علائم کمبود ویتامین E چیست

علائم کمبود ویتامین E چیست
 
چگونه تشخیص دهیم که بدن کمبود ویتامین E دارد؟ علائم ناخوشایند کمبود ویتامین E چیست؟
ویتامین E باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند در نظر گرفته می شود که به سلول ها کمک می کند تا در برابر رادیکال های آزاد که در طول زندگی شما ظاهر می شوند ، از خود دفاع کنند. رادیکال های آزاد خطرناک هستند زیرا منجر به تضعیف عضله قلب ، پیری سلول ها، تخریب و سرطان پوست می شوند.
 
علاوه بر این ، ویتامین E مسئول وضعیت پوست است. اگر ویتامین کافی نباشد ، در پوست صورت قابل مشاهده است. پوست لکه دار ، نازک، خشک و خشن می شود.
 
ضعف عضلانی ، اختلال در بینایی ، مشکلات هورمونی و نوسانات خلقی نیز نشانگر کمبود ویتامین E است. با کمبود حاد می توان کاهش قابل توجهی در حساسیت در بازوها و پاها و کاهش ایمنی را احساس کرد.
 
قابل توجه است که ویتامین E به بهترین وجه از محصولات طبیعی جذب می شود. به عنوان مثال مقدار زیادی از آن در روغن نباتی ، دانه ها ، سبزیجات سبز ، کلم بروکلی ، سیب ، گلابی ، آجیل وجود دارد. دوز روزانه ویتامین E پانزده میلی گرم است.
 
ممکن است مکمل ها کمک کنند ، اما منبع اصلی تامین ویتامین E مواد غذایی است. با این وجود ، باید در این مورد احتیاط کرد و بدون پزشک خود درمانی نکنید. واقعیت این است که دوز بالای ویتامین E منجر به رقیق شدن خون می شود. که باعث کاهش انعقادپذیری خون و خطر خونریزی است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید