معرفی مینی سریال بر اساس داستان واقعی و غیر واقعی 8 سریال

در

0cthbfk.jpg

 

فیلمسازان در سینمای جهان از خوشحالی مخاطبان با ساختن سریال های طولانی خسته نمی شوند اما مشاهده بسیاری از آنها ماهها و گاهی سالها طول می کشد. بنابراین ،  بیشتر مردم اولویت را به سریال کوتاه ، مینی سریال می دهند که فقط در یک روز قابل تماشا باشند. و کلا به کسانی که دوست دارند موضوع را در فیلم دریافت کنید ، باید بگویم که در میان آنها مینی سریال با داستان واقعی وداستان های واقعاً هیجان انگیزی وجود دارد. جدا شدن از آنها از همان قسمت اول تا آخرین قسمت به سادگی امکان پذیر نیست. بهترین پیشنهاد را برای بهترین سریال های خارجی از  8 مینی سریال با داستان واقعی و غیر  واقعی برای تماشا انتخاب کنید.


مینی سریال چرنوبیل ، 2019 ، تولید ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا

2cthbfk.jpg
دریافت کردن فیلم (دلایل کسب  امتیاز ۹.4 از ۱۰) مینی سریال چرنوبیل.  / عکس


مینی سریال چرنوبیل از شبکه HBO که در مورد تاریخچه حادثه در نیروگاه هسته ای چرنوبیل می گوید. این یک فیلم واقعی فاجعه است که بیننده را در انتظار تنش و دسیسه دائمی با انتظار تحولات بعدی نگه می دارد. هنگام تماشا  ، لازم به یادآوری است که وقایع واقعی آوریل 1986 مبنا قرار گرفتند و این مجموعه هنوز مستند نیست. مینی سریال چرنوبیل داستانی است و بنابراین نمی توان این مجموعه را به عنوان تحقیق در نظر گرفت.

 

مینی سریال اولیویا چه می داند؟ ، 2014 ، ساخته شده در ایالات متحده آمریکا

3cthbfk.jpg
 عکس از مینی سریال اولیویا چه می داند؟  / عکس


یک مینی سریال تلویزیونی جذاب دیگر از شبکه HBO ، بر اساس کتاب برنده جایزه پولیتزر ، الیویا کیتریج ، اثر الیزابت استروت. فقط در چهار قسمت ، تاریخ 20 ساله زندگی یک معلم ریاضی ، خانواده اش و اینکه چگونه خیلی دقیق می تواند هر چیز را که می تواند هر کسی را خوشحال کند از بین ببرد را  در فیلم دریافت کنید.

 

مینی سریال هم رزم ها Brothers in Arms ، 2001 ، ساخت ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا

Brothers in Arms
عکس از مینی سریال Brothers in Arms.  / عکس


شگفت آور در درام نظامی قابل قبول آن ، هر شخصیت در این مینی سریال نمونه اولیه واقعی خود را دارد. حتی بازیگران برای این نقش انتخاب شدند ، با در نظر گرفتن شباهت خارجی آنها با سربازان واقعی كه در عملیات  ، نبرد بوستون و عملیات آردن مشاركت داشتند را در فیلم دریافت کنید. 

 

مینی سریال اتاق گمشده ، 2006 ، ساخت آمریکا

مینی سریال اتاق گمشده
مجموعه تلویزیونی اتاق گمشده.  / عکس


علاقه مندان به داستان های علمی ، داستان های پلیسی و فیلم های اکشن قادر به درک کامل از داستان اعتیاد آور و مسحورکننده و فضای باورنکردنی مینی سریال خواهند بود. سازندگان فیلم با یک اتاق مرموز ، وسایل جادویی ، فرقه های شکار برای مصنوعات و کلید اتاق که به طور تصادفی در دستان اشتباه قرار گرفتند ، یک داستان واقعاً جذاب ایجاد کردند که در فیلم دریافت کنید. 

 

مینی سریال 11.22.63 ، 2016 ، ساخت ایالات متحده آمریکا

مینی سریال 11.22.63
 از مجموعه تلویزیونی 11.22.63 است.  / عکس


این مجموعه براساس اثری به همین نام توسط استیون کینگ ساخته شد. به نظر می رسد که ایده سفر به زمان اصلاً جدید نیست ، اما در این فیلم معنای کاملاً جدیدی به خود می گیرد و لایتموتیف سریال شما نباید اینجا باشید است. نتیجه یک داستان در مورد گذشته ، آینده ، انتخاب و عشق واقعی است.

 

مینی سریال زندگی ، سال 2020 ، ساخت انگلیس

مینی سریال زندگی


پوستر مجموعه تلویزیونی زندگی.  / عکس


این داستان درباره چهار خانواده است که در یک خانه زندگی می کنند. هر یک از آنها مجبورند منطقه راحتی خود را ترک کنند و با انتخاب نسبتاً دشواری روبرو شوند ، اما آیا آنها قادر به کنار آمدن با ارواح گذشته و شروع زندگی جدیدی هستند ، از آنجا که سرنوشت چنین فرصتی را فراهم می کند ، فقط می توانید در پایان ببینید.

 

مینی سریال وبلاگ دکتر هاریبل ، 2008 ، تولید شده در ایالات متحده آمریکا

مینی سریال وبلاگ دکتر هاریبل
مجموعه وبلاگ دکتر هاریبل.  / عکس

 

فیلمبرداری این سه قسمت از مینی سریال فقط شش روز به طول انجامید. حتی شگفت آور است که چگونه سازندگان موفق شده اند در این مدت کوتاه یک شاهکار کوچک را به تصویر بکشند. واضح است که یک بار برای مشاهده کافی نیست ، زیرا بیننده ها می خواهند بارها و بارها یک داستان بسیار ساده و بی تکلف را درباره یک بازنده ابرشرور ، که با تمام وجود با او همدردی می کنند و یک ابرقهرمان خودشیفته و لاف زن را ، تماشا کنند را در فیلم دریافت کنید. 

 

مینی سریال شمال و جنوب ، 2004 ، ساخته شده در بریتانیا

مینی سریال شمال و جنوب
 از مجموعه تلویزیونی شمال و جنوب.  / عکس


اقتباس از رمانی به همین نام توسط الیزابت گاسکل بسیار موفق ظاهر شد و سازندگان این شاهکار کوچک موفق شدند نه تنها بیننده را مجذوب خود کنند ، بلکه او را در فضای واقعی دوران انقلاب صنعتی غرق کنند. . از یک طرف ، رنگ های خاکستری یک شهر صنعتی وجود دارد ، و از سوی دیگر ، صحنه های روشن  و نفسانی که قلب شما را با لذت غرق می کند.

 

سریال های ساخته شده در انگلیس با یک طرح  منسجم ، فضای خاص و شوخ طبعی تکرار نشدنی انگلیسی متمایز می شوند ، که نه تنها در کمدی ها ، بلکه در داستان های پلیسی ، پروژه های تاریخی و حتی هیجان انگیز نیز وجود دارد. درام های انگلیس به همه جزئیات توجه می کنند و بازیگری ، دید کارگردان و کار دوربین با استعداد این پروژه ها را به شاهکارهای واقعی تبدیل می کند.
مقاله را دوست داشتید؟ پس از ما با گذاشتن نظر و نام مینی سریال مورد علاقه پشتیبانی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ریچارد مدن ستاره مشهور سریال بازی تاج و تخت برنده جایزه گلدن گلوب شد

در
ریچارد مدن جایزه گلدن گلوپ

ریچارد مدن یکی از هنرمندان  شناخته شده ی سینمای جهان در هفتادوششمین دوره جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام را برای بازی در سریال «بادیگارد» از آن خودنمود. او در این سریال نقش بادیگاردی را که سابقه جنگیدن در افغانستان را دارد بازی می کرد.
مدن شهرت خود را مدیون بازی در سریال «بازی تاج و تخت» است. ریچارد مدن در «بازی تاج و تخت» نقش کاراکتر کلیدی راب استارک را بازی می‌کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 فیلم دارای رتبه بالا که بر اساس رویداد واقعی ساخته شده است

در
10 فیلم دارای رتبه بالا که بر اساس رویداد واقعی ساخته شده است
فیلم هایی که براساس اتفاقات واقعی ساخته شده اند، می توانند بیننده بیشتری را جذب کنند و تقریباً بیننده را شاهد عینی آن واقعه قرار دهند. درست است ،کارگردان قادر به انتقال احساسات افرادی است که چالش های جدی را تجربه کرده اند و قادر به انتقال جو آن زمان به بیننده از طریق فیلم است. در بررسی امروز 10 تا از جالب ترین فیلم ها با داستان واقعی از سینمای جهان آورده شده است.

 

فیلم فهرست شیندلر

 فیلم فهرست شیندلر
عکس از فیلم فهرست شیندلر. 
 
فیلم استیون اسپیلبرگ برگرفته از رمان فهرست شیندلر اثر نویسنده توماس کنیلی ، براساس خاطرات یک مرد یهودی است. ماجرای بازرگان آلمانی اسکار شیندلر که 1200 یهودی را نجات داده است باعث می شود شخص قهرمان مردی شود که تصمیم به نجات جان سایر افراد می گیرد. در عین حال ، استیون اسپیلبرگ باعث می شود بیننده خود همه قهرمان های جنگ را بطور کلی و هولوکاست به طور خاص را با قهرمانان ببیند و تجربه کند.
 

 

فیلم 1 + 1

فیلم 1 + 1
عکس از فیلم 1 + 1.
 
این فیلم فرانسوی در مورد تاجر موفق Philippe Pozzo di Borgo می گوید ، که در نتیجه سقوط یک پاراگلایدر در سال 1993 فلج شده است. در همان زمان ، خود قهرمان مشاور اصلی فیلم شد و اصرار داشت که داستان او روی پرده سینما در ژانر کمدی مجسم شود نه درام. داستان این که چگونه یک فرد معلول فلج شده و دستیار سیاه وی با گذشته جنایی می توانند یک زبان مشترک پیدا کنند ، باعث می شود تا ما همدرد باشیم و در عین حال بخندیم و ....
 

 

سریال سیگنال

سریال سیگنال
عکس از سریال سیگنال.
سریال کره جنوبی سیگنال به تفسیری از کارگردانان درباره قتل های سریالی حل نشده که از سال 1986 تا 1991 در هواسون اتفاق افتاد می پردازد. در اینجا عرفان با واقعیت در هم تنیده شده است و طرح جالب و بازی باشکوه بازیگران در تمام مدت زمانی که این سریال در جریان است دیده می شود. شایان ذکر است که در این مورد  قاتل واقعی 10 زن هرگز پیدا نشد.
 

 

فیلم ذهن زیبا

ذهن زیبا
عکس از فیلم ذهن زیبا. 
 
زندگی ریاضیدان آمریکایی جان فوربز نش ، بیننده را وادار می کند تا با دانشمند زندگی کنند ، مسیری را از شکوه تا سقوط، از نبوغ تا دیوانگی و سپس بازگشت به زندگی عادی. ران هوارد فیلمی ساخت که به شما می آموزد که تسلیم نشوید و .....
 

 

فیلم ماجراجویی در فضا و زمان

فیلم ماجراجویی در فضا و زمان
عکس از فیلم ماجراجویی در فضا و زمان.
این فیلم تلویزیونی پس از پخش بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد ، The Adventure in Space and Tim بر روی نسخه نمایشی وقایع پیرامون خلق Doctor Who که در دهه 1960 با تأکید بر بازیگر ویلیام هارتنل ، به تصویر کشیده شده توسط بردلی ، تمرکز دارد.
کارگردان تری مک دوناو و نویسنده فیلمنامه نویس مارک گیتیس است.
 

 

فیلم پیانیست

فیلم پیانیست
عکس از فیلم پیانیست.
 
رومن پولانسکی نه تنها یک فیلم زندگی نامه ای درباره زندگی پیانیست ولادیک اسپیلمن ساخت ، بلکه توانست تمام تراژدی اشخاصی را که در هولوکاست زندگی می کردند نشان دهد. وحشت از جنگ ، ترس از مرگ دردناک و موسیقی ، به عنوان راهی برای نجات و نمادی از امید و زندگی - این ها همه فیلم را به یک شاهکار واقعی تبدیل می کند.
 

 

فیلم بیدارگری

فیلم بیدارگری با بازی رابرت دنیرو
عکس از فیلم بیدارگری با بازی رابرت دنیرو.
فیلم دراماتیک بیدارگری Awakenings پنی مارشال وقایع سالهای 1970-1919 را روایت می کند که توسط شرکت کننده مستقیم آنها ، الیور ساکس ، متخصص اعصاب ، در خاطرات او توصیف شده است. داستان به نظر می رسید که کاملاً پیچیده باشد ، اما با این وجود تأیید کننده زندگی است. با وجود تمام لحظات دراماتیک ، این فیلم برای بسیاری تبدیل به یک بیداری واقعی می شود. این باعث می شود فرد به فکر نجات ، همدلی و شادی باشد.
 

 

سریال نارکو

سریال نارکو
تاریخ جنایات پابلو اسکوبار ، مافیای مواد مخدر کلمبیا ، کاملاً براساس وقایع واقعی استوار است و به یک واقعه جنایی در داستانپرداخته می شود. در اینجا ، عکس های مستند به طور هماهنگ با بازیگری ترکیب می شوند و جو کلمبیای جنایتکار باعث می شود بیننده بخشی از آنچه روی پرده رخ می دهد را کاملا احساس کند.
 

 

فیلم بالتو

کارتون بالتو
عکس از کارتون بالتو.
 
فیلم انیمیشن سیمون ولز داستان سگی سورتمه ای را نشان می دهد که در سال 1925 توانست سرم دیفتری را به نوم در آلاسکا تحویل دهد. و حتی اگر کارتونی کمترین شباهت به واقعیت داشته باشد و موفقیت تجاری بالتو بسیار تردید داشته باشد ، لازم به یادآوری است که یک بنای واقعی بالتو به یاد زندگی کودکان نجات یافته برپا شده است.
 

 

فیلم کتاب سبز

فیلم کتاب سبز
عکس از فیلم کتاب سبز. 
این فیلم که جوایز بسیاری را به دست آورد ، در سه دسته به طور هم زمان برنده اسکار شد و به عنوان بهترین فیلم سال 2018 معرفی شد ، در مورد سفر واقعی پیانیست معروف آمریکایی دون شیرلی و بازیگر تونی لیپ ، که در آن زمان به عنوان راننده و محافظ نوازنده فعالیت می کرد ، را روایت می کند. فیلم کتاب سبز داستانی است در مورد چگونگی یک سفر جاده ای که زندگی دو نفر را تغییر می دهد.
شما کدام فیلم را بیشتر می پسندید؟ یا فیلمی مد نظر شما هست که در این لیست نیامده ، با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زمان پخش فصل هفتم بازی تاج و تخت

در

 (سیارک)  : پس از ماه‌ها انتظار، دوست‌داران مجموعه تلویزیونی "بازی تاج و تخت" بالاخره مطلع شدند که پخش فصل هفتم این مجموعه محبوب از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.شبکه تلویزیونی اچ.بی.او، تهیه‌کننده مجموعه بازی تاج و تخت، در یک رویداد مطبوعاتی که به صورت زنده در صفحه فیسبوک این شرکت هم‌رسانی گردید، اعلام نمود که اولین قسمت فصل جدید روز ۱۶ ژوئیه پخش می شود.


در این ویدئو  تاریخ آغاز مجموعه جدید با آب شدن تدریجی یک قالب یخ بزرگ ، نمایان گردید.
 هنوز هیچ تیزر تبلیغاتی‌ای که تصاویری از فصل هفتمرا نشان بدهد ، منتشرنگردیده. اما، پوستر رسمی که تصویر یخ و آتش در آن دیده می شود احتمالا حاکی از نبرد دنریس تارگرین با ارتش یخ می باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۴۰۳/۲/۳۰خاک بر سر هر کسی که این سایت رو طراحی کرده و رو این مقاله کار کرده! مزخرفترین سایت و مطلبی بود که خوندم نصف مطالب اشتباه بودن

در ادامه بخوانید...

معرفی فیلم ترسناک "حیات"

در

فیلم علمی تخیلی که ما را با خود به جهانی فراتر از محدوده ی کره ی زمین می برند می توانند حس هیجانی زیر پوستی را به ما تزریق کنند. از سال های دور با فیلم هایی مانند پیشگامان فضا ،جنگ ستارگان ، بیگانه، رسیدن ، مسافران و دیگر فیلم هایی از سینمای جهان که با محوریت دنیایی خارج از زمین، مخاطب را به خود جذب می کنند، آشنا هستیم. اما دست و پنجه نرم کردن با موجوداتی که ما تصویر درستی از شکل، اندازه و حتی نحوه ی تغذیه ی آن ها نداریم بنظر جذاب می رسد. 

 

و البته که برخی از ما خوره این نوع فیلم ها هستیم. فیلم هایی که مخاطب را با خود به دنیایی منزوی  محدود به یک سفینه فضایی و شاید یک ایستگاه فضایی تحقیقاتی می برد.فیلم حیات یکی از این دسته فیلم هاست که هرچند بی نقص نیست اما توانایی این را دارد که تا آخر فیلم مخاطب را مشتاق نگه دارد. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به فیلم ترسناک و علمی تخیلی LIFE  "حیات" داشته باشیم.

معرفی فیلم و داستان فیلم حیات

داستان فیلم حیات توسط ﺭﺕ ﺭﯾﺲ و ﭘﺎﻝ ﻭﺭﻧﯿﮏ نوشته شده است. هم چنین کارگردانی آن برعهده ی ﺩﺍﻧﯿﻞ ﺍﺳﭙﯿﻨﻮﺯﺍ بوده است. از بازیگران فیلم می توان به ﺭﺍﯾﺎﻥ ﺭﯾﻨﻮﻟﺪﺯ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ ﺟﮏ ﻫﺮﯾﺴﻮﻥ،ﺟﯿﮏ ﺟﯿﻠﻨﻬﺎﻝﺩﺭ ﻧﻘﺶ دیوید جوردن،ﺭﺑﮑﺎ ﻓﺮﮔﻮﺳﻦ، ﻫﯿﺮﻭﯾﻮﮐﯽ ﺳﺎﻧﺎﺩﺍ،ﺁﺭﯾﻮﻥ ﺑﯿﮑﺮ اشاره کرد. ماجرای فیلم مانند اکثر فیلم های علمی تخیلی و فضایی با چندین فضانورد و خارج از جو کره ی زمین شروع می شود. که دست برقضا برای تحقیقات آن جا هستند. هرکدام زندگی شخصی خود با دلبستگی های روی زمین را دارند. تا این جای فیلم بنظر قابل پیش بینی می آید. چند دانشمند و یک ایستگاه تحقیقاتی و حتما یک سری اتفاقات که جو آرام و دوستانه را برهم بزند شاید و جود یک خطر و کمی مرگ!

 

 این جا iss است گران ترین خانه ای که تا به حال برای دانشمندان فضایی ساخته شده است. قرار است نمونه ای از مریخ آورده شود که حامل زندگی است. به طرز خوشبینانه ای امید را در دل قضانوردان می کارد. با ورود نمونه ی خاک مریخ مشخص می شود که این نمونه تنها شامل خاک نیست بلکه یک تک سلولی نیز در آن زندگی می کند که به دلیل شرایط جوی مریخ خواب است. کسی نمی داند که چطور به مریخ آمده است. اصلا از اول هم آن جا بوده یا با یک شهاب سنگ به آن جا رفته.؟امروزه اغلب فلیم ها با دید مثبت ساخته می شوند و این حس را به مخاطب القا می کنند که موجودات بیگانه خوب و صلح طلب هستند. اما فیلم حیات بازی را عوض می کند. موجود تک سلولی کوچک ما که هیو بسیار به آن علاقه مند شده است و روری آن را خطرناک می پندارد، یک هیولای در حال رشد از آب در می آید. 

 

 اولین حمله ی نمونه ی تک سلولی رشد یافته که به افتخار بچه های یک مدرسه کالوین نامیده شده است به هیو است. انگشتان دست راست او را کاملا می شکند. اولین شوک به مخاطب اینجا وارد می شود. چطور این موجود کوچک اینقدر وحشی می شود. شوک دوم زمانی است که روری دوست با وفای هیو سعی می کند که او را از دیواره ی امنیتی دوم خارج کند اما کالوین باهوش تر است و خارج می شود و ابتدا به موش آزمایشگاهی و سپس به اندام های داخلی روری حمله می کند. در فیلم شاهد صحنه هایی هستیم که ما را با ترس هایی روبه رو می کند که فکرش را نمی کردیم.

 

کالوین به ظاهر آرام به سرعت رشد می کند و مشتاق آب و غذا و اکسیژن است. این جا است که باید بگوییم هیولا بیدار شده است. برخی از این صحنه ها و برخی از سناریو کلیشه ای و تکراری هستند ماجرای آن چنان هیجان انگیزی را روایت نمی کنند و حتی مخاطب از خود می پرسد، اگر این فیلم حیات است پس کو؟ تضاد محتوی فیلم با اسمش کمی تو ذوقی و البته کمی هم خنده دار است. کاراکتر ها سعی می کنند برای حفظ زمین از این هیولا تلاش کنند.

 

مخاطب انتظار دارد با چیزی که ربطی به بقای زندگی دارد روبه رو شود و در نهایت شاهد مرگ دردناک شخصیت های سطحی است که هرکدام دل مشغولی های خود را دارند و با پروتوکول های امنیتی خود را به دام مرگ می کشانند. در برخی از صحنه ها می شد رفتار منطقی تری داشت ولی کارگردان برای ادامه ی فیلم و کش دادن آن راه این کارها را بسته است و تنها به ادامه ی رفتار های نامعقول بسنده می کند.

 

با این که فیلم تاحدودی موفق شد که نشان دهد نمی توان همواره نسبت به موجودات خارجی دید مثبت داشت و می توانند بسیار خطرناک باشند، اما تا حدودی این قضیه که انسان موجودی هوشمند تر است را زیر سوال برده است. فیلم نشان می دهد که سیاره ما با تمام انسان هایش تا چه حدود آسیب پذیر است و این تا حدودی با عث ایجاد  رعب و وحشت می شود. می شد فیلم را قوی تر ساخت و کمی موضوع را پیچیده تر از کشتار تمامی افراد کرد. در این فلیم هیچکدام از افراد قهرمان نیستند هیچکدام خودخواه نیستند و همه حاضرند خود را فدا کنند تا کالوین پایش به زمین نرسد.

 

 

در واقع ماموریت آن ها و طبق قرار دادشان دورکردن این موجود از زمین است. البته به چه بهایی؟به بهای فدا کردن جان خودشان. اما صحنه ی آخر این فیلم ترسناک ، تمام این فداکاری ها را زیر سوال می برد. جایی که انتطار داریم کالوین به اعماق فضا رفته باشد. اما زمانی که کشتی نجات فضایی در منطقه ای بومی فرود می آید کالوین را همراه با دیوید درون آن میبینم و این جا ست به خود می گوییم اوه خدای من عجب فاجعه ای!!!

 

 

 به طور کلی اگر از آن دسته از افراد هستید که آخر هفته ها را دوست دارید با تماشای یک فیلم خوب و کمی حس هیجان و ترس بگذرانید تماشای فیلم حیات را به شما پیشنهاد می کنم . تصمیم گیرنده شما هستید .آیا حیات ارزش دوباره دیدن را دارد یا نه؟!  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرانجام بازی تاج و تخت از نظر طرفداران دوآتشه سریال

در

(این گزارش بخش‌هایی از فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت را لو می‌دهد. اگر نمی‌خواهید بدانید، نخوانید.)
فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت یکشنبه ۲۸ اوت به پایان می‌رسد. فصلی که بسیاری معتقدند از مهیج‌ترین فصل‌های این سریال بوده، فصلی که در آن لشکرها به آتش کشیده شدند و خاندان‌ها به تمامی نابود شدند.
در قسمت یکی‌مانده ‌به ‌آخر سریال، دنریس تارگرین و وایت واکرها به مصاف هم رفتند و پادشاه شب، اژدهایی را از آن خود کرد.
اما قسمت آخر (که ۷۹ دقیقه خواهد بود) بیش از این‌ها فرازونشیب و حادثه خواهد داشت. در این قسمت همه چهره‌های مهم این فصل حاضرند. جان اسنو و سرسی لنیستر رودررو می‌شوند که برای برخورد با وایت واکر چاره‌ای بیاندیشند.
می‌توان تصور کرد که دیدارشان پایان خوشی نداشته باشد.
از سال ۲۰۱۱ که بازی تاج‌وتخت شروع شد، هواداران دوآتشه سریال روی اینترنت در مورد آن حرف می‌زدند، و حالا که سریال به پایانش نزدیک می‌شود، حرف‌ها به اوج رسیده.
در این گزارش بعضی از پیش‌بینی‌های هواداران در باره قسمت آخر فصل هفتم را گردآورده‌ایم.
آریا لیتل‌فینگر را فریب می‌دهد
بعضی‌ها معتقدند خط داستانی خواهران استارک بدترین نکته فصل هفتم است.
در فصل ششم آریا یاد گرفت چطور بفهمد کسی دروغ می‌گوید. (سیارک)
بعضی‌ها می‌گویند داستان فراتر از آن است که به نظر می‌آید و سنسا و آریا به خاطر وابستگی‌های خانوادگی‌شان دچار مشکل شده‌اند. و بعضی دیگر می‌گویند آریا استارک - که دو فصل سریال داشت آموزش می‌دید "مرد بی‌چهره" باشد - دارد وانمود می‌کند که از لیتل‌فینگر گول خورده.
کریس مندل، از نویسندگان مجله شورت‌لیست و هوادار دوآتشه بازی تاج‌وتخت، می‌گوید: "همین یک فصل پیش بود که آریا یاد گرفت دروغ آدم‌ها را بفهمد. اینکه یک آدم‌کش تمام‌عیار براوس را ترک کند و سه روز بعد نفهمد خواهرش دروغ می‌گوید یا نه، به نظرم صرفا برای ایجاد هیجان است. به همین خاطر خیلی‌ها فکر می‌کنند کل ماجرا نقشه است و احتمالا دست‌به‌یکی کرده‌اند که کار لیتل‌فینگر را بسازند.
برن استارک نایت کینگ است
خیلی‌ از بینندگان فکر می‌کنند نایت کینگ(پادشاه شب) برن استارک است. در کل، تکلیف سریال با ماجراهای سفر در زمان و اینجور چیزها روشن نیست.
قرار است برن سه بار در زمان سفر کند، که در هر کدام بیش از قبلی گند بزند و نهایتا پیش‌گوی فلج در گذشته گیر بیافتد.
کریس مندل معتقد است کل ماجرا باورپذیر نیست. می‌گوید: "به نظر می‌رسد تکلیف سریال با ماجرای سفر زمان روشن نیست، و به همین خاطر است که برن را زیاد نمی‌بینیم. ولی از طرف دیگر در مورد وایت واکر هم هیچی نمی‌دانیم. ممکن است سروکله برن در آخرین لحظه پیدا شود. شاید به همین خاطر است که چیز زیادی در موردشان نمی‌دانیم.
سگ تازی با کوه می‌جنگد
علاقمندان بازی تاج‌وتخت چندین فصل است منتظرند سندور و گرگور کلگان به جان هم بیافتند. و از ظواهر امر این‌طور پیداست که در قسمت آخر این اتفاق می‌افتد.
سگ تازی از جنگجویان دنریس است که قرار است "وایت" ربوده‌شده را به کینگز لندینگ ببرند که سرسی را راضی کنند به مصاف وایت واکرز برود - جایی که برادرش، که زامبی است، زندگی می‌کند.
کریس مندل معتقد است "زامبی را برادرش یعنی سگ تازی می‌کشد"، اما زمان زیادی به این ماجرا اختصاص داده نخواهد شد.
می‌گوید: "پرداختن به این ماجرا، با این همه ماجرای دیگری که در جریان است، اتلاف وقت است. این بخش داستان از آن چیزهایی است که می‌توانست خیلی زودتر اتفاق بیافتد، اما آن را گذاشتند برای این فصل و سریع از رویش گذشتند و شخصیت‌ها درست پرداخته نشد. "
جان و دنریس بالاخره به هم می‌رسند (سیارک)
نام قسمت آخر "اژدها و گرگ" است - که تقریبا واضح است به کدام شخصیت‌ها اشاره دارد.
جای تأسف است که او دست‌آخر به کسی دل می بازد که با او نسبت خونی دارد.
بعضی بینندگان سریال معتقدند شخصیت‌های کیت هارینگتون و امیلیا کلارک در فصل‌های اخیر سریال چیزی را که باید بین دو نفر باشد، نداشته‌اند. اما در فصل هفتم این دو شخصیت به هم نزدیک‌تر شده‌اند.
نکته مهمتر اینکه این دو نفر نسبت خانوادگی دارند.
کریس مندل معتقد است این دو نفر "به هم می‌رسند". می‌گوید: "البته همین که سازندگان چنین چیزی را طرح کرده‌اند کمی عجیب است. این همه آدم مجرد در وستروس هست. جای تأسف دارد که دل به قوم و خویش خودش ببازد."

نظرات

در ادامه بخوانید...

سریال نوستالژیک "خانه کوچک"

در

در مجموعه تلویزیونی خانه کوچک، ملیسا گیلبرت (چپ) نقش لورا اینگلز وایلدر را بازی کرده است

یکصد و پنجاه سال از تولد لورا اینگلز وایلدر نویسنده مجموعه کتاب‌های "خانه کوچک" می‌گذرد. اما آیا هنوز داستان‌های او که درباره یک خانواده کشاورز است، برای دختران جوان در عصر فن‌آوری جذابیت دارد؟این سریال حدود چهل سال پیش در ایران پخش می شد. این سریال داستان خانواده‌ای کشاورز را در قرن نوزدهم نشان می‌داد که در روستایی به نام والنات گرو اقامت کردند. در این سریال داستان زندگی لورا اینگلز فرزند دوم این خانواده، قهرمان اصلی این فیلم، از کودکی تا دوران تدریس در مدرسه  نشان داده می‌شد.
دیوید اسکرایونر، نوازنده ویولن هر بار که در پاییز در مراسم "روز وایلدر" در مزرعه راکی ریج شرکت می‌کند، با این سوال طرفداران مجموعه کتاب‌های این نویسنده مواجه می شود که "آیا او ویولن پدر را دارد."
" روز وایلدر" همه ساله در گرامیداشت یاد لورا اینگلز وایلدر برگزار می‌شود.


خانواده‌های زیادی در چنین روزی در خانه واقع در این مزرعه در میسوری جمع می‌شوند. این همان محلی است که خانم اینگلز وایلدر هشت کتاب "خانه کوچک" را نوشت.
این خانواده‌ها با جمع شدن در این محل می‌توانند ببینند که چگونه دیوید با همان ویولنی که این نویسنده در داستان‌های دوران کودکیش از آن یاد کرده بود، برای آن‌ها می نوازد.
بسیاری از کودکانی که به این محل آمده‌اند درست مثل "لورا" شخصیت اصلی این مجموعه داستان ها، موهایی بافته شده و کلاه‌هایی بنددار دارند.
سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های "خانه کوچک" به دلیل آن که در دهه ۱۹۷۰مجموعه‌ای تلویزیونی براساس آن ساخته شد، به یکی از محبوب‌ترین آنها تبدیل شده است.
در این سریال تلویزیونی که ملیسا گیلبرت نقش لورا و دین باتلر نقش همسر آینده او را بازی می کرد، زندگی آن ها در دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در غرب آمریکا به تصویر کشیده شده است.
نویسنده، این مجموعه کتاب‌ها را براساس خاطرات دوران کودکی خود به زیبایی به رشته تحریر در آورده است.
این کتاب‌ها از زمان انتشار در میان پرفروش ترین کتاب‌ها در جهان بوده‌اند.
این مجموعه کتاب‌ها باعث اتصال نسل‌ها درخانواده‌ها شده است. جنیفر و الیزابت از جمله این خانواده‌ها هستند که خود را طرفدار پرو پا قرص این مجموعه کتاب‌ها می دانند. آن‌ها تا کنون از ده محل واقعی که به خانواده نویسنده مربوط می‌شود، دیدن کرده اند.
"بسیار هیجان‌انگیز"
نگارش این داستان‌ها با عبارت "روزی روزگاری" آغاز شده و لحنی داستانی دارد و به توصیف فعالیت کشاورزان مهاجر در تغییر شکل طبیعت وحشی می‌پردازد.
در جلد ششم این مجموعه کتاب‌ها به نام "زمستان طولانی"، سختی‌هایی که اعضای خانواده تجربه کرده‌اند، به خوبی ثبت شده از زوزه گرگ‌ها در شب تا جان به در بردن پس از یک زمستان طولانی پر برف هشت ماهه و گرسنگی .
کتاب نهم به نام "چهار سال اول" چندین سال پس از مرگ نویسنده و براساس نسخه پیش‌نویس به جا مانده از او منتشر شد.
جنیفر و الیزابت همانند بسیاری دیگر از بازدید کنندگان در حالی که اشک در چشمانشان حلقه شده به نواختن ویولن دیوید گوش می دهند. آن‌ها به همراه مادرو دو فرزند جنیفر به این مزرعه آمده اند.آن ها به شوخی در این باره که چه کسی نقش لورا را داشته باشد با هم بحث می‌کنند.
بازدیدکنندگان در فروشگاهی که در این محل است، اغلب چیزهایی را پیدا می کنند که ارتباط احساسی عمیقی با داستان‌های خانم اینگلز وایلدر دارد.
زنی جوان که به این محل آمده می گوید: "وقتی که سال سوم دبستان بودم، معلم ما به ما گفت که می خواهد چند داستان برایمان بخواند. من شیفته این کتاب ها شدم و همه آن ها را سال بعد خواندم. جسارت و قدرت نویسنده مرا مجذوب کرد. "

"بیش از حد سعادتمند"
مجموعه کتاب‌های خانم اینگلز وایلدر زندگی لورا را از ۵ تا ۱۹ سالگی شامل می‌شود، یعنی تا زمانی که با آلمانزو ازدواج می کند.
خوانندگان این کتاب‌ها با این شخصیت بزرگ شد‌ند، درست همانند کودکان امروز که با هری پاتر بزرگ می‌شوند.
دین باتلر، بازیگرکه در سریال تلویزیونی نقش همسر لورا را بازی کرده و یکی از سخنرانان مراسم بزرگداشت این نویسنده است، می‌گوید خیلی‌ها این مراسم را همانند کتاب‌های این نویسنده به دلیل آن که مهربانی و ارزش‌های خانوادگی را ستایش می‌کند، دوست دارند.
آقای باتلر همچنین می‌افزاید: "خودم را خیلی سعادتمند حس می‌کنم، خیلی تحت تاثیر قرار می‌گیرم وقتی که مردم به من می‌گویند که این شخصیت را دوست دارند به این دلیل که لورا عاشق این شخصیت بود."
"واقعی"
بازدیدکنندگان در داخل خانه کوچکی که لورا و آلمانزوی واقعی ساخته بودند با توقف در آشپزخانه‌ای که همچنان تمیز است و پیشخوان کوچکی دارد، شور و نشاطش را تحسین می‌کنند. پیشخوان آشپزخانه به اندازه قد او یعنی ۱.۵۰ متر) است،
ویولن پدر در مواقعی که نواخته نمی‌شود در سالن به دیوار آویزان است.
مثل این است که کتاب‌های خانم اینگلز وایلدر جان می‌گیرند. آن دختر موسیاه سرکشی که با گول زدن نلی بدجنس او را به سوی نهری پر از زالو می‌کشاند و یا بر یک اسب کوچک بدون زین سواری می‌کند.
ویلیام آندرسون، زندگینامه نویس خانم اینگلز وایلدر که در این مراسم حضور دارد، می‌گوید: " معلمی به من گفت که به نظر می‌رسد لورا برای دانش‌آموزانش خیلی واقعی است. طوری که وقتی آن‌ها به خانه می‌روند مرتب درباره لورا صحبت می‌کنند. و والدین دانش‌آموزان از آن‌ها می‌پرسند که این دختر جدید در کلاس کیست؟ لورا مثل عضوی از خانواده آن هاست."
جین کودی کسی است که خانواده‌اش به خوبی لورا و آلمانزو را می شناختند.
او از سال ۱۹۶۰ یعنی سه سال پس از مرگ لورا اینگلز وایلدر، در تبدیل مزرعه راکی ریج به موزه نقش داشته است. خانم کودی هنوز هم این نویسنده را منبع الهام خود می داند و او را به دلیل مدرن بودن در دورانی که مدرن نبود، تحسین می‌کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...