این 13 بازیگر مطرح تا به حال جایزه اسکار نگرفته اند!

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی 13 نفر از مشهورترین بازیگرانی که تاکنون تجربه  لذت بخش و پرافتخار دریافت اسکار را کسب نکرده اند، می پردازیم.

جایزه اسکار از جمله معروف ترین و ارزشمندترین جوایز برای هر بازیگری  است و کسب آن به منزله ستاره درخشانی است که در رزومه کاری بازیگران ثبت می شود. اکثر نامزدان این جایزه جهانی قرار گرفتن در کنار بازیگران مطرح دیگر را  افتخاری بزرگ می دانند اما قطعا  در دست گرفتن مجسمه شمشیر به دست و طلایی رنگ اسکار افتخاری مهم تر و باارزش تر است که در کنار تحسین و شهرت بیشتر، ارزش مالی بازیگر را نیز بالامی برد.

با این وجود بازیگران مشهور زیادی هستند که هنوز نتوانسته اند این مجسمه را به دست بگیرند یا نام خود را به عنوان برنده از زبان مجری این جایزه جهانی بشنوند. در این مطلب به معرفی 13 نفر از مشهورترین بازیگرانی که تا کنون این تجربه  لذت بخش و پرافتخار را کسب نکرده اند می پردازیم:

1. برد پیت

شاید باورش سخت باشد اما برد پیت با وجود کارنامه کاری درخشان و بازی منحصر به فردش هنوز موفق به کسب جایزه بزرگ اسکار نشده است. از جمله درخشان ترین بازی های کارنامه کاری او  می توان به فیلم های مانی بال (2012)، سرگذشت عجیب بنجامین باتن(2009) و 12 میمون(1995) اشاره کرد که در زمان خود  نام او را در لیست نامزدهای بهترین بازیگر مرد اسکار قرار داد اما برد پیت هیچ گاه موفق به دریافت این جایزه نشد.

 

2. جانی دپ

تعجب نکنید. کاپیتان جک اسپارو هم نتوانست جانی دپ را برنده اسکار کند . اگرچه  جانی دپ یک بار برای دزدان دریایی کاراییب: نفرین مروارید سیاه (2004), یک بار برای فیلم درجستجوی ناکجا آباد (2005) و در نهایت یک بار برای سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت(2008) در فهرست نامزدها قرار گرفت اما نام او به عنوان نامزد بهترین بازیگر مرد باقی ماند و جانی دپ هیچ گاه مجسمه اسکاری را لمس نکرد.

3. امی آدامز

شاید یکی از رکورددارترین ها در نامزدی بدون پیروزی در جایزه بزرگ اسکار امی آدامز باشد که علی رغم بازی خوبش هنوز نظر داوری را به خود جلب نکرده است. او جایزه های مختلف دیگری را به دست آورده است، از جمله جوایز انتخاب فیلم منتقدان، گلدن گلوب، و Screen Actors Guild Awards، اما جای جایزه بزرگ اسکار در کلکسیون افتخارات او خالی است. جوایز او به ترتیب به عنوان بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم Junebug (2006), سپس برای فیلم شک(2009), مبارز(2011) و برای فیلم استاد(2013) بود. آدامز در سال 2013 نیز نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن آکادمی آمریکن هاستل شده بود اما به جای او کیت بلانشت برای فیلم یاسمن آبی موفق به کسب این مقام شد.

4. مایکل ویلیامز

ویلیامز که از جمله بازیگران زبده هالیوود است 4 بار نامزدی اسکار را  تجربه کرده است. اما با وجود نقش آفرینی در فیلم هایی چون کوهستان بروکبک(2006), ولنتاین آبی(2011), هفته ای که با مریلین گذراندم( 2012) و منچستر بای د سی( 2017) هنوز مجسمه اسکار را به دست نیاورده است. امسال ویلیامز در فیلمی نقش آفرینی نکرده است. وگرنه شاید طلسم اسکار برای او شکسته می شد.

5. تام کروز

شاید از دیدن نام تام کروز در این لیست شگفت زده شوید اما علی رغم نقش آفرینی این بازیگر در فیلم های به یادماندنی و سه بار نامزدی برای فیلم های متولد چهارم ژوئیه(1989), جری مگوایر(1996) و ماگنولیا(1999) تقریبا نزدیک به دو دهه است که فقط از جایزه بزرگ اسکار یک دعوت نامه جهت شرکت در مراسم، نصیب تام کروز می شود. با توجه به این که او عمده تمرکز خود را روی فیلم های اکشن می گذارد نباید هم  امیدی به کسب اسکار داشته باشد چرا که این گونه فیلم ها برای منتقدان به هیچ وجه جذاب و چشمگیر نیست.

6.وودی هارلسون

 هارلسون به خاطر نقش آفرینی در فیلم هایی با ژانرهای متنوع و سریال های تلفیقی فوق العاده مثل کارآگاه واقعی از جمله بازیگرانی است که کارنامه کاری رنگارنگ و طولانی دارد. او امسال برای فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری، نامزد بهترین بازیگر مرد شده است. همچنین او در سال 1997 نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم مردم علیه لری فلینت  شده بود اما هیچ یک از آنها او را به برنده جایزه بزرگ اسکار تبدیل نکرد. در حال حاضر امسال هم امیدی به برنده شدن وی نیست زیرا او باید رقیبانی چون ویلیام دافو, ریچارد چنکینز و کریستوفر پلومر را پشت سر بگذارد تا بتواند برای نخستین بار مجسمه اسکار را تصاحب کند.

7. جیک جیلنهال

جیک جیلنهال از جمله بازیگران مظلوم و توانای هالیوود است که در این فهرست قرار می گیرد چرا که نه تنها تاکنون نتوانسته جایزه بزرگ اسکار را نصیب خود کند بلکه فقط یک بار در سال 2006 برای فیلم کوهستان بروکبک نامزد شده است. جلینهال هیچ جایزه ای در گلدن گلوب کسب نکرده ولی این بدان معنا نیست که بازی او هیچ گاه دیده نمی شود. او هم اکنون جایگاه والایی در هالیوود دارد و مورد احترام بسیاری از بازیگران است.

8. گلن کلوز

کلوز. تنها جمله ای که می توان در مورد او گفت این است:” هنرمندی توانا با بیشترین تعداد نامزدی در جشنواره های مختلف که در هیچ کدام برنده نشده است.” کلوز آخرین بار در سال 2012 نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن جایزه اسکار برای فیلم آلبرت نابز شد. پیش از آن هم در سال 1987  برای فیلم جذابیت مرگبار نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شد ولی با وجود بازی تحسین برانگیزش جایزه اسکار در دستان شر, خواننده و بازیگر آمریکایی, قرار گرفت.

9. گری اولدمن

اولدمن از جمله بازیگران انگلیسی است که با وجود اینکه کارنامه کاریش طوماری بلند بالا از فیلم های سطح بالا در ژانرهای گوناگون است اما هنوز موفق به دریافت جایزه بزرگ اسکار نشده است. اولدمن سی سال است که به کار بازیگری مشغول است و در فیلم هایی چون داستان عاشقانه واقعی(1993), عنصر پنجم(1997), ایر فورس وان(1997) و هری پاتر و زندانی آزکابان(2004) ایفای نقش کرده با وجود 30 سال بازیگری در عرصه سینما فقط یک بار برای فیلم Tinker Tailor Soldier Spy (2012) نامزد شد . البته باید منتظر بود و دید که آیا امسال قرار است این طلسم شکسته شود یا نه چرا که او امسال هم برای نقش وینستون چرچیل در فیلم تاریک ترین لحظات،  نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار شده است.

10. رابرت داونی جونیور

جونیور از جمله افرادی است که معمولا نام او را در فهرست پردرآمدترین بازیگران سینمای هالیوود می بینم. بی شک او از جمله بازیگران خوب سینمای جهان است. این را می توان از فیلم هایی که در انها نقش افرینی کرده متوجه شد. جونیور دو بار پیاپی یک بار برای بازی در فیلم چاپلین(1993) و بار دیگربرای بازی متفاوتش در فیلم کمدی تندر استوایی(2009) نامزد بهترین بازیگر مرد شد اما او را پیروز این رقابت نکرد. در سال 1993 او مغلوب آل پاچینو برای بازی در فیلم بوی خوش زن و در سال 2009 مغلوب بازیگر توانا هیث لجر مرحوم برای نقش جوکردر فیلم شوالیه تاریکی شد. با این وجود تنها چیزی که جونیور می تواند درمورد این ناکامی ها بگوید این است که او حداقل توانسته با دو بازیگر بسیار توانا و زبده رقابت کند.

11. لیف فینیکس

بازیگری توانا که بازی در چند فیلم برتر توانایی او را در بازیگری به تمام جهانیان نشان داد. اما گویا توانایی او هنوز به داوران جایزه بزرگ اسکار ثابت نشده . فینیکس سه بار برای فیلم های گلادیاتور(2001)، سر به راه باش(2006) و فیلم استاد(2013) نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار شده اما این جایزه را به رقیبان سرسخت خود واگذار کرده است. در سال 2006 با وجود بازی خوبی که در فیلم سربه راه باش از خود نشان داده بود اما به جای او سیمور هافمن برای بازی در نقش ترومن کاپوتی صاحب مجسمه طلایی اسکار شد.

12. سیگورنی ویور

با وجود کارنامه کاری بسیار درخشان و موفق از جمله داشتن نقش های کلیدی در فیلم های بزرگی چون بیگانه(1979)، شکارچیان روح(1984) و آواتار(2009) هنوز موفق به کسب جایزه بزرگ اسکار نشده است. او نیز سه بار برای فیلم های بیگانه ها(1987)، دختر شاغل(1989) و گوریل ها در مه(1989) نامزد بهترین بازیگر زن اسکارشد اما هیچ یک از آنها باعث نشد تا مجسمه طلایی و ارزشمند اسکار در دستان او جای گیرد. در سال 1989 او برای دو فیلم دو بار نامزد شده و برای هر دو آنها جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد و به عنوان اولین بازیگر در یک دوره مسابقات گلدن گلوب دو بار به عنوان برنده اعلام شد ، افتخاری که پیش از آن کسی موفق به کسب آن نشده بود. به تازگی ویور عمده تمرکز خود را روی پروژه های تلویزیونی گذاشته و انتظار نمی رود که طلسم اسکار تا چند سال آینده شکسته شود. مگر اینکه دوباره درخشان تر از همیشه ظاهر شود و همه را با نقش آفرینی های جذابش شگفت زده کند.

13. ادوارد نورتن

اگر فیلم های درگیر کننده 20 سال اخیر را برشماریم احتمال اینکه نورتن در نصف آنها نباشد نزدیک به صفراست. او توانست شانس سه بار نامزدی بهترین بازیگر مرد اسکار را برای فیلم های ترس کهن(1997)، تاریخ مجهول آمریکا(1999) و برد من(2015) کسب کند اما او هم نتوانست پیروز این رقابت بزرگ شود. وی آخرین باردر سال 2015 مغلوب جی کی سیمونز برای فیلم شلاق شد و تاکنون جایزه اسکار به او روی خوش نشان نداده است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید