موتور «فراست بایت» برای ساخت بازی Battlefield 5 ارتقا می یابد!

رسانه کلیک - گزارشات اخیر نشان می دهد که استودیوی «دایس» کار ساخت بازی Battlefield 5 را آغاز کرده و به دنبال جذب نیرو برای ارتقای موتور فراست بایت است.

گزارشات اخیر نشان می دهد که استودیوی نامدار «دایس» کار ساخت و توسعه بازی Battlefield 5 را آغاز کرده و به دنبال جذب نیرو متخصص برای ارتقای موتور گرافیکی فراست بایت است.

به نظر می رسد استودیوی نامدار «دایس» ضمن ادامه پشتیبانی از بازی «بتلفیلد 1»، بر روی ساخت و توسعه بازی Battlefield 5 نیز مشغول به کار است و خود را برای تیم توسعه بازی را برای ارائه یک شوتر ناب و هیجان انگیز تکمیل می کند.

در همین رابطه، استودیوی دایس به تازگی آگهی استخدام جدیدی را در جهت تکمیل تیم توسعه پروژه بعدی بر روی وب سایت خود به ثبت رسانده است که در آن از مهندسان ارشد رندرینگ دعوت به عمل می آید. ظاهرا این استودیو برای ساخت بازی Battlefiled 5 به دنبال ارتقای کیفیت و قدرت موتور گرافیکی فراست بایت است تا گرافیک بصری این عنوان ویدیویی خارق العاده و خیره کننده به نظر رسد و شاهد پیشرفت چشم گیری در زمینه گرافیک محیط، شخصیت ها، وسایل نقلیه، سلاح و غیره باشیم.

 

ارتقای موتور گرافیکی فراست بایت اقدام عجیبی از سوی استودیوی دایس تلقی نمی شود چرا که با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت گیم و رشد سخت افزارها، استودیوها و بازی سازان باید موتورهای خود را مطابق روز دنیا ارتقا دهند تا بازی ها از حیث گرافیکی کاملا به‌روز به نظر برسند. حال از آنجا که غالب عناوین ویدیویی شرکت الکترونیک آرتز توسط موتور فراست بایت توسعه می یابند، از این رو، ارتقای این موتور از اهمیت بالایی برخوردار است.

توضیح و متن آگهی استخدامی مهندس ارشد رندرینگ استودیوی دایس برای ساخت بازی Battlefield 5 به شرح زیر است:

شما برای پشتیبانی از طراحان هنری با یکی از تیم های بازی ساز ما که هم اکنون در حال توسعه بازی ویدیویی هستند، همکاری می کنید. همچنین، شما ضمن افزایش عملکرد ما، باید تکنولوژی ما را ارتقا دهید و به صورت مستقیم با تیمی که بر روی موتور گرافیکی فراست بایت مشغول به کار هستند، همکاری کنید.

در حالی که استودیوی دایس در این آگهی استخدام هیچ اطلاعاتی در خصوص پروژه مورد نظر و بازی در حال ساخت و توسعه ارائه نداده است، اما گزارشات اخیر نشان می دهد که این استودیو هم اکنون بر روی ساخت نسخه بعدی بازی پرطرفدار بتلفیلد کار می کند.

به علاوه، استودیوی دایس هفته گذشته آگهی استخدام دیگری را نیز به ثبت رسانده بود که در آن از افراد دارای صلاحیت و بازی سازان حرفه ای برای ساخت و توسعه بازی بتلفیلد 5 دعوت به عمل می آورد. به بیان دیگر، انتشار چنین آگهی های استخدام بدان معنا است که این استودیو رسما کار ساخت و توسعه نسخه بعدی مجموعه Battlefield را آغاز کرده و در آینده نه چندان دور شاهد معرفی آن خواهیم بود.

ناگفته نماند؛ اگرچه چندی پیش آقای اندرو ویلسون، مدیر اجرایی شرکت الکترونیک آرتز، و آقای بلیک جورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز، از ساخت بیش از ۱۲ عنوان ویدیویی توسط موتور گرافیکی قدرتمند فراست بایت خبر دادند که شامل بازی Battlefield 5 نیز می شود؛ لیکن تا به این لحظه استودیوی دایس به صورت رسمی به معرفی نسخه جدید سری بتلفیلد نپرداخته است. بر اساس صحبت های بلیک جورگنسن، نسخه بعدی این مجموعه برای عرضه در سال مالی 2019 شرکت الکترونیک آرتز (از روز ۱۲ فروردین ماه سال ۹۷ تا 11 فروردین ماه سال ۹۸) برنامه ریزی شده است. از این رو، پیش بینی می شود شرکت الکترونیک آرتز با همکاری این استودیو پرآوازه در جریان نمایشگاه E3 2018 از این عنوان مورد انتظار رونمایی کند و شاهد انتشار اولین تریلرها و اطلاعات از آن باشیم.

لازم به یادآوری است؛ اواخر آذر ماه امسال بود که یکی از کاربران شبکه مشهور یوتیوب به نام AlmightyDaq مدعی شد که نسخه بعدی بازی بتلفیلد Battlefield Bad Company 3 نام دارد و این عنوان ویدیویی در اواخر سال میلادی 2018 (پاییز سال 97) بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین پی سی منتشر می شود. نکته قابل توجه این است که این فرد درست یک ماه پیش از رونمایی بازی Battlefield 1، با انتشار ویدیویی و تریلری جزئیات زیادی را در رابطه با آن فاش کرده بود.

در حال حاضر، آخرین نسخه از مجموعه بتلفیلد تحت عنوان Battlefield 1 در تاریخ ۲۱ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۶ مصادف با جمعه ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵ برای کنسول های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز عرضه شد. عرضه بازی بتلفیلد 1 و محبوبیت بیش از حد آن تلنگر خوبی را به مجموعه «ندای وظیفه» زد چرا که پس از چندین سال، شرکت اکتیویژن سرانجام از جنگ های آینده و علمی تخیلی دست برداشت و مجددا به ریشه های اصلی بازی Call of Duty یعنی جنگ های جهانی بازگشت.

از دیگر خبرهای مرتبط با مجموعه بتلفیلد می توان به انتشار موج دوم بسته الحاقی Turning Tides بازی Battlefield 1 و خاموشی سرورهای آن اشاره کرد. توجه داشته باشید که امروز (30 ژانویه سال میلادی 2018 مصادف با 10 بهمن ماه) سرورهای بازی بتلفیلد 1 به دلیل به‌روز رسانی ماهانه و انتشار بسته الحاقی Turning Tides برای مدت دو ساعت از دسترس کلیه کاربران و بازیکنان پلتفرم های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 خارج می شود.

گفتنی است؛ پس از اتمام زمان تعمییرات و خاموشی سرورها، دو نقشه منحصر به فرد و جدید به نام های Zeebrugge و Heligoland به بازی اضافه خواهد شد و کاربران سیزن پس و خریداران این دی ال سی را به زمان حمله 1915 انگلستان بازمی گرداند که با استفاده از Royal Marines و قرارگیری در C-Class Airship باید دشمنان و حریفان خود را نابود کنند.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی Battlefield 5 چیست؟ به نظر شما، ارتقا موتور گرافیکی فراست بایت به چه میزان در موفقیت و برتبری این عنوان نسبت به رقبا تاثیرگذار خواهد بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.( سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید