مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو

معرفی مهمترین مراقبت های لازم بعد از کاشت مو، اگر تصمیم نهایی را برای انجام کاشت مو گرفته اید حتما نکات ذکر شده در این مقاله را مطالعه نمایید بعد از کاشت مو از خوردن غذاهای تند و الکلی خودداری نمایید. آشنایی مرحله به مرحله مراقبتهای بعد از انجام کاشت مو تا به بهترین نتیجه از پیوند کاشت مو دست یابید.

اگر تصمیم نهایی خود را گرفته اید و قصد کاشت مو دارید، باید به مراقبت‌های بعد از آن نیز فکر کنید. در این جا به ۵ نکته مهم مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو که باید انجام دهید، اشاره می کنیم.

۱ ) مراقب جای زخم خود باشید

هر چه‌ قدر هم که دکتر شما مهارت کافی در جراحی داشته باشد، ممکن است تعداد زیادی زخم بعد از کاشت مو داشته باشید. زمانی که منتظر رشد موهای جدید هستید به داروهای تجویز شده برای کاهش تورم و التهاب زخم‌ها توجه کنید. استفاده از داروهای ضد سوزش به شما کمک می‌کند که تحت هیچ شرایطی پوست سر خود را لمس نکنید.

۲ ) سر خود را بالا نگه دارید

برای جلوگیری از تورم روی پوست، لازم است، هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید. از آن جا که بعد از جراحی پوست سر کبود خواهد شد، پس بهتر است برای بالا نگه داشتن سر از چند بالش استفاده کنید.

۳ ) از هر گونه فعالیت فیزیکی اجتناب کنید

بدون شک پزشک شما تاکید خواهد کرد که بعد از کاشت مو در معرض نور خورشید قرار نگیرید. می‌توانید از کلاه استفاده کنید. مهم نیست جه نوع کلاهی است، فقط نسبتا شل باشد به طوری که روی موهای پیوندی کشیده نشود. رعایت این کار به صورت طولانی مدت نیست و پس از گذشت چند هفته می توانید کرم ضد آفتاب را جایگزین کلاه کنید. از تمرینات سنگین که باعث تعرق می‌شوند جلوگیری کنید. زیرا عرق کردن باعث افزایش میزان عفونت می‌گردد. بنابر دلایل ذکر شده باید از سونا اجتناب کنید.

۴ ) غذای تند و الکلی نخورید

اگر به خوردن غذای تند عادت دارید، به مدت چند هفته از خوردن آن خودداری کنید، زیرا غذای تند بهبودی را به تاخیر می‌اندازد. سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می‌تواند جریان خون را به فولیکول‌های مو متوقف کند. در حالی که جریان خون برای موهای تازه کاشته شده ضروری است و متوقف شدن آن سرعت رشد را کند می‌کند. پس مصرف الکل را به شدت محدود کرده و سعی کنید به مدت یک ماه بعد از کاشت مو از کشیدن سیگار نیز دوری کنید.

۵ ) مراقبت‌های ویژه

هنگامی که مو شروع به رشد کند به این معنی نیست که مراقبت از آن به پایان رسیده بلکه باید مراقبت بیشتری انجام دهید تا موهای شما کاملا رشد کند. در طول مرحله بهبودی، اطراف پوست را تمیز کنید. در نقاطی که پوست برش خورده است احساس درد خواهید کرد. دارو‌ها را با دقت و به موقع مصرف کنید و سعی به خود درمانی نکنید. از دکتر خود بپرسید چه موقع می‌توانید از برس برای مرتب کردن موهای تازه روییده استفاده کنید. به طور کلی بازیابی سلامتی نیاز به زمان دارد پس بدون وسواس به رشد موهای جدید، به فعالیت‌های روزمره‌ی خود مشغول باشید.

این مراقبت‌های بعد از کاشت مو را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه از پیوند کاشت مو دست یابید.

سلامت مو

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید