اگر از دورکاری خسته شدید، این نکات حتما به کارتان می آید

رسانه کلیک – بسیاری از افراد در مشاغلی فعالیت دارند که نیازی به حضور فیزیکی شان در محل کار ندارد. این مشاغل اصطلاحا به صورت دورکاری انجام می شوند. اما یکی از مشکلات کار در منزل تاثیر منفی آن در روحیات افراد است به طوری که گاهی باعث افسردگی و اختلالات روانی می شود. اما با رعایت برخی نکات می توانید بر چنین مشکلاتی غلبه کنید.

بسیاری از افراد در مشاغلی فعالیت دارند که نیازی به حضور فیزیکی شان در محل کار ندارد. این مشاغل اصطلاحا به صورت دورکاری انجام می شوند. اما یکی از مشکلات کار در منزل تاثیر منفی آن در روحیات افراد است به طوری که گاهی باعث افسردگی و اختلالات روانی می شود. اما با رعایت برخی نکات می توانید بر چنین مشکلاتی غلبه کنید.

شاید شما نیز در زمره افرادی باشید که در محل کار حوصله صرف وقت با همکاران و گوش دادن به داستان‌های ملال‌انگیز آن‌ها را ندارید. اما باور کنید به محض این‌که کار خود را از راه دور و از خانه‌تان شروع کنید، دلتان برای تمامی تعاملات انسانی ساده و روزمره تنگ می‌شود. دلتان برای تمامی ناهارهایی که با همکاران‌تان خوردید و نیز برای یونیفرمی که مجبور بودید هر روز بپوشید، تنگ می‌شود.

وب سایت Lifehacker اطلاعاتی را از منابع متعدد مانند کافی‌شاپ‌های محلی و مربیان و مشاوران مختلف گرد هم آورده تا به شما در حفظ تعادل، بهره‌وری و بهداشت روانی‌تان هنگام دورکاری کمک کند. بازه زمانی کار در منزل می‌تواند یک هفته و یا کلا برای تمام دوره کاری شما باشد. خواندن این مقاله برای کسانی که در مشاغل دورکاری فعالیت دارند، بسیار مفید است.

 

مشخصا کار در منزل باعث می‌شود کسی را نبینید و کم‌کم راه‌های تعامل با انسان‌ها را فراموش کنید. ممکن است روزهای روز در خانه باشید و همین باعث شود احساس تنهایی و یا حتی افسردگی کنید. اگر در زندگی روزمره خود تغییراتی را ایجاد نکنید، این تنهایی و انزوا اثر بدی بر کل زندگی‌تان خواهد داشت.

خیلی از کارمندانی که دورکاری می کنند و یا افرادی که مستقلا و در منازل‌شان کار می‌کنند می‌گویند که باید پیوسته با مشکل انزوا و تنهایی بجنگند. برخی فکر می‌کنند وقتی در خانه کار می‌کنید اگر لباس اداری بپوشید می‌توانید احساس کنید که واقعا بیرون از خانه به کار مشغولید اما راه‌هایی که در این جا برای جلوگیری از انزوا ذکرشده‌اند به این سادگی نیستند.

  • به یک کافی‌شاپ رفته و کار خود را در آن‌جا انجام دهید. حتی انجام دادن این کار به صورت یکبار در هفته نیز می‌تواند در زوحیه شما تغییرات خوبی ایجاد کند. من خیلی خوشحالم که کافی‌شاپ نزدیک خانه من پر از افراد حرفه‌ای با قیافه‌های جدی و در حال کار کردن با لپ‌تاپ‌شان نیست البته به جز خودم. مردم در کافی‌شاپ گپ می‌زنند و صدای آن‌ها به من انرژی می‌دهد.
  • با افراد دیگری که کار در منزل انجام می‌دهند به رستوران بروید. این کار حس بسیار خوبی به شما خواهد داد. خصوصا اگر با فردی به رستوران می‌روید که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کند، می توانید نظرات‌تان را با هم به اشتراک بگذارید.
  • اگر مکانی برای کارهای مشارکتی وجود دارد که بتوان آن را اجاره کرد بد نیست میزی را برای خود اجاره کنید. اگر نیاز دارید مکان خود را تغییر دهید بد نیست فضاهای این چنینی را نیز برای تنوع دادن به کار خود و گریز از یکنواختی امتحان کنید.
  • عضو یک باشگاه ورزشی شوید. یکی از دوستانم می‌گفت قبلا به ورزش‌های انفرادی مانند دومیدانی علاقه بیشتری داشته اما با شروع کسب وکار خود در منزل ترجیحا ورزش‌های گروهی مانند بوکس و یوگا را انتخاب می‌کند. کار کردندر منزل می‌تواند برای شما حس عدم وجود دستورالعمل واضح و شفاف و یا عدم وجود مافوق را ایجاد کند اما گاهی نیاز دارید که کسی به شما فرمان بدهد و شما فرمان‌ها را اجرا کنید. در کلاس‌های ورزشی این اتفاق می‌افتد. مربی به شما دستور می‌دهد کجا پایتان را بگذارید و چگونه نفس بکشید و غیره.
  • کار پاره‌وقتی برای خود بیابید. اگر کار شما به شما این امکان را می‌دهد که کاری پاره‌وقت را به عهده بگیرید، بدین طریق می‌توانید از لاک خود بیرون آمده و با دیگران ارتباط برقرار کنید. برخی افراد کار در کافه‌ها، سینماها و یا کار به عنوان راهنمای تور گردشگری را برمی‌گزینند. این تعاملات انسانی خلاقیت آن‌ها را بالا می‌برد.
  • به گروه‌های مختلفی که در همسایگی‌تان وجود دارند بپیوندید و یا در کلاس جدیدی ثبت نام کنید. می‌توانید اطلاعات مربوط به این گروه‌ها را در فیسبوک و میت‌آپ بیابید.
  • بر زندگی اجتماعی بیرون از کار خود متمرکز شوید. یکی از همکارانم به من گفته است که او حداقل سه بار در هفته دوستانش را به عناوین مختلف ملاقات می کند. این دیدار می تواند برای بازی، سینما وسایر تفریحات باشد. شما نیز می‌توانید برای ملاقات با دوستان‌تان در طول هفته از پیش برنامه‌ریزی کنید و این حس خوبی را به شما خواهد داد.
  • با یک مشاور حرف بزنید. راستش این توصیه را برای همه افراد دارم چه آن‌ها که در منزل کار می‌کنند و چه کسانی که در اداره‌ها مشغول به کارند.
  • دوستان آنلاین بیابید. در دنیای امروز ما با انواع شبکه‌های اجتماعی احاطه شده‌ایم. شما می‌توانید دوستانی را از شبکه‌های اجتماعی برای خود بیابید.
  • یک حیوان خانگی بخرید. حیوانت خانگی دوستان خوبی برای شما هستند. آن‌ها هرگز شما را تحت هیچ شرایطی قضاوت نمی‌کنند و وجودشان تنهایی شما را پر می‌کند.
  • اگر در یک شغل به تازگی استخدام شده اید و کارتان را به صورت دورکاری انجام می دهید، می توانید راهبردهایی را برای ساختارهایی قوی‌تر در زمینه کاری به مدیرتان پیشنهاد کنید. اگر ساختار اداری محل کارتان طوری است که کارکنان از راه دور بسیاری دارد، می‌توانید از سازمان خود بخواهید افرادی را که در یک منطقه زندگی می‌کنند را با هم مرتبط ساخته و یا برای آن‌ها جلساتی را فراهم آورد. این کار علاوه بر جلوگیری از مشکل انزوا منجربه قوی‌تر شدن روابط کاری نیز می‌شود.
  • انزوای خود را در آغوش گرفته و بپذیرید. زمانی که از افراد مختلف درباره راه‌های غلبه بر انزوا و تنهایی سوال می‌کردم شخصی به من گفت: چرا باید با آن بجنگم؟ من انزوا را دعوت می‌کنم و با آغوش باز آن را می‌پذیرم. این بهترین روش مقابله با آن است. اگر چیزی باید که باید با آن بجنگم عدم تمرکز بر کارم است. بله مرغ همسایه همیشه غاز است و برای شما که کارتان را در منزل‌تان انجام می‌دهید شاید کار کردن در بیرون جذاب باشد. اما بد نیست مزایایی کار در منزل را نیز مورد ملاحظه قرار دهید. شما آقای خودتان هستید و همه چیز دست خودتان است پس تنهایی‌تان را بپذیرید. و اگر تنهایی‌تان بی سر وصدا و مسکون است، مجموعه‌ای از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان کفایت می‌کند تا همه چیز به شور و وجد بیاید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید