حقیقتی در مورد مردان و شوره سر

احتمال بیشتری دارد که مردان شوره سر داشته باشند. در اینجا چگونگی درمان شوره سر آورده شده است.
برای همه ما اتفاق می افتد. شما جلسه ی بسیار خوبی با رئیس خود داشته اید یا فقط ارائه ای جذاب داشته اید. شما با دوستانتان برای جشن بیرون می روید. وقتی شما کت ورزشی سرمه ای خود را درمی آورید، بخاطر دانه های سفید روی شانه تان وحشت خواهید کرد، درحالیکه بیرون برفی نمی آید.

به خودتان آسیب نزنید. شوره سر طبیعی است. همه آن را تا حدی دارند، و تقریبا همه یک مورد تمام عیار از آن را حداقل یک بار در طول عمر خود تجربه می کنند. متاسفانه، مردان بیشتر از زنان، شوره سر می گیرند. (سیارک
سلول های پوست (از جمله سلول های پوست سرتان) به طور مداوم می ریزند و با سلول های جدید جایگزین می-شوند. برای افراد مبتلا به شوره سر، این حجم سلول پوست از حد خارج شده و در نتیجه پوست مرده بیشتری می ریزد. نتیجه ی آن دانه های سفید کوچک در موهایتان است. علاوه بر پوست سرتان، امکان دارد ابروها، مژه ها، ریش، و داخل گوشتان، دچار شوره شود و تعدادی نیز ممکن است روی موهای قفسه سینه شان شوره داشته باشند.
قبل از اینکه شامپوی ضد شوره سر بخرید، مشخص کنید که آیا دانه ها در واقع شوره سر هستند یا نه. بسادگی در بسیاری از موارد، محصولات مو هستند که خشک شده و شروع به پوسته پوسته شدن کرده اند. توجه کنید که، آیا دانه ها را در بعد از ظهر مشاهده کرده اید یا در شب که زمان کافی برای خشک شدن آنها وجود داشته است؟ اگر چنین است، احتمالا شوره سر نیست. بطور کلی، ژل های مو نسبت به پمادهای کرمی، بیشتر مستعد خشک شدن و پوسته پوسته شدن هستند.
هرچند شوره سر ناخوشایند است، اما خطرناک نیست. شما را بیمار نخواهد کرد. مسری نیست. و باعث طاسی نمی شود. با این وجود، هرگز کسی را ندیده ام که بخواهد شوره سر خود را حفظ کند. (سیارک
بنابراین، در اینجا چگونگی درمان شوره سر و راحت شدن از دست دانه ها آورده شده است:
1. شامپوهای دارویی OTC، بویژه شامپوهای مخصوص شوره سر با مواد تشکیل دهنده ای نظیر کتوکونازول (شامپوی Nizoral)، سولفید سلنیوم (شامپوهای Selson Blue و Shoulders Head and)، زینک پیریتوئین %1 (در Clear Men Scalp Therapy) و تار (در T/Gel (Neutrogena را امتحان کنید. بله، قطران زغال سنگ (coal tar). که هم التهاب و هم پوسته پوسته شدن را کاهش می دهد. اگر شما بوی دارویی این شامپوها را دوست ندارید، Clear Men Scalp Therapy را امتحان کنید، که بوی بسیار خوش آیندتری دارد.
2. موهایتان را هر روز با شامپوی دارویی بشویید. اینکه شامپو باعث بدتر شدن شوره سر می شود تنها یک داستان است. شوره سر، پوست خشک شده ی سر نیست. هر چه بیشتر سرتان را بشویید، مخمر بیشتری را پاک می کنید، در نتیجه شوره سر کمتر می شود.(سیارک
3. شما می توانید از شامپوی دارویی در هر نقطه از بدن که شوره دارید از جمله ریش، ابرو، و قفسه سینه استفاده کنید. فقط زمانی که اطراف چشمانتان را شستشو می دهید کاملا مراقب باشید.
4. برای قرمزی و خارش، کرم هیدروکورتیزون %1 را امتحان کنید، که در داروخانه ها بسادگی یافت می شود.
5. برای کسانی که به دنبال درمان کاملا طبیعی هستند، این روش را امتحان کنید: 1 قسمت سرکه سفید با 3 تا 4 قسمت آب را مخلوط کنید و هنگام دوش گرفتن آنرا را به پوست سر خود بمالید. می توانید اینکار را 1 تا 3 بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید آن را به پوست سر خود بمالید و اجازه دهید که در طول شب روی سر بماند (اگر بوی آن همسر شما را از اتاق فراری ندهد). سرکه، با وجود اینکه طبیعی است به اندازه ی شامپوهای دارویی موثر نیست.
در موارد شدید که در آن شوره سرتان به هیچ درمانی پاسخ نمی دهد، متخصص پوست خود را ببینید. ممکن است پسوریازیس، و یا دیگر عارضه ها که نیاز به توجه پزشکی دارند، را داشته باشید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید