چگونه لکه قهوه ای، سیاه یا قرمز با عملکرد کبد در ارتباط است

بیش از حد قرار گرفتن در معرض آفتاب، سبب ایجاد لکه های خورشیدی می شود و می توان آنرا به بهترین نحو با سرمادرمانی و لیزر از بین برد.

اخیرا، وقتی که من در پراویدنس رودآیلند بودم، پدر زنم با سراسیمگی به لکه های قهوه ای بر روی پوست در پشت دست خود اشاره کرد، و پرسید"آیا این لکه ها با بیماری کبد در ارتباط هستند؟"
آنها لکه های کبد یا لکه های پیری نیستند. لکه های قهوه ای پشت دست شما، لکه های خورشیدیِ ناشی از بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند، و هیچ ربطی به بیماری ندارند. (سیارک)
آنها معمولا روی پشت دست، صورت، و ساعدتان ظاهر می شوند و اغلب خوش خیم هستند. بهترین پیشگیری در برابر توسعه لکه های خورشیدی، کرم های ضد آفتاب و لباس هستند.
بهترین درمان برای از بین بردن لکه های خورشید سرما درمانی (کرایوتراپی ((یک متخصص پوست آنها را با نیتروژن مایع منجمد می کند) یا درمان با لیزر است. کرم های سفیدکننده و رتین A کمک کمی به حذف لکه های خورشید می کنند، این درحالی است که درمان های خانگی مانند آب لیمو و اسکراب های جوش شیرین هیچ کاری انجام نمی دهند. هنگامی که لکه ها برداشته شوند، شما باید کرم ضد آفتاب بزنید وگرنه آنها دوباره برمی گردند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید