هایما توربو شارژر رقیب جک S5

در

محبوبترین شاسی بلند چینی تاکنون جک S5 بود و رقیب قابل توجهی در بازه قیمتی برای این خودرو وجود نداشت. نسخه معمولی هایما هم مانند بقیه خودرو ها چیزی در برابر جک S5 نداشت و در اولین تست های شتاب نتیجه مطلوبی رقم نزد و حتی فرصت مقایسه در امکانات رفاهی را پیدا نکرد و به سرعت محو شد.

ایران خودرو این بار با معرفی هایما نسخه توربو شارژر قویتر از قبل عمل کرد و در تست شتاب موفق بود. اینکه توانست رکورد شتاب 10 ثانیه نسخه جک S5 اتوماتیک را بزند بحث این مقاله نیست.

شتاب هایما توربوشارژر

شتاب اگر مهمترین نکته در خرید ماشین نباشد جزو اولویت های ما ایرانی هاست، حتی اگر اتوبوس یا کامیون هم بخریم به این مورد توجه ویژه های خواهیم داشت.

در تست های مردمی که در سایتهایی مثل آپارت وجود دارد و تست های برخی سایت های زمان ثبت شده کمتر از 10 ثانیه می باشد.

امکانات هایما توربو

- صندلی برقی برای راننده به همراه گرمکن و مدل دستی برای شاگرد

- چراغ روز (Daylight)

- سیستم تهویه اتوماتیک

- سیستم صوتی به صورت تصویری و صفحه 7 اینچی + Bluetooth

- شیشه ها برقی

- آینه ها برقی + گرمکن + تاشونده

- سایر امکانات: ISOFIX (امكان نصب صندلی كودك)، اخطار بازبودن کمربند، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره های درب ها، كنسول میانی صندلی جلو و عقب، تودوزی چرمی 2رنگ،6 بلندگو، فرمان MFC (دكمه های كنترل سیستم صوتی، كروز كنترل و بلوتوث بر روی فرمان )، شیشه جانبی دودی، ریموت كنترل قفل مركزی ، كامپیوتر سفری، چراغ روز، سان روف برقی، دكمه روشن و خاموش و ورود بدون كلید و سنسور باران، فرمان قابل تنظیم 4 جهته

امنیت هایما توربو S7

- سیستم ترمز ضدقفل ABS

- سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD

- سیستم كنترل پایداری الكتریكی ESP

- سیستم كمكی حركت در سربالایی HSA

- سیستم كنترل كشش TCS

 

با این وضعیت هایما توربوشارژر S7 چیزی از جک S5 کم ندارد شاید در برخی موارد هم بهتر عمل کرده باشد.

مهمترین نکته در تولید S7 توربو، احساس خطر شرکت ایران خودرو در از دست دادن بازار شاسی بلند بوده که در نهایت نتیجه خوبی برای مشتریان داشته است.

این موضوع نشان می دهد وجود رقیب در بازار در نهایت به نفع خریدار است که علاوه بر تنوع، محصولات با کیفیت بهتری نیز تولید خواهد شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...