آزمون دسترسی به رنگ های وب سایت شما

دسترسی به وب برای همه وب سایت ها و برنامه های کاربردی که ما طراحی کرده و می سازیم بسیار مهم است این کار باید به نحوی باشد که به کاربران با اختلالات بینایی یا مشکلات بینایی هم اجازه دهد که به راحتی محتوای تار نما را مشاهده کرده و مورد استفاده قرار دهند. کنتراست رنگ یکی از عناصر کلیدی طراحی یک وب سایت است که می تواند منجر به بهینه سازی تار نما شده و به بهبود دید از متن موجود در صفحه وب سایت کمک می کند، چه این متن در بدنه صفحه باشد، و یا در عناصر جانبی وب سایت قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید، که فقط کاربران با اختلالات بینایی نیستند که باید مورد ملاحظه قرار بگیرند، بلکه کاربرانی که در شرایطی هستند که صفحه نمایش را به وضوح مشاهده نمی کنند و یا در محیطی قرار دارند که به دلیل حساسیت به نور خورشید و انعکاس آن بر روی صفحه نمایش بر آن تسلط ندارند نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. همین طور یک معیار موفقیت آمیز بسیار آسان برای آزمون و پیاده سازی کمک گرفتن از ملزوماتی مانند WCAG 2.0 می باشد.
همانطور که در معیار موفقیت WCAG 2.0 1.4.3 مشخص شده است، نسبت کنتراست 1 : 4.5 به منظور کسب استانداردهای AA برایWCAG در سطح 2.0 لازم و ضروری است.
"هیوس در کاربران با کمبودهای دید متفاوت با انواع مختلفی کسب می شود (هر دو مشکل مادرزادی و اکتسابی) و در نتیجه رنگ های مختلف و درخشندگی نسبی برای آن کاربران نتیجه ای متفاوت از کاربران عادی دارد. از این رو، کنتراست موثر و خوانایی برای این جمعیت متفاوت می باشند. با این حال، کمبود رنگ آنقدر متنوع است که منجر به تجویز استفاده عمومی از جفت رنگ موثر (برای کنتراست) بر اساس این موضوع که داده های کمی عملی نیستند، می شود. "
به این دلیل، ما از یک فرمول برای تعیین بهتر رنگ مورد نیاز برای پاسخگویی حداقل به الزامات کنتراستفاده می کنیم.
ابزار آنلاین ساده که شما می توانید از آن برای آزمون نسبت کنتراست متن در یک صفحه استفاده کنیدWebAIM's Color Contrast Checkerمی باشد. به سادگی ارزش جادویی متن پیش زمینه دریافته، و پی به ارزش جادویی پس زمینه ببرید و آن ها را وارد زمینه های ورودی جستجوگر آنلاین نموده و اجازه دهید نسبت کنتراست برای شما شروع به کار کند. این کار به همان سادگی است که ذکر شد.
با این اطلاعات شما می توانید طرح های خود را و خروجی نهایی وب سایت خود را بهبود بخشیده و یا نرم افزار خود را در دسترس افراد بیشتری که از وب سایت شما بازدید می کنند قرار دهید.
شما می توانید یک مرحله هم پیشتر رفته و از استانداردهای سطح AAA کنتراست رنگ استفاده کنید و با این کارنسبت کنتراست بین متن پیش زمینه و رنگ پس زمینه خود را تا اندازه 7 : 1 افزایش دهید.
ابزار خود را به راه انداخته و یک نظر درباره این مقاله و در مورد آنچه که مورد آزمون قرار داده اید و نتایجی که به دست اورده اید بنویسید. ترجمه itrans.ir

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید