ساخت عینک جدید با توانایی تنظیم عدسی

در

پژوهشگران دانشگاه یوتای آمریکا نوعی عینک که به طور اتوماتیک کانون عدسی اش را تنظیم می نمایدرا اعلام کرده اند. این عینک برای کسانی که دو عینک استفاده می نمایند، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد چون بجای دو عینک رانندگی و مطالعه، تنها بوسیله چشم، یک عینک هر دو کار را انجام می دهد.

این پژوهشگران با استفاده از گلیسیرین و با کمک یک دستگاه اندازه‌گیری به وسیله اشعه‌ مادون قرمز، چند مدار الکترونیکی‌، یک محرک مکانیکی درست کرده اند که پوسته‌ پشت لنز را تنظیم می‌نماید و برای اینکار تنها ۱۴ میلی ثانیه زمان می برد.به جای عوض کردن عینک خواندن و عینک رانندگی‌، یا عقب و جلو نمودن برای دیدن یک شی‌، این عینک چشم را تنظیم می کند.

 

کارلوس مسترنجلو، رهبر ‌تیم پژوهشی گفت :زمانی که  این عینک را به چشم بزنید،  همه چیز را همیشه واضح خواهید دید.البته این عینک هنوز خیلی بزرگمی باشد، با قاب ضخیم و دسته هایی که شامل باطری و وسایل الکترونیکی‌ اند اما پژوهشگران گفته اند که روی نسخه سبک تر که شبیه عینک معمولی‌ باشد در حال بررسی هستند.

 

از همه چیز بهتر این می باشد ، زمانی که این عینک‌ها به بازار راه وارد شوند، مصرف کنندگان قادر خواهند بود به طور بی‌ سیم، نمره چشمشان را هر وقت که تغییر می‌نماید روی آن دانلود نمایند.

به گفته پژوهشگران، این عینک با قابلیت فوکوس اتوماتیک، احتمالاً تا سه‌ سال دیگر به بازار عرضه می شود.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱۹خیلی خوبه ولی سه سال خیلی دیره

در ادامه بخوانید...