Drop shipping | دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ یک روش مدیریت زنجیره تأمین برای خرده فروشی است. دراین روش خرده فروشی انبار ندارد و سفارشات را مستقیما از عمده فروشی ارسال می کند. عمده سود این روش فروشندگی از اختلاف قیمت عمده فروشی و خرده فروشی به دست می آید، در برخی موارد سودی به عنوان کمیسیون نیز از طرف عمده فروشی برای خرده فروشی در نظر گرفته می شود.

از سایت های بزرگ دراپ شیپینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • AliExpress
  • SaleHoo
  • Doba

بزرگترین و موفق ترین نمونه دراپ شیپینگ (Drop shipping) سایت AliExpress است، AliExpress یک سایت چینی متعلق به کمپنی Alibaba است. جالب است که AliExpress اجازه خرید به خود چینی ها نمی دهد و همه مشتریان آن خارج از سرزمین چین هستند.

نمونه های داخلی دراپ شیپینگ نیز وجود دارد، البته طبق معمول هر کاری سود داشته باشد باعث جذب کلاهبرداران نیز می شود و متاسفانه دراپ شیپینگ نیز مستثنا نیست. 

 

تعریف ساده دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یعنی سایت یا شرکتی محصول شرکت دیگری را بدون انبار کردن به فروش برساند. توجه داشته باشید این سایت ها یا شرکت ها از بازدید بالای سایت خود جهت تبلیغ و فروش محصولات دیگران در اینترنت استفاده می کنند. متاسفانه برخی افراد سودجو تعریف دیگری برای دراپ شیپینگ ارائه دادند و راه جدیدی برای کلاهبرداری ساختند، در این روش با گول زدن افراد به آن ها سایت های فروشگاهی را با قیمت های بالا به فروش می رسانند تا شاید در آینده بتوانند از آنها کسب درامد کنند. هر شخصی باید قبل از شروع بیزنس مطالعه و بررسی کافی در مورد آن را داشته باشد و در صورتی که واقعا تمایل به شروع کار را داشت با افراد معتمد مشاوره کند.

صرفا با شنیدن یک کلمه انگلیسی دهن پر کن نباید گول افراد کلاهبردار را خورد.

ما در ایران نمونه های موفق دراپ شیپینگ را داریم.

 

کلاهبرداری دراپ شیپینگ

پیرو توضیحات بالا متاسفانه سو استفاده های زیادی از دراپ شیپینگ شده است، از دیگر نمونه های کلاهبرداری می توان به مواردی اشاره کرد که فروشنده کالاهایی که در اختیار ندارد و یا امکان تهیه آن را نیز ندارد به فروش می رساند و در نهایت کالایی به دست مشتری نخواهد رسید. فرایند شکایت از این سایت ها یا شرکت ها زمان بر و طولانی است و معمولا چون مبالغ کلاهبرداری آن ها کم است قربانی پیگیر نمی شود ولی دقت داشته باشید وقتی این مبالغ کم در تعداد زیاد کلاهبرداری شود با توجه به اینکه محصولی نیز خریداری نمی شود سود زیادی برای کلاهبرداران خواهد داشت. به همین دلیل افراد قربانی باید پیگیر شوند تا بقیه افراد متضرر نشوند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Tasmine 759 :

    "تحویل مستقیم". هر کسی که تا به حال نحوه عملکرد یک تجارت آنلاین را مطالعه کرده باشد، احتمالاً با این اصطلاح برخورد کرده است. با این حال، حتی تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه کار می کند. برای کسانی که تازه وارد دنیای تجارت آنلاین شده اند و به دنبال ورود به صحنه تجارت الکترونیک هستند، فرآیند drop shipping می تواند کمی ترسناک به نظر برسد، زیرا یافتن منبع قابل اعتمادی که هر آنچه را که باید بدانید را به شما بگوید ممکن است دشوار باشد. بنابراین اینجاست: راهنمای قطعی dropshipping. این شامل همه چیز از معنای این اصطلاح، نحوه عملکرد آن مدل کسب و کار خاص، و اگر برای شماست، چگونه می توانید محصول و تامین کننده مناسب را پیدا کنید تا در واقع یک تجارت الکترونیکی موفق و با رشد سریع دراپ شیپینگ را اداره کنید. پس بیایید مستقیماً به این موضوع وارد شویم!

    1400/9/22 20:23
  • Tasmine 759 :

    شیپینگ یعنی چی dropshipping چیست؟ معنی شیپینگ Dropshipping دراپ شیپینگ نوعی مدل کسب‌وکار است که به یک شرکت اجازه می‌دهد بدون نگهداری موجودی، داشتن انباری برای ذخیره‌سازی محصولات یا حتی مجبور به ارسال محصولات خود به مشتریان خود، فعالیت کند. اصل کار این است که خرده‌فروش با تامین‌کننده dropshipping که محصولات را تولید و/یا ذخیره می‌کند، محصولات را بسته‌بندی می‌کند و از طرف فروشنده مستقیماً برای خریدار خرده‌فروش ارسال می‌کند، شریک می‌شود. به عبارت ساده، dropshipping به این صورت عمل می کند: خریدار برای کالای مورد نظر در فروشگاه اینترنتی فروشنده سفارش می دهد. خرده‌فروش به‌طور خودکار یا دستی سفارش و اطلاعات مشتری را به ارائه‌دهنده ارسال ارسال می‌کند. تامین کننده dropshipping سفارش را مستقیماً از طرف فروشنده برای خریدار بسته بندی و ارسال می کند. دراپ شیپینگ چیست؟ این نوع مدل کسب و کار بسیار جذاب است زیرا نیاز صاحب فروشگاه را به داشتن یک محل کار فیزیکی مانند یک دفتر یا انبار از بین می برد - در عوض، تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک لپ تاپ و اتصال به اینترنت است. توجه داشته باشید. بسیاری از کسب‌وکارهایی که محل‌های فیزیکی خود را دارند (دفاتر یا انبارها) برای برخی از کالاهای خود از ارسال دراپ استفاده می‌کنند زیرا به آزاد کردن منابع و فضا برای محصولات دیگر کمک می‌کند.

    1400/9/22 20:24
  • Tasmine 759 :

    مزایای dropshipping به عنوان یک مدل کسب و کار، دراپ شیپینگ دارای چندین جنبه مختلف است که ثابت می کند مفید است، به عنوان مثال: راه اندازی آن آسان است: نیازی به اجاره یا خرید انبارکامل نیست زیرا اساساً فقط 3 مرحله طول می کشد - یک تامین کننده پیدا کنید، وب سایت خود را راه اندازی کنید و شروع به فروش کالا کنید! برای یک تازه وارد در صنعت تجارت الکترونیک، درک و پیاده سازی این مدل کسب و کار نسبتا آسان است.

    1400/9/22 20:33
  • Tasmine 759 :

    هزینه راه اندازی کسب و کار dropshipping شما عملاً صفر است: در مدل های تجاری سنتی، بیشتر هزینه ها با راه اندازی و نگهداری عملیات خرده فروشی مانند خرید موجودی کالا مرتبط است. از آنجایی که dropshipping این مرحله و در نتیجه هزینه آن را حذف می‌کند، تنها چیزی که باید بپردازید هزینه‌های مربوط به اجرای وب‌سایت شما (هاست، تم، برنامه‌ها و غیره) است.

    1400/9/22 20:33
  • Tasmine 759 :

    نیازی نیست نگران هزینه های سربار گزاف باشید: همانطور که قبلاً ذکر شد، صاحب کسب و کار موظف به خرید موجودی نیست، بنابراین هزینه اجاره یا خرید انبار / فضای اداری و سایر هزینه های کوچکتر اما مهم مرتبط با آن (برق / تلفن). ) قبوض، لوازم التحریر و غیره) مشکلی نیست. هزینه های مداوم اجرای یک وب سایت تمام چیزی است که صاحب یک کسب و کار باید نگران آن باشد.

    1400/9/22 20:33
  • Tasmine 759 :

    خطر dropshipping به عنوان یک مدل کسب و کار به طور قابل توجهی کمتر است: اگر یک کسب و کار محصولاتی را نفروشد، هنوز چیزی برای از دست دادن ندارد، بنابراین فشار کمی برای فروش موجودی آن وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.

    1400/9/22 20:33
  • Tasmine 759 :

    یک کسب و کار را می توان از هر جایی اداره کرد و به مکان آن بستگی ندارد: دفتر، انبار، کارمند و مشکلی وجود ندارد. تقریباً عدم وابستگی کامل به فضای فیزیکی به این معنی است که می توانید در ساحل بنشینید و یک نوشیدنی بنوشید و همچنان سود کنید. تنها چیزی که نیاز دارید لپ تاپ و اینترنت است.

    1400/9/22 20:34
  • Tasmine 759 :

    وقتی نوبت به محصولاتی می‌رسد که می‌خواهید بفروشید، گزینه‌های زیادی وجود دارد : تقریباً هر چیزی که می‌خواهید بفروشید از یک تامین‌کننده dropshipping است! می توانید روی یک محصول عالی حساب کنید، چندین محصول را همزمان بفروشید یا آنها را مخلوط کنید. همه چیز به شما بستگی دارد. جایگاه خود را پیدا کنید و مطمئناً تامین کننده ای برای ارائه آن وجود خواهد داشت.

    1400/9/22 20:34
  • Tasmine 759 :

    زمان و منابع بیشتر برای گسترش کسب و کارتان: در مدل‌های کسب‌وکار سنتی خرده‌فروشی، اگر سود بیشتری می‌خواهید، باید کار بیشتری انجام دهید و سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری از منابع خود داشته باشید. با dropshipping، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفارشات بیشتری را به تامین کننده خود بفرستید و سپس به آنها اجازه دهید بقیه موارد را انجام دهند در حالی که سود می کنید و زمان بیشتری برای توسعه طرح های تجاری و مقیاس خود دارید!

    1400/9/22 20:34
  • Tasmine 759 :

    کاهش تلفات هنگام آسیب دیدن کالا: از آنجایی که کالا مستقیماً از عرضه کننده به خریدار می رود، مراحل تحویل کمتری مورد نیاز است و به طور چشمگیری خطر آسیب دیدن کالا هنگام جابجایی از یک فضای فیزیکی به فضای دیگر کاهش می یابد.

    1400/9/22 20:35
  • Tasmine 759 :

    معایب drop shipping مانند هر چیز دیگری در زندگی، دراپ شیپینگ نیز دارای معایبی است. در اینجا برخی از نقاط ضعف مدل کسب و کار dropshipping آورده شده است: حاشیه سود کمی کمتر در مقایسه با عمده فروشی یا تولید: بسته به جایگاه، موقعیت یا نیازهای شما، تامین کنندگان و فروشندگان قیمت های بالاتری را برای محصولات dropshipping از شما دریافت می کنند، بنابراین حاشیه سود شما را کاهش می دهند. مسئولیت کامل زمانی که مشکلی پیش می‌آید: از آنجایی که مشتری محصولی را از وب‌سایت خرده‌فروش می‌خرد، اگر عرضه‌کننده چیزی را خراب کند، باز هم تقصیر فروشنده است، زیرا برند چهره فرآیند خرده‌فروشی است. این یکی از دلایلی است که چرا انتخاب تامین کننده مناسب بسیار مهم است. یک برند دارای سطح کنترل بسیار پایین تری است: رضایت مشتری اغلب با جزئیات مرتبط است - بسته بندی فردی و برندسازی محصولات ارسال شده، هدایای رایگان و یادداشت های همراه با یک سفارش - چیزهای کوچک تقریباً همیشه مهم هستند. متأسفانه، مدل dropshipping به ندرت به خرده فروشان کنترلی بر نحوه ارائه برندشان در حین تحویل و تکمیل می دهد، زیرا این تامین کننده است که کالا را ارسال می کند. با این حال، برخی از فروشندگان وجود دارند که ممکن است بخواهند مایل بیشتری را طی کنند، اما توجه داشته باشید که ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. برخی از مشکلات ممکن است از مشکلات حمل و نقل ناشی شود: فروش چندین محصول ممکن است راهی خوب برای افزایش فروش و ایجاد سود قابل توجه به نظر برسد، اما اگر یک خرده‌فروش چندین تامین‌کننده از آن محصولات داشته باشد، ممکن است در واقع غیر منطقی به نظر برسد. فروشندگان مختلف بر اساس عواملی مانند موقعیت مکانی، نوع محصول و غیره هزینه های حمل و نقل متفاوتی را دریافت می کنند. اگر مشتری چندین محصول را سفارش دهد که از فروشندگان مختلف ارسال می شود، خرده فروش باید هزینه های حمل و نقل را جداگانه بپردازد. انتقال این هزینه های حمل و نقل مختلف به مشتری می تواند بر نرخ تبدیل شما تأثیر منفی بگذارد، که به نوبه خود بر قیمت نهایی شما تأثیر می گذارد. سطح رقابت نسبتاً بالا است: جذابیت و محبوبیت مدل کسب و کار dropshipping به این معنی است که خرده‌فروشان بیشتری در همه بخش‌ها ظهور می‌کنند. مگر اینکه یک خرده فروش به طور انحصاری به بخش یا جایگاه خاصی توجه کند، رقابت می تواند مضر باشد. مدیریت موجودی می تواند چالش برانگیز باشد: ردیابی موجودی یک تامین کننده تقریبا غیرممکن است. سوء تفاهم می تواند مشکلاتی مانند لغو و نیاز به ثبت سفارش برای سفارش معوقه ایجاد کند. البته این جنبه را امروزه می‌توان با نرم‌افزار مدیریت کرد، اما قیمتی هم دارد و می‌تواند به هزینه‌های سربار و ثابت شما بیافزاید.

    1400/9/22 20:47
  • Tasmine 759 :

    دراپ شیپینگ رایگان چقدر دوام و سودآور است؟ به طور معمول، حاشیه سود دراپ شیپینگ می تواند از 15٪ تا 45٪ باشد. با این حال، حاشیه سود مصرفی بادوام و کالاهای لوکس (به عنوان مثال لوازم الکترونیکی، جواهرات و غیره) می تواند تا 100٪ باشد. این در مورد یافتن جایگاه و تامین کننده مناسب هنگام ورود به بازاری است که هنوز بیش از حد اشباع نشده است. یک راه خوب برای اطمینان از حاشیه های بالاتر ممکن است این باشد که مستقیماً از تولید کننده به جای فروشنده/تامین کننده تهیه کنید، در نتیجه به طور مؤثر واسطه را حذف کنید. هنگامی که یک کسب و کار شروع به کار کرد و بازار را به دست آورد، می تواند به سرعت به یک ماشین پول ساز کم هزینه تبدیل شود. شرکت‌های دراپ شیپینگ موفقی مانند ایروین دومینگوئز، یک حسابدار که کارآفرین تجارت الکترونیکی شده است، پس از راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین، تنها در 8 ماه یک میلیون دلار به دست آوردند! این مورد برای هر کسب و کار dropshipping نیست، اما پتانسیل آن وجود دارد.

    1400/9/22 20:51
  • Tasmine 759 :

    drop shipping برای چه کسی است؟ drop shipping یک مدل کسب و کار عالی برای مبتدیانی است که به تازگی شروع به غواصی در دنیای تجارت آنلاین کرده اند. این برای تازه کارها جذاب است، زیرا روشی کم ریسک و با سرمایه گذاری کم برای راه اندازی کسب و کار خودشان است، بنابراین به نظر نمی رسد قمار بزرگی باشد. از آنجایی که میزان سرمایه ای که باید در این مدل کسب و کار سرمایه گذاری شود بسیار کم است، برای کسانی که قبلاً دارای فروشگاه موجودی هستند اما می خواهند محصولات خاصی را در بازار امتحان کنند تا ببینند قبلا چقدر خوب کار می کند، ایده آل است.

    1400/9/22 20:58
  • Tasmine 759 :

    این مدل کسب‌وکار می‌تواند برای کسانی که منتظر سودهای شگفت‌انگیز هستند، ناامیدکننده باشد. اگر سود دغدغه اصلی شماست، بهتر است مستقیماً به سراغ منبع بروید، مانند تولیدکنندگان، اما تولیدکنندگان همیشه dropshipping را تبلیغ نمی کنند.

    1400/9/22 22:08
  • Tasmine 759 :

    Dropshipping می‌تواند یک راه عالی برای آزمایش محصولات جدید یا حتی یک استارت‌آپ جدید قبل از سرمایه‌گذاری هنگفت در موجودی‌هایی باشد که ممکن است به فروش نرسند، و این مدل کسب‌وکار را برای کارآفرینی ایده‌آل می‌کند که قبل از سرمایه‌گذاری نیاز به تأیید سطح بالایی از تجارت و محصول دارد.

    1400/9/22 22:09

بیشتر بخوانید