چگونه کیبورد فارسی را در ویندوز ۱۰ اضافه کنیم

(سیارک)  : یکی از کارهای اولیه برای نوشتن در ویندوز برای هر ایرانی اضافه کردن کیبورد فارسی است حتی برای کاربرای ایرانی که در خارج از ایران زندگی می کنند. ویندوز ۱۰ تقریبا از همه زبان های دنیا پشتیبانی میکند و هیچ جای نگرانی برای افزودن زبان فارسی به آن وجود ندارد. اما به طور پیش فرض فعال نیست و باید شخصا آن را فعال نمایید. برای فعال کردن کیبورد فارسی در ویندوز ۱۰ این دستورات را مرحله به مرحله طی کنید.


الف- ابتدا برنامه کنترل پنل Control Panel را باز نمایید. برای باز کردن کنترل پنل راه های زیادی وجود دارد که دو راه ساده برای دسترسی به آن را شرح می دهیم.
۱- برروی کادر جستجو روی نوار وظیفه Task bar کلیک کنید و سپس عبارت Control Panel را تایپ کنید.
۲- آیکن کنترل پنل را به دسکتاپ تون اضافه کنید و فقط روی آیکن کلیک کنید.
ب- حال از طریق کنترل پنل باید به قسمت تنظیمات زبان Language بروید. وقتی وارد کنترل پنل می شوید چیدمان صفحه ممکن است در یکی از این دو حالت زیر باشد.
حالت اول – آیکن ها بر اساس دسته بندی type مرتب شده باشند
در این حالت کافی است که از قسمت Clock, Language, and Region روی گزینه Add a Language کلیک کنید .
حالت دوم – آیکن همه گزینه های موجود در کنترل پنل نمایش داده می شوند
در این قسمت بر روی آیکن Language کلیک کنید.در این قسمت از بالای صفحه روی گزینه Add a language کلیک کنید.
ج- در صفحه Add a language به دنبال گزینه زبان فارسی بگردید. برای اینکه بتوانید سریع تر زبان فارسی را پیدا کنید از منوی Group languages by گزینه Writing system را انتخاب نمایید. بدین صورت گزینه زبان فارسی در ردیف اول فهرست نمایش داده خواهد شد.
د- اکنون برروی دکمه « فارسی » دابل کلیک کنید تا زبان فارسی به ویندوز اضافه گردد.اکنون ویندوز ۱۰ شما دارای کیبورد زبان فارسی است.منبع : کلیلک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام