کسب سود از طریق آربیتراژ


مطمئن ترین راه برای کسب سود از طریق آربیتراژ است. اگر یک کارآفرین متوجه شود که یک فروشنده مایل به فروش یک کالا به مقداری کمتر از آن چیزی که خریدار مایل به پرداخت برای آن است،کارآفرین می تواند آن را از فروشنده بخرد، و آن را به خریدار بفروشد،به دلیل بیم سود، نتیجه بهتری برای خریدار و فروشنده حاصل می شود. متوجه چنین سود آربیتراژی شدن بسیار ساده است، تمایل به کم بودن دارد، و به سرعت تمایل به رقابتی شدن دارد. با این وجود،در بازارهای مالی آربیتراژکننده ها قادر به ایجاد سودهای دیدنی و اغلب جذابی هستند.بسیاری از فرصتهای کارآفرینی شامل تولید و زمان می شوند، با این وجود این دو عنصر به این معنی هستند که وقتی یک کارآفرین با بینش کارآفرینانه عمل می کند، سود کارافریی چیز مطمئنی نیست.کارآفرینان ممکن است قادر باشند بینش هایشان را بفروشند،آنها را با سود خالص رها کنند و کسب و کاری دیگری را با یسک انجام دهند، اما حتی این هم سخت است چون بازار به خوبی توسعه یافته ای وجود ندارد. (سیارک)

شاید بخشی از حقوق مدیر یک کسب و کار بر اساس تولید بینش کارآفرینی باشد،و به مدیر حقوق و دستمزد مثبتی بدهد حتی اگر بینشش اثر نکند.به طور مشابه، مشاوران ممکن است فقط ایده هایشان را بفروشند، اما زمانی که با مشاورن موسساتی اشنا می شوند که کارکنان را استخدام می کنند و هزینه های دیگری هم دارند، قلمرو کارآفرینی محض را کنار می گذارند و ریسک کسب و کار خودشان را می پذیرند.بینش کارآفرینی شامل تولید و زمان برای فروش مشکل دارند زیرا اغلب افراد غیر از کارآفرینان متوجه فرصتها نمی شوند حتی اگر آن را به آنها نشان دهید.بنیان گذاران شرکت کامپیوتری اپل سعی کردند ایده خود را به شرکتهای کامپیوتری از قبل تاسیس شده بفروشند، هیچ یک از آنها متوجه این بینش کارآفرینانه نشد حتی زمانی که آن را به آنها نشان دادند.کارآفرینان کمپانی خود را به راه انداختند چون این تنها راهی بود که آنها می تواندبینش خود را تجاری سازی کنند.

تئوری کارآفرینی

چرا کارآفرینی؟

چگونه به کودکان خود کمک کنیم تا کارآفرین باشند؟

 

سود آربیتراژ خالص در دسترس خواهد بود اگر یک کارآفرین متوجه شود که یک فروشنده، کالایی را به قیمتی کمتر از آنچه خریدار پول می دهد خواهد خرید.با این وجود، اگر فروشنده در یک مکان و خریدار در مکان دیگری است، کارآفرین باید مطمئن شود که تفاوت بین قیمت درخواستی فروشنده و پیشنهاد خریدار به اندازه ای هست که هزینه های حمل و نقل را بپوشاند.به طور مشابه، اگر زمان انتقال کالا از یک خریدار به فروشنده طولانی است، یک عنصر زمانی هم دخیل است ، و کارآفرین باید حدس بزند که ( شاید نوشتن یک قرارداد مطمئن کننده باشد)،خریدار فردا نسبت به آن چیزی که فروشنده امروز تمایل به فروش دارد مقدار بیشتری پرداخت می کند. وقتی که بینش کارآفرینانه وارد تولید شود، سود دیگر عنصر مفیدی نیست.عدم قطعیت ها بزرگتر می شوند اگر بینش کارآفرینانه وارد استخدام کارکنان، طراحی و ساخت یک محصول، قرض گرفتن پول برای امور مالی فعالیتها، و مواردی از این دست. (سیارک)

وقتی که تولید طول بکشد، حتی اگر تولید فقط انتقال یک کالاست، یا وقتی که زمان وارد موضوع شود، این ریسک وجود دارد که آن چیزی که ظاهرآ سود آور است در واقع فرصتی سود آور نباشد. ریسک موجود در تولید خیلی به محیطی که کارآفرینی درون آن اتفاق می افتد ارتباط دارد.در محیطی با کارآفرینی کم، احتمال کمتری وجود دارد که بینش کارآفرینانه سودمند باشد. اقتصادی را با یک تعادل عمومی پایدار در نظر بگیرید.احتمال دارد که فرصتهای سودآوری وجود داشته باشند، اما احتمالی بیشتری وجود دارد ، هر فرصت درک شده هزینه ای بیش از آن چیزی که در نگاه اول به نر می رسد داشته باشد، یا اینکه بازدهی درآمدی کمتری وجود داشته باشد.بنابراین، کارآفرینان بالقوه دلیل خوبی برای هشیار بودن دارند، و فرصتهای کارآفرینی بالقوه ممکن است بدون اینکه به انها توجهی شود بگذرند زیرا هیچکس انگیزه ای برای توجه به آنها ندارد. گاهی مقدار زیادی از فعالیتهای کارآفرینی وجود داشته باشد،با این حال، همیشه فرصتهای کارآفرینی جدید خلق می شوند،و باید نسبت به آنها هشیار بود، و برای عمل کردن سریع قبل از یک رقابت کارآفرینانه باید دقت داشت. فرصتهای کارآفرینانه در معرض دید افراد هستند ، و فقط منتظر کشف شدن هستند. اما خیلی احتمال دارد که به انها توجهی نشود جایی که کارآفرینی فرصتهای کمی دارد.ترجمه  itrans.ir

کارآفرینی با لباس های دست دوم

کارآفرینی کوچک

5 نرم افزار تجارت الکترونیک برای کارآفرینان جوان 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید