افراد سرشناسی که در سال 2018 از بین ما رفتند

در

اوبر دو ژیوانشی

موسس شرکت Givenchy نماد شیک پوشی در پاریس در سال 2018 در سن 91 سالگی چشم از جهان فرو بست.

آنتونی بوردین

بوردین شاید معروفترین سرآشپز و مجری آمریکایی بود. آنتونی بوردین در هنگام تهیه مجموعه «بخش‌های ناشناخته» درباره غذاهای ایرانی در سال ۲۰۱۴ به تهران و اصفهان سفر کرد.

آنتونی بوردین برخورد ایرانی‌ها با خود و گروه فیلمبرداری را دوستانه و گرم توصیف کرد و گفت:
تهران اصلاً آنطور نبوده که انتظار داشته‌است. نه خیلی شرقی و نه خیلی غربی جایی در آن وسط.
در اواسط سال 2018 خبر خودکشی او همه را شوکه کرد. آنتونی بوردینی که همیشه میخندید و شاد بود در یک هتل در فرانسه خود را حلق آویز کرده بود.
در ابتدا شایعات زیادی درباره اعتیاد این مجری به هروئین و کوکائین مطرح شد که بعد از اعلام نتایج سم شناسی رد شد. دلیل خودکشی او تا به امروز حل نشده است. البته شایعاتی درباره عشق او به بازیگر فیلم XXX آسیا آرجنتو مطرح است.

استیون هاوکینگ

هاوکینگ فیزیکدان نظری، نویسنده، کیهان‌شناس و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود. او مشهورترین بیمار ALS بود. ALS بیماری خواب اندام ها است و چالش آب یخ برای یاداوری زجری که این بیماران هر ثانیه متحمل می شوند به راه افتاد.
پزشکان اعتقاد داشتند استیون تا 30 سالگی هم عمر نخواهد کرد ولی او تا سن 76 سالگی در برابر بیماری مقاوت کرد و قدم های بزرگی در راه علم برداشت.

جرج اچ. دابلیو بوش

جرج بوش پدر چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا در سن 94 سالگی در گذشت. او بعد از ریگان به ریاست جمهوری رسید. 

استن لی

تهیه کننده، نویسنده، ویراستار و منتشر کننده کتاب های کمیک، مجری تلویزیونی اهل آمریکا بود.

او خالق مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، دردویل، ثور، دکتر استرنج، مردان ایکس و چهار شگفت انگیر است. او همیشه نقش کوتاهی در فیلم هایی که بر کمیک های او ساخته می شد بازی می کرد.

کوفی عنان

عنان هفتمین دبیرکل سازمان ملل متحد در سال های۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ بود. او به عنوان دبیرکل سازمان ملل صندوقی برای تامین هزینه های بیماری ایدز تشکیل داد و اولویت برنامه خود را مبارزه با این ویروس مطرح کرد. در دسامبر همان سال کوفی عنان برنده جایزه صلح نوبل بخاطر فعالیت های صلح آمیز شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین بازیکنان جام جهانی 2018 در بازی های ابتدایی دور گروهی

در

تمامی تیم هایی که در این دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال حضور دارند، تا این جای مسابقات، حداقل یک بازی انجام داده اند. جام جهانی 2018 در حالی برگزار می شود که چهارصد بازیکن از سی و دو تیم مختلف ملی از سراسر نقاط دنیا در آن حضور به هم رسانده اند. بازی های ابتدایی تیم ها، محکی جدی برای سنجش میزان توانمندی آن ها در روسیه بود. با بررسی های دقیقی که صورت گرفته و اطلاعاتی که از سایت های رسمی مربوط به فیفا جمع آوری شده است، بازیکنانی که تا این جای مسابقات بهترین عملکرد را از خود نشان داده، انتخاب شده اند (این بازیکنان از پست های مختلف انتخاب شده اند). در این مقاله، لیستی از این بازیکنان تهیه شده است که به معرفی این بازیکنان اختصاص دارد. با سیارک همراه باشید.

(ترتیب لیست از آخر به اول است)

  1. روملو لوکاکو، بلژیک

در جام ملت های قبلی بود که با تیم ملی کنونی بلژیک بیشتر آشنا کنیم و از آن زمان تا کنون، بازیکنان نو ظهور بلژیکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند و نوشته های بسیاری از مفسران و منتقدان فوتبال به این نسل طلایی فوتبال بلژیک اختصاص یافته است. نکته ای که در این دوره از مسابقات به خوبی قابل لمس است، این است که بازیکنان بلژیکی ثابت کرده اند که نه تنها به صورت انفرادی قابلیت های بسیار ویژه ای دارند، بلکه در کنار هم و به عنوان یک تیم هم عملکرد فوق العاده خوبی دارند.

لوکاکو از بازیکنانی است که تا این جای کار نظر بسیاری را به خود جلب کرده است و اگر قادر باشد روند خوب بازی های خود را ادامه دهد (به خصوص بازی اش در مقابل تیم ملی پاناما در نیمه دوم)، مطمئناً دیگر کسی باقی نخواهد ماند که به توانایی های بلژیک در این دوره از مسابقات شک کند و برای آن ها شانس قهرمانی قائل نباشد. بنا به اطلاعات منابع خبری، ادن هازارد، در میان دو نیمه بازی مقابل پاناما به لوکاکو گوش زد می کند که در روند بازی حضور ندارد. بسیاری این گونه جملات را با این دید برداشت کرده اند که بازیکنان بلژیکی در کنار هم هارمونی و هماهنگی یک تیم کامل را ندارند، با این حال، آن چه به نظر واقعی تر می رسد، این است که کاپیتان تیم بلژیک، هازارد، از سر احساس وظیفه و مسئولیت این را به لوکاکو گفته است. همان گونه که در نیمه دوم نیز شاهد بودیم، او در نیمه دوم با روحیه بسیار بالاتری بازی کرد و توانست دو گل به ثمر برساند. بازی ای که در نهایت با نتیجه سه بر صفر به سود بلژیک خاتمه یافت.

  1. الکساندر کلارف، صربستان

کاپیتان با تجربه و با انگیزه صربستانی ها، فصل فوق العاده ای را در تیم باشگاهی اش، آ اس رم، سپری کرد و این روند خوب را در بازی های ملی نیز ادامه داد و در نخستین بازی تیمش مقابل کاستا ریکا توانست گل پیروزی بخش تیم را به ثمر برساند. تیم ملی کاستا ریکا که از آمریکای مرکزی راهی این مسابقات شده است، در بازی های انتخابی جام جهانی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و در شانزده بازی مرحله مقدماتی، تنها دو شکست در کارنامه آن ها ثبت شده است. همین مسئله نشان از خط دفاعی و عملکرد خوب این تیم دارد. با این حال، کاپیتان با تجربه صربستانی ها توانست در ابتدای نیمه دوم، با یک ضربه ایستگاهی زیبا توپ را به گل تبدیل کرده و سه امتیاز ارزشمند برای تیم ملی کشورش به ارمغان بیاورد. سه امتیازی که تا پایان مسابقات اهمیتی حیاتی برای شان خواهد داشت. کلارف با گلی که مقابل کاستاریکا به ثمر رساند، توانست تعدا گل های ملی خود را به عدد یازده برساند. در مراحل انتخابی جام جهانی و بازی های مقدماتی نیز او دو گل برای تیمش به ثمر رساند و در مراحل مقدماتی جام جهانی گذشته که برزیل میزبان آن بود نیز، توانست چهار گل به ثمر برساند، با این حال، این اولین گل ملی کلارف در عرصه بین المللی بود.

  1. کیران تریپر، انگلیس

با در نظر گرفتن نخستین مسابقاتی که در این دوره از مسابقات برگزار شده است و بررسی آمار و ارقام به دست آمده، متوجه خواهیم شد که هیچ بازیکنی در این مسابقات، به اندازه تریپر، وینگر دفاعی انگلیسی ها، پاس کلیدی به مقصد نرسانده است. در بازی انگلیس مقابل تونس، چهارده موقعیت نصیب انگلیس شد و تریپر در خلق شش عدد از این موقعیت ها، نقشی اساسی داشت که به نوبه خود آمار فوق العاده قابل توجهی است. اگر تمامی بازی های تیم ملی انگلیس در ادوار مختلف جام جهانی را مد نظر قرار دهیم، تنها به یک بازیکن برخورد خواهیم کرد که آماری بهتر از تریپر به ثبت رسانده است. این بازیکن دیوید بکام است.

نکته دیگری که در خصوص تریپر وجود دارد و بیشتر از پیش نام او را در میان اصحاب رسانه و مطبوعات مطرح کرد، این بود که پس از این که هری کین توانست گل پیروزی بخش انگلیسی ها را به ثمر برساند، تریپر تنها کسی بود که به همراه سایر بازیکنان تیم خوشحالی نکرد و با ماندن در پست خود تمام حواس و تمرکز خود را جمع بازیکنان حریف کرده بود  تا از سه امتیاز ارزشمندی که تیم به ارمغان آورده بود دفاع کند.

  1. آلفرد فین بوگاسون، ایسلند

تیم ملی ایسلند، تیمی است که در چند سال اخیر همیشه برای حریفان سرسخت خود، دردسر ساز شده است و به هیچ وجه تیم دست و پا بسته ای در برابر آن ها نبوده است. جام ملت های اروپای سال 2016 و بازی های ایسلند در آن مسابقات گواهی بر این ادعا است. حتی گذر از مراحل مقدماتی و رسیدن به مسابقات اروپای سال 2016، شاید ایده ای بود که کسی به عملی شدن آن اعتقاد نداشت، اما ایسلندی های نه تنها به این مسابقات راه پیدا کردند، بلکه تا مراحل بالای آن نیز سعود کردند که برای کشوری که جمعیت بسیار کمی دارد، بسیار نکته ارزشمند و قابل توجهی است. در دیدار نخستشان در برابر آرژانتین نیز، ایسلندی ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و به عنوان تیمی متحد و یکپارچه وظایف خود را به درستی انجام دادند. این در حالی بود که در فاز تهاجمی هم در چند صحنه روی دروازه نایب قهرمان جام جهانی 2014 برزیل، خطرناک ظاهر شدند. آلفرد فین بوگاسون توانست تنها گل تیمش را به ثمر برساند و یک امتیاز ارزشمند برای ایسلند به ارمغان آورد، این درحالی است که در سایر اوقات بازی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و با بازیکنان دیگر همکاری می کرد.

  1. هیروینگ لوزانو، مکزیک

در جام کنفدراسیون هایی که سال گذشته برگزار شد، این هیروینگ لوزانو بود که در نهایت توانست رکورد بیشترین گلِ زده برای مکزیک در این مسابقات را به نام خود ثبت کند و کمک شایانی به قهرمانی تیم ملی کشورش در آن دوره از مسابقات کرد. عملکرد درخشان هیروینگ در جام کنفدراسیون ها سبب شد تا تیم های باشگاهی اروپایی توجه ویژه ای به او پیدا کنند و در نهایت این تیم پی اس وی آینهوون بود که توانست این بازیکن درخشان مکزیکی را به خدمت بگیرد. هیروینگ بیست و دو ساله در لیگ اخیر هلند توانست هفده گل برای تیمش به ثمر برساند و عملکرد درخشانی داشت. حال اگر بخواهیم عملکرد هیروینگ را در بازی ابتدایی مکزیک مورد ارزیابی قرار دهیم باید بگوییم که او همان هیروینگ یک سال پیش است و بسیار خوب از پس انجام وظایف خود بر می آید. هیروینگ در بازی مقابل تیم ملی آلمان توانست با یک ضربه بسیار زیبا توپ را دور از دستان نویر به تور دروازه برساند و تک گل پیروزی بخش ارزشمند تیم اش را به ثمر برساند. گلی که سبب شد آن قدر مردم مکزیک خوشحال شوند که دستگاه های لرزه نگاری مکزیک، زلزله کم قدرتی را به خاطر این شادی پس از گل ثبت کردند و ممکن است تا کنون در خبر ها راجع به این اتفاق عجیب اطلاعاتی پیدا کرده باشید.

  1. الکساندر گولوین، روسیه

روسیه میزبان از آن دسته تیم هایی بود که عملکرد خوبی در بازی های اخیر خود پیش از شروع جام جهانی نداشته بود و بسیاری از منتقدان و مفسران فوتبالی به شدت به این تیم روسیه انتقاد می کردند و حتی برخی بر این باور بودند که روسیه از گروه خود هم بالا نخواهد آمد. با این حال عملکرد فوق العاده بازیکنان روسیه در دو بازی ابتدایی سبب شد تا حتی بدون احتساب امتیاز بازی سومشان به مرحله حذفی مسابقات صعود کنند. بازی افتتاحیه روسیه مقابل عربستان بود که با پنج گل حریف آسیایی را در هم کوبیدند و قربانی دوم روسیه ای ها، صلاح و یارانش بودند که با نتیجه سه بر یک مغلوب تیم ملی روسیه شدند. گولوین از بازیکنانی بود که نقش چشم گیری در این روند خوب روسیه داشت. بازیکن بیست و دو ساله تیم زسکا مسکوی روسیه در بازی مقابل عربستان توانست دو موقعیت گل ایجاد کند و یک گل به ثمر برساند و این بازی و عملکرد خوب خود را در برابر مصر نیز تکرار کرد.

  1. گیلرمو اوچوا، مکزیک

اوچوا در بازی مکزیک مقابل تیم قدرتمند آلمان توانست نه سیو موفق داشته باشد و به خوبی از دروازه تیمش دفاع کند. این آمار جالب توجه سبب شد تا در نخستین بازی های انجام شده در جام جهانی 2018، رکورد بیشترین سیو در یک بازی به او تعلق پیدا کند. گاهی اوقات حتی اوچوا تقریباً با یک دست توپ را از چهارچوب دروازه خارج می کرد و این عملکرد فوق العاده او، همه را به یاد بازی چهار سال پیش مکزیک در برابر برزیل، که آن سال میزبان جام جهانی بود انداخت. در آن بازی نیز اوچوا عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد و در نهایت نیز توانست لقب بهترین بازیکن زمین  را به خود اختصاص دهد.

در صورتی که اوچوا بتواند به همین عملکرد خوب خود در درون دروازه ادامه دهد، با توجه به عملکرد خوب سایر بازیکنان مکزیکی، تیم ملی مکزیک یکی از اولین بخت های رسیدن به مراحل بالاتر به شمار می رود و به احتمال بسیار زیاد قادر خواهد پس از مدت ها در خاک یک کشور خارجی و در چهارچوب رقابت های جام جهانی خود را حداقل تا مرحله یک چهارم نهایی برساند.

  1. هری کین، انگلیس

هری کین طی چند سالی که در تیم ملی انگلیس بازی کرده است، عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان داده است و تنها در یک مسابقه خود توانست تعداد گل های زده خود را بیشتر از تعداد گل هایی کند که مهاجمان قبلی توانسته بودند در یازده مسابقه به ثمر برسانند. وین رونی پیش از هری کین در این پست برای تیم ملی انگلیس بازی می کرد و از بخت چندانی برخوردار نبود. چهار سال گذشته که تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2014 حاضر بود، رونی تنها یک گل به ثمر رساند و آن هم در برابر اروگوئه ای بود که در نهایت انگلیس را در آن بازی شکست داد. البته این نکته که هری کین توانسته است رکورد وین رونی را بزند چیزی نیست که منظور به خصوصی از آن داشته باشیم، چرا که در آن سال ها این تنها وین رونی نبود که عملکرد خوبی نداشت و تیم ملی انگلیس، به طور کلی دچار ضعف شده بود، با این حال این گونه به نظر می رسد که در صورت ادامه روند خوب بازی هری کین و سایر بازیکنان، انگلیس امسال از بخت بیشتری برای رسیدن به مراحل بالاتر برخوردار است. هری کین و یارانش با تمام قوا پا به این دوره از رقابت های جام جهانی گذاشته اند و انتظارات از آن ها بالا است.

  1. هکتور هررا، مکزیک

برای شش دوره متوالی است که تیم ملی مکزیک در رقابت های جام جهانی حضور پیدا می کند. در هر شش دوره آن ها قادر به صعود از مرحله گروهی این رقابت ها بوده اند، با این حال، هیچ گاه نتوانسته اند پا از این مرحله فرا تر گذارند و در همان مرحله ابتدایی حذفی از دور رقابت ها کنار رفته اند. به همین خاطر است که رفته رفته این بازی مرحله حذفی برای مردم و بازیکنان مکزیک، بدل به یک بازی شوم و نحس شده است و در هر دوره از رقابت ها همه منتظر این بازی حذفی می مانند تا ببینند سرنوشت تیم ملی کشورشان چه خواهد شد. با این حال، امسال، تیم ملی مکزیک توانست با نتیجه یک بر صفر قهرمان چهار سال پیش برزیل و مدعی اصلی قهرمانی را شکست دهد و حتی بازی خوب مکزیکی ها به گونه ای بود که این اختلاف می توانست بیشتر از یک گل هم باشد. به همین خاطر است که مردم و بازیکنان امسال بسیار خوشبینانه تر به تیم ملی کشورشان امید دوخته اند و برای صعود تیم شان و بازی مرحله حذفی لحظه شماری می کنند. هکترو هررا با عملکرد فوق العاده خوبش در خط میانی تیم مکزیک و خارج کردن تونی کروس و سامی خدیرا از روند بازی، نقش تأثیر گذار و کلیدی در موفقیت مکزیکی ها بازی کرد و همه توانایی های او را در این بازی، بی چون و چرا ستایش کردند.

  1. دیگو کاستا، اسپانیا

این مهاجم سابق تیم باشگاهی چلسی انگلستان، مشهور به بازی فیزیکی و خشن و آزار دهنده خود است و در بازی مقابل تیم ملی پرتغال، توانست به بهترین شکل ممکن توانایی های خود را در امر هجومی نشان دهد. گل ابتدایی اسپانیا مقابل پرتغال روی پاس زیبای ارسالی از میانه های زمین و حرکت فوق العاده دیگو کاستا به ثمر رسید. گل دوم اسپانیایی ها هم ثمره دسترنج کاستا بود. اگر نبود بازی فوق العاده کریستیانو رونالدو در آن شب و اگر رونالدو هتریک نمی کرد، در نهایت این دیگو کاستا می بود، که می توانست یک تنه تیم لاروخا را در برابر قدرتمند ترین رقیب گروهی خود به پیروزی برساند. با تمام این تفاسیر به نظر می رسد جام جهانی امسال، برای دیگو کاستا به گونه ای دیگر خواهد بود و کابوس های او در جام جهانی قبلی، در کشور محل تولدش، به نظر می رسد که به فراموشی سپرده خواهد شد. حتی به نظر می رسد که در این دوره از مسابقات شانس نیز با وی همراه است؛ در بازی اسپانیا مقابل ایران، رامین رضائیان، مدافع ایرانی ها قصد دفع کردن توپ را داشت که در نهایت با برخورد به پای دیگو کاستا در درون دروازه ایران قرار گرفت. تک گلی که اسپانیا را پیروز میدان کرد.

  1. خوزه ماریا خیمنز، اروگوئه

پیش از جام جهانی همه از خط حمله فوق العاده تیم ملی اروگوئه صحبت می کردند و از این که ادینسون کاوانی و لوئیز سؤارز، برای حریفان خود تا چه اندازه خطرناک ظاهر خواهند شد و خط دفاعی حریفان را به هم خواهند ریخت. تیم ملی اروگوئه از آن جمله تیم هایی بود که برای راه یابی به این رقابت ها، حریف سرسختی در برابر خود نمی دید و با قرار گرفتن در یکی از ضعیف ترین گروه های مرحله انتخابی، کار ساده ای برای صعود به جام جهانی داشت. با تمام این تفاسیر اما تیم ملی اروگوئه در فاز هجومی آن گونه که مفسران و منتقدان فوتبالی انتظار داشتند (حتی با وجود دو پیروزی و قطعی شدن صعود به مرحله بعدی) ظاهر نشده است و به نظر می رسد تدابیر سرمربی این تیم، واقع بینانه تر از آن چیزی باشد که همگان انتظار داشتند. این طور که از دو بازی مرحله گروهی اروگوئه برآورد می شود، سرمربی این تیم، قصد دارد بازیکنانش به عنوان یک تیم متحد و کامل عملکرد خوبی از خود نشان داده و تا جایی که ممکن است از ریسک اضافی پرهیز کنند. عدم دریافت گل در این دو مسابقه، گواهی بر این ادعا است. برای بسیاری از تیم ها این گونه رویکرد ها می تواند دردسر ساز شود، اما نه برای اروگوئه ای که از یکی از بهترین زوج های دفاعی حاضر در جام بهره می گیرد. خیمینز در طول این دو مسابقه عملکرد فوق العاده خوب و بی نقصی در مرکز خط دفاعی از خود نشان داده است و گل پیروزی بخش اروگوئه مقابل تیم ملی مصر نیز توسط همین خیمینز به ثمر رسید.

  1. دنیس چریشف، روسیه

چریشف در بازی افتتاحیه میزبان مقابل عربستان صعودی، در ترکیب اصلی تیم جایی نداشت و روی نیمکت ذخیره ها نشسته بود. نود دقیقه بعد بود اما که چریشف که به بازی رفته بود، توانست رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. او بدل به تنها بازیکنی در تمامی ادوار جام جهانی شد که توانست پس از وارد شدن به زمین از روی نیمکت ذخیره ها، برای تیمش گل به ثمر برساند. گل دومی که در دقیقه نود و یکم بازی به ثمر رساند نیز، این رکورد را به کام او شیرین تر کرد. چریشف در بازی مقابل عربستان عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان داد و هر دو گل را به زیبایی به ثمر رساند و همین مسئله باعث شد تا سرمربی روس ها، در بازی مقابل مصر، از چریشف در ترکیب اصلی خود بهره بگیرد. نکته قابل توجه این بود که باز هم چریشف توانست پای خود را به گلزنی باز کند و در پیروزی سه بر یک تیمش مقابل مصر از نقشی تأیین کننده برخوردار شود. حال سرعت بالا و تکنیک خوب این بازیکن روس ها سبب شده انتظارات از او بیش از پیش شود و در دور حذفی حساب ویژه ای روی او باز شود.

  1. کریستیانو رونالدو، پرتغال

تیم ملی پرتغال همانگونه که انتظار می رفت، در بازی مقابل اسپانیا، عملکرد چندان خوبی نداشت و بازی مقابل تیم ملی مراکش را نیز به زحمت و تنها با اختلاف یک گل توانست با پیروزی پشت سر بگذارد؛ بازی ای که در بیشتر اوقات آن، در کمال تعجب این تیم ملی مراکش بود که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت. با این حال، نه اسپانیای قدرتمند و نه مراکشی ها از پس کنترل کریستیانو رونالدو بر نیامدند. رونالدو که به نظر می رسد پایانی برای دوران حرفه ای فوتبال او نمی توان متصور شد، در هر دو بازی در پست چپ بازی کرد و در هر دو بازی توانست برای تیمش پنالتی بگیرد و توپ را وارد دروازه حریفان کند. رونالدو در بازی مقابل اسپانیایی ها نشان داد که چگونه تنها یک بازیکن می تواند سرنوشت یک بازی را تغییر دهد و با سه گلی که در برابر آن ها به ثمر رساند، یک امتیاز ارزشمند برای تیم ملی پرتغال به ارمغان آورد. سه گلی که تنها روی خلاقیت های انفرادی و عملکرد فوق العاده رونالدو به دست آمد. گلی که کریستیانو رونالدو در بازی مقابل مراکش به ثمر رساند او را به دومین گلزن برتر تاریخ در چهار چوب رقابت های ملی تبدیل کرد. اسطوره فوتبال ایران، علی دایی، کسی است که رتبه اول را از لحاظ گل زده در رقابت های ملی در اختیار دارد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین بازی ها که در سال 2018 عرضه خواهند شد بخش اول

در

سال 2017 برای هواداران بازی های ویدئویی سال بسیار خوب و لذت بخشی بود و بازی های بسیار خوبی بر روی کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سوییچ و نیز بر روی کامپیوتر های شخصی روانه بازار شد.

این در حالی است که سال 2018 نیز از این قاعده مستثنی نیست و بازی های فوق العاده ای قرار است در سال جاری منتشر شوند. از جمله این بازی ها که از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردارند به این موارد می توان اشاره کرد: Red Dead Redemption 2، Super Smash Bros، Kingdom Hearts III، Crackdown 3 (سرکوب 3)، God of War (خدای جنگ)، Octopath Traveller و بازی های بسیار دیگر.

از میان خیل بازی هایی که قرار است در سال جاری منتشر شوند، آن هایی که از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند انتخاب شده و در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در خصوص جزئیات هر یک در اختیار تان قرار دهیم. با سیارک همراه باشید.

 

بازی A Way Out

«راهی برای خروج» بازی دیگری است که جوزف فیرز نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده گرفته است؛ او یکی از تأثیر گذار ترین کسانی است که در ساخت بازی فوق العاده «Brothers: A Tale of Two Sons (برادران: داستان دو پسر)» نقش مهمی ایفا کرد. برای کسانی که تجربه انجام این بازی بی نظیر را نداشته اند می توان این توضیح را عنوان کرد که در آن بازی می شد کنترل دو شخصیت اصلی بازی را به عهده گرفت؛ شخصیت هایی که هم زمان و به طور مستقل از یکدیگر کنترل می شدند.

نتیجه این خلاقیت فوق العاده در گیم پلی بازی به وجود آمدن چالش های بسیار زیادی برای بازی کنان بود؛ بازی کنانی که می بایست به معما ها و رمز و راز های بازی پی برده و به هدف شان دست یابند. علاوه بر این داستان بازی نیز فوق العاده گیرا و جذاب بود.

همانند بازی «برادران»، «راهی برای خروج» نیز بیش از هر چیز دیگری متمرکز بر روایت داستانی است که دو شخصیت اصلی بازی تجربه می کنند و باز هم کنترل هر دو شخصیت بازی به صورت هم زمان در اختیار بازی کنان خواهد بود. البته تفاوتی که در خصوص این بازی جدید وجود دارد این است که دو شخصیت بازی زندانیانی هستند که قصد فرار کردن دارند و پس از این که به هدف شان دست پیدا می کنند، مجبور خواهند شد سال های باقی مانده از عمر خود را به فرار کردن و مخفی نگاه داشتن خود بگذرانند.

برای این که دو شخصیت بازی بتوانند به طور موفقیت آمیزی مأموریت خود را به انجام برسانند، باید با یکدیگر همکاری مؤثر و مفیدی داشته باشند؛ برای نمونه در قسمتی از بازی یکی از شخصیت ها باید حواس محافظ و نگهبان زندان را پرت کند تا دیگری قادر باشد به وسیله ای که برای فرار مورد نیاز شان است دست یابد (و همکاری های این چنینی دیگر). استودیوی بازی سازی هیز لایت (Hazelight) تا کنون در خصوص بازی عنوان کرده است که شخصیت های مختلفی در بازی حضور خواهند داشت که راه حل هایی که برای مشکلات شان باید یافت شود، مطمئنا متفاوت از یکدیگر و برای هر یک منحصر به فرد است، اما اطلاعات بیشتری در این خصوص عنوان نشده است.

این مسئله دو بازی کنی که با یکدیگر در حال پیش بردن داستان بازی هستند را (دو بازی کنی که در کنار یکدیگر رو به روی کنسول شان نشسته اند و یا این که از طریق اینترنت با یکدیگر بازی می کنند) تشویق می کند که ارتباط مؤثر تری با یکدیگر برقرار کرده تا از پس حل کردن مشکلات متفاوت بازی بر آیند. اگر بازی را از لحاظ گیم پلی مورد بررسی قرار دهیم، باید عنوان کرد که بازی فوق العاده خلاقانه ای خواهد بود، اما داستان بازی نیز به همان اندازه برای همگان جالب است که هنوز اطلاعات دقیق تری در خصوص آن عنوان نشده است.

 

بازی Crackdown 3 (سرکوب 3)

«سرکوب 3» برای نخستین بار در نمایشگاه E3 سال 2014 بود که در معرض نمایش همگان قرار گرفته و از آن پرده برداری شد. در آن زمان قرار بر آن شد که بازی در سال 2016 به طور رسمی عرضه و روانه بازار شود، اما تاریخ عرضه بازی با تاخیر مواجه شد و تاریخ انتشار بازی تا نوامبر 2017 به تعویق افتاد. پس از آن بازی در نمایشگاه E3 2017 بود که تریلر های جدیدی از بازی به نمایش درآمد؛ تریلر هایی که همگان را شیفته این قسمت جدید از سری بازی سرکوب کرد، اما خبر ناراحت کننده برای طرفداران این سری بازی این بود که باز هم تاریخ عرضه آن به تعویق افتاد و در حال حاضر قرار است در تاریخ نامشخصی در فصل بهار سال جاری روانه بازار شود.

«سرکوب 3» به عنوان بهترین بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان به شمار می رود که قرار است در سال جاری به طور رسمی عرضه و روانه بازار شود (اگر دوباره به تعویق نیفتد)؛ بازی اوپن وردی که قابلیت تخریب محیط اطراف در بازی به طور قابل ملاحظه ای بالا است و قرار است این قسمت از سری بازی، پیشرفت چشم گیری از همه لحاظ نسبت به دو قسمت پیشین داشته باشد.

البته بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازندگان بازی، تفاوت هایی میان بخش های تک نفره و چند نفره بازی وجود خواهد داشت. قابلیت تخریب محیط اطراف در بخش چند نفره بازی به طور گسترده ای بستگی به سروری که بازی کن در آن قرار گرفته و تکنولوژی های جدید به کار گرفته شده در این گونه سرور ها است.

این در حالی است که میزان تخریب در بخش تک نفره بازی به مراتب کمتر خواهد بود و شاید بتوان از این حیث بازی را با عنوان دیگری شبیه به «Just Cause» قیاس کرد. روایت داستان این بازی اکشن اوپن ورد نیز بیشتر حول محور از بین بردن سندیکا های (اتحادیه، ائتلاف) موجود در محیط بازی است؛ داستانی که قسمت های پیشین نیز روایت گر اش بودند.

اطلاعاتی که تا کنون به دست رسیده اند حاکی از آن است که قابلیت های ابر انسانی بسیاری برای افزایش قدرت و سرعت شخصیت ها وجود خواهند داشت. علاوه بر این تعداد زیادی از اسلحه های متنوع و وسایل نقلیه گوناگون نیز برای بازی کنان در نظر گرفته شده است. تا حدودی می توان بازی سرکوب را با عناوینی چون GTA (سرقت بزرگ اتومبیل) و یا Saints Row (صف فرشتگان) مقایسه کرد، اما نکته ای که سرکوب را متمایز از این دو عنوان بزرگ اوپن ورد می کند این است که بازی کنان در آن احساس یک ابر انسان واقعی را خواهند داشت.

 

بازی  Become Human

بازی دیترویت: انسان شدن بازی دیگری است که نقطه قوت اصلی آن داستان بسیار گیرا و جذاب آن است. کارگردان اصلی بازی دیوید کیج است و استودیوی بازی سازی کوانتیک دریم (Quantic Dream) ساخت و تهیه آن را به عهده گرفته است. استودیویی که ساخت و عرضه بازی های فوق العاده ای چون Heavy Rain (باران شدید) و فارنهایت را در کارنامه خود دارد.

بنا به اطلاعات به دست رسیده چیزی حدود دو سال زمان برده است تا دیوید کیج نوشتن داستان اصلی بازی را به پایان برساند و همان گونه که از نام بازی بر می آید، لوکیشن اصلی بازی حالتی آینده گونه از شهر دیترویت خواهد بود. داستان بازی روایت گر زندگی و تلاش های سه شخصیت متفاوت است (شخصیت ها انسان نیست اند و بیشتر ربات گونه بوده و ظاهر انسان دارند).

کارا نام یکی از شخصیت ها است که احساسات انسانی پیدا کرده و از کارخانه ای که در آن ساخته شده بوده است فرار می کند. این در حالی است که شخصیتی به نام کونور، به گونه ای طراحی شده است که افراد سرکشی چون کارا را یافته و به محل اصلی شان باز گرداند. در نهایت آخرین قهرمان داستان بازی مارکوس نام دارد که برای آزادی جنگیده و زندگی خود را وقف نجات دادن سایر کسانی می کند که در کارخانه ساخته می شوند.

همان گونه که در داستان بازی باران شدید نیز شاهد آن بودیم، در این بازی نیز تصمیماتی که بازی کن می گیرد بر مشخص کننده مرگ یا زندگی سایر شخصیت های بازی خواهد بود و داستان بازی بسته به این تصمیمات است که پیش خواهد رفت و تغییر خواهد کرد. آن دسته از بازی کنانی که دوست دارند تصمیمات شان تأثیر اصلی بر روند داستان بازی را داشته باشد، باید چشم به راه عرضه دیترویت: انسان شدن باشند.

 

بازی Dragon Ball FighterZ

نگاه داشتن سبک ویژه و هیجان منحصر به فرد قسمت های پیشین سری بازی های توپ اژدها برای سازندگان بازی چالشی دشوار بوده است. اما این گونه به نظر می رسد که قسمت جدید این سری بازی مبارزه ای متفاوت از سایر قسمت ها باشد و آن را گسترش داده و ابعاد جدیدی از توانایی های سازندگان را به رخ بازی کنان بکشاند.

استودیوی سازنده بازی آرک سیستمز است (استودیویی که عناوینی چون Guilty Gear Xrd و BlazeBlue را در کارنامه خود دارد) و بنا به اطلاعات به دست رسیده نه تنها قرار است که بازی به قسمت های پیشین وفادار مانده و سبک و سیاق به خصوص آن ها را نگاه دارد، بلکه قرار است با نوآوری های خود بدل به یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بازی های سبک مبارزه ای سال 2018 شود.

در این بازی قرار است از بیشتر شخصیت های محوری قسمت های پیشین بهره گرفته شود و بیشتر این شخصیت ها در قسمت جدید حضور خواهند داشت و نکته ای که این بازی مبارزه ای را منحصر به فرد می کند نبرد های نفس گیر سه در مقابل سه است که بسته به موقعیت و مکانی که درگیری در آن رخ می دهد، هر یک از شخصیت ها قابلیت های خود را تا محدوده معینی گسترش تواند داد.

نکته دیگری که در خصوص این بازی وجود دارد استفاده از دوربین دو بعدی (2D) در آن است که به نظر می رسد ایده بسیار خوب و خلاقانه ای برای ساخت بازی بوده و آن را جذاب تر خواهد کرد. هر یک از شخصیت های حاضر در بازی قدرت های ویژه و منحصر به فردی دارد که به هنگام استفاده از هر یک صفحه نمایشگر دیگر چیزی جز نور یا آتش یا هر چیز دیگر حاصل از قدرت شخصیت بازی را نشان نخواهد داد

و از آن سرشار خواهد شد، علاوه بر این قابلیت به خصوصی وجود دارد که بازی کنان می توانند به واسطه آن از برخورد ضربات حریف با خود جلوگیری کنند و این گونه است که گفته شده هیچ فریم حرکتی ای در بازی بی هدف طراحی نشده است. در قسمت جدید بازی توپ اژدها، جزئیات بسیار زیادی رعایت شده اند و از این حیث پیشرفت چشم گیری در مقایسه با نسخه های پیشین داشته است.

توپ اژدهای زی (به انگلیسی Dragon Ball Z) در حقیقت نام یک انیمیشن تلوزیونی است و بازی اقتباسی است از آن و در این نسخه از بازی سعی شده تا حد امکان صحنه های حماسی انیمیشن به خوبی به نمایش در آیند. البته این تمامی اطلاعاتی که در خصوص این قسمت جدید از توپ اژدها داریم نمی باشد و شخصیت های دیگری هستند که در بازی حضور دارند

و هنوز نام و اطلاعات دقیق تری در خصوص شان داده نشده است و نیز این گونه به نظر می رسد که این قسمت از بازی روند داستانی فوق العاده جذابی دارد و هنوز در خصوص آن هم اطلاعات چندانی در دست نیست. با تمام این تفاسیر، آن چه تا کنون در خصوص این قسمت از بازی دیده و شنیده ایم، حاکی از آن است که باید چشم به راه بازی فوق العاده ای بود.

 

بازی Far Cry 5

وقتی موقعیت و مکان هایی را مورد بررسی قرار می دهیم که قسمت های پیشین سری بازی های فریاد دوردست در آن رخ می داده است و بازی در آن ها جریان داشت و موقعیت و مکان روستایی قاره آمریکایی را در کنار آن می گذاریم که در قسمت پنجم این بازی مورد استفاده قرار گرفته است، باید عنوان کرد که مکان تازه انتخاب بسیار خلاقانه ای از سوی سازندگان بازی در استودیوی بازی سازی یوبی سافت بوده است

و این بازی تیر اندازی اول شخص را وارد دنیایی تازه و جذاب کرده است. تمامی نقاط مختلف بازی پر است از مزرعه هایی که در جای جای نقشه قرار گرفته اند و نیز جنگل های انبوهی که مکان زندگی گونه های جانوری متفاوت است و منطقه خیالی بازی که با نام شهرستان هوپ واقع در مونتانا شناخته می شود کاملا این قابلیت را دارد تا گیم پلی و سبک بازی منحصر به فرد بازی فریاد دوردست را به نمایش بکشاند.

علاوه بر این نکته، مسئله دیگری نیز وجود دارد که در تمامی قسمت های بازی فریاد دوردست وجود داشته و آن را متمایز از سایر بازی ها می کرده است: وجود شخصیت های بد و شروری که در هیچ بازی دیگری وجود نداشته و منحصر به همین بازی اند. در این قسمت از بازی، این نقش شخصیت شرور به عهده رهبر گروه مذهبی خواهان آخرالزمانی است که نام «دروازه بهشت» بر خود نهاده اند.

این گونه به نظر می رسد که جوزف سید (رهبر گروه حاضر در قسمت پنجم) به اندازه شخصیت شرور بی دین یا پگن «مین» در قسمت چهارم حسابگر خواهد بود و به اندازه شخصیت شرور «واس» در قسمت سوم بازی متعصب و خرافاتی.

مطلبی که باعث شده است هواداران این سری بازی محبوب امید زیادی به موفقیت قسمت پنجم آن داشته باشند این است که اطلاعات به دست رسیده و منشر شده توسط سازندگان بازی حاکی از آن است که قرار است تمامی قابلیت های موفق نسخه های پیشین، همانند قابلیت بازی دو یا چند نفره و یا استفاده از حیوانات برای پیش بردن روند داستانی بازی و کمک گرفتن از آن ها استفاده شود.

با استفاده از اسلحه ها و وسایل نقلیه منحصر به فرد و جدیدی که برای این قسمت در نظر گرفته شده است و حیواناتی که تشنه به خون دشمنان شخصیت اصلی بازی هستند، می توان راه های خلاقانه و جالبی برای از پای در آوردن گروه خلافکاری «دروازه بهشت» یافت.

 

بازی Ghost of Tsushima

استودیوی بازی سازی ساکر پانچ (Sucker Punch) سازنده سری بازی محبوب Infamous (بدنام) است و با ساخت این بازی ابر قهرمانی نشان داد تا چه اندازه قادر است دنیایی بزرگ و جذاب در بازی های خود خلق کرده و فرصت های بی شماری برای گسترش گیم پلی در اختیار بازی کنان قرار دهد. عنوان بازی بعدی این استودیو، روح سوشیما نام دارد و این گونه به نظر می رسد که سازندگان بازی قصد دارند تمامی تجربه ای که در طی سالیان فعالیت خود به دست آورده اند را به عنوان اهرمی برای ساخت بازی ای متفاوت و منحصر به فرد استفاده کنند.

روح سوشیما، روایت گر وقایعی است که در سال 1274 در جزیره سوشیمای ژاپن رخ می دهد و بازی کن در نقش آخرین سامورایی زنده مانده باید مقابل امپراطوری بی رحم و خشن مغول از خود و مردم اش دفاع کند.

نکته ای که بیش از هر چیز دیگری بازی روح سوشیما را جالب توجه می کند به کارگیری این ایده است که برای کسب موفقیت در بازی، باید تمامی روش ها و شیوه های متفاوتی که سامورایی های واقعی در نبرد به کار می بستند را کنار گذاشته و به جای آن تمرکز خود را بر مخفی کاری و نبرد و گریز (نبرد پارتیزانی) بگذارید.

به عبارت دیگر می توان عنوان کرد که روح سوشیما بیش از هر چیز دیگری روایت گر تولد یک نینجا است و ایده خلق یک بازی اوپن ورد مخفی کاری، ایده ای است جاه طلبانه و بسیار هیجان انگیز؛ به خصوص برای کسانی که به بازی هایی چون Metal Gear Solid V علاقه مند هستند.

البته ناگفته نماند که سونی و ساکر پانچ که ساخت و عرضه بازی را به عهده دارند، هنوز خبر رسمی ای مبنی بر انتشار بازی در سال 2018 نداده اند، با این حال، اخبار ضد و نقیضی که به دست رسیده حاکی از آن است که روند ساخت بازی از سال 2014 آغاز گشته است و انتظار می رود نهایتا تا اواخر سال 2018 منتشر شده و روانه بازار گردد، چرا که سه سال زمان برای ساخت یک بازی، مدت زمان قابل توجهی است.

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

گرانترین خودروی 2018 ده خودرو

در

اگر بخت به اندازه ای با شما یار بوده باشد که در حال حاضر توانایی این را داشته باشید که بخش هنگفتی از سرمایه خود را برای خرید یک خودرو لوکس و فوق العاده کنار بگذارید خبر خوبی برای شما داریم. در حقیقت خودروهایی وجود دارند که کاملا متفاوت هستند از آن چه به طور معمول روانه بازار  می شود؛ برای نمونه خودروهایی که چراغ های جلو یا عقب شان به وسیله الماس تزئین شده است و نیز دسته ای دیگر از خودرو ها که به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت وفق دادن خود با شرایط گوناگون جوی را دارا هستند. کم نیست اند این گونه خودروهایی  مانند رولز رویس، لامبورگینی و ...... که تنها به این منظور طراحی شده اند که نیازهای آن دسته از مشتریان ثروتمندی را برآورده کنند که هدف شان از خرید خودرو بیش از رانندگی است و به دنبال تجربه ای کاملا متفاوت هستند؛ که البته هزینه کافی برای برآورده کردن این آرزوی خود را نیز در اختیار دارند. ما نیز دراین مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از گرانترین خودرو ها در 2018 آشنا کنیم که معمولا تنهابه صورت انحصاری و برای افرادی به خصوص طراحی شده و کمتر مشاهده می شود که به طور عمده روانه بازار فروش خودرو شوند. با سیارک همراه باشید.

 

 

مشخصات خودرو منسوری لینی ویوره

منسوری لینی ویوره

Mansory Linea Vivere منسوری لینی ویوره

قیمتی  که به هنگام عرضه این خودرو به بازار در سال 2016 برای آن در نظر گرفته شد: 2.3 میلیون دلار

در حقیقت کاری که شرکت سازنده این خودروری فوق العاده کرد این بود که دو مدل بوگاتی ویرون پیشین خود را در نظر گرفته و با انجام تغییراتی بر روی آن دو و بهبود نقطه ضعف ها شان و نیز اضافه کردن قابلیت های جدید، مدل جدید خودروی خود، Linea Vivere را روانه بازار فروش خودرو کرد و به سرعت با استقبال چشم گیری از سوی طرفداران خودروهای لوکس و گران قیمت رو به رو شد. برای طراحی ظاهر این خودرو از رنگ ها براق معمول استفاده نشده است و بنا به سفارش مشتری، این رنگ می تواند متغیر باشد. علاوه بر آن در بدنه خودرو از نوعی فیبر کربنی بهره گرفته شده است که ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی به آن بخشیده است. از دیگر امکانات به کار گرفته شده در این خودرو می توان به فرمان آن اشاره کرد که بنا به سفارش مشتری می تواند فرمان مسابقه ای باشد یا معمولی، سقف بدنه خودرو نیز به طور کلی دستخوش تغییر شده و طراحی جدیدی برای آن به کار بسته شده است، لوازم موجود در اطاقک داخلی خودرو کاملا به وسیله دست ساخته شده و به هیچ عنوان از ماشین های مکانیکی برای ساخت آن ها استفاده نشده است. نکته دیگر این که برای نخستین بار در این مدل جدید از پدال های آلومینیمی مورد استفاده در خودروهای مسابقه ای استفاده شده است.  موتور به کار گرفته شده در این خودرو، موتور دبلیو 16 هشت لیتری است و بالغ بر هزار و دویست اسب بخار قدرت دارد. جالب است بدانید که این خودرو قابلیت آن را دارد که ظرف مدت 2.5 ثانیه به سرعت شصت متر بر ساعت برسد.

 

مشخصات خودرو پاگانی هوئایارا رودستر

پاگانی

Pagani Huayara Roadster پاگانی هوئایارا رودستر

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: 2.4 میلیون دلار

شاسی مورد استفاده قرار گرفته در این خودروی جدید رودستر، بسته به سفارش مشتری متفاوت خواهد بود و البته دیگر امکانات آن نیز همین حالت را دارد و بسته به سافرش مشتری مشخص خواهند شد. این خودروی فوق العاده به گونه ای از رقیب خود که در مورد قبلی به آن اشاره شد پیشی می گیرد، چرا که هم وزن کمتری دارد و هم سرعت بیشتری. در ساخت این خودرو از موتور وی 12 شش لیتری بهره گرفته شده است که تا هفتصد و سی و پنج اسب بخار قدرت پیدا می کند و با وجود این که قدرت اسب بخار آن از خودرویی که در مورد قبلی به آن اشاره شد کمتر است، به واسطه وزن کمترش سریع تر است. تنها سه ثانیه زمان نیاز است تا سرعت این خودرو به شصت متر بر ساعت برسد.

 

 

مشخصات خودرو بوگاتی چیرون

بوگاتی چیرون

Bugatti Chiron بوگاتی چیرون

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: 2.9 میلیون دلار تقریبا، چرا که امکان تغییر قیمت آن وجود دارد

چیرون، سریع ترین خودروی مسابقه ای یا اسپورتی است که تا کنون توسط بوگاتی طراحی و ساخته شده است. ساخت این خودروی فوق العاده کاملا انحصاری است و تنها به هنگامی ساخت و طراحی آن آغاز می شود که مشتری ای سفارش کار بدهد و برای تولید انبوه در نظر گرفته نشده است. تا کنون نزدیک به پانصد نفر درخواست ساخت این خودرور را داده و در حقیقت سفارش داده اند. موتوری که در ساخت این خودرو از آن بهره گرفته شده است، موتور هشت لیتری دبلیو شانزده است که نزدیک به هزار و پانصد اسب بخار قدرت دارد. ظرف مدت 2.4 ثانیه سرعت این خودرو به شصت متر بر ساعت می رسد.

 

مشخصات خودرو فراری پینینفارینا سرجیو

فراری پینینفارینا سرجیو

Ferrari Pininfarina Sergio فراری پینینفارینا سرجیو

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: سه میلیون دلار

سرجیو پینینفارینا نام شخصی است که این خودروی فوق العاده را طراحی کرده است و به همین خاطر است که مدل جدید به اسم او نام گذاری شده است. این مدل جدید، ظرفیت دو سر نشین را دارا است و طراحی آن با الهام گرفتن از مدل فراری 458 اسپایدر بوده است. این خودروی جدید فراری هم تنها برای عده معدودی در نظر گرفته شده است یعنی کسانی که آن را سفارش دهند و برای تولید انبوه در نظر گرفته نشده است. فراری پینینفارینا سرجیو از یک موتور چهار و نیم لیتری وی هشت بهره می گیرد که پانصد و نود اسب بخار قدرت دارد. تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز است تا سرعت آن به شصت متر بر ساعت برسد.

 

مشخصات خودرو استون مارتین والکایریه

استون مارتین والکایریه

Aston Martin Valkyrie استون مارتین والکایریه

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: 3.2 میلیون دلار

اسپانسر های خودروهای مسابقه ای مرتبط با برند رد بول قراردادری با شرکت خودروسازی استون مارتین امضاء کرده و بخش زیادی از هزینه های لازم برای طراحی و ساخت این خودروی اسپورت فوق العاده را متقبل شده است. از امکانات منحصر به فرد به کار گرفته شده در این خودرو می توان سازه کربنی آن اشاره کرد که سبب شده وزن فوق العاده اندکی داشته باشد در مقایسه با سایر خودروهای نسل حاضر. علاوه بر آن طراحی داخلی و مکان قرار گرفتن سرنشینان شباهت بسیار زیادی به خودروهای مسابقات فرمول وان دارد. اخبار و اطلاعات به دست رسیده حاکی از آن است که تا کنون تنها تعداد صد و پنجاه عدد از این خودرو برای ساخت در نظر گرفته شده اند. موتور به کار گرفته شده در این خودرو یک موتور شش و نیم لیتری وی دوازده است که قدرتی بالغ بر 1130 اسب بخار دارد. استون مارتین والکایریه سرعت شصت متر بر ساعت را ظرف مدت دو و نیم ثانیه پر می کند.

 

مشخصات خودرو لیکان هایپر اسپورت

لیکان هایپر اسپورت

Lykan HyperSport لیکان هایپر اسپورت

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: 3.4 میلیون دلار

این نخستین خودروی فوق العاده لوکسی است که توسط عرب ها ساخته شده است. جالب است بدانید که در اطراف چراغ های جلو لیکان چیزی حدود دویست و بیست قطعه الماس گران قیمت و البته سایر سنگهای قیمتی این چنینی به کار گرفته شده است. جنس بدنه این خودروی فوق العاده لوکس از جنس کامپوزیت کربن است و از دیگر امکانات منحصر به فرد آن می توان به صفحه نمایشگر هولوگرافیک اشاره کرد که برخی از قسمت های خودرو را کنترل می کند. فلت 6، نام موتور 3.7 لیتری ای است که بر روی آن به کار گرفته شده است و تا چیزی حدود 780 اسب بخار قدرت دارد. لیکان 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت شصت متر بر ساعت برسد.

 

مشخصات خودرو مک لارن پی 1 ال ام

مک لارن

McLaren P1 LM مک لارن پی 1 ال ام

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: نزدیک به 3.7 میلیون دلار

تصویری که مشاهده می کنید البته متعلق به یک مدل قدیمی تر این شرکت خودرو سازی است مک لارن پی 1 جی تی آر و زمانی که توسط مک لارن روانه بازار شد، لقب قدرتمند ترین خودرویی که امکان استفاده شهری از آن وجود دارد را به خود اختصاص داد در جهان. حال سازندگان این خودروی فوق العاده اقدام به طراحی و ساخت مدل جدید خود کرده اند که بسیار قدرتمند تر از مدل پیشین است و از همین حالا، ثروتمندان بسیاری چشم به راه آن اند. از جمله امکانات این خودروی جدید به این موارد می توان اشاره کرد: سقف مدل جدید به طور کلی از کربن فشرده شده ساخته شده است و شیشه های آن از جنس پلی کربنات است، پیچ هایی که برای سر هم کردن قطعات آن استفاده شده از جنس تیتانیوم است و نیز سازندگان سعی کرده اند تا حد امکان وزن وسایل به کار گرفته شده در خودرو وسایل اطاقک خودرو مانند صندلی ها کم باشد و تمامی این عوامل سبب شده تا نه تنها مدل جدید وزن کمتری نسبت به مدل پیشین داشته باشد، بلکه سریع تر هم باشد.

این خودرو از یک موتور وی هشت 3.8 لیتری بهره می گیرد که تا 986 اسب بخار قدرت دارد و ظرف مدت 2.4 ثانیه سرعت آن به شصت متر بر ساعت می رسد.

 

مشخصات خودرو لامبورگینی وننو رودستر

لامبورگینی

Lamborghini Veneno Roadster لامبورگینی وننو رودستر

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: 4.5 میلیون دلار

این خودروی اپن ایر از قابلیت های بهبود یافته آیرو دینامیک بهره می گیرد و علاوه بر آن سیستم به خصوص طراحی آن به گونه ای است که در پیچ های تند، در مقایسه با سایر خودرو ها، با امکان بهتری می توان پیچید و خودرو را کنترل کرد و کمتر امکان انحراف آن وجود دارد. بدنه کاملا کربنی و نیز سایر امکانات گران قیمت به کار گرفته شده در این خودرو سبب شده است تا در حال حاضر تنها نه عدد از آن در جهان موجود باشد و اگر کسی توانایی خرید آن را داشته باشد باید مدتی قبل سفارش داده تا طراحی و ساخت آن آغاز شود، در غیر این صورت، تولید انبوهی برای خودرو در نظر گرفته نشده است. درب های خودرو نیز رو به بالا باز می شوند.

در لامبورگینی وننو رودستر از یک موتور وی دوازده 6.5 لیتری استفاده شده است که هفتصد و پنجاه اسب بخار قدرت دارد. به 2.9 ثانیه زمان نیاز است تا سرعت خودرو به شصت متر بر ساعت برسد.

 

مشخصات خودرو کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا

کوئنیگ سی سی ایکس آر ترویتا

Koenigsegg CCXR Trevita کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا

قیمتی که به هنگام عرضه این خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: 4.8 میلیون دلار

این خودرو کاملا دست ساز بوده و تا کنون تنها دو نسخه از آن موجود است. بدنه آن به طور کامل از فیبر فشرده شده ساخته شده است و رنگ این دو خودروی موجود، همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید، نقره ای مایل به سفید است این رنگ به واسطه جنس خاص بدنه آن انتخاب شده و هر رنگی قابلیتی ماندگاری بر این گونه فیبر را ندارد. در بخش هایی از خودرو، همانند باله ها، از کربن استفاده شده است و از نوعی چرم منحصر به فرد و بسیار گران قیمت برای ساخت و طراحی قسمت های داخلی خودرو استفاده شده است قسمت های مشکی رنگی که در خودرو مشاهده می کنید از جنس کربن است. در ساخت کوئتینگ سی سی ایکس آر از یک موتور وی هشت 4.7 لیتری استفاده شده است که تا 1018 اسب بخار قدرت دارد و ظرف مدت 2.9 ثانیه به سرعت شصت متر بر ساعت می رسد.

 

مشخصات خودرو رولز رویس سوئپتایل

رولز رویس سوئپتایل

Rolls-Royce Sweptail رولز رویس سوئپتایل

قیمتی که به هنگام عرضه گرانترین خودرو به بازار برای آن در نظر گرفته شد: سیزده میلیون دلار  

این خودرو به هیچ عنوان تولید انبوه ندارد و کاملا سفارشی است. رولز رویس جدید دو سرنشینه کوپه است و بر روی سقف آن نیز یک پنجره باز شو در نظر گرفته شده است. پنجره طراحی شده بر روی سقف، همانگونه که مشاهده می کنید، از دو تکه مجزا تشکیل شده که تقریبا تمامی سقف را می پوشاند و سرنشینان دید وسیعی نسبت به آسمان پیدا خواهند کرد. رنگ اصلی در نظر گرفته شده برای این مدل جدید رولز رویس سرمه ای است و بنا به سفارش مشتری قابلیت استفاده از رنگ دیگر هم وجود دارد.

در رولز رویس سوئپتایل از یک موتور وی 12 6.75 لیتری استفاده شده است و تا چیزی حدود چهار صد و پنجاه اسب بخار قدرت دارد. به 5.7 ثانیه زمان نیاز است تا سرعت آن به شصت متر بر ساعت برسد.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱خوب معلومه دیگه برای چه کسانی هستش گفته تولید انبوه نداره و سفارشی هست

در ادامه بخوانید...