگامی که چربی از لبنیات حذف شود، تعادل هورمونهای جنسی که به نوبه خود بر شانس تخمک گذاری و لقاح تاثیر دارند را تغییرمی دهد. این مهم است که توجه داشته باشید که با چربی کامل کالری بیشترمی آورد، بنابراین مطمئن شوید که در یک رژیم غذایی متنوع و متعادل هستید وقتی که می خواهید به شیر کامل آن را تغییر دهید.

قارچ

علاوه برکمی سدیم، کالری، چربی (عالی برای اضافه کردن به غذاهای مبتنی بر گوشت قرمز به منظور بهبود شرایط سلامتی خود) ، قارچ همچنین مواد مغذی مهم مانند ویتامین D و سلنیوم را در خود دارد. قارچ سفید که در معرض UV قرار داده شده باشد در واقع بیش از 100 درصد میزان مصرف روزانه توصیه شده ی ویتامین D شما را تامین می کند.تحقیقات اخیر نشان ویتامین D نه تنها باعث بهبود شانس دستیابی به حاملگی برای زنان تحت لقاح آزمایشگاهی می شود ، بلکه باعث بهبود کیفیت اسپرم، غلظت تستوسترون و نتایج کلی باروری در مردان است. (سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در مورد اثربخشی این پست با ما به اشتراک بگذارید....

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید