جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ خانگی

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ خانگی یکی موثرترین روشهای جوان سازی پوست است که با تحریک پوست به تولید کلاژن جدید باعث ترمیم پوست می شود

با اطمینان می توان گفت که همه در مورد میکرونیدلینگ شنیده اند ، چه اینکه، این فرآیند در خانه یا در مطب پزشکان انجام شود. میکرونیدلینگ یک روش ساده است که طی آن سوزنهای ریز به پوست نفوذ کرده و یکی از موثرترین روشهای جوانسازی پوست است که از طریق یک فرایند التیام بخش، تولید کلاژن های جدید را تحریک می کنند و مطمئنا باعث حیرت و شگفتی بسیاری از افراد می شوند. بعد از خواندن مطالبی که به نظر می رسید تنها یکصدم مطالبی باشند که در ستایش این تکنیک نوشته شده اند، در اینجا اجرای میکرونیدلینگ خانگی را بررسی میکنیم.

 

قبل از شروع، کاملا در این باره تحقیق کنید. دستورالعملهایی که در رابطه با میکرونیدلینگ خانگی وجود دارد، متفاوتند. من دستورالعمهایی را خوانده ام که میگویند یک روز در میان از ابزار استفاده کنید؛ برخی از آنها میگویند سه روز صبر کنید و برخی دیگر آنرا بصورت هفتگی پیشنهاد می دهند. چند روش مختلف را امتحان کردم و به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای میکرونیدلینگ، تقسیم صورت به چهار قسمت ( گونه چپ، گونه راست، پیشانی و چانه) و ترتیب دادن جداگانه آنهاست. در هر کدام از قسمتها، رولر را دوبار بصورت افقی بکار ببرید ( رولر را از چپ به راست غلت داده و به نقطه شروع برگردانید )، افقی دوبار و مورب دوبار. اگرچه درابتدا زیاد به نظر می رسد، بعدا به آن عادت میکنید و بهترین راه برای اطمینان از پوشش دادن تمام قسمتهاست. تجربه من اینگونه بود :

روز اول: هیجان زده  از شروع کار سرم را قبل از استفاده از میکرو رولر روی پوستم استفاده کردم و صبر کردم تا به اندازه کافی جذب شود و سپس فرایند را شروع کردم. بعد از استفاده از رولر (اولین بار کمتر از سه دقیقه زمان برد)، لایه دوم سرم را استفاده کردم و متوجه شدم که این بار سرم خیلی سریعتر جذب پوست میشود. بعد از بکاربردن اولین لایه پیش-رول ( pre-roll )، پوستم بسیار مرطوب شد و سرم روی پوستم نشست. بار دوم (این بار پس – رول post – roll)، پوستم محصول را فوراً جذب کرد و به اندازه ای خشک شد که فکر کردم دوباره باید مقداری از سرم را به پوست بزنم. اگرچه در قسمتهایی که پوست نازکتر هست مانند لبها و اطراف چشم مقداری حساس بودم و احساس ناراحتی کردم، اما در واقع، فرایند با درد همراه نبود (شبیه نیشگون گرفتن های کوچک اینجا و آنجای پوست بود).(سیارک)

روز دوم: صبح روز بعد، اگرچه با یک پوست یکنواخت و جدید بیدار نشدم، اما پوستم بی نهایت نرم شده بود و استفاده از کرم پودر آسانتر بود. شب شد، میدانستم که نباید میکرو رولر را دوبار پشت سر هم استفاده کنم، با این حال کنجکاو بودم که اگر اینکار را بکنم چه اتفاقی خواهد افتاد (هرچیزی به نام زیبایی، درست است؟) بعد از شروع، در نیمه کار متوجه شدم که پوستم ملتهب شده است؛ بنابراین تصمیم گرفتم کار را متوقف کنم و قبل از استفاده دوباره از ابزار، یک روز کامل صبر کنم.

روز سوم : صبح روز سوم پوستم هنور نرم بود.

روز چهارم : درحالیکه برای استفاده مجدد از رولر و دیدن نتایج سر از پا نمی شناختم، هیجان زده از خواب بیدار شدم. در روش میکرونیدلینگ خانگی  هر دو لایه سرم و تمام مراحل دیگر. متوجه شدم که پوستم حساسیت گذشته به سوزنها را ندارد و از آنجاییکه دقیقاً میدانستم چکار باید بکنم، در کمتر از دو دقیقه کار را تمام کردم. تصمیم گرفتم که سرم دوم را استفاده نکنم و بجای آن لایه ضخیمی از مرطوب کننده شب استفاده کردم تا ببینم پوستم چگونه آن را جذب میکند ( من اغلب برای استفاده از کرمهای ضخیم تردید دارم؛ چون پوست چربم با آن سازگار نیست؛ اما میدانستم که این دفعه خوب از آب در خواهد آمد). آنچه دیدم شبیه یک رویا بود.(سیارک)

روز پنجم : با روش میکرونیدلینگ خانگی به امید دیدن نرم ترین پوست زندگیم از خواب بیدار شدم – در کمال تعجب – تیرگی چشمانم در طول شب تا حد قابل ملاحظه ای برطرف شده بود. بار دیگر، استفاده از کرم پودر برایم آسانتر بود ( و در نتیجه از مواد کمتری استفاده میکردم). آن شب برای شام به دیدن مادرم رفتم و حتی قبل از اینکه بنشینم گفت که پوستم چه زیبا به نظر میرسد و از من پرسید آیا از کرم جدید استفاده میکنم که او نمیداند.

روز ششم : در این مرحله، داشتن پوستی نرم برایم عادی شده بود و به سختی متوجه آن می شدم ( چه احساس خوشایندیی بود زمانیکه پوستی نرم و کودکانه پوشش جدید من شده بود). آن شب، یکبار دیگر از رولر استفاده کردم و تصمیم گرفتم بعد از آن روتین موضعی ام را تغییر دهم. گرچه بر این باورم که سرم بهترین گزینه برای مرحله پس-رولر است که جذب سریع را پس از فرایند تضمین میکند؛ اما میخواستم بدانم که اگر از یک فرمول سبک رتینول استفاده کنم و آن را زیر پوست تزریق کنم، پوستم تغییر قابل ملاحظه ای خواهد کرد یا خیر (ممکن است یک متخصص من را بخاطر انجام چنین کاری سرزنش کند، اما بهرحال من اینکار را کردم. ولی شما مجبور نیستید). پوستم در ابتدا سوزش پیدا کرد اما بعدا فروکش کرد.

روز هفتم: از تخت خواب بیرون پریدم و جلوی آینه رفتم تا اثر تجربه رتینول را ببینم. صورتم را روشن تر از شب گذشته و حتی نرم تر از هفته گذشته دیدم. قبل از آرایش، تمام مدت پوستم را لمس میکردم. رنگ پوستم یکنواختر از هفته قبل شده بود، خبری از جوشها نبود و حلقه های زیر چشمهایم در مدت هفت روز کوتاه رخت خود را بسته بودند.  امیدوارم از آموزش میکرونیدلینگ خانگی استفاده لازم رو برده باشید.(سیارک)

اصولا مایرونیدلینگ به دو شکل حرفه ای و خانگی انجام می شود. میکرونیدلینگ حرفه ای درمطب پزشک و توسط وسایل حرفه ای صورت می گیرد. توصیه می شود در صورت تمایل به انجام میکرونیدلینگ در منزل این مطلب را با پزشک متخصص درمیان بگذارید. به دلیل جدید بودن این متد در ایران سرمهای مورد نیاز میکرونیدلینگ توسط پزشک و با توجه به پوست هر فرد تجویز می شود. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید