عکس ساحل دریا + غروب خورشید 21 اذر 1397

در

امروز 21 آذر 1397 غروب خورشید، ساحل زیبای بابلسر. دریا رو اینقدر آروم و تمیز ندیده بودم موج ها که به ساحل برخورد می کردند آب زلال و بدون ماسه را با خودشون می آوردند اینقدر تمیز و زلال که کف دریا دیده می شد. و رنگ آب دریا واقعا غیر قابل توصیف یک رنگ آبی که با نقره ای مخلوط شده باشه ، واقعا شگفت انگیز بود.

ساحل دریا غروب خورشید

ساحل دریا بابلسر غروب خورشید

ساحل دریا بابلسر غروب خورشید

ساحل دریا بابلسر غروب خورشید
ساحل دریا بابلسر غروب خورشید

نظرات

در ادامه بخوانید...

امروز غروب خورشید در ساحل بابلسر عکس

در

امروز25 تیر 1397 غروب خورشید در ساحل بابلسر عکس

نظرات

در ادامه بخوانید...

دلفین ها ساکنین بی نظیری از سیاره زمین که حقوق آنها توسط چندین کشور تأیید شده است

در
دلفین ها ساکنین بی نظیری از سیاره زمین هستند که حقوق آنها توسط چندین کشور تأیید شده است
انسان همیشه احساس ویژه ای به دلفین ها داشته و این پستانداران را از کل حیوانات متمایز می کند. ذهن و حسن نیت ویژه ، زبان اسرارآمیز آنها و توانایی درک یکدیگر ، احترام ما را القا می کند. مطالعات اخیر در مورد هوش و روشهای ارتباط آنها باعث شده است که در برخی از کشورها ، در سطح قانونگذاری ، دلفین ها به عنوان افرادی با خودآگاهی و احساسات شناخته شده و بر این اساس ، کشتار ، اسیر کردن و آموزش آنها را ممنوع اعلام کنند.

"مردمان دریا" و دستیاران خدایان

در دوران باستان ، ده‌ها افسانه درباره دلفین ها ساخته شده بود. افراد مختلفی که در تماس با این موجودات شگفت انگیز قرار دارند ، آنها را با توانایی های معجزه آسا در افسانه ها قرار می دهند. تقریباً در هر حماسه ، داستانی وجود دارد که دلفین ها افرادی هستند که به خواست خدایان به ساکنین دریایی تبدیل شده اند. به عنوان مثال ، در افسانه یونان باستان ، دیونیسوس این کار را انجام داد که دزدان دریایی دریایی سعی کردند او را اسیر کنند. در میان ایتروسها و رومی ها ، دلفین ها سمبل سفر روح از طریق دریای مرگ به زندگی آخرت بودند. و البته افسانه های بیشمار می گوید که چگونه دلفین ها مردم و قهرمانان را از اعماق دریا نجات داده اند. و یکی از دلفین ها به پوزیدون کمک کرد تا معشوق خود - آمفیتریت را پیدا کند ، در لبه های جهان در اعماق اقیانوس پنهان شد و برای این خدای قدرتمند دریاها یاور خود را به بهشت ​​برد ، جایی که صورت فلکی دلفین از آن زمان درخشان است.
 

دلفین ها خوانندگان زیر آب

نتایج شگفت انگیز در مطالعه صداهای ساخته شده توسط دلفین ها به دست آمد. دامنه این سیگنالها بسیار قدرتمند تر از انسانهاست - ارتباط صوتی ما در باند فرکانس تا 20 کیلوهرتز انجام می گیرد (نوازندگان قادرند تا 40 کیلوهرتز را تشخیص دهند) ، و برای دلفین ها این "سقف" تا 300 کیلوهرتز بالا می رود. علاوه بر این ، آنها همان شش سطوح سازماندهی گفتار را دارند که ما داریم. در گفتار انسان ، صدا ، هجا ، کلمه ، عبارت ، پاراگراف و متن مشخص شده اند ، و ما نمی دانیم که سطح "مکالمه" ویژه دلفین ها به چه مواردی تقسیم می شود ، اما این واقعیت که سوت آنها فقط مجموعه ای از صداها نیست ، آشکار است.
این نتیجه گیری توسط دانشمندان موسسه کالیفرنیا برای جستجوی اطلاعات فرازمینی انجام شده است. تجزیه و تحلیل فرکانس "آهنگ" های دلفین نشان می دهد که ما با یک مجموعه تصادفی از صداها روبرو نیستیم ، بلکه با سیگنالی مواجه هستیم که به اندازه گفتار انسان اطلاعاتی را در بر می گیرد. برای مثال ، "مکالمه" میمون ها ، که به همین روش تحلیل می شوند ، تنها یک انحراف جزئی از صداهای آشوب آور را نشان می دهد. اعتقاد بر این است که دلفین ها از جاهای مختلف حتی "گویش" های خود را نیز صحبت می کنند. دانشمندان در سوت خود درخواست های شخصی مربوط به نام افراد را شناسایی کردند.
"آواز خواندن" دلفین فقط مجموعه ای از صداها نیست
 

دلفین ها با احساسات غنی

ویژگی دیگری که بدون شک مورد توجه انسان ها قرار می گیرد ، عاطفی بودن دلفین ها است. حیواناتی که در یک گله زندگی می کنند عجله می کنند بدون هیچ تردیدی به یکدیگر کمک کنند. یکی از غرایز اساسی هل دادن یک همکار ضعیف به سطح است. این برای ساکنان دریایی که هوا تنفس می کنند بسیار حیاتی است و ممکن است 15-20 دقیقه در زیر آب باشد. بدین ترتیب خانواده به کودک تازه متولد شده کمک می کند و ممکن است که گاهی اوقات این غریزه برای افرادی که درمانده در آب هستند نیز کار کند. اگرچه امروز ، با بررسی دقیق تر رفتار دلفین ها ، مردم شروع به تمایل به فکر کردن در مورد اقدامات آگاهانه تر دوستان دریا یی ما می کنند.
دلفین ها یک توله ببر را در پارک سافاری در جینسنگ چین ارتباط برقرار می کنند.
 
دلفین ها احتمالاً دوستانه ترین حیوانات وحشی هستند. آنها بسیار کنجکاو هستند و نه تنها با انسانها بلکه با ساکنان دیگر باغ وحش ها و اقیانوس ها ارتباط برقرار می کنند.  کارگران و مربیان پارک اطمینان دارند که هنگام برقراری ارتباط با کمک سونوگرافی ، دلفین ها همیشه زندگی تازه را حس می کنند. آنها می گویند که واکنش آنها نسبت به زنانی که انتظار بچه دار شدن را دارند ، همیشه متفاوت از معمول است.
 

حق زندگی دلفین ها

دلفین ها مدت هاست که در تصورات بشر چنان شگفت انگیز بوده اند که فعالان مدرن حقوق بشر در مورد دادن یک موقعیت ویژه به آنها فکر کرده اند. در اصل ،چنین سابقه ای در ابتدای قرن بیستم در نیوزلند رخ داد. دلفین پلوروس جک به دلیل رفتار شگفت انگیز خود ، به موضوع تحقیقات علمی و یک جاذبه محلی تبدیل شده است. به گفته ساکنان ، یک دلفین بزرگ خاکستری با رنگ غیرمعمول برای اولین بار در سال 1888 در کنار کشتی ها سفر کرد. دریانوردان بریندل می خواستند او را آزار دهند ، اما همسر کاپیتان مداخله کرد. از آن زمان ، دلفین ها به مدت بیست سال تمام اسکله های اصلی را که از این تنگه باریک به مسافت 6 مایل عبور می کردند ، اسکورت می کردند.
Pelorus Jack - مشهورترین دلفین در آغاز قرن بیستم
چه او وظایف یک خلبان را انجام می داد و چه در کنار کشتی صرف می کرد ، دانشمندان دقیقاً مشخص نکردند. آنها برای رفتار غیرمعمول ساکنان دریایی وحشی چندین توضیحات احتمالی ارائه دادند ، اما همه ساکنان محلی مطمئناً مطمئن بودند که دلفین دستیار آنها است. آنها بویژه پس از تیراندازی در سال 1904 از کشتی پنگوئن، دلفین برای چند هفته ناپدید شد ، سپس بازگشت و هنوز هم همه کشتی ها را بجز پنگوئن اسکورت می کرد. هنگامی که کشتی پنگوئن چند سال بعد غرق شد، البته این را به انتقام گرفتن این پنگوئن  نسبت دادند. اما در آن زمان ، دلفین قبلاً از "حق مصونیت" استفاده می کرد. پس از شلیک ، که همه را عصبانی کرد ، به درخواست ساکنان این مستعمره ، فرماندار قانونی برای حمایت از یک حیوان شگفت انگیز تصویب کرد. بنابراین Pelorus Jack اولین دلفین تاریخ شد ، تحت مراقبت دولت قرار گرفت. علاوه بر این ، او نه تنها به عنوان حیوان نادر ، بلکه به عنوان موجودی که شخصیت و حسن نیت خاص خود را نسبت به مردم نشان می داد ، از خود دفاع کرد.
در این پناهگاه یک دلفین 10 روزه را که مادرش را از دست داده تغذیه می کنند
 
امروز ، قانون گذاران بسیار فراتر می روند. تا به امروز ، حقوق دلفین ها در چهار کشور به رسمیت شناخته شده است. کاستاریکا ، مجارستان ، شیلی و هند تأیید کرده اند که این حیوانات دریایی را " شخص با منشأ متفاوت از homo sapiens" می دانند . و از آنجا که دلفین ها فردی هستند ، بنابراین کشتن آنها جرم است ، و نگه داشتن آنها در اسارت ، بردگی است. بنابراین در این کشورها نگه داشتن آنها در دلفیناریوم ها و ایجاد پرش برای تفریح ​​برای آنها ممنوع است. به هر حال ، دلفیناریوم ها در بسیاری از کشورها ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تا سال 2100 به دلیل بالا رفتن سطح اقیانوس بیش از نیمی از سواحل ناپدید می شوند

در
تا سال 2100 به دلیل بالا رفتن سطح اقیانوس بیش از نیمی از سواحل ناپدید می شوند
تا سال 2100 ، به دلیل بالا رفتن سطح اقیانوس ، بیش از نیمی از سواحل ناپدید می شوند. این نتیجه توسط دانشمندان مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا پژوهش منتشر شده است.
 
توافق نامه پاریس برای تقویت اجرای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا است. این امر به ویژه در مورد حفظ رشد میانگین دمای جهانی حداقل تا 2 درجه سانتیگراد تا پایان قرن در مقایسه با دوران پیش از تولید صنعتی صادق است و بهتر است که رشد آن به 1.5 درجه سانتیگراد محدود شود.
 
در عین حال ، افزایش دمای جهانی حتی تا 2 درجه سانتیگراد منجر به این واقعیت خواهد شد که اقیانوس قطبی هر 10 سال یک بار کاملاً عاری از یخ بماند ، سطح اقیانوس جهانی 35 سانتی متر افزایش یابد و تمام صخره های مرجانی کاملاً از بین بروند.
 
افزایش سطح دریا با انتشار گازهای گلخانه ای در توافق نامه پاریس حدود 20٪ از کل افزایش سطح دریا از یک متر است که انتظار می رود 2300 باشد. 1 متر افزایش سطح دریا با تولید گازهای گلخانه ای مربوط به 1750 است.
 
در یک مطالعه جدید ، دانشمندان خاطرنشان می کنند که حتی اگر بشریت به میزان قابل توجهی آلودگی سوخت های فسیلی را کاهش دهد ، که منجر به گرم شدن کره زمین می شوند ، تا آن زمان بیش از یک سوم خطوط ساحلی ماسه ای این سیاره از بین می رود و به گردشگری ساحلی در کشورهای بزرگ و کوچک آسیب می رساند.
 
علاوه بر جهانگردی و گردشگری، سواحل شنی دریا ها و اقیانوس ها اغلب به عنوان اولین خط دفاعی در برابر طوفان های ساحلی و سیل عمل می کنند و بدون آنها احتمالاً اثرات حوادث شدید هوا بیشتر خواهد بود.
 
پیش از این گزارش شده بود که افزایش اسیدیته اقیانوس ها منجر به ناپدید شدن کامل زیستگاه مرجانی تا سال 2100 خواهد شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زمین 3 میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشیده شده بود

در
زمین 3 میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشیده شده بود
سیاره زمین 3 میلیارد سال پیش کاملاً توسط اقیانوس پوشیده شده بود. براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو ، که در ژورنال Nature Geoscience منتشر شده ، برای چندین دوره ، یک قطعه بزرگ زمین در کل کره زمین وجود نداشته است.
 
سیاره زمین باستان از نظر امروز با سیاره فعلی کاملاً متفاوت بود - برای مدت طولانی سیاره زمین فقط به دو ابر قاره ، گوندوانا و لوراسیا تقسیم شده بود. در یک مطالعه جدید ، دانشمندان دریافتند که حتی قبل از وجود ابرقاره رودینیا ، سیاره ما برای چندین دوره کاملاً توسط آب پوشیده شده بود.
 
محققان در منطقه Pilbara در شمال غربی استرالیا خاک را تجزیه و تحلیل کردند ، جایی که سنگ های قدیمی حدود 3.24 میلیارد سال  قدمت دارند. این تجزیه و تحلیل برای حضور اکسیژن-18(Oxygen-18) در سنگ ، عناصر سنگین که در طول تعامل آنها با آب دریا در سنگ ها جمع می شوند انجام شد. تجزیه و تحلیل آنها به دانشمندان اجازه می دهد آب و هوای زمین باستان را تعیین کنند.
 
معلوم شد که میزان این ایزوتوپ ها تقریباً با محتوای آنها در صخره ها مطابقت دارد که هم اکنون توسط آب دریا شسته می شوند. این نشان می دهد که تقریباً 3.24 میلیارد سال پیش ،  تمام سطح زمین با آب پوشانده شده بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...