به جا مانده از نمایشگاه MWC بارسلون، جذابیتهای آینده

نمایشگاه بین المللی موبایل MWC2018  هم مثل هر سال گلچینی از آخرین تکنولوژیهای دیجیتال دنیا  را به نمایش گذاشت و با همه پستی و بلندیها بالاخره به پایان رسید هرچند امسال به معنای واقعی کلمه نسبت به سالهای گذشته کمبود هیجان در این نمایشگاه احساس شد  با وجود اینکه تقریبا تمام شرکتهای مطرحی که انتظار داشتیم امسال در جشنواره حضور داشتند . سامسونگ با تمام توان در این نمایشگاه حاضر شده بود، سونی با دو پرچمدار غافلگیر کننده اش و VIVO باز هم یکی از آن مفاهیم عجیب و غریب خودش در طراحی را رو کرد ، می شود همینطور به اعضای این لیست اضافه کرد اما موضوع بحث ما نه شرکت کنندگان در کنگره جهانی موبایل امسال بلکه چیزهایی است که از آنها در یادها می ماند.

کنگره جهانی موبایل موسوم به MWC  در سال 2018 در شهر بارسلونای اسپانیا

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تحلیگران ارشد سایتهای مطرح دنیا جذب چه چیزهای در این نمایشگاه می شوند. البته لازم نیست که این فنآوری حتما یک غول کامپیوتری یا یک پرچمدار بزرگ  شرکتهای مطرح موبایل باشد گاهی یک ایموجی یا یک حلقه چرخش کمر ممکن است یک نفر را سر ذوق بیاورد

وبسایت ENGADGET امسال هم به رسم هر سال با نظر خواهی از اعضا، لیست فناوریهایی که بیشتر از سایر موارد آنها را جذب کرده‌اند برای شما آماده کرده است تا از این طریق آنها را با شما به اشتراک بگذارد هر چند که ما مطمئنیم که هرکدام از شما ممکن است جذب یکی از محصولات دیگر ارائه شده در این کنگره شده باشید و بی صبرانه منتظر دیدن و یا خریدن آن باشید اما در هر صورت شنیدن نظرات همکاران ما هم خالی از لطف نیست

بهترین و جذابترین فناوریهای ارائه شده  MWC 2018   از نظر اعضا  ENGADGET  را با هم مرور می کنیم :

شماره یک : ژاکت هوشمند نوکیا

از دید EDGAR ALVAREZ  سردبیر ارشد سایت لباس هوشمند تولید نوکیا جذابترین تکنولوژی بود

ادگار بدون کوچکترین شک و تردیدی ژاکت هوشمند نوکیا را به عنوان بهترین فناوری ارائه شده در نمایشگاه امسال انتخاب می کند

ادگار گفت : من حتی راجع به این موضوع دوبار فکر نکردم و ژاکت هوشمند نوکیا با اختلاف فناوری مورد علاقه من از MWC2018 است. نوکیا با همکاری برند کلون (KLON) از طراحان لباس در کره جنوبی، این ژاکت زیبا را طراحی کرده است .

این ژاکت نه تنها قابلیت کمک به نیروهای پلیس و آتشنشانها را در هنگام عملیاتهای خطرناک را از طریق دوربینهای داخلی و سنسورهای سنجش ضربان قلب و مانیتورینگ وضعیت سلامت بدنی آنها را دارد بلکه از لحاظ مد و زیبایی هم در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می برد و به نظر می رسد که توسط طراحان مطرح مد و لباس مردانه طراحی شده است. البته از زمانی که خبر همکاری نوکیا با برند کلون به بیرون درز پیدا کرد من منتظر یک لباس کاملا زیبا بودم چرا که برند کلون در کره جنوبی یکی از بهترین طراحان لباس در جهان است . البته به نظر نمی رسد که ما روزی صاحب این لباس شویم ولی اینجا در بارسلون و در طول نمایشگاه این شانس را پیدا کردیم که برای چند دقیقه‌ای آن را بپوشیم و از نزدیک شاهد امکانات فوق العاده آن باشیم .

شماره 2 : ایموجیهای واقعیت افزوده سامسونگ در گوشیهای S9 و S9 پلاس

CHERLYN LOW ادیتور کاملا جذب ایموجیهای سه بعدی سامسونگ شده است

چرلین اما نظر متفاوتی با سردبیر ما دارد. در میان همه چیزهای جدیدی که راجع به گلگسی اس 9 و گلگسی اس 9 پلاس رو شد ایموجیهای سه بعدی واقعیت افزوده جذابترین قسمتشان بود . واقعا با وجود این ایموجیهای جدید خیلی راحت می شود ایموجیهای اپل را که با چهره حیوانات درست می شدند را فراموش کرد. این ایموجیهای یک حس عجیب و غریب و جالب را در استفاده کنندگان ایجاد می کند. حقیقت این است که بحثهایی پیش آمده است که این ایموجیها به سایر گوشیهای سری اس هم اضافه شوند چرا که بسیار مورد استقبال واقع شده‌اند. ولی خوب از لحاظ تکنیکی( پیشرفت تکنولوژی) این ایموجیها چندان ویژگی قابل توجهی نیستند و از لحاظ دثت ترسیم چهره چندان دقیق نیستند و برای سفارشی سازی آواتار انتخابهای خیلی محدودی دارند و دوربین جلو برای تشخیص حرکات صورت و بازتولید آنها بیش از حد به دردسر می افتد و به سختی اینکار را انجام میدهد.

با اینحال تقریبا تمام افراد هیئت تحریریه سایت ENGADGET ، ایموجی مخصوص خود را ساخته اند و حتی بعضی از بچه ها برای یادگرفتن نحوه استفاده از ایموجیها کلی التماس کردند. و حتی ما یک تیم درست کردیم تا تجربیاتمان را در مورد این ایموجیها به اشتراک بگذاریم. بله درست است که این ایموجیها هم بالاخره عادی میشوند اما فعلا واقعا من را هیجانزده کرده اند و به همین خاطر تشویق شدم تا بهترین انتخابم را به این ایموجیهای سه بعدی اختصاص بدهم.

شماره 3: بازگشت شکوهمند جک 3.5 میلیمتری هدفون

MAT SMITH رییس دفتر واحد بریتانیا معتقد است حذف جک هدفون یک حرکت در راستای کم کردن هزینه تولید است

اغراق بیش از حد شرکتها در حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون همیشه من را ناراحت می کرد .

هر شرکتی که جک 3.5 میلیمتری هدفون را حذف کرده و آن را با هدفونهای بی سیم و ایربادهای بلوتوث جایگزین کرده است سعی می کند تا به هر نحوی شده شما را قانع کند که آینده اسمارتفونها به این سمت خواهد رفت . آنها به شما خواهند گفت که سیمهای هدفون یک چیز احمقانه و اعصاب خرد کن بود و حالا با جایگزینی هدفون بلوتوث شما راحت شده اید اما در واقع آنها فقط به قیمت کمتر فکر می‌کنند.

با همه این تفاسیر همانطور که می دانید MWC2018 محل رونمایی از آخرین و جدیدترین گوشیهای تلفن همراه است و در واقع فارغ‌التحصیلان اسمارتفونها در این نمایشگاه رونمایی می شوند و در کمال خوشحالی باید عرض کنم که فقط و فقط سه دستگاه بودند که جک 3.5 میلیمتری را حذف کرده بودند هر دو  مدل گوشی شرکت سونی XPERIA XZ2   و بازطراحی پرچمدار جدید نوکیا یعنی گوشی  SIROCCO 8 تنها گوشیهایی بودند که اینکار را کرده بودند که البته هر سه گوشی هم جزء اسمارتفونهای بسیار عالی و رده بالا محصوب می شوند

نوکیا Sirocco8

سونی Xperia XZ2

ولی به هر حال این برای من بسیار خبر خوبی بود که  مابقی گوشیها به همان سیستم قابل اعتماد وجود سیم و جک 3.5 میلیمتری برگشته بودند. آپشن همیشه خوب است به خصوص اگر شما را از شر شارژ کردن ایربادها و هدفونهای بی‌سیم خلاص کند.

 

شماره 4 : لپ تاپ جدید هوآوی یعنی MATEBOOK X PRO

NICK SUMMERS گزارشگر  سایت معتقد است که هوآوی با  معرفی لپ تاپ ,Matebook X pro  جا پای مک بوک اپل گذاشته است

من همیشه به دنبال لپ تاپ ویندوزی رویایی خودم می گشتم راستش را بخوایید لپ تاپ Dell XPS 13 را دوست دارم اما طراحی لایه ای و لولای بین قاب آن و صفحه نمایش آن چندان باب میل سلیقه من نبود و به نظرم بعضی از اجزای آن بیش از اندازه بزرگ بودند. من لپتاپ سرفیس مایگروسافت را هم دوست دارم اما خوب قیمت آن بسیار گران است و روکش از جنس چرم آلکانترای سرفیس را هم دوست ندارم . به همین دلایلی که گفتم وقتی در نمایشگاه امسال هوآوی لپ تاپMatebook X pro را معرفی کرد یک دل نه صد دل عاشق آن شدم این لپتاپ از همان قاعده ساده و قدیمی مک بوک و نسبت تصویر 3:2 استفاده میکند و در عین حال از مک بوک هم نازک‌تر است. نیک سامرز ایده وبکم پاپ آپ را یک ایده فوق العاده خواند . او البته زاویه دوربین وبکم را افتضاح خواند . وی ادام داد: خوشبختانه من زیاد از دوربین لپ‌تاپ و تماسهای ویدئویی استفاده نمی کنم. فارغ از این مسئله لپ‌تاپ Matebook X pro یک الترابوک همه چیز تمام با طیف گسترده‌ای و کافی از پورتهای مختلف است که دست شما را برای هر ارتباطی باز میگذارد . این لپ‌تاپ هر چیز را که من میخواهم دارد و اساسا بهترین جایگزین برای مک بوک اپل است .

شماره 5 : اندروید نسخه GO

Chris velazco تحلیلگر ارشد سایت ارائه اندروید GO روی گوشیهای میان رده و ضعیف را قابل تحسین دانست 

گوگل سال گذشته در کنفراس توسعه گوگل I/O نسخه بهینه سازی اندروید o با نام go را برای دستگاههای میان رده و ضعیف رونمایی کرد و حالا در آستانه سال 2018 در اسپانیا  اولین سری از دستگاههای اندرویدی با این نسخه از سیستم عامل اندروید وارد بازار می شوند. مسلما هیچکدام از این نسخه های تلفن همراه از لحاظ سخت افزاری چیز خاصی برای ارائه ندارند ولی خوب شاید فریبنده به نظر برسند. معروفترین این گوشیها نوکیا 1 از غول کره ای تلفن همراه است . با این وجود تعهد گوگال برای ارائه خدمات به و ساخت یک سیستم عامل سازگارتر با گوشیهای میان رده و ضعیف ، صرف نظر از اینکه صاحبان این گوشیها برای خرید تلفنشان چقدر هزینه کرده‌اند قابل تحسین است و به طور قطع می توان گفت این سطح احترام به مشتری در سایر برندهای مطرح خصوصا در مورد اپل دیده نمی شود به هر حال اپل همیشه مشتریان خود را به چشم کیسه های پر پول نگاه می کند که برای حل هر مشکلی پول بیشتری خرج می کنند.

در این نسخه از اندروید یک مجموع کامل از اپلیکیشنها به نام GO-enabled در دسترس است و یک تجربه کار لذت بخش را در اختیار کاربر قرار میدهد و من بسیار خوشحالم که در این نسخه برنامه های حیاتی مثل دستیار گوگل برای همه کاربران اندروید قابل استفاده است

هر جند برای درک کامل تاثیرات اندروید go  به زمان احتیاج است اما از زمانی که گوگل اعلام کرد که این نسخه از اندروید برای گوشیهای آینده اندرویدی هم خواهد بود من متوجه شدم که دیگر هیچ تلفنی اندرویدی به خاطر قدیمی بودن نسخه اندوریدش از رده خارج نخواهد شد و به طور قطع ما وارد دوره طلایی تلفنهای ارزان قیمت شده‌ایم .

شماره 6 : یه حلقه طلایی؟! نه یک حلقه هوشمند

James trew مدیر عامل Engadget با این حلقه هوشمندبه آرزوهایش رسید

Vhoop یک حلقه هوشمند ورزشی است که احتمالا همه شما با نسخه های آنالوگ و معمولی آن ورزش دور کمر را انجام داده‌اید اما هوپ چیز دیگری است . در بدنه هوپ انواع و اقسام سنسورهای لازم نصب شده اند که تمام فعالیتهای شما را زیر نظر بگیرد و البته با اتصال به هر دستگاه دیگری از طریق بلوتوث تمام اطلاعات لازم را برای شما نمایش دهد به عنوان مثال اینکه شما برای رسیدن به دورکمر ایدهآل مد نظرتان چند چرخش دیگر و با چه سرعتی باید انجام دهید ! شگفت انگیز است نه؟

جیمز که عاشق این حلقه شده است او معتقد است که با ساخته شدن این حلقه هوشمند تمام آرزوهایش به حقیقت پیوسته است

 

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام