درمان شوره سر در فصل زمستان

معرفی درمان شوره سر در فصل زمستان هوای سرد که یکی از دلایل بوجود آمدن شوره سر است، مسائلی مانند نشستن سر با شامپو و درست شانه نزدن مو، تاثیرات جانبی داروها، نامتعادل بودن هورمون های بدن، حساسیت های پوستی و عفونت های قارچی نیز از دیگر دلایل آن هستند. در حالیکه شوره سر معمولا در فصل زمستان رخ می دهد.

فصل زمستان برای بسیاری از افراد با شوره سر همراه است. شوره سر می تواند یک مشکل ناراحت کننده و خجالت آور باشد. خارش مداوم سر باعث می شود شوره های ریز روی شانه ها نمایان شود و این مشکلی است که برای مردان و زنان به طور یکسان رخ می دهد. هوای سرد در فصل زمستان باعث می شود پوست سر خشک شده و این زمانیست که مشکل شوره سر و خارش سر آغاز می شود.

علاوه بر هوای سرد که یکی از دلایل بوجود آمدن شوره سر است، مسائلی مانند نشستن سر با شامپو و درست شانه نزدن مو، تاثیرات جانبی داروها، نامتعادل بودن هورمون های بدن، حساسیت های پوستی و عفونت های قارچی نیز از دیگر دلایل آن هستند. در حالیکه شوره سر معمولا در فصل زمستان رخ می دهد، اما این بدین معنا نیست که شما نمی توانید از شر این مشکل خلاص شوید. 

۱ ) موهایتان را به درستی بشویید

معمولا در ماههای سرد سال خیلی ها موهایشان را دیر به دیر می شویند. این موجب می شود پوست سر آلودگی را در خود نگه داشته و مشکل شوره تشدید شود. برای جلوگیری از بوجود آمدن شوره سر پیشنهاد می شود موهایتان را بین ۲ یا ۳ روز در هفته بشویید. حتما از شامپویی استفاده کنید که برای پوست خشک سر مناسب است و خاصیت نرم کنندگی دارد.

۲ ) شانه زدن مو بسیار مهم است

موهای درهم و آشفته نه تنها چهره شما را بد نشان می دهد، بلکه می تواند منجر به بوجود آمدن شوره سر نیز بشود. برای جلوگیری از بوجود آمدن این شوره های ریز و درشت در سر بهتر است با دقت موهایتان را شانه بزنید. همچنین شانه زدن باعث می شود جریان خون در سر بیشتر شده که این مساله برای داشتن موهای سالم و عاری از شوره بسیار مهم است. این را نیز در نظر داشته باشید همانطور که شانه زدن مو مهم است، استفاده از شانه تمیز نیز تاثیر بسزایی دارد. سعی کنید شانه یا برسی که استفاده می کنید را هر چند وقت در آب گرم قرار دهید و بشویید تا آلودگی و چربی موجود در آن از بین برود.

 ۳ ) ماساژ سر با روغن نیز کارساز است

ماساژ دادن مو با یک روغن ولرم یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از بوجود آمدن شوره سر است. این کار هم برای موهای خشک هم چرب مفید است. روغن می تواند چربی مورد نیاز برای پوست سر را تامین کند و وقتی پوست سر خشک نباشد شوره ای نیز در کار نیست.

۴ ) می توانید از سرکه سیب برای از بین بردن شوره سر استفاده کنید

استفاده مرتب از سرکه سیب هنگام شستشوی موها می تواند از بوجود آمدن شوره سر جلوگیری کند. این ماده همچنین مانند یک نرم کننده و تمیز کننده طبیعی مو عمل می کند و میزان pH پوست سر را متعادل می کند.

۵ ) استرس خود را نیز کنترل کنید 

استرس زیاد یکی دیگر از دلایل معمول بوجود آمدن شوره است. استرس تعادل شیمیایی بدن را تغییر می دهد که این مساله منجر به خشک شدن پوست و در نهایت بوجود آمدن شوره سر می گردد. استرس بیماری های متعددی را برای بدن بهمراه دارد بنابراین مهم است که خودتان را از استرس دور کنید. یکی از کارها برای کنترل استرس این است که هر روز صبح مدیتیشن انجام دهید.( سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید