موفقیت در بازاریابی ویروسی یا پخشی 17 مورد


1. الهام بخشیدن از احساسات بجا

مردم آن چیزی با دیگران را به اشتراک می گذارند که به آنها حس خاصی بدهد. در یکی از مطالعات اخیر که توسط frac.tl در بازاریابی انجام شده، برداشت میشود که احساسات خاص به آن ها اجازه میدهد که غالبا بیشر از دیگران، یکدیگر را به صورت ویروسی و پخشی سهیم کنند.

اگر رویای بازاریابی ویروسی را در سر دارید، حضار خود را سرگرم کنید، فتنه به پا کنید و یا به هیجان بیاورید، البته کاری نکنید که حضار نا امید شوند و احساس گناه کنند.

2. یک گام بردارید

سیاست، مذهب، و مواضع سخت، می توانند مسیر های پر ریسکی برای قدم برداشتن در بازاریابی باشند، اما بعضی مواقع همین ریسک ها به طور جدی در بازاریابی ویروسی نتیجه بخش خواهند بود. 

3. استفاده از الگوهای رفتاری در حال پیشرفت

زمانی که hubspot یک ویدیو از کارمندان خود با پوشش gangnam syle در سپتامبر گذشته منتشر کرد، فیلم سریعا به صورت ویروسی پخش شد. اگر آنها میخواستند که تا ماه دسامبر منتظر پوستر بمانند، توجه و کشش خیلی کمتری داشت. با استفاده از پیام ها و کارکنان خود، بازاریابی ویروسی را از آن خود کنید، البته اطمینان حاصل کنید که سریعا نشان(پوستر) خود را منتشر کنید.

4. اجازه اشتراک گذاری را بدهید

در پایان فیلم ها، تصاویر، اطلاعات و ... خود یک جمله (بیانیه) افشاگری اضافه کنید که به وبلاگ نویسان اجازه صریح به اشتراک گذاری را بدهد. Entrepreneur.com توصیه ی دادن اجازه به اشتراک گذاری به صورت کلی را با اعتبار کامل می دهد. . تجدید چاپ در یک وبلاگ بزرگ می تواند این را تضمین کند که شما قادر به جذب مخاطبان جدید با شور و شوق هستید.

5. قدرت تاثیرگذاران دیجیتالی

برای انسان هایی مانند جاستین بیبر با جف بولاسس، فقط یک توییت ساده نیاز است تا صدها هزار به اشتراک گذاری در یک لحظه انجام شود. ایجاد روابط با تاثیرگذاران دیجیتالی باید بخشی جدایی ناپذیر از هرروش بازاریابی محتوای ویروسی شود.

6. توزیع درکانال های درست و بجا

توزیع اجتماعی و نشانه گذاری(bookmark) برای دریافت مطالب خود برای ارائه به کاربران اینترنت مشتاق، بسیار مهم است. مجله ی single grain، سایت های زیر را به عنوان سایت های برتر برای دستیابی به اثر پخشی یا ویروسی برای بازاریابی محتوایی توصیه می کند:
Digg, Reddit, StumbleUpon, YouTube and Del.icio.us

7. تاثیرپذیرتر باشید

بازاریاب های بزرگ عناوین وبلاگ خود و نام های ویدئوهایشان با برخی از عناوین تکان دهنده، تاثیرپذیرتر می کنند. بازاریاب های ویروسی به طور باور نکردنی عنوان های تکان دهنده برای محتوایشان انتخاب می کنند که مردم را وادار به کلیک میکند. مانند عنوان تبلیغ اخیر smart water 

8. بیشتر پول خرج نکنید

محتوای با کیفیت بالا بسیار مهم است، اما همه مقدار هزینه ای که صرف توزیع و یا ارتقاء میکنید، نمی تواند مقدار متوسطی از محتوا را بهبود بخشد.پروژه یThe Blair Witch با بودجه بسیار کم و تکان دهنده ی 20000$ ساخته شد، اما توسط یک وبسایت بسیار عجیب که به ترویج این فیلم پرداخته بود ، به موفقیت دست پیدا کرد.

9. متناسب با موقعیت کار کنید

در سال 2011، یک آژانس بیمه استرالیایی به رئیس جمهور آمریکا، اوباما، سیاست طرفداری بونو را در مقابل خورده شدن توسط تمساح پیشنهاد داد. عجیب اما موثر. بیش از 1.23 میلیون نتایج جست و جوی گوگل برای این پیشنهاد نزدیک به دو سال بعد وجود داشت. این نوع از بازاریابی محتوای ویروسی دقیقا همان چیزی است که Gray Vaynerchuk می گوید که "محتوا خدا است."

10. به اشتراک گذاری ها پاداش دهید

نزدیک ترین رویکرد، میتواند درست ترین آنها باشد. ارائه یک انگیزه برای رسیدن به اشتراک گذاری ویروسی رسانه های اجتماعی می تواند موثر باشد، مانند اهدای پول به یک موسسه خیریه که طرفدارهای فیسبوکتان آن را انتخاب کرده اند.

11. به مخاطبان خود قدرت کنترل دهید

مردم دوست ندارند یک برند با پیام هایش به صورت اجباری به آنها تحمیل شود. همین دلیل است که بازاریابی تعاملی و بازی سازی روش های موثری برای بازازیابی ویروسی هستند.خیلی قبل در سال 2004، برگر کینگ بازار را تکان داد. او به مخاطبانش اجازه داد که هر درخواستی که دارند به مردی که لباس مرغ پوشیده بود، بدهند؛ مانند راه رفتن روی ماه ، که او این کار را در همان زمان انجام داد.

12. به مخاطبان اطلاعات بیش از اندازه ندهید

مردم عاشق بازی کردن نقش کاراگاه هستند. قبل از انتشار سریال True Blood از شبکه HBO
به تعدادی از وبلاگ نویسان برجسته شیشه هایی از یک ماده قرمز رنگ مرموز فرستاده شد. . کمی ترسناک بود، اما قطعا تاثیرگذاران دیجیتالی را به اندازه ی کافی به هیجان آورد که راجع به آن صحبت کنند.

13. یک ریسک محاسبه شده بپذیرید

تا جایی که برایتان امکان دارد کالاهای مجانی یا ارزان قیمت بیرون دهید زیرا این کار به شما کمک میکند که دنبال کننده های زیادی در شبکه های اجتماعی بدست آورید که زمان بیشتری برای شما می مانند و تاثیر بیشتری نسبت به بازاریابی ویروسی دارند. خطوط هوایی ویرجین در طی چندین سال 1000 بلیط با قیمت 9 $ ارائه کرد. گران تمام شد، اما آنها با این آزمایش به بیش از 16000 دنبال کننده ی توییتر دست یافتند.

14. محوری کار کنید و دوباره تلاش کنید.

حتی شرکت هایی هم که به بازاریابی ویروسی مداومشان شناخته شده هستند، هر از گاهی دچار لغزش می شوند. نه خیلی قبل از اینکه "طرح های زیبایی واقعی" آنها (شرکت داو) به معروف ترین تبلیغ سال 2013 تبدیل شود، از داو یک سری نقد های منفی در رابطه با تبلیغ قلم مو شد.

15. از افراد مشهور استفاده کنید

مردم مطالب مرتبط را به اشتراک می گذارند. وقتی که شما نمیتوانید برای نام ها معروف جهان مانند کیم کارداشیان یا جنیفر لارنس جایگزینی بیابید، ممکن است که این روش کارامدتر باشد که یک فرد مشهور را برای بازاریابی و کمپین خود انتخاب کنید که برای شما تبلیغ کند و به طور خاص خریداران شما را جذب کند.

16. از اوسین بولت نیز سریع تر باشید. (اوسین بولت : سریع ترین مرد دنیا، قهرمان دو المپیک)
کسانی که بازاریابی ویروسی کار میکنند، حتی یک روز هم دست از کار نمی کشند، حتی اگر آن روز بزرگترین رویداد ورزشی از سال باشد. تیم بازاریابی درخشان اوریو تصویر زیر در صرف چند دقیقه در طول قطعی برق بدنام در سوپربال 2013 تولید کردند.

17. آنچه که کار را جلو میبرد را به کار گیرید

اگر شما اندازه کافی خوش شانس بوده اید برای که یک کمپین بازاریابی ویروسی راه اندازی کرده اید، احساس نکنید که کار را باید از مسیرش منحرف کنید.

کمپین ادویه قدیمی مصطفی بدون شک قدرت بیشتر را با بازی کردن همان مفهوم موفقیت به دست آورد، به عنوان مخالفت با تلاش برای ایده های جدید.ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید