بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش اول

غذاها و مواد خوراکی ای هستند که با خوردن آن ها قادر به داشتن پوستی لطیف و زیبا خواهید بود، با این وجود، جالب است بدانید که برخی مواد خوراکی نیز هستند که بدون خوردن آن ها و تنها با قرار دادنشان به روی پوست صورت خود، می توانید پوستی لطیف و زیبا داشته باشید. پوست بدن، بزرگترین اُرگانی است که در بدن انسان وجود دارد و هر چیزی که روی پوست قرار می دهیم، به واسطه منافذ زیادی که روی آن وجود دارد جذب بدن می شوند. همه ما در طول روز، از محصولات بهداشتی مختلفی بسیاری استفاده می کنیم تا پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشیم. از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده گرفته تا وسایل آرایشی و بهداشتی دیگر. اما آیا از وجود محصولات شیمیایی و نگه دارنده هایی که در این گونه محصولات وجود دارد، خبر دارید؟ این مواد شیمیایی و نگه دارنده ها در نهایت می توانند مشکلات زیادی برای اُرگان های داخلی بدن به وجود بیاورند و به همین خاطر است که مصرف آن ها با در نظر گرفتن سلامت شما، چندان توصیه نمی شود. البته، خبر خوبی هم برای شما داریم و آن خبر این است که جایگزین بسیار مناسبی برای این گونه مواد و محصولات وجود دارد که دسترسی به آن، چندان کار دشواری نیست و تنها کافی است که سری به آشپزخانه خود بزنید. در حقیقت مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که با قرار دادن آن ها بر پوست خود قادر خواهید بود پوستی سالم و شاداب داشته باشید. نکته ای که در خصوص این مواد خوراکی وجود دارد این است که علاوه بر این که ظاهری شاداب به پوست می بخشند، این توانایی را نیز دارند که به طور اساسی تر بافت های فرسوده پوست را ترمیم کنند، چرا که به واسطه منافذ موجود روی سطح پوست جذب آن شده و سلول های داخلی را نیز ترمیم می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از مواد خوراکی ای آشنا کنیم که در نهایت سبب شادابی و سلامت پوست بدن خواهند شد و شما را از استفاده از کرم های گوناگون و سایر محصولاتی که مواد شیمیایی در ترکیب خود دارند، بی نیاز خواهند کرد. با سیارک همراه باشید.

عسل

البته حالت چسبناک عسل، به احتمال زیاد باعث می شود که آن را در میان آخرین گزینه های خود در نظر بگیرید، با این وجود، جالب است بدانید که عسل یکی از مواد خوراکی ای است که کمک شایانی به افزایش رطوبت و شادابی پوست خواهد کرد. عسل یکی از مهمترین مواد خوراکی روان کننده است که سبب می شود پوست بدن رطوبت بیشتری جذب کرده و نیز این رطوبت را برای مدتی طولانی تر در خود نگاه دارد. اگر به عسل طبیعی دسترسی داشته باشید، بسیار نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد، چرا که این عسل طبیعی، علاوه بر آن چه پیش از این گفته شد، توانایی دفع باکتری ها و میکروب های مضر برای پوست را نیز در خود دارد و اجازه ورود باکتری های گوناگون از طریق منافذ پوستی را نخواهد داد. همین مسئله باعث می شود به مرور زمان، لکه ها و جوش های پوستی بهبود پیدا کنند. عسل، یکی از مواد خوراکی ای است که خود به تنهایی می تواند به عنوان ماسکی بر روی سطح پوست قرار بگیرد و احتیاجی به ترکیب آن با مواد دیگر نیست. عسل را بر روی سطح پوست خود پخش کرده و تا زمانی که شروع به چکه کردن از پوست نکرده است، اجازه دهید باقی بماند و سپس اقدام به شستشوی صورت خود کنید.

روش ساخت چند ماسک مو با عسل 

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک شیر و عسل) 

توت آکای

این نوع به خصوص از توت، بیشتر در نواحی مرکزی و جنوبی قاره آمریکا کشت شده و در همین نقاط قابل دسترسی است و رنگی بنفش مانند دارد. توت آکای یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود و آمینو اسید و چربی های مفید بسیاری نیز در آن موجود است. به خاطر این محتویات بسیار سالم و مغذی است که با استفاده از آن بر روی سطح پوست قادر خواهید بود از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کرده و در عین حال، راه یابی جریان خون به پوست را بهبود بخشید. البته ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه باید این میوه مغذی را به صورت ماسک مورد استفاده قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که پودر آماده توت آکای در بسیاری از مغازه هایی که محصولات طبیعی می فروشند، قابل دسترسی است و می توانید این پودر را در آب و یا هر مایع دیگری که خود مد نظر دارید ترکیب کرده و سپس روی پوست خود قرار دهید و از فواید بی نظیر آن برای سلامت پوست خود بهره بگیرید.

جو

بلغور جو از آن دسته مواد خوراکی و غلاتی است که در بسیاری از محصولات بهداشتی، که به منظور درمان ناراحتی ها و التهاب های پوستی تولید و روانه بازار می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. ناراحتی های ناشی از حساسیت های پوستی از جلمه اگزما، به مرور زمان به وسیله بلغور جو قابل درمان خواهند بود. بلغور جو ماده خوراکی بسیار مغذی ای است که به واسطه وجود مواد مختلف ضد التهاب همانند فلاونوئید در آن، برای درمان این گونه اختلالات پوستی بسیار مؤثر خواهد بود. می توان جو را به صورت پودر درآورد و سپس اقدام به ترکیب آن با مواد دیگر کرد و بر روی پوست بدن از آن بهره گرفت. ترکیب پودر جو و عسل نیز از جمله ترکیباتی است که می تواند به مرور زمان تغییرات فوق العاده ای برای پوست به همراه داشته باشد.

روغن نارگیل

از زمان های بسیار دور، روغن نارگیل به عنوان یک ماده خوراکی بسیار مفیدی شناخته می شده است که ثمرات آن برای سلامت داخلی و نیز شادابی ظاهری، به هیچ عنوان قابل انکار نیست. روغن نارگیل، از آن دسته مواد خوراکی ای است که می تواند تأثیرات شگفت انگیزی داشته باشد و علاوه بر این که رطوبت پوست را افزایش داده و آن را نگاه می دارد، این قابلیت را هم دارد که بافت های فرسوده روی سطح پوست را ترمیم کند. روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است و علاوه بر این، قادر به از بین بردن و نیز جلوگیری از تشکیل قارچ های پوستی خواهد شد. روغن نارگیل، برای کسانی که پوستی خشک و یا حساس دارند، توصیه می شود و در استفاده از آن هم به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهید شد. تنها کافی است آن را از محفظه ای که در آن است خارج کرده و بر روی سطح پوست خود قرار دهید و کمی صبر کنید تا اثر خود را به جای بگذارد. سپس اقدام به شستشوی صورت خود کنید.

نوشیدنی سم زدای آب نارگیل 

کاکائو

یکی از بهترین مواد خوراکی ای که می توان برای استفاده در ترکیباتی که روی پوست قرار می دهیم، از آن بهره گرفت، پودر کاکائو است که به مرور زمان می تواند برای سلامت و شادابی پوست بسیار مثمر ثمر باشد. کاکائو نیز یکی دیگر از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود که می تواند از پوست بدن در برابر تشعشعات مضر محافظت کند. علاوه بر آنتی اکسیدان موجود در کاکائو، این ماده خوراکی، حاوی مقداری کافئین نیز می باشد که در استحکام بخشیدن به پوست بدن و جلوگیری از افتادگی آن می تواند کمک رسان باشد. می توان کاکائو و یا پودر کاکائو را با هر روغنی که به طور معمول استفاده می کنید و به آن عادت کرده اید، ترکیب کرده و بر روی سطح پوست خود قرار دهید و از ثمرات آن بهره بگیرید. اضافه کردن کمی شکر هم به این ترکیب می تواند باعث حفظ چسبندگی ماسک به صورت شود.

خواص ​​شکلات با محتوای کاکائو 

زردچوبه

جالب است بدانید که زردچوبه علاوه بر این که می تواند ظاهری زیبا و طعمی دلپذیر به غذای شما ببخشد، فایده های دیگری نیز دارد.  زردچوبه ادویه فوق العاده ای است که بوسیله مصرف خارجی آن بر روی سطح پوست، می توان از ثمرات آن بهره مند شد. این ادویه، به مرور زمان قادر به برطرف کردن التهابات پوستی خواهد بود و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد. علاوه بر این ها به مرطوب شدن پوست و حفظ این رطوبت نیز کمک شایانی خواهد کرد. این خواص زردچوبه برای پوست در نهایت سبب می شود پوستی نرم و لطیف داشته باشیم و نیز شکل گیری چین و چروک های سطح پوست نیز به تعویق خواهد افتاد. در مواردی هم مشاهده شده است که به واسطه استفاده از زردچوبه بر روی سطح پوست، جای لک و جوش های پوستی به مرور زمان، بهبود یافته و سطح پوست در آن نقاط ترمیم شده است. البته در استفاده از این ادویه این نکته را حتماً به خاطر داشته باشید که به واسطه رنگ دهی بسیار زیاد آن، در صورتی که زردچوبه را به تنهایی بر روی پوست خود قرار دهید، امکان دارد برای مدتی جای آن روی صورت باقی بماند و صورت حالتی زرد رنگ به خود بگیرد، به همین خاطر است که معمولاً توصیه می شود که زردچوبه را نیز همانند آن چه در خصوص کاکائو عنوان شد، با روغن و یا مایعاتی این چنینی ترکیب کرده و سپس بر روی سطح پوست خود قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز از دیگر مواد خوراکی بسیار سالم و مغذی ای است که در صورت استفاده بر روی سطح پوست نیز می توان از ثمرات آن استفاده کرد. این ماده خوراکی حاوی مقادیر زیادی اسید های آلفا-هیدروکسی است که می تواند به پاکیزه شدن سطح پوست و برطرف کردن لکه های پوستی ای که به مرور زمان و به واسطه آلودگی هوا و سایر عوامل این چنینی بر سطح پوست شکل می گیرند، کمک کند. علاوه بر این سرکه سیب این قابلیت را دارد که به دفع و خارج کردن سلول های مرده پوستی از سطح پوست کمک کند. سرکه سیب در استحکام بخشیدن به پوست و افزایش زیبایی ظاهری آن نیز می تواند تأثیر گذار باشد. برای استفاده خارجی از سرکه سیب روی سطح پوست خود می توانید مقداری از آن را با کمی آب ترکیب کرده و سپس یک تکه پارچه کتانی را به این مایع آغشته کرده و روی سطح پوست خود بمالید. البته این را به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از این مایع بر روی سطح پوست خود، حتماً اقدام به شستشوی کامل پوست خود کنید که آلودگی موجود در سطح پوست مانع از رسیدن سرکه سیب به منافذ روی سطح پوست نشود.

با ۸ خاصیت مفید سرکه سیب برای سلامت بدن آشنا شوید 

روغن هسته انگور

البته این نکته برای بسیار کمی عجیب به نظر می رسد که بیشتر روغن هایی که در آشپزخانه خود دارید و از آن ها در تهیه مواد خوراکی گوناگون استفاده می کنید، این قابلیت را دارند که رطوبت پوست را افزایش داده و به حفظ این رطوبت نیز کمک شایانی خواهند کرد. روغن هسته انگور نیز از جمله این روغن ها است که برای شادابی و سلامت پوست می تواند بسیار مؤثر باشد. این روغن طبیعی، به نسبت سایر روغن های موجود از چربی کمتری برخوردار است و به همین خاطر است که در نهایت می تواند به سادگی از طریق منافذ موجود روی سطح پوست، جذب شود و مواد مغذی موجود در خود را در اختیار پوست بدن بگذارد. روغن هسته انگور حاوی مقادیر زیادی چربی مفید برای بدن است و نوعی به خصوص از آنتی اکسیدان (اُلیگُرُمیک) در خود دارد که از پوست بدن در برابر تشعشعات مضر به خوبی محافظت می کند. جالب است بدانید این آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته انگور، قدرتی معادل با پنجاه برابر قدرت ویتامین های اِی را دارد.

آووکادو

این میوه خامه ای مانند، با چربی های مفیدی که دارد، بسیار برای سلامت پوست و مو مفید است و به همین خاطر است که در محصولات و ماسکهای متعددی از آن بهره گرفته می شود و علاوه بر استفاده آن در دستور پخت غذا های متنوع، مصرف خارجی آن نیز طی یک دهه اخیر توسعه چشم گیری پیدا کرده است. روغن آووکادو نیز همانند تمامی روغن هایی که تا کنون در خصوص آن ها صحبت شد، رطوبت طبیعی مورد نیاز پوست های خشک و حساس را فراهم می کند و نیز به آسانی و از طریق منافذ موجود روی سطح پوست جذب می شود. بیشتر این فوایدی که آووکادو متوجه سلامت بدن می کند، ریشه از چربی های مفید موجود در آن می گیرد و در نهایت همین چربی ها هستند که موجب ترمیم بافت های فرسوده موجود بر روی سطح پوست می شوند و علاوه بر این، به طور به خصوصی می توانند به پوستی که به خاطر قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده است، کمک رسان باشند.

لوبیای آزوکی

(لوبیای آزوکی یکی از گیاهان است که بیشتر در آسیای شرقی، از ژاپن تا هیمالیا انتشار دارد)

این مورد نیز از دیگر مواردی است که ممکن است برای بسیاری عجیب به نظر برسد، با این وجود پس از خواندن کامل متن این مورد، دیگر جای تعجبی برایتان باقی نخواهد ماند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورت عدم دسترسی به این نوع به خصوص از لوبیا، می توان از انواع دیگر آن بهره گرفت. اما استفاده از این لوبیا چگونه باعث بهبود سلامت و شادابی پوست بدن خواهد شد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که استفاده موضعی از این گیاه آسیای شرقی بر روی پوست، در نهایت باعث می شود لایه های قدیمی و آسیب دیده به صورت ورقه های بسیار نازک بلند شده و ورقه جدید و سالمی جایگزین آن شود. البته در حین کامل شدن این فرایند، به هیچ عنوان ضرری متوجه پوست شما نخواهد شد و این پوسته پوسته شدن چیزی نیست که خود حتی متوجه آن شوید. برای استفاده موضعی لوبیای آزوکی ، باید آن را به وسیله دستگاه مخصوص دانه های قهوه، پودر کرده و سپس آن را با آرد جو و یا خاک رس ترکیب کرده و با اضافه کردن مقدار اندکی آب به آن، ماده ای خمیر مانند تهیه کرده و سپس اقدام به قرار دادن آن بر روی سطح پوست خود کنید.ترجمه  itrans.ir

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید