چگونه لکه قهوه ای، سیاه یا قرمز با عملکرد کبد در ارتباط است

در

بیش از حد قرار گرفتن در معرض آفتاب، سبب ایجاد لکه های خورشیدی می شود و می توان آنرا به بهترین نحو با سرمادرمانی و لیزر از بین برد.

اخیرا، وقتی که من در پراویدنس رودآیلند بودم، پدر زنم با سراسیمگی به لکه های قهوه ای بر روی پوست در پشت دست خود اشاره کرد، و پرسید"آیا این لکه ها با بیماری کبد در ارتباط هستند؟"
آنها لکه های کبد یا لکه های پیری نیستند. لکه های قهوه ای پشت دست شما، لکه های خورشیدیِ ناشی از بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند، و هیچ ربطی به بیماری ندارند. (سیارک)
آنها معمولا روی پشت دست، صورت، و ساعدتان ظاهر می شوند و اغلب خوش خیم هستند. بهترین پیشگیری در برابر توسعه لکه های خورشیدی، کرم های ضد آفتاب و لباس هستند.
بهترین درمان برای از بین بردن لکه های خورشید سرما درمانی (کرایوتراپی ((یک متخصص پوست آنها را با نیتروژن مایع منجمد می کند) یا درمان با لیزر است. کرم های سفیدکننده و رتین A کمک کمی به حذف لکه های خورشید می کنند، این درحالی است که درمان های خانگی مانند آب لیمو و اسکراب های جوش شیرین هیچ کاری انجام نمی دهند. هنگامی که لکه ها برداشته شوند، شما باید کرم ضد آفتاب بزنید وگرنه آنها دوباره برمی گردند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم کبد چرب

در

در این پست علاوه بر اشاره به علائم «کبد چرب»، دستور رژیم غذایی برای درمان کبد چرب داده می شود.

علائم ابتلا به بیماری کبد و در صورت ابتلا به کبد چرب، دستور رژیم غذایی مناسب برای کنترل بیماری چه می باشد؟ 

 

علائم ابتلا به کبد چرب

 درد درناحیه مرکز شکم 

سفیدرنگ شدن زبان 

 عرق کردن زیاد 

سیاه شدن اطراف چشم در بعضی مواقع با  خارش و سوزش همراه است.

 

پیشگیری و درمان کبد چرب

برای پیشگیری و درمان کبد چرب این اقدامات را انجام دهید:

از مصرف روغن صنعتی و نباتی به‌ شدت پرهیز نمایید و به‌جای آن از روغن‌های گیاهی مانند زیتون، کنجد، روغن ارده کنجد، استفاده کنید.

از مصرف آب سرد و نوشیدنی سرد و گازدار خودداری نمایید مخصوصاً بعد از ورزش و عرق کردن زیادو  ناشتا قبل از غذا و حین غذا و بعد از غذا تا یک ساعت (پایان هضم اول: عبور غذا از معده)  آب ننوشید. (سیارک

برای کاهش تشنگی،  عرق کاسنی یا عرق شاتره یا عرق خارشتر یا عرق بید و نیز لیمو، آبلیمو، میوه و سبزیجات ترش و گس مانند خیار، کاهو، هویج، سیب ترش، هندوانه، طالبی، کیوی، انار ترش، زرشک، سماق بیشتر میل نمایید.

ازمصرف غذاهای سرخ شده، تف‌ داده شده، بودادنی، سیر داغ، پیازداغ، تنقلات شور و غذاهای نمک‌سود مانند ماهی‌شور، چیپس، پفک، یخمک، ترشیجات و سس خودداری نمایید.

گوشت ها را بصورت آب‌ پز و کبابی مصرف نمایید.

گوشت گوساله، مرغ، گوشت فریزری، سوسیس، کالباس، و کنسرو مصرف نکنید.

گوشت‌های لطیف و گرم ماننده بره، بوقلمون، شتر، کبوتر، خروس، و بز استفاده نمایید.

ناشتا یک عدد سیب (ترش نباشد) بخورید.

در وعده صبحانه  زیتون مصرف نمایید.

عصرانه  شربت سکنجبین بنوشید.

 زعفران با عسل را با آب جوشیده مخلوط و مصرف کنید.

روی ماست کمی  زنجبیل بپاشید و میل کنید.

شبه ها بادام  را آهسته مثل آدامس  چند دقیقه بجوید.

سعی کنید غذا را زیاد بجوید تا بزاق دهانی بیشتری به معده بفرستید.

اگر ناهار نخورید، سریع‌تر درمان می‌شوید.

برای عدم‌تمایل به غذا در طول روز، صبحانه مقوی  بخورید و اگر در طول روز ضعف کردید، یک مشت تنقلات گرم و طبیعی مانند نخودچی، کشمش، بادام، فندق و پسته بخورید. (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین رژیم غذایی برای کبد چرب

در


دکتر پیام فرح‌بخش، پزشک و متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی اظهار کرد: «سبک زندگی اشتباه امروزی، عامل ابتلا به کبد چرب است و معمولا این بیماری ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد و فرد در قسمت راست شکم، احساس سنگینی و درد خفیف کند. درنتیجه آن را خیلی جدی نگیرد و در پی اقدامات پزشکی نرود. به این ترتیب چون کبد چرب علامت مهمی ندارد ممکن است ناشناخته هم باقی بماند.»(سیارک)  

وی در ادامه با اشاره به اینکه کبد چرب در عین حال که یک بیماری بی‌سروصداست ولی می‌تواند به مرور زمان پیشرفت کند، عنوان کرد:

تجمع چربی‌ در کبد به مرور زمان باعث ایجاد التهاب و تشکیل باندهای فیبروز می‌شود و آنزیم‌های کبدی بالا می‌رود، در صورت عدم درمان و بهبودی کبد چرب می‌تواند به سمت نارسایی کبد و سیروز کبدی پیشروی کند.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد حتی بعد از مدت زمان کوتاهی مثلا طی هفت یا هشت سال هم دیده شده که کبد چرب به سیروز کبدی ختم شود.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اقدام درمانی برای کبد چرب، در صورت اضافه وزن، رژیم کاهش وزن است که باید براساس الگوی درست خوردن طراحی شده باشد، گفت: «سرعت کاهش وزن در مبتلایان به کبد چرب حتما باید حساب شده و دقیق باشد تا به کبد آسیب بیشتری نرساند. بنابراین این رژیم غذایی کاهش وزن حتما باید تحت‌نظر متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ارائه شود چراکه این نوع رژیم بسیار تخصصی است و هر روز فرد باید از همه گروه‌های اصلی غذایی در حجم کم اما وعده‌های متعدد استفاده کند تا وزنش پایین بیاید و این بیماری درمان شود. کاهش کالری دریافتی روزانه به صورت اصولی می‌تواند به کاهش وزن و بهبود وضعیت کبد کمک کند.»(سیارک)  

دکتر فرح‌بخش در نهایت خاطرنشان کرد: «بیماران مبتلا به کبد چرب در کنار تغذیه اصولی، باید روزانه فعالیت ورزشی داشته باشند زیرا مطالعات نشان می‌دهد انجام فعالیت ورزشی‌ای که حتی منجر به کاهش وزن هم نشده باشد، در درمان کبد چرب مفید و موثر است. بنابراین از تاثیر ورزش و تحرک بدنی نیز در درمان کبد چرب نباید غافل شد.»

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 نشانه که کبد شما مریض است

در

10 نشانه که کبد شما مریض است

علائم هشدار دهنده که نشان می دهد کبد شما پر از سموم است!!
اگر چربی های کبدی بیش از حد زیادی داشته باشید یا شروع به ایجاد بیماری حاد کبدی کنید، یکی از اولین نشانه هایی که شما در بیماری کبد، کبد چرب،  تجربه می کنید، از دست دادن اشتها و یا افزایش  سطح کلسترول است که نشاندهنده کبد بسیار سمی میباشد.

1.درد در کبد 

درد کبد

-درد اولین نشانه مستقیم که نشان می دهد کبد شما از یک بیماری رنج می برد و نمی تواند به درستی کار کند.کبد شما پر از سموم است.

  2. ورم در مچ پا و پاها

 

کبد چرب ورم در مچ پا و پاها

- تورم بدون درد از نشانه های مستقیم کبدی است که بیش از حد با سموم پر شده است .

3.افزایش وزن

کبد چرب افزایش وزن

- هنگامی که کبد قادر به دفع سموم نیست ، سلول های چربی غیر اشباع را ذخیره میکند.

  4.حساسیت/ آلرژی

- اگر کبد شما سالم باشد، خطر بالقوه هر آلرژی موجودی را از بین می برد.

 5.زرد شدن چشم و پوست

کبد چرب و آلرژی

- هنگامی که کبد قادر به خلاص شدن از بیلی روبین نیست چشم و پوست شما زرد می شود.

 6.خستگی مزمن

کبد چرب و خستگی مزمن

- کبد سمی به آرامی گلوکز تولید میکند در نتیجه بدن انرژی ندارد و دائما خسته است.

  7. رنگ ادرار

کبد چرب و رنگ ادرار

- رنگ ادار می تواند نشانه ای باشد که کبد شما پر از سموم است و حتی می تواند نشانه ای از بیماری کبدی شما باشد.

  8. تهوع و استفراغ

کبد چرب و تهوع و استفراغ

- ممکن است تهوع و استفراغ را تجربه کنید زیرا کبد قادر به دفع سموم نمی شود.

  9. بی اشتهایی

کبد پرب و بی اشتهایی

- اگر سموم بیش از حد در کبد شما جمع شده باشد یا با شروع  یک بیماری حاد کبدی روبرو باشید، یکی از اولین نشانه هایی که شما تجربه می کنید، از دست دادن اشتها است.

10.سطح بالای کلسترول

کبد چرب و کلسترول بالا

- هنگامی که سطح کلسترول شما شروع به افزایش می کند، یکی از دلایل آن این است که کبد شما بسیار سمی است.

11.آکنه

کبد چرب و آکنه

- تمام سمومی که در کبد شما جمع شده اند، باعث اختلالات هورمونی می شوند. این عدم تعادل، به نوبه خود، منجر به مشکلات پوستی مانند آکنه می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه استاتین ها بر کبد تاثیر می گذارند؟

در
قرص آتورواستاتین

آتورواستاتین کبد چرب

چگونه استاتین ها برای کاهش کلسترول بر کبد تاثیر می گذارند؟
استاتین ها: خوب یا بد هستند؟
معمولا در افرادی که دارای درجه بالایی از خطرهای قلبی عروقی هستند، رژیم غذایی برای کاهش کلسترول جوابگو نیست و پزشک داروهای کاهش کلسترول را تجویز می کند. شایع ترین آنها استاتین ها هستند که شایعات زیادی درباره مصرف آنها وجود دارد. در این مقاله نظرات متخصصین قلب و عروق را درباره مزایا و آثار مصرف استاتین ها ( آتورواستاتین )  قرص آتورواستاتین و کبد چرب  و داروهای دیگر برای کاهش کلسترول می آوریم.

 

قرص آتورواستاتین برای چیست؟

ایا قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است

استاتین چیست؟ قرص آتورواستاتین برای کبد چرب و تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب
دارو های اصلی مورد استفاده برای درمان بیماران مبتلا به کلسترول بالا استاتین است. استاتین ها آنزیم کبدی HGM-CoA را که مسئول تولید کلسترول می باشند مسدود می کند و کلسترول LDL، قلب و عروق و مرگ و میر کلی را بدون در نظر گرفتن جنس و سن کاهش می دهد. استاتین ها مانع از پیشرفت آترواسکلروز می شوند و حتی باعث ایجاد  پلاک های معکوس آترواسکلروز در عروق قلب می شوند.
 
آتورواستاتین برای کبد چرب  می توانند، تری گلیسیرید را کاهش دهند و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهند.استاتین ها سنتز کلسترول را در کبد کاهش می دهند. سطح آنزیم های کبدی (AST و ALT) می تواند با تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی خون تعیین شود. لازم است که سطح AST و ALT قبل از شروع مصرف استاتین ها، دو ماه پس از شروع درمان و سپس یک بار در سال، یا هنگام تغییر دوز دارو یا تغییر در نوع دارو ، چک شود.
 
تحمل به درمان با استاتین ها به طور کلی خوب است. خطر ابتلا به هر گونه عوارض جانبی از 0.2 تا 10 درصد متغیر است، اما مزایای استفاده از استاتین ( قرص اتورواستاتین ) بسیار بیشتر از این خطر است.

 

داروهای دیگر برای کاهش کلسترول چه هستند؟

برای شروع مصرف داروهایی که کلسترول را کاهش می دهند، فقط به توصیه پزشک نیاز است. در حال حاضر گروه های مختلف دارو برای کاهش کلسترول بالا  عبارتند از:
آتورواستاتین و کبد چرب  ،  استاتین ها (مثل قرص آتورواستاتین )، مهار کننده های جذب کلسترول انتخابی (ایزتییب)، فیبرها، نیاسین (اسید نیکوتینیک) و یک کلاس جدید از داروها - مهارکننده های PCSK9 استفاده می شود. اغلب بیماران، استاتین ها و مهارکننده های جذب کلسترول (ezetemib) تجویز می شوند، داروهای دیگر کمتر استفاده می شوند
 
Esetimibe، مهار کننده بازخورد کلسترول انتخابی در روده ها، در ترکیب با استاتین ها یا به عنوان یک مونوتراپی (اصلی و تنها دارو) و فقط در بیماران با عدم تحمل استاتین استفاده می شود. ایزتییب در ترکیب با استاتین ها، برای رسیدن به سطح هدف کلسترول LDL در بیماران مبتلا به بالا بودن و بسیار بالا در ریسک قلب و عروق (CCP)، که نمی توانند به حداکثر تحمل به مقدار استاتین برسند، توصیه می شود .
 
اضافه کردن ایزیمیاب به استاتین ها، اثربخشی درمان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد: نتایج بسیار بهتر از دو برابر افزایش دوز استاتین است.
 
مکانیسم عمل ezetimiba جلوگیری از reabsorption کلسترول در روده کوچک است، که جریان کلسترول را از روده به کبد کاهش می دهد. به همین دلیل، ذخایر کلسترول در کبد کاهش می یابد و میزان کلسترول درخون افزایش می یابد.
 
با توجه به مطالعات بالینی، ایزتییب موجب کاهش جریان خون معکوس کلسترول از روده به کبد تا 54٪ می شود. برخلاف استاتین ها، ایزیتیبا بر روی کبد عمل نمی کند و سطح آنزیم های کبدی را افزایش نمی دهد. عوارض جانبی در هنگام استفاده از ایزوتیبا نادر است و طبق مطالعات بالینی، فراوانی آنها با پلاکت مقایسه می شود.
 
داروهای جدید کاهش کلسترول، مهار کننده های PCSK9 ، باعث کاهش کلسترول LDL می شود - حدود 60٪. این اثر هم در درمان این داروها و هم در درمان آنها در ترکیب با استاتین مشاهده شده است.
 
اما این داروها در حال حاضر فقط برای درمان افرادی که سطح کلسترول بسیار بالا دارند، به علت وجود بیماری ژنتیکی دیس لیپیدمی فامیلی (بیش از حد بالا یا پایین بودن چربی خون) یا در صورت عدم تحمل استاتین مورد استفاده قرار می گیرد. مهار کننده های PCSK9 در سرنگ ها تولید می شوند و بصورت تزریق زیر جلدی به بدن تزریق می شوند، شکل قرص این داروها وجود ندارد.
 
تمام داروها برای کاهش کلسترول در داروخانه به صورت تجویزی در دسترس هستند. فقط یک پزشک می تواند دوز دارو را برای کاهش کلسترول تجویز کند. توصیف داروها برای کاهش کلسترول در هیچ موردی نمیتواند پایه ای برای تصمیم مستقل بیمار برای شروع مصرف دارو باشد. خود را درمان نکنید، این می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد!
 

 

چگونه استاتین ها را مصرف کنیم؟

استاتین ها بهتر است در شب مصرف شوند، این کار موثرتر خواهد بود. استاتین ها باعث کاهش کلسترول در کبد می شوند و کبد کلسترول را عمدتا در شبانه تولید می کند. بنابراین، حداکثر غلظت دارو در خون و در نتیجه، حداکثر اثر دارو در شب مورد نیاز است.
مصرف استاتین ها قبل یا بعد از غذا مهم نیست، زیرا اثر استاتین ها به میزان غذا بستگی ندارد.
 
بهترین زمان مصرف قرص آتورواستاتین در شب، حدود 1-2 ساعت قبل از خواب است و نباید با آب گریپ فروت مصرف شود.
 

قرص آتوسترول برای چیست

قرص آتوسترول   نام برند است  و نام ژنریک آتورواستاتین می باشد. کاربرد درمانی ، کاهنده چربی خون است.

 

آیا درست است که استاتین کبد را از بین می برد؟

قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است

عوارض آتورواستاتین بر کبد

استاتین ها کبد را نابود نمی کنند. برای کبد، خطر ابتلا به کبد الکلی بسیار خطرناک است، به دلیل مصرف بیش از حد الکل، بیماری کبد چرب غیر الکلی (hepatosis چربی، "کبد چرب") با اضافه وزن و  ویروس هپاتیت کبد را نابود می کنند . استاتین های مدرن داروهای مؤثر و ایمن هستند که به ندرت عوارض جانبی ایجاد می کنند.
 
پزشک ممکن است توصیه کند به طور موقت شروع درمان با   آتورواستاتین برای کبد چرب  را تنها در سطوح بالای آنزیم های کبدی AST و ALT  برابر و بالاتر از حد بالای طبیعی)، تجویز داروهای مناسب برای تسهیل عملکرد کبدی را توصیه کند. در موارد دیگر، حتی افرادی که دچار مشکلات کبدی هستند، مصرف   قرص آتورواستاتین برای کبد چرب  نه تنها خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد بلکه باعث بهبود عملکرد کبد می شود.
 
در بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی، استاتین ها همچنین می توانند تاثیر مثبتی روی کبد داشته باشند. استاتین ها مطمئنا برای بیمار ایمن خواهند بود و مهمتر از همه، خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. این مطالعه نشان داده است که در بیماران مبتلا به هپاتیت B، ویروس استاتین خطر ابتلا به سرطان کبد را به علت وابستگی به دوز کاهش می دهد: در افرادی که دوز کم استاتین دارند 34 درصد و در افراد مصرف دوزهای بالا از استاتین ها 60 درصد است.
 
در افراد مبتلا به بیماری کبدی الکلی، استاتین ها می توانند فشار خون را در ورید های کبدی کاهش دهند. بنابراین، استاتین نه تنها کبد را نابود نمی کند، بلکه همچنین به آن کمک می کند. در آینده نزدیک، پس از جمع آوری داده های کافی، ممکن است ما با استاتین ها کبد را درمان کنیم. اما در حال حاضر مشخص است که استاتین ها دشمنان کبد نیستند وکبد را بین نمی برند بلکه از آن حمایت می کنند.
 
تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب  ، دوز مصرف، نحوه مصرف و غیره می توانید در مقاله  آتورواستاتین چیست ؟ موارد مصرف و عوارض جانبی بخوانید.    
 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۷بیماری های قلبی عروقی (CVD) (بیماری ایسکمیک قلب - بیماری عروق کرونر ، بیماری عروق مغزی ، بیماری شریانی محیطی انسداد) از دلایل اصلی ناتوانی و مرگ و میر در سراسر جهان است. پاتوژنز این بیماری ها بر اساس تصلب شرایین است - یکی از اصلی ترین مشکلات پزشکی مدرن. تاریخچه مطالعه دقیق ماهیت فرایندهای زمینه ای تصلب شرایین بیش از یک قرن است که ادامه دارد. در حال حاضر ، درک روشنی از تصلب شرایین به عنوان یک بیماری چند عاملی وجود دارد ، فرآیندی پویا که از دهه ها قبل در سیستم عروقی پیشرفت می کند و توانایی معکوس کردن تغییرات در دیواره شریان را دارد. با گذشت زمان ، روند غیر قابل تحول پیشرفت می کند ، که اغلب به طور ناگهانی ، اغلب کشنده (مرگ ناگهانی عروق کرونر یا سکته قلبی) خود را نشان می دهد.

۱۴۰۰/۵/۷ایا قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است تجویز استاتین برای پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلبی عروقی می تواند از ده ها هزار مرگ زودرس جلوگیری کند. نتایج تعداد زیادی از مطالعات نشان دهنده اثر بخشی و ایمنی تجویز سیمواستاتین برای بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی به عنوان بخشی از درمان پیچیده سندرم متابولیک است. استفاده ترکیبی از استاتین ها و اسید اورسودئوکسیکولیک به عنوان یک درمان پاتوژنتیک توجیه می شود NAFLD و همچنین درمان کاهش دهنده چربی در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک

۱۴۰۰/۵/۷ هیچ قرص جادویی وجود ندارد ، بنابراین من روزانه یک قرص می خورم و سعی می کنم رژیم خود را دنبال کنم ، در غیر این صورت کلسترول بدن من هرگز به حد طبیعی نخواهد رسید. خوشحالم که این دارو عوارض جانبی ایجاد نمی کند و قیمت آن بیش از حد مقرون به صرفه است.

۱۴۰۰/۵/۷قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است تاکنون ، من Atorvastatin را فقط یک بار مصرف کردم ، یعنی یک ماه ، این یک دوره کامل است. و من آن را برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر مصرف کردم. از آنجا که همه افراد خانواده من از این بیماری رنج می برند ، دکتر تصمیم گرفت که از مشکلات احتمالی پیشگیری کند ، به همین دلیل در سن 30 سالگی شروع به مصرف قرص آتوسترول کردم

۱۴۰۰/۵/۷آتورواستاتین کبد چرب استاتین در عمل م,ثر است و قیمت آن نیز خوب است. من آن را برای نرمال سازی کلسترول مصرف می کنم. علی رغم این واقعیت که من هنوزجوان هستم ، اما مجبور شدم با بیماری های خود به بیمارستان ها بروم. Atorvastatin شاخص های من را مرتب کرده و اکنون همه چیز طبیعی است.

۱۴۰۰/۵/۷پس از سکته مغزی ، مجبورید تعدادی دارو برای حفظ بدن و به منظور درمان و پیشگیری مصرف کنید. و البته من یک رژیم را دنبال می کنم. آتورواستاتین برای کاهش سطح کلسترول توسط پزشک برای من تجویز شد. این دارو به من کمک می کند ، من بیش از یک ماه است که آن را مصرف می کنم.

۱۴۰۰/۵/۷ من کل زندگی کلسترول بالایی دارم ، بنابراین مجبورم همیشه استاتین مصرف کنم. چیزی که من در مورد این گزینه دوست دارم ، قیمت پایین و اندازه کوچک قرص ها است که به راحتی قابل بلع است.

۱۴۰۰/۵/۷تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب این دارو واقعاً کلسترول را کاهش می دهد. بعد از 2 هفته به حالت عادی بازگشت. پزشک تجویز کرده است که تقریباً 3 سال است که آن را مصرف می کنم. کنترل منظم کبد ضروری است ، اما در غیر این صورت آن را به هر کسی که به سلامتی خود اهمیت دهد توصیه می کنم.

۱۴۰۰/۵/۷تأثیر قرص آتورواستاتین بر کبد چرب سلام به همه ، از تجربه شخصی می توانم به کسانی که سطح کلسترول بالایی دارند و نمی توانند با کمک آن از طریق تجربیات شخصی با این رژیمها کنار بیایند ، توصیه کنم ، اما مشاوره اولیه با پزشک معالج مطلوب است ، خود درمانی همیشه بهترین گزینه نیست.

۱۴۰۰/۵/۷ایا قرص آتورواستاتین برای کبد چرب مفید است . من دو سال است که آتورواستاتین را در ترکیب با ترومبوآس مصرف می کنم ، رژیم غذایی را دنبال نمی کنم. کلسترول در 4.8 نگهداری می شود. با عملکردهای خود یک کار عالی انجام می دهد

۱۴۰۰/۵/۷عوارض آتورواستاتین بر کبد . استاتین ها از رایج ترین داروهای کاهنده چربی در عمل بالینی هستند. هدف از این بررسی سیستم سازی رایج ترین عوارض جانبی استاتین ها ، ارائه مکانیسم های توسعه ، تشخیص ، تاکتیک های درمانی و پیشگیری از آنها بود. طبق مطالعات ثبت و مشاهدات ، بروز علائم عضلانی مرتبط با استاتین به طور قابل توجهی بالاتر از آزمایش های کنترل شده تصادفی است. تشخیص تظاهرات بالینی علائم عضلانی دشوار است ، زیرا اغلب بر اساس ارزیابی ذهنی بیمار و پزشک است. در همان زمان ، سطح کراتین کیناز در پلاسما اغلب در محدوده طبیعی باقی مانده یا کمی افزایش می یابد. مطالعات متعدد همچنین وجود ارتباط بین استفاده از استاتین و ایجاد دیابت را نشان داده است. افزایش مداوم و قابل توجه سطح ترانس آمیناز اغلب به دلیل تداخل استاتین ها با سایر داروها ، استفاده از دوزهای بالا و وجود بیماری های همزمان است. قبل از تجویز استاتین ، انجام آزمایشات اساسی گلیسمی ، تعیین سطح ترانس آمینازهای کبدی و کراتین کیناز برای شناسایی بیماران در معرض خطر عوارض جانبی ضروری است. نتایج تعدادی از آزمایش های کنترل شده تصادفی در مورد خطر ابتلا به سکته های مغزی خونریزی دهنده با استاتین درمانی مبهم است. این فرضیه مطرح شده است که استاتین ها می توانند با ایجاد آپوپتوز یا مهار رشد سلول ، آنژیوژنز و حمله ، سرطان زایی را مهار کنند. با این حال ، نتایج مطالعات بالینی و بالینی با یکدیگر متناقض هستند. بیشتر مطالعات مطالعه اثر استاتین ها و عوارض جانبی آنها از نظر مشاهده یا گذشته نگر است ، بنابراین ، نیاز به آزمایش های تصادفی کنترل شده با دارونما با یک دوره پیگیری طولانی تر وجود دارد. با توجه به نشانه های رو به رشد استفاده از آنها ، یک پزشک از هر تخصصی باید عواقب منفی بالقوه استفاده از استاتین را بداند. دانستن فارماکوکینتیک استاتین ها در ایمنی بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر گرفتن دوزها ، مسیرهای متابولیکی و عوامل خطر برای تداخلات دارویی به منظور به حداقل رساندن عوارض جانبی استاتین ها ضروری است. نیاز به مطالعات بزرگتر ، آینده نگر ، تصادفی و کنترل شده با دارونما با یک دوره پیگیری طولانی وجود دارد.

در ادامه بخوانید...

5 بیماری جدی با علامت ثابت خمیازه کشیدن

در
پنج بیماری جدی که علامت خمیازه در آن ثابت است.
پزشکان در مورد پیشرفت 5 بیماری خطرناک که علائم خمیازه در آن ها مشترک است گزارش داده اند.
وقتی زنگ هشدار ارزش دارد؟
دانشمندان می دانند که خمیازه بسیار مفید و ضروری است، رفلکسی که فعالیت شناختی را افزایش می دهد.اما گاهی اوقات نشانه ای از خطر است.
 
مولتیپل اسکلروزیس
همراه با یک خمیازه ثابت
علائم دیگر که مشاهده می شود: بی حسی اندام، اختلال در دید (تاری) و مشکلات با حفظ تعادل.
 

اختلالات کبدی

خستگی وحشتناک، خمیازه و اختلالات هورمونی بیماری کبد را مشخص می کنند. با این حال، اشتهای فرد کاهش می یابد یا تهوع رخ می دهد.
 

ضربان آهسته قلب

خمیازه ضربان آهسته در قلب را نشان می دهد. علائم دیگر که مشاهده می شود: حالت تهوع، اختلال در خوردن، درد قفسه سینه، کم آوردن نفس، باید با پزشک مشورت کنید.
 

سکته مغزی

هنگامی که یک سکته مغزی رخ می دهد، درجه حرارت بدن افزایش می یابد، و بنابراین فرد دائما خمیازه می کشد. علاوه بر خمیازه بیمار علائم دیگری را مشاهده می کند: تغییر در گفتار، بی حس در صورت و همچنین عدم توانایی در بالا بردن دست.
 

خستگی مزمن

احساس استرس ناشی از افزایش سطح هورمون کورتیزول است. هورمون کورتیزول در خون وارد می شود و در بعضی مواردباعث درد در سر و سینه، تنفس سریع و ضربان قلب می شود. در این مورد، خمیازه نشان دهنده نقض بدن است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۷به طور کلی خمیازه یک رفلکس طبیعی است که در طی آن ماهیچه ها شل می شوند و راه های هوایی گشاد می شوند. ما همچنین در هنگام تنش عصبی خمیازه می کشیم، که با تقاضای زیاد برای اکسیژن توضیح داده می شود. خمیازه کشیدن در اتاق های پر دود و حمل و نقل شلوغ و دوباره به دلیل کمبود اکسیژن شروع می شود. به همین دلیل، مردم قبل از رعد و برق، در فشار کم یا در شرایط ارتفاع بالا خمیازه می کشند.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه مکرر یک رفتار رایج در افرادی است که به تازگی سکته کرده اند. به گفته پزشکان، این فرآیند به تنظیم دمای بدن و مغز که در هنگام حمله گرم می شوند، کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه های مکرر نشانه چه بیماری های خطرناکی است؟ به گفته پزشکان، خمیازه مکرر معمولاً باعث ترس نمی شود و نشان دهنده خستگی، کمبود خواب، استرس و کسالت پیش پا افتاده است. با این حال، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از شرایط و بیماری های خطرناک باشد. اگر خمیازه ادامه داشت، حتی اگر خوابیده اید و استراحت کرده اید، در هوای تازه هستید و چندین روز طول کشیده است، به پزشک مراجعه کنید، ممکن است نشانه بیماری باشد.

۱۴۰۰/۹/۱۷خمیازه مکرر گاهی اوقات نشانه اختلال در غده تیروئید، دیابت نوع 2، افسردگی است. می توانیم در مورد مولتیپل اسکلروزیس، آسیب شناسی قلب و عروق خونی، بیماری کبد صحبت کنیم. در طول افسردگی، خمیازه کشیدن می تواند هم به دلیل افزایش سطح کورتیزول خون و هم استفاده از داروها (ضد افسردگی) باشد.

در ادامه بخوانید...

کاهش سلولیت تنها در دو هفته

در

 

سلولیت چیست

یک رویکرد یکپارچه، تنها در دو هفته به کاهش سلولیت کمک می کند.
کارشناسان مدت هاست گفته اند که برای کاهش رسوب های چربی به صورت سلولیت لازم است از تمام ابزارها به طور همزمان استفاده شود.تغذیه و رژیم غذایی مناسب باید با تمرینات فیزیکی و سایر تکنیک ها تکمیل شود.
سلولیت بسیاری از زنان را نگران می کند. به نظر می رسد که پوست پرتقالی یک نتیجه ناگزیر تولید هورمون های جنسی زنانه است که در میان سایر موارد، بافت چربی تولید می کند. اما این کاملا درست نیست - سلولیت بیشتر احتمال دارد که نتیجه چربی بیش از حد بدن و نه هورمون در فرد باشد.
 
به گفته کارشناسان، ظهور سلولیت را فقط در دو هفته می توان کاهش می دهد. برای انجام این کار، باید میزان چربی های مضر و کربوهیدراتهایی که سریعا هضم می شوند را در رژیم غذایی کاهش دهید، ورزش کنید و با کرم های مخصوص ماساژ دهید.
 
در عین حال، لازم است همه روشها را ترکیب کنیم - آنها جداگانه کار نمی کنند. به هر حال، کرم سلولیت، اگر به درستی اعمال شود، بدون ماساژ، نتیجه مطلوب را نیز به ارمغان نخواهد آورد. اساس کاهش سلولیت هنوز رژیم غذایی و ورزش است - ماساژ کمک می کند تا پوست و عضلات را افزایش دهد، اما خود به خود اثر جدی نیز نمی دهد.
 
علاوه بر این، باید در نظر داشت که سلولیت هنوز می تواند نشانه ای از عدم تعادل هورمونی باشد. به خصوص اگر یک زن چربی اضافی در بدن نداشته باشد. بنابراین ارزش بررسی هورمون ها را دارد.
 

 

علل سلولیت

سلولیت یک مشکل واقعی برای بسیاری از زنان است. پوست پرتقالی تقریبا در بیشتر زنان دیده می شود، اما به چه علت سلولیت ظاهر می شود؟
 
اول از همه کارشناسان داشتن اضافه وزن را، علت اصلی تشکیل سلولیت می دانند. کالری بیش از حد، مقدار بیش از حد مواد غذایی چاقی را تحریک می کند، که به نوبه خود موجب پوسته پرتقالی می شود. 
 
دلیل دوم سلولیت تغذیه نامناسب است. مصرف غذاهای فست فود، غذاهای فوری و نیمه آماده، نوشیدنی های الکلی و گازدار ناگزیر بر روی فرم پوست شما تاثیر می گذارد. 
 
دلیل سوم، پوشیدن لباس های تنگ و کفش های پاشنه بلند است که بر روی پوست تأثیر می گذارد. شلولرهای تنگ و کفش های پاشنه بلند باعث کاهش گردش خون طبیعی در پاها می شود و روند اشباع عضلات شما را با اکسیژن مختل می کند. 
 
دلیل چهارم: ممکن است سلولیت ناشی از کمبود فعالیت بدنی باشد. هرچه بیشتر بنشینید، گردش خون کمتری دارید. 
 
شما همچنین ممکن است مشکلات هورمونی داشته باشید. اختلال تخمدانها، پانکراس یا بیماری تیروئید که بر سلامت پوست اثر میگذارد. علاوه بر این، مطمئن شوید که وضعیت خود را نظارت می کنید، در ضمن واریس ها می توانند به سلولیت منجر شوند.
علل دیگر برای سلولیت:
- سبک زندگی بیحرکت و غیر فعال
- تغذیه نامناسب
- عادت های بد (سیگار کشیدن، الکل)
- ژنتیک
- اختلال در اعصاب 
 
ابتدا سلولیت سبب نقص عملکرد سلول های عصبی می شود. به علت سلولیت، اختلالات گردش خون نیز ممکن است رخ دهد، که ممکن است بر وقوع وریدهای واریسی تأثیر بگذارد.
رکود خون در عروق به نوبه خود سبب التهاب می شود و این امر بر ایمنی اثر منفی دارد. 
اگر شما سلولیت دارید، هرچه زودتر شروع به مبارزه با این بیماری کنید، احتمال رهایی از پوست پرتقالی بالاتر است.
چگونه با سلولیت مقابله کنیم؟ ابتدا باید تمام عادت های بد را از بین ببرید و در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. فعالیت های ورزشی نیز سودمند خواهد بود. به خصوص ورزش های کششی،  به کشش و یوگا توجه کنید. اسکراب، ماساژ های ویژه و کرم ها - همه این اقدامات ساده به شما کمک می کنند که از سلولیت خلاص شوید.
 

 

سلولیت آسیب و مزایا

به نظر می رسد که سلولیت نه تنها معایب، بلکه مزایا نیز دارد.
 
سلولیت یک کلمه بسیار ترسناک برای زنان است و علت ناراحتی مکرر آنها است. با این حال، به اندازه کافی عجیب و غریب هست اگر بگوییم که سلولیت به بدن ما کمک می کند!

مزایای سلولیت برای بدن در چیست؟

پوست پرتقالی نفرت انگیز، بدن را در برابر بیماری های عروقی، ایسکمی و دیابت حفاظت  می کند. علاوه بر این، این بافت تاثیر مثبتی بر هورمونهای زنان دارد. و نشان می دهد که زنان دارای سلولیت استروژن بیشتری در خون خود دارند، و در عین حال دیرتر پیر می شوند.
 

 

نحوه خلاص شدن از شر سلولیت در منزل

پوست پرتقالی نه تنها ظاهر زیبایی را خراب می کند، بلکه می تواند به سلامت انسان آسیب برساند. سلولیت چیزی است که برای حل این مشکل راههای زیادی دارد. حالا ما به شما می گوییم چگونه از سلولیت در خانه خلاص شوید. 
 
سعی کنید یک سبک زندگی فعال را هدایت کنید. این بهترین راه برای از بین بردن سلولیت متخاصم است.
 
نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز، کمتر بخورید کفش پاشنه بلند و شلوار جین تنگ نپوشید.
 
خوردن غذاهایی که مایعات را در بدن نگه می دارند. همچنین مصرف چای، الکل، قهوه و مصرف سیگار را کاهش دهید.
 
ورزش و بازی کنید شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی کمک های بزرگی خواهد بود.
 

روغن ماساژ ضد سلولیت خانگی

مواد تشکیل دهنده زیر را مخلوط کنید: 1 قاشق چایخوری. روغن بادام، 8 قطره روغن ژرانیوم یا روغن شمعدانی عطری، 10 قطره روغن ترنج،  3 قطره روغن دارچین، 10 قطره روغن گریپ فروت. 
 
مخلوط را به طور روزانه به محل های مشکل دار بمالید و ماساژ دهید و تا زمانی که به طور کامل در یک حرکت دایره ای جذب نشده است، مالش را ادامه دهید. شما می توانید از یک غلتک ماساژ استفاده کنید. 
 

ماساژ عسل برای کاهش سلولیت

این یکی از ساده ترین و مفید ترین اسکراب  ها است. عسل را روی دستان خود قرار دهید، آنها را به سختی به مناطق مشکوک فشار دهید، سپس با دست ها به شدت ماساژ دهید. پس از این ماساژ، یک کرم تغذیه کننده یا مرطوب کننده روی پوست اعمال کنید. 
هر روز یک بار تکرار کنید.
 
شما می توانید این کار را در خانه یا در یک سالن زیبایی انجام دهید. مطمئنا، هر زن نمی تواند هزینه آن را بپردازد. امروز ما در مورد نحوه خلاص شدن از شر این مشکل در خانه صحبت خواهیم کرد. 

حمام نمکی دریایی برای کاهش سلولیت

نمک دریایی را بدون عطر و طعم انتخاب کنید. آن را به یک حمام گرم اضافه کنید و سپس 20 دقیقه در وان استراحت کنید.نتیجه را شما خواهید دید!
 

گل تهیه شده از خاک رس برای کاهش سلولیت

این لوازم آرایشی را می توان در هر داروخانه یا فروشگاه تخصصی خریداری کرد. لازم است یک مقدار کمی از خاک رس را با آب آشامیدنی مخلوط کرده و هم بزنید. پس از به دست آوردن قوامی مانند کرم ضخیم، شما می توانید برای از بین بردن سلولیت از این مخلوط استفاده کنید. یک دوش داغ بگیرید، از یک اسکراب استفاده کنید، سپس مخلوط را به مناطق مشکل دار بمالید. پس از نیم ساعت با آب گرم بشویید. شما می توانید یک کرم تغذیه کننده یا ضد سلولیت اعمال کنید.
 

اسکراب مرکبات و روغن بادام برای کاهش سلولیت

نمک دریایی، شکر قهوه ای و روغن بادام را باکمی آب مخلوط کنید. 2 قطره اسانس لیمو، گریپ فروت و ماندارین از هر کدام اضافه کنید. سپس با حرکات ماساژ به سلولیت ها بمالید  و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

استفاده از بادکشبرای کاهش سلولیت

ماساژ با بادکش می تواند به آسانی با یک روش خانگی جایگزین شود. برای انجام این کار، بادکش را خریداری کنید. آن را در قسمت های مشکل دار قرار دهید، و به آرامی روی آن فشار دهید، 15 دقیقه نگه دارید. پوست باید قرمز باشد. 
 
سلولیت بدترین چیز است که یک دختر می تواند روی بدن خود تحمل کند. تشخیص سلولیت به نظر می رسد یک جمله است. همه می دانند چقدر سخت است که از این مشکل خلاص شویم. اما امروز پیشنهاد شده است که با اسرار مختلف آشنا شوید که به این پدیده ناخوشایند بر روی پوست لطمه می زند.
 

رژیم غذایی برای کاهش سلولیت

رژیم های مختلفی وجود دارد، اما در میان آنها نه تنها کسانی هستند که به مبارزه با چاقی کمک می کنند، بلکه همچنین از نظر پزشکی نیز به بدن کمک می کنند. این امر به رژیم های درمانی و کسانی است که به خلاص شدن از سلولیت فکر می کنند کمک می کند. چنین رژیم غذایی به منظور بهبود وضعیت رگ های خونی است. بنابراین، محصولات با محتوای بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. همه اینها را می توان در انگور، میوه های مرکبات، کیوی، ادویه، توت فرنگی، ماهی های چرب و چای سبز یافت. شما همچنین می توانید آسوکورتیین، ترکسواازین یا مکمل های خود را با ایزوفلاون ها و رزوراترول به لیست اضافه کنید.

برای از بین بردن سلولیت تحرک داشته باشید 

چگونه بافت چربی زیر جلدی به وجود می آید؟ شکل گرفتن چربی بلافاصله پس از خوردن صورت می گیرد. بنابراین، وظیفه اصلی این است که لیپید ها را از انبار چربی به جریان خون منتقل کنید. این تنها با دو رفتار انسانی تسهیل می شود و یکی از گزینه های یک سبک زندگی فعال است.
 

توجه به کل بدن برای از بین بردن سلولیت

بسیار مهم است که بدانیم که باسن تنها مکانی نیست که سلولیت خود را آشکار می کند. بنابراین، با در نظر گرفتن تنها این قسمت از بدن، ممکن است مشکلات قابل توجهی را در یک جهت متفاوت منتشر کنید. پوست پرتقالی بر روی شکم، پاها، و سینه ها و باسن ظاهر می شود. پس از تعیین زمان ابتلا به این تظاهرات، هر فرصتی برای از بین بردن آن برای همیشه وجود دارد.
 

ابزار های ویژه برای کاهش سلولیت

هر متخصص زیبایی می داند که اجزای خاصی وجود دارد که به پدیده های ناخوشایند کمک می کند. بنابراین، هنگامی که یک محصول دیگر برای فروش راه اندازی می شود، حاوی چنین لیست خاصی است. نگاهی به کرم کافئین لازم این دارای توانایی تخلیه، تقویت عروق خونی است. عصاره نعناع، ​​انار و کافور با فلفل همه خوب کار می کنند.
 

تمیز کردن پوست برای کاهش سلولیت

این امر در درمان سلولیت بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که تمام کرم ها منحصرا برای تمیز کردن پوست استفاده می شود. بسیاری از کرم ها برای یک نتیجه فوری کار می کنند و در این حالت، زمانی که یک لایه به لایه بعدی می رسد، همه چیز بدتر می شود و اثر فقط افتضاح است.
 

ماساژ با فشار آب برای کاهش سلولیت

ماساژ دادن مناطق مشکل دار با فشار آب  است. اثر این روش بسیار ملموس است و روش تا حدودی شبیه به دوش Charcoat مشهور است.
 

ماساژ با دست برای کاهش سلولیت

پوست را گرم کنید، ذوب شدن چربی زیر جلدی را از دست می دهید، فقط از طریق ماساژ چربی از حالت سفت شده  به جریان خون منتقل می شود. بنابراین، بسیار مهم است که به طور مداوم انجام ماساژ خاص ضد سلولیت را انجام دهید. وظیفه اصلی این است که تخلیه لنفاوی خوب و آزاد شدن مایع اضافی را فراهم کنید. و بسیار مهم است که درک کنیم که برای چنین ماساژی لازم نیست که از سالن های گران قیمت استفاده کنید؛ همه این کارها در خانه انجام می شود، مهم این است که انگیزه داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...