نان زیتون و ژامبون

در

(سیارک)  : نان زیتون و ژامبون یکی از نان های سنتی فرانسه و از محبوب ترین پیش غذاها در فرانسه می باشد . این نان خوشمزه علاوه بر ظاهر زیبا دارای طعم فوق العاده می باشد. در این نان می توانید بدلخواه از مواد دیگر مثل پیاز، پنیر چدار، فلفل، سالمون و … نیز استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه نان زیتون و ژامبون

- تخم مرغ 3 عدد
- آرد 250 گرم
- پنیر گرویر( یا گودا) 100 گرم
- زیتون بی هسته 100 گرم
- بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
- کره 20 گرم
- نمک و فلفل به میزان دلخواه
- روغن زیتون 1/2 فنجان
- سرکه سفید 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان زیتون و ژامبون



فر را روی 210 درجه سانتیگراد بگذارید تا گرم شود . زیتون ها را چند دقیقه در آب قرار دهید تا نمک اضافیشان گرفته شود، سپس آبکشی کرده و روی دستمال کاغذی پهن کنید  تا خشک شوند. ورقه های ژامبون را به قطعات کوچک خرد کنید. پنیر را رنده نمایید.

آرد و بکینگ پودر را در کاسه ای الک کنید. تخم مرغ، روغن زیتون و سرکه را به آرد اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر آماده شود. به میزان دلخواه نمک و فلفل به خمیر اضافه کنید، سپس ژامبون خرد شده، زیتون و پنیر رنده شده را داخل خمیر بریزید.



کف قالب لوف را با کره چرب کرده و خمیر آماده را داخل قالب بریزید تا 3/4 قالب را پر کند. قالب را به مدت 10 دقیقه داخل فر با دمای 210 درجه سانتیگراد قرار دهید، پس از این مدت دما را به 150 کاهش دهید و 35 دقیقه دیگر نان را  با دمای 150 درجه سانتیگراد  بپزید. سپس نان را از قالب خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا کمی خنک شود. این نان خوشمزه را بصورت گرم سرو نمایید. 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

در ادامه بخوانید...