ماهی مرکب قادر است اطلاعات ژنتیکی خود را به طور مستقل ویرایش کند

در
ماهی مرکب قادر است اطلاعات ژنتیکی خود را به طور مستقل ویرایش کند.در سال 2015 دانشمندان کشف کردند که ماهی مرکب اطلاعات خود را در RNA تا حد خارق العاده ای ویرایش می کند - نظم بزرگی بیش از انسان. این به آنها امکان می دهد نوع پروتئینی را که در سیستم عصبی تولید می شود تنظیم کنند.
 
تاکنون محققان معتقد بودند که ویرایش در هسته یک نورون اتفاق می افتد و سپس RNA های پیام رسان اصلاح شده وارد سلول می شوند. با این حال ، تحقیقات جدید نشان داده است که اینگونه نیست.
 
ویرایش نه تنها در هسته های نورون ها ، بلکه همچنین در آکسون که ضربان های الکتریکی را به سلولهای عصبی دیگر منتقل می کنند، صورت می گیرد. این اولین موردی است که ویرایش اطلاعات ژنتیکی در خارج از هسته یک سلول حیوانی توسط خودش مشاهده می شود.
 
"اکنون ما نشان می دهیم که ماهی مرکب می تواند RNA را در حاشیه سلول اصلاح کند. این بدان معنی است که آنها از لحاظ تئوری می توانند عملکرد پروتئین را برای رفع نیازهای موضعی سلول تغییر دهند. این به آنها فرصتهای بسیاری برای تطبیق اطلاعات ژنتیکی می دهد.
 
در انسان ، عملکرد آکسون با بسیاری از اختلالات عصبی همراه است. جوشوا روزنتال ، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید ، کشف دانشمندان می تواند روند طبیعی ویرایش RNA در انسان را برای اهداف درمانی تسریع کند.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...