کشف شهر متعلق به قرن دهم میلادی در اتیوپی

در

 باستان شناسان در منطقه هارلا در شرق اتیوپی  شهری فراموش شده را که مرکز تجارت و بازرگانی در منطقه بوده، کشف نمودنداین شهر مربوط به قرن دهم میلادی می باشد.

در این شهر گمشده ،  دست‌ساخته‌هایی از مصر، هند و چین پیدا کرده اند ودر این شهر فراموش شده،  مسجدی متعلق به قرن دوازدهم میلادی که شبیه مساجد جنوب سومالی و  تانزانیا می باشد را کشف کرده اند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

حوضچه های نمکی اتیوپی یکی از معدود مکان هایی است که زندگی در آن وجود ندارد

در
حوضچه های نمکی اتیوپی
حوضچه های نمکی اتیوپی یکی از معدود مکان هایی است که زندگی در آن وجود ندارد
استخرهای دالول احتمالاً آنقدر گرم ، شور و اسیدی هستند که حتی میکروبهای اکستروفیفی قادر به زندگی در آن نیستند.
در استخرهای نمکی دالول ، در شمال اتیوپی ، زندگی با برخی از شدیدترین موانع بقا در هر کجای زمین مواجه است. حوضچه های رنگارنگ نه تنها گرم و بسیار اسیدی هستند ، بلکه در بالای گنبد عظیم نمکی قرار گرفته اند و سطح شوری را تا 10 برابر سطح اقیانوس یا بالاتر می برند.
حوضچه های نمکی اتیوپی
ترکیبی از عوامل به این معنی است که حتی اکستروفیفیل ها ، باکتریهای سازگار با شرایط سخت ، برای زنده ماندن در حوضچه های نمکی اتیوپی مشکل دارند. و تحقیقات جدید نشان می دهد که مکانهایی در درون دالول وجود دارد که زندگی به سادگی نمی تواند جریان یابد. درجه حرارتهای بالاتر از 200 درجه فارنهایت ، pH سطح زیر صفر و آب هیپرسالین تقریباً غیرمترقبه ای ایجاد می کند که حتی سخت جان ترین میکروب ها هم زنده نمی مانند.
حوضچه های نمکی اتیوپی
تیمی از محققان فرانسه و اسپانیا طی دو سال نمونه هایی از استخرها و مناطق اطراف آن را گرفته و با استفاده از  آزمایشات به دنبال نشانه های زندگی بودند. در حالی که برخی از مناطق دالول تنوع میکروبهای افراطی را مشاهده می کردند ، در اماکن معدودی علائم زندگی وجود نداشت  . به گفته این محققان ، مطالعات قبلی که حاکی از وجود بعضی از میکروبها در این استخرها بود ، توسط باکتریها روی این سازها یا خود دانشمندان آلوده شده بودند ، یا اینکه از طرف دیگر ، باد از جایی دیگر آنها را منتقل کرده بود. 
 
با وجود شرایط سخت ، حوضچه ها خود یک تابلوی چشمگیر از رنگ های سبز، زرد، قرمز و قهوه ای هستند که به  به طور مداوم تغییر می کنند. برخلاف استخرهای Yellowstone ، گرچه رنگهای آنها از میکروب ها ناشی می شوند ، حوضچه های Dallol با وجود انواع مختلف آهن رنگ آمیزی می شوند. با گردش در مواد ، می توان رنگها را تغییر داد و یک منظره طوفان همیشه در حال تغییر را ایجاد کرد .جوضچه هایی زیبا از دید گردشگران اما کشنده از نظر زندگی.
حوضچه های نمکی اتیوپی
حوضچه های دالول در منطقه ای بسیار پایین تر از سطح دریا واقع شده است. این شکاف ایجاد شده به عنوان صفحات قاره به آرامی قاره آفریقا را از هم جدا می کند. این منطقه تقریباً 400 فوت از سطح دریا پایین است و دارای فعالیت آتشفشانی است. این پویایی گرمابی همان چیزی است که آب غنی از مواد معدنی را وارد استخرها می کند ، جایی که آهن به تدریج با اکسیژن مخلوط می شود تا طیف خیره کننده ای از رنگ ها را ایجاد کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...