شپش

شپش بدون درمان از بین نمی رود. اگر درمان اولیه همه تخم های (nits / تخم شپش) آن را نکشد، ممکن است 7 تا 10 روز بعد، یک درمان پیگیری کننده برای کشتن شپش های تازه از تخم بیرون آمده، لازم باشد. خارش حتی ممکن است به مدت 7 تا 10 روز بعد از درمان موفق به طول انجامد.
پس از درمان، تخم های مرده ممکن است در موهای فرد باقی بمانند تا زمانی که برداشته شوند. سیاست بعضی از مدارس اینگونه است که تا زمانی که تخم ها کامل از موهای بچه ها برداشته نشده باشند، به آنها اجازه بازگشت به مدرسه را نمی دهند.
اگر فرزند شما شپش دارد، آن را به مهد کودک و یا مدرسه فرزند خود گزارش دهید تا بتوانند بچه های دیگر را بررسی کنند.
برخی از کودکان و والدین فکر می کنند یا حس می کنند شپش در حال خزیدن است حتی پس از اینکه مشکل شپش آنها از بین رفته باشد. اگر شما یا فرزند شما احساس می کنید علائم باقی مانده و یا پس از از بین رفتن مشکل شپش، احساس مشکل می کنید، با دکتر خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانیم : چگونه با شپش مبارزه کنیم؟ 

عوارض

خارش شدید می تواند منجر به عوارض خفیفی مانند عفونت پوستی شود. در موارد شدید، مو ممکن است بریزد. در برخی افراد ممکن است در مناطقی که با شپش طی یک دوره طولانی آلوده شده اند، پوست ضخیم و تیره شود.

چیزهایی که خطر ابتلا به شپش را افزایش می دهند عبارتند از:

• حضور در مدرسه یا مهدکودک ها. کودکان خردسال در مدرسه یا مهدکودک اغلب با هم از نزدیک بازی می کنند و کلاه، برس، و وسایل دیگرشان را با هم به اشتراک می گذارند. این رفتار آنها را در معرض خطر بالاتری برای گرفتن و انتقال شپش سر قرار می دهد.
• زندگی در مناطق شلوغ و یا آلوده. افرادی که در مناطق شلوغ زندگی می کنند و کسانی که یا نمی خواهند و یا نمی توانند استحمام کرده و لباس خود را به طور منظم بشویند (از قبیل افراد بی خانمان، قربانیان جنگ یا بلایای طبیعی، و یا پناهندگان)، در معرض افزایش خطر ابتلا به شپش بدن هستند.
• داشتن شرکای جنسی زیاد، که خطر ابتلا به شپش ناحیه تناسلی را افزایش می دهد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ لطفا در قسمت نظرات تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید