کدام بیماری ها زیر نقاب یائسگی مخفی می شوند

در
متخصص زنان و زایمان، گفت که کدام بیماری ها می توانند زیر نقاب یائسگی مخفی شوند.
 
اعتقاد بر این است که یائسگی یک سال پس از آخرین قاعدگی در زنان رخ می دهد. به عنوان یک قاعده ، در این مدت تمام علائم ناخوشایند همراه با یائسگی ناپدید می شوند. با این حال ، این اتفاق می افتد که احساسات ناخوشایند به مدت پنج یا حتی ده سال پس از پایان قاعدگی باقی می ماند.
 
پزشک تأکید می کند: نباید سالها منتظر بمانید که همه چیز به خودی خود از بین برود ، زیرا خطر ابتلا به بیماری های خطرناک تری وجود دارد که می توانند مانند یائسگی ماسک بزنند. 
 
در دوران یائسگی ، یک زن باید به ویژه به خود توجه کند ، زیرا تغییرات هورمونی نه تنها بر سیستم تولید مثلی ، بلکه بر وضعیت سایر اعضای بدن نیز تأثیر می گذارد.
 
بنابراین ، گرگرفتگی نه تنها در یائسگی بلکه با نقص عملکرد غده تیروئید اتفاق می افتد. همچنین ، بی تفاوتی یا برعکس ، تحریک پذیری رخ می دهد ، نوسانات شدید وزن و اشتها ظاهر می شود. 
 
همه می دانند که عرق بیش از حد می تواند در مورد مشکلات سیستم قلبی عروقی صحبت کند. اگر افزایش تعریق همراه با تنگی نفس و تپش قلب باشد ، باید یک نوار قلب انجام شود.
 
سرگیجه لزوماً نشانه یائسگی نیست. این می تواند در مورد مشکلات عروق خونی ، فشار خون و همچنین بیماری های ستون فقرات صحبت کند. پزشک توجه خود را جلب می کند ، به عنوان مثال ، پوکی استخوان ممکن است با کاهش تراکم استخوان در یائسگی همراه باشد.
 
این متخصص به خانمها توصیه می کند که به سمت تغذیه مناسب روی آورند ، عادت های بد را کنار بگذارند ، فعالیت بدنی را افزایش دهند و پیاده روی بیشتری داشته باشند. از اتاق های پر قارچ خارج شوند و از خوردن ادویه جات و غذاهای پرادویه خودداری کنند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین ضروری که علائم یائسگی را برطرف می کند 7 ویتامین

در
7 ویتامین ضروری که علائم یائسگی را برطرف می کند
یائسگی یک آزمایش جدی برای زنان است. متاسفانه ، برای جلوگیری از علائم ناخوشایند یائسگی کاری نمی توان کرد ، اما کاهش این علائم کاملاً ممکن است. 
 
در آغاز یائسگی ، مهم است که به دنبال مشاوره متخصص باشید. دکتر در مورد تغییرات بدن صحبت خواهد کرد ، داروهایی را که باید مصرف شود تجویز می کند. علاوه بر داروها ، می توانید از بدن با ویتامین ها نیز کمک بگیرید.
7 ویتامین ضروری که علائم یائسگی را تسکین می دهد:
 

ویتامین A

با ویتامین A خطر پوکی استخوان را که در دوران یائسگی زیاد است کاهش می دهد. استحکام استخوان ها ، پوست و دندان ها به این بستگی دارد که بدن به اندازه کافی ویتامین A داشته باشد. علاوه بر این ، برای تقویت ایمنی و بینایی نیز مفید است.
 

ویتامین B2

ریبوفلاوین (ویتامین B2) بر ایمنی ، متابولیسم و ​​رشد سلول تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، زنان را از افسردگی محافظت می کند.
 

ویتامین B6

پیریدوکسین (ویتامین B6) همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و مغز مهم است ، ویتامین B6 به جلوگیری از نوسانات خلقی کمک می کند.
 

ویتامین B7

بیوتین (ویتامین B7) تأثیر مفیدی بر روی پوست ، مو و ناخن ها دارد. که برای یائسگی بسیار مهم است ، زیرا یکی از علائم آن پوست خشک و پوسته پوسته یا خیلی چرب است. ویتامین B7، بیوتین همچنین به حفظ کلسترول خون در سطح مناسب کمک می کند.
 

ویتامین B9

اسید فولیک (ویتامین B9) برای خانمها در هر سنی بسیار مهم است. ویتامین B9 است که تعادل هورمون ها را تنظیم می کند. برای قلب نیز مفید است. ثابت شده است که اسید فولیک خطر ابتلا به بیماری های جدی قلبی و خونی از جمله فشار خون بالا را کاهش می دهد.
 

ویتامین B12

ویتامین B12 به متابولیسم کمک می کند ، از نوسانات وزنی که در دوران یائسگی ایجاد می شود ، جلوگیری می کند. ویتامین B12 اثر مثبتی در حافظه دارد.
 

ویتامین C

در یائسگی ، ویتامین C برای بدن یک زن بسیار ضروری است. ویتامین C باعث تشکیل سلول های خونی می شود ، به رشد و بهبودی بافت ها کمک می کند. ویتامین C برای ماهیچه ها و پوست بسیار مهم است که با یائسگی ، شکل خود را از دست می دهند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

استئوپروز یا پوکی استخوان

در

استئوپروز که به معنی «پوکی استخوان» می‌باشد، نوعی بیماری است که استخوان های شما را نازک و ضعیف می کند، موجب پوکی آنها و به احتمال زیاد موجب شکستگی آنها می گردد. گاها «بیماری خاموش» نیز نامیده می شود چرا که می تواند سالها بدون اینکه علائمی را بروز دهد، پیشرفت کند. ممکن است قادر به کاهش یا تاخیر در تضعیف استخوانهایتان شوید یا می توانید استئوپروز را درمان کنید اما ممکن است قادر به پیشگیری از آن نباشید. (سیارک)  

بنیاد ملی استئوپروز استخوان (NOF) تخمین می زند که تا 54 میلیون آمریکایی استئوپروز و توده استخوانی کم داشته باشند. تحقیقات نشان می دهند که حدود نیمی از زنان و یک چهارم مردان شکستگی استخوان ناشی از استئوپروز را خواهند داشت.
گرچه امکان دارد مردان از استئوپروز رنج ببرند اما اکثر افرادی که تحت تاثیر استئوپروز هستند، زنان می باشند. در واقع، تعداد سالانه شکستگی‌های حاصل از استئوپروز در زنان بیشتر از تعداد حملات قلبی، سکته مغزی و موارد ترکیبی از سرطان پستان می باشد. زنان احتمالا چهار برابر مردان مبتلا به استئوپروز باشند. بخاطر درصد بالای زنان مبتلا به پوکی استخوان این بیماری را از شایع ترین بیماری های زنان می دانند.
گرچه این بیماری می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اما زنان پس از یائسگی بیشترین احتمال در ابتلا به استئوپروز دارند. بیش از 50 درصد از زنان قفقازی غیر اسپانیایی و آسیایی در ۵۰ سالگی یا بیشتر توده استخوانی کم داشته و ریسک استئوپروز در آنها بیشتر است. دلیل اصلی برای این بیماری این است که بدن زنان پس از یائسگی، استروژن کمتری تولید می کند و استروژن نقش مهمی در کمک به پیشگیری از پوکی استخوان ایفا می کند.
گرچه متوسط سن برای یائسگی در ایالات متحده 51 سال است اما برخی زنان یائسگی را با توجه به دلایل طبیعی یا در اثر عمل جراحی، بیماری یا درمان‌هایی که به تخمدان‌ها آسیب می زند، زودتر تجربه می کنند. برای مثال یک هیتسرکتومی کامل که در آن تخمدان ها و رحم برداشته می شود، بلافاصله موجب یائسگی می شود. در صورت عدم وجود هر نوع دلیل پزشکی، عدم قاعدگی شما در بیش از 12 ماه متوالی بیانگر این است که شما یائسه می‌باشید. (سیارک)  
خبر خوب این است که استئوپروز می تواند پیشگیری و درمان شود و سلامتی استخوان میتواند بازیابی شود. یادگرفتن اینکه چگونه از استخوان‌های خود محافظت کرده و آنها را سالم نگه دارید، هیچ موقع دیر نیست.

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مبتلایان به سرطان پستان درمان را ادامه نمی دهند

در

(سیارک) :پژوهشگران آمریکایی می گویند حدود یک سوم از بیماران مبتلا به سرطان پستان به دلیل اثرات جانبی شدید داروهایی که برای درمان به آنها تجویز می شود، ترجیح می دهند از این داروها استفاده نکنند.


تیم تحقیقاتی دانشگاه نورث وسترن پس از تحقیق بر روی بیش از ۶۰۰ نفر از زنان مبتلا به سرطان پستان که از Aromatase inhibitors استفاده می کردند دریافتند که ۳۶ درصد از این افراد به دلیل بروز علائمی نظیر درد مفاصل، گر گرفتگی ، اضافه وزن وحالت تهوع ترجیح می دهند که از این دارو استفاده نکنند.
داروی (Aromatase inhibitors) از جمله داروهایی است که برای درمان سرطان های پستان و رحم در زنان پس از یائسگی تجویز می شود.
این داروها باعث کاهش میزان استروژن در بدن می شود. افزایش میزان استروژن در مبتلایان به سرطان باعث تحریک بیشتر تومورها می شود.از بیماران مورد تحقیق در دانشگاه نورث وسترن خواسته شد تا به ۴۶ سوال در مورد شیوه زندگی و علائم مرتبط با سرطان پستان و نحوه درمان خود پاسخ بدهند.
از این بیماران خواسته شده بود تا به سوالاتی درباره حالاتشان قبل از شروع درمان، همچنین در سه، دوازده و بیست و چهار ماه پس از شروع درمان نیز پاسخ دهند.
پس از گذشت سه ماه، یک سوم از زنان مورد تحقیق از درد مفاصل شدید شکایت داشتند. این درحالی است که ۲۸ درصد از آنها دچار گر گرفتگی و ۲۴ درصد از آنها با کاهش میل جنسی روبرو شدند.
براساس این تحقیق، افزایش زمان درمان، باعث بروز عوارض جانبی بیشتری در بیماران شده است.به دلیل تاثیرات جانبی شدید این دارو، ۱۰ درصد از زنان ترجیح می دادند که استفاده از آن را پس از دو سال متوقف کنند. این در حالی است که ۲۶ درصد از زنان تحت درمان، مصرف آن را پس از چهار سال متوقف کردند.
دکتر لین واگنر، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: "پزشکان به امید درمان دارویی را برای بیماران تجویز می کنند. بنابراین آنها کمتر به اثرات منفی این داروها اشاره می کنند."به گفته دکتر واگنر بیماران هم تمایلی ندارند که درباره اثرات داروها شکایتی کنند. بیماران اغلب می خواهند که پزشکشان روند درمان را ادامه دهند.بنابراین هیچ کس نمی داند که واقعا این داروها چه تاثیری بر بیماران دارد.
دکتر سوزی جنینگز، متخصص سرطان می گوید:" ما می دانیم که بعضی از بیماران مبتلا به سرطان در بریتانیا ترجیح می دهند که درمان را متوقف کنند. از این رو باید اطلاعات کامل را در مورد اثرات جانبی داروها در اختیار بیماران قرار داد. و اگر زنی قصد دارد درمان را متوقف کند، باید او را تشویق کنیم که با پزشک معالجش صحبت کند."

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴عکس جالبیه ، خیلی اطلاعات می ده

در ادامه بخوانید...

چگونه یک زن 61 ساله پس از یائسگی زایمان کرد

در
بارداری
Cecile Eledge از اوماخا، نبراسکا، در سن 61 سالگی، یک کودک سالم را به دنیا آورد. اما جالب ترین چیز این است که او نوه اشرا بدنیا آورد. واقعیت این است که پسرش متی با همسرش الیوت برای مدت طولانی فرزند می خواستند، و سیسیل رویای یک نوه را می دید، بالاخره تصمیم گرفت به پسرش کمک کند.
 
برای تلقیح مصنوعی از اسپرم متیو و تخمک الیوت استفاده شد. پس از نه ماه، یک دختر سالم با وزن حدود 2.7 کیلوگرم متولد شد.
 
با وجود ماهیت غیر معمول این داستان به طور کلی، جالب ترین سوال برای بسیاری این است که چگونه می توان یک کودک را در سن 61 سالگی به دنیا آورد؟ دانشمندان پاسخ می دهند: ممکن است پس از یائسگی زایمان کرد. به گفته دکتر لیزا، هورمون ها به زایمان زنان مسن تر کمک نمی کنند. بعد از یائسگی، تخمدانها از تولید آنها جلوگیری میکنند، اما رحم هنوز کارکرد دارد.
 
با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که بارداری در زنان سالمند هنوز دقیقا همانند افراد بالغ نیست. در زنان مسن، خطر زایمان زودرس و مشکلات دیگر سلامت که در دوران بارداری رخ می دهد، به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
 
پزشکان به زنان توصیه می کنند که در سن پایین تر صاحب فرزند شوند. بنابراین، برای بارداری در این سن شما نیاز به سلامت جسمی و روانی خوبی دارید و همچنین باید از قبل زایمان موفق داشته باشید. همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که لحظات مختلف روانشناختی پیچیده مرتبط با سن مادر و توانایی او برای رشد کودک در رحم و ارائه همه چیز لازم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن

در
علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن
پزشکان پنج علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن را نامیدند
بسیاری از افراد کمبود مداوم کلسیم را تجربه می کنند. پزشکان علائم عدم وجود کلسیم در بدن را ذکر کردند. این 5 علامت اصلی  : تشنج ، دندان ها و ناخن های آسیب دیده ، ناراحتی در دست (بی حسی یا سوزن سوزن شدن) ، بی خوابی و اختلال در حافظه است.
 
کمبود کلسیم بر وضعیت مو ، ناخن و دندان تأثیر می گذارد. اما ناخوشایندترین نتیجه پوکی استخوان است ، در بیماری که استخوان ها شکننده می شوند و حتی با صدمات جزئی نیز می شکنند.
 
خطر این است که بدن کمبود کلسیم را برای مدت طولانی جبران کند و علائم کمبود این عنصر ممکن است برای مدت طولانی ظاهر نشود. اغلب ، کمبود کلسیم از قبل با پیشرفت پوکی استخوان آشکار می شود.
 
زنان در دوران یائسگی بیشتر در معرض خطر هستند. واقعیت این است که تغییر در پس زمینه هورمونی در دوران یائسگی ، هنگامی که تولید استروژن در بدن کاهش می یابد و پروژسترون افزایش می یابد ، منجر به فرایند پیری از جمله شسته شدن کلسیم از استخوان ها و بافت ها می شود.
 
افراد مسن نیز در معرض خطر هستند. کلسیم تا سن 20-25 سال در بدن تجمع می یابد ، سپس محتوای آن بدون تغییر باقی می ماند. با این حال ، در یک نقطه خاص ، تمایل به دفع شدن کلسیم افزایش می یابد.
 
افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند باید کلسیم را کنترل کنند. این امر به ویژه در مورد مردانی که در بدن سازی فعالیت می کنند صادق است.
 
برای یک فرد سالم ، کافی است غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این محصولات شامل لبنیات ، سبزیجات دارای برگ سبز ، حبوبات ، دانه کنجد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت سوزش واژن چیست 10 علت

در
علت سوزش واژن چیست 10 علت
احساس سوزش در اطراف ناحیه واژن یک شکایت نسبتاً شایع است. دلایل مختلفی برای  سوزش واژن وجود دارد ، از جمله مواد تحریک کننده ، بیماریهای مقاربتی و یائسگی. هر علت علائم و شکل های درمانی خاص خود را دارد.
 
در این مقاله ، 10 علت احتمالی احساس سوزش در واژن (مهبل) را به همراه سایر علائم مرتبط با هر یک بررسی می کنیم. ما همچنین گزینه های درمانی موجود و عوارض احتمالی را بررسی می کنیم.سوزش واژن ممکن است دلایل مختلفی از جمله تحریک ، عفونت مخمر و کلامیدیا داشته باشد.
 

 

1. سوزش واژن به علت درماتیت تماسی

موارد خاصی می توانند پوست واژن را تحریک کنند وقتی در تماس مستقیم با آن قرار بگیرند. این به عنوان درماتیت تماسی شناخته می شود.
 
مضراتی که می تواند درماتیت تماسی ایجاد کند شامل صابون ، پارچه و عطر است. سوزش ، علائم و علائم دیگر شامل موارد زیر است :
خارش شدید
سوزش
درد
شکل اصلی درمان سوزش ، پرهیز از هر چیزی است که باعث تحریک می شود. جلوگیری از تحریک کننده و خارش ناحیه باعث می شود پوست بهبود یابد. بعضی اوقات ممکن است فرد به دارو احتیاج داشته باشد.

 

 

2. واژینوز باکتریایی

واژینوز باکتریایی چیست؟

واژینوز باکتریایی (BV) شرایطی است که هنگام وجود بیش از حد بسیاری از انواع باکتریها در واژن (مهبل) اتفاق می افتد و روی تعادل طبیعی آن منطقه تأثیر می گذارد. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، واژینوز باکتریایی شایع ترین عفونت واژن در زنان سالمند است.
یکی از علائم BV احساس سوزش در واژن است ، که در هنگام ادرار کردن نیز می تواند رخ دهد.
علائم واژینوز باکتریایی همچنین می توانند شامل موارد زیر باشند:
ترشحات واژن سفید یا خاکستری
درد
خارش
بوی قوی مثل بوی ماهی، بخصوص بعد از رابطه جنسی
اگر کسی علائم واژینوز باکتریایی را دارد ، باید توسط پزشک معاینه و معالجه شود. درمان این بیماری اغلب شامل یک دوره آنتی بیوتیک است .

 

 

3. عفونت مخمر

عفونت در واژن ناشی از مخمر می تواند منجر به احساس سوزش همراه شود. اصطلاح پزشکی برای این بیماری کاندیدیازیس است و به برفک نیز معروف است.
 
علائم عفونت مخمر در واژن شامل:
 
خارش
درد
درد هنگام رابطه جنسی
درد یا ناراحتی هنگام ادرار کردن
ترشحات از مهبل
بسیاری از زنان به عفونتهای مخمر مبتلا می شوند ، اما برخی از خانمها مستعد ترهستند. در صورت بروز عفونت:
باردار هستند
از اشکال هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می کنند
مبتلا به دیابت هستند
سیستم ایمنی بدن ضعیف دارند
اخیراً آنتی بیوتیک مصرف کرده اند یا در حال مصرف آنتی بیوتیک هستند
درمان معمولاً یک داروی ضد قارچ است که یک زن می تواند مستقیماً به صورت کرم استفاده کند یا به صورت خوراکی به عنوان کپسول مصرف کند.

 

 

 

4- عفونت ادراری

قسمت های مختلف دستگاه ادراری می تواند آلوده شود ، از جمله مثانه ، مجرای ادرار و کلیه ها.
 
یک زن مبتلا به عفونت ادراری (UTI) احتمالاً هنگام ادرار کردن احساس سوزش در واژن خواهد کرد. علائم دیگر UTI شامل موارد زیر است:
 
نیاز به ادرار کردن ناگهان یا بیشتر اوقات و بصورت مکرر
درد هنگام ادرار کردن
ادرار  با بو  یا مات و ابری است
خون در ادرار
درد در زیر شکم
احساس خستگی یا ناخوشایندی
پزشکان معمولاً برای درمان عفونت های دستگاه ادراری آنتی بیوتیک تجویز می کنند. بطور کلی ، حدود 5 روز پس از شروع دوره آنتی بیوتیک ها ، عفونت پاک می شود .
در صورت بازگشت عفونت ممکن است تجویز تکرار شود.

 

 

5- تريكومونيازیس

تريكومونيازیس چیست؟
تريكومونيازیس متداول ترین در ایالات متحده است. تریکومونیازیس توسط انگل ایجاد می شود که در طی مقاربت از فرد به شخص دیگری منتقل می شود.
 
فقط در حدود 30٪ از افراد مبتلا علائم را نشان می دهند. و همچنین احساس سوزش در واژن ، این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
خارش ، قرمزی یا درد
ناراحتی هنگام ادرار
ترشحات واژن که می تواند شفاف ، سفید ، زرد یا سبز و با بوی ماهی باشد
تریکومونیازیس با استفاده از مترونیدازول یا تینیدازول ، قرص هایی که از طریق دهان مصرف می شوند ، درمان می شود.

 

 

6. سوزاک

سوزاک چیست؟

سوزاک عفونتی است که باکتریهایی به نام Neisseria gonorrheae به غشاهای مخاطی مانند گردن رحم ، رحم و لوله های فالوپ را آلوده میکند. به طور معمول از طریق تماس جنسی با شخصی که عفونت دارد منتقل می شود.
 
سوزاک مخصوصاً در افراد 15 تا 24 ساله شایع است. خانم ها می توانند در هنگام ادرار کردن سوزش واژن را تجربه کنند و همچنین این علائم:
درد هنگام ادرار کردن
ترشحات واژن
خونریزی واژن بین دوره های قاعدگی
 
سوزاک را می توان با درمان صحیح پزشکی ، که اغلب نیاز به درمان دوگانه دارد ، درمان کرد. این در شرایطی است که فرد به طور همزمان دو نوع داروی مختلف مصرف می کند.

 

 

7. کلامیدیا

عفونت واژن با کلامیدیا چیست؟

کلامیدیا ناشی از باکتری Chlamydia trachomatis است و به طور معمول از طریق تماس جنسی با شخصی که عفونت دارد منتقل می شود.
 
تحقیقات نشان می دهد که حداقل 70٪ از افراد مبتلا به کلامیدیا علائمی را تجربه نمی کنند ، به همین دلیل است که گاهی اوقات این بیماری به عنوان یک عفونت "خاموش" شناخته می شود.
در صورت بروز علائم ، می تواند احساس سوزش در واژن و همچنین:
ترشحات واژن افزایش یافته است
درد هنگام ادرار و در طول رابطه جنسی
خونریزی در طول رابطه جنسی و بین دوره های قاعدگی
کلامیدیا با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان می شود. بیشترین تجویز آزیترومایسین و داکسی سایکلین است.

 

 

8- تبخال دستگاه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی در اثر تماس پوست به پوست با فرد مبتلا به ویروس تبخال ایجاد می شود. تخمین زده می شود که حدود 1 از 6 نفر در ایالات متحده از 14 تا 49 سال مبتلا به تبخال دستگاه تناسلی هستند و زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به عفونت تبخال دستگاه تناسلی هستند.
 
وقتی شخصی ویروس تبخال دستگاه تناسلی دارد، ممکن است تا زمانی که ویروس فعال شود ، هیچ علامت یا علائمی ایجاد نکند.
 
اگر ویروس فعال شود ، ممکن است احساس سوزش در واژن تجربه شود ، که می تواند نشانه تبخال دستگاه تناسلی باشد. علائم دیگر عبارتند از:
 
احساس خارش یا سوزن سوزن شدن
علائم شبیه آنفلوانزا
تورم غدد
درد در ناحیه واژن خصوصاً هنگام ادرار کردن
تغییر در ترشحات واژن
زخم های دردناک ، تاول یا زخم نیز ممکن است بعد از چند روز ایجاد شود.
 
علائم تبخال دستگاه تناسلی را می توان با داروهای ضد ویروسی کاهش داد اما هرگز قابل درمان نیست.

 

 

9- یائسگی

سوزش واژن ممکن است نتیجه تغییرات یائسگی باشد.تغییر سطح هورمون ها در بدن زن قبل از ورود به یائسگی می تواند روی واژن تأثیر بگذارد. سوزش واژن و خشکی واژن یکی از نتایج احتمالی این تغییرات بخصوص در هنگام رابطه جنسی است .
سایر علائم شایع انتقال یائسگی عبارتند از:
گرگرفتگی
عرق شبانه
خوابیدن دشوار
کاهش میل جنسی
خشکی واژن
سردرد
تغییرات خلق و خوی
همه زنانی که وارد یائسگی می شوند برای تسکین علائم درمانی ندارند ، اما غالباً گزینه هایی وجود دارد که پزشک می تواند از جمله هورمون درمانی از آن استفاده کند.

 

 

10. آلرژی در تماس با دستگاه تناسلی

سیستم ایمنی بدن در بعضی از خانمها می تواند نسبت به مواد خاصی حساس شود.این مواد می توانند هنگام تماس با واژن باعث تحریک آلرژیک شوند ، از جمله:
مایع منی
اسپرم کش ها، مایعات موجود در کاندوم که اسپرم ها را از بین می برد و عملکرد پیشگیری از بارداری را بهبود می بخشد
لاتکس ، موادی که بسیاری از کاندومها از آن ساخته می شوند
ژل های KY و روان کننده های مشابه
داروهای موضعی و خوراکی
لاستیکی که در آی یو دی و تمام وسایل ضد بارداری یافت می شود
برخی از اسپری های بهداشتی زنانه
اجزای خاصی از ادرار
صابون های معطر
حمام حباب
اشیاء حاوی نیکل روی سطح شلوار ، مانند زیپ
درمان به طور عمده شامل اجتناب از ماده تحریک کننده است. آزمایش پچ با استفاده از آلرژن مشکوک برای تحریک یک واکنش کنترل شده در یک محیط بالینی می تواند به شناسایی اینکه کدام ماده باعث ایجاد سوزش میشود، کمک کند.
 

 

 

درمانهای خانگی برای سوزش واژن

بسیاری از دلایل سوزش واژن نیاز به معالجه پزشکی دارد و هرکسی که نگرانی دارد باید به پزشک مراجعه کند.
با این وجود ، استفاده از یک بسته یخ یا کمپرس سرد در منطقه آسیب دیده می تواند به کاهش احساس سوزش کمک کند.
 
پوشیدن لباس زیر پنبهای و نخی و جلوگیری از لباس های نامناسب می تواند به کاهش سوزش در ناحیه واژن کمک کند. همچنین  اجتناب از محصولاتی که می توانند باعث تحریک بیشتر منطقه شوند ، مانند صابون عطری ، کاغذ توالت معطر و محصولات بهداشتی با دئودورانت یا روکش پلاستیکی بسیار مهم است.
 
عوارض احتمالی
برخی از دلایل سوزش واژن مانند BV (واژینوز باکتریایی) یا STD (بیماری های مقاربتی) در صورت عدم درمان ممکن است عوارض جدی داشته باشند.
 
STD، بیماری های مقاربتی به ویژه برای زنانی که باردار هستند ، خطرناک است ، زیرا می تواند بر روی کودک یا بارداری آنها تأثیر بگذارد. بعضی از آنها هنگام تولد می توانند به کودک منتقل شوند. کلامیدیا ، تبخال دستگاه تناسلی و تریکومونیازیس همه با زایمان زودرس مرتبط هستند.
 
BV ، کلامیدیا ، سوزاک و تریکومونیازیس باعث می شود افراد در صورت تماس جنسی با شخصی که ویروس دارد ، مستعد ابتلا به HIV، ایدز شوند.

 

چه زمانی برای سوزش واژن به پزشک مراجعه کنیم

بسیاری از دلایل سوزش واژن به مرور زمان از بین می روند. اگر آنها از بین نروند ، بدتر شده یا نگرانی بیشتری دارند ، پس زنان باید به پزشک مراجعه کند.
 
در بیشتر موارد ، پزشک پس از تشخیص علتی که باعث احساس سوزش می شود ، دارو تجویز می کند.
هر کس با یک شریک جنسی که اخیراً تشخیص STD، بیماری های مقاربتی را دریافت کرده است، تماس جنسی داشته، باید به پزشک نیز مراجعه کند.
 
برخی موارد سوزش واژن به تنهایی از بین می رود. هنگامی که علت اصلی درمان شود ، دیگر علائم تسکین می یابند.
 
در برخی موارد ، بسته به آنچه باعث احساس سوزش می شود ، می تواند اثرات طولانی مدت و پایدار داشته باشد. اگر شرایط زمینه ای به درستی درمان نشود ، احتمالاً مشکلات طولانی مدت ایجاد می شوند.
 
برای هر علت احساس سوزش در واژن ، یک برنامه درمانی توسط پزشک وجود دارد که می تواند این علائم را تسکین دهد ، یا به افراد کمک کند تا وضعیت خود را مدیریت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...