هوش تجاری بخش سوم

 بکارگیری هوش تجاری (BI) به عنوان ابزارهای مدیریت دانش (KM)

برای اجرای هوش تجاری به عنوان یک ابزار از مدیریت دانش در جهت ارائه مشاوره مالی، بسیاری از ابزار های BI را می توان ارزشمند دانست. در ادامه برخی از این موارد به عنوان نمونه ذکر گشته اند.
1. ابزار های BI بنگاه اقتصادی
2. ابزار های BI بسته بندی یا دیتابیس ها
3. ابزار های کشف داده های بصری
4. ابزار های گزارشی محض
بسیاری از سازمان ها، چه خصوصی و چه عمومی، در حال حاضر در حال ارزیابی یا استفاده از ابزار های هوش مصنوعی (Open Source (OS BI مانند JasperSoft، Pentaho یا SpagoBI. این سه مجموعه هوش تجاری open source طیف گسترده ای از قابلیت های هوش تجاری را ارائه می دهند که از ETL تا تحلیل تک منظوره و گزارش را شامل می شوند.

هوش تجاری بخش دوم

هوش تجاری /بخش اول

 

 محدودیت هوش تجاری (BI) و مدیریت دانش (KM)

کاسلان در سال 2011 سعی داشت تا برخی محدودیت ها را در سیستم های هوش تجاری در کمپانی های کوچک مطرح نماید که دلایل آن به شرح زیر می باشند:
1. قیمت ابتدایی سیستم گزاف است که حتی می تواند برای کمپانی های بزرگ به یک میلیون یورو نیز برسد.
2. ابزار های داده کاوی از ابزار های پیچیده ای استفاده می کنند و کمپانی را وادار می سازند تا اموزش های اضافی ارائه نموده و حتی مشاوران خارجی را استخدام نماید که این منجر به افزایش هزینه های اجرا می گردد.
3. زمان اجرا طولانی بوده (از شش ماه تا چندین سال). برای کمپانی هایی که دارایی های مالی محدودی دارند منجر به بروز مشکلاتی می گردد.
4. عدم قطعیت در موفقیت اجرا. تحقیقات گارتنر نشان داد که از میان 2000 پروژه انبار داده ها فقط 20% موفقیت آمیز بوده اند.
5. کیفیت اندک داده های منبع منجر به هدر رفتن زمان و هزینه ها حین اجرا می گردد. این بدان خاطر است که کمپانی های کوچک سیستم های اطلاعات استاندارد منسوخ شده ای دارند.

بخش مالی

بخش مالی  یک شرکت تجاری را اداره می کنند و خدمات مالی را به مشتریان و بازرگانان ارائه می نمایند. بخش مالی دربرگیرندۀ کمپانی های بیمه، معاملات املاک بانک ها و سرمایه ها می باشد. علاوه بر این، خدمات مالی بهترین عملکرد را در شرایط نرخ بهره اندک دارا می باشند در حالی که به طور کلی، نیاز های این بخش درآمدی را از وام ها و رهن ها حاصل می نماید. علاوه بر این وقتی تجارت پا برجا باشد، این بخش از سرمایه گذاری های مضاعف نیز سود می برد.(سیارک
چالش های موجود در خدمات مالی عبارتند از:
1. محیط های تنظیم کنندۀ متغیر و در حال تحول
2. تمرکز مداوم بر مدیریت ریسک
3. توسعه محصولات و خدمات
4. جهت دهی به هزینه ها و تجدید ساختار
5. تداوم حفظ ریسک سپرده و ریسک محرمانه
6. اطمینان از بی عیب بودن داده ها و مدیریت صحیح آن
7. مدلسازی مدیریت ریسک
8. اصلاح مشتقات
9. ایجاد تعادل در جبران مشوق (incentive)
وال استریت، فلیت استریت و مین استریت: تمامیت شرکت بر سر یک چندراهی، یک تحقیق جدید از صنعت خدمات مالی در انگلستان و ایالات متحده خطاکاری هایی را در صنعت مالی بر ملا کرده است. از جمله یافته های اصلی می توان به این موارد اشاره نمود:
1. 26% از پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که خودشان شاهد خطاکاری در محیط کار بوده اند یا اطلاعات دست اولی در این مورد دارند.
2. 16% از پاسخ دهندگان گفته اند که اگر بتوانند جرمی را (در تجارت) انجام دهند و عواقبی متوجه ان ها نشود از این کار چشم پوشی نخواهند کرد.
3. 24% 24% از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که متخصص خدمات مالی باید برای رسیدن به موفقیت وارد فعالیت های نامشروع گردد.

ادامه دارد........... ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید