بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای گوشی های موبایل

از میان نرم افزارهای ویرایش عکس موجود، آن هایی را که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشند، انتخاب کرده‌ایم، که به شرح زیر است: در سیستم عامل ios آیفون

هیچ کمبودی در نرم افزارهای ویرایش عکس برای موبایل وجود ندارد. اما اگر میخواهید از فیلترهای اینستاگرام فراتر بروید، تعدادی از نرم افزارهای موجود در اپ استور یا گوگل پلی می‌توانند قابل توجه باشند. ما از میان ده ها نرم افزار، آن هایی را که ارزش وقت گذاشتن (و البته در بعضی موارد پول) را داشته باشد، انتخاب کرده‌ایم.

ویرایش عکس پیش فرض روی موبایل

بخش ویرایش عکس در سیستم عامل ios آیفون، با بروز رسانی به نسخه 11، شاهد تغییرات زیادی بود، ازجمله؛ بالا بردن نحوه قرار گرفتن در معرض نور (exposure) و برش و فیلتر کردن سریع عکس. اما انجام دادن تغییرات بیشتر از این، سخت است. همین تغییرات در نسخه ویرایش بروز شده آندروید هم اعمال شده است. اگر شما به دنبال گرفتن عکس هایی ساده و سنتی با استفاده از دوربین‌تان هستید، نرم افزار فابریک تعبیه شده خود گوشی می تواند مناسب کارتان باشد. در ادامه تعدادی از قابلیت های مشترک نرم افزارهای ویرایش عکس و نسخه های کامل برای دسکتاپ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Lightroom cc

اولین برنامه از نرم افزارهای ویرایش عکس که بررسی می کنیم Lightroom cc است. برای مدتی، Adobe تمام توانش را روی بروز رسانی Lightroom مخصوص موبایل گذاشت، که اکثرا به خاطر نارضایتی کاربرانِ نسخه دسکتاپ بود. بالاخره این تلاش ها نتیجه داد و این برنامه برای کاربران ios و آندروید اصلاح شد. Lightroom cc روی گوشی های موبایل به خاطر اضافه شدن تکنولوژی پردازش تصور هوشمند، که فقط با یک لمس صفحه، تصویر به صورت اتوماتیک ویرایش می‌شود به خود می‌بالد. به این ویژگی، ضبط و ویرایش فایل با فرمت RAW، ضبط تصاویر با کیفیت HDR و تعداد زیادی تغییرات جزئی دیگر را نیز اضافه کنید. همچنین، هرچیزی که روی موبایل تان دارید، می توانید روی Lightroom cc دسکتاپ‌ یا تبلت‌تان نیز آن را داشته باشید، به عبارت دیگر، می‌توانید ویرایش را روی یک وسیله شروع و در وسیله دیگر آن را به پایان برسانید. 

نواقصی هم در این نرم افزار وجود دارد که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید (تعیین جهت پرسپکتیو ندارد و گاهی بیش از حد روی تصاویر HDR پردازش انجام می‌دهد). با تمام این تفاسیر، اگر می‌خواهید عکاسی حرفه‌ای با موبایل‌ را به صورت جدی ادامه دهید، Lightroom cc مختص کار شماست.

Snapseed

از بین تمامی نرم افزارهای ویرایش عکس معرفی شده در این لیست، شاید نرم افزار Snapseed متعلق به Google، بهترین تعادل را بین قابلیت هایش و خَلق رابطه‌ای دوستانه با کاربر ایجاد کرده‌است. این نرم افزار رایگان، از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره‌ها استفاده می‌کند، با انجام یک سری تنظیمات دستی ساده، می‌توانید با فشار یک دکمه (Portrait) عکس‌تان را از حالت مسطح به حالت عمق‌دار تغییر دهید. منظور از تنظیمات اولیه این است که شما می‌توانید برای کاربردهای ساده‌تر آن را روی حالت تنظیمات کارخانه نیز بگذارید. این نرم افزار دارای ویژگی تنظیم زاویه دید (perspective-correction) برای حالت هایی که نمی‌توان در یک جهت مستقیم و خاص دوربین گوشی را تنظیم نمود، هست. 

ویژگی هایی مانند double exposure (ادغام 2 عکس در یکدیگر، که یکی از آن ها شفاف است و می توان عکس دوم را درون آن دید) و head posing (برداشتن قسمتی از سر)، جزو تکنیک های جادویی هستند، اما منحنی های قابل تغییر برای کانال های رنگی، کنتراست و اشباع (saturation)، ما را به داشتن عکس هایی بهتر با استفاده از دو تکنیک جادویی نام برده کمک می‌کنند. اما بهتر از تمامی این ویژگی ها، توانایی ایجاد تغییر در عکس اصلی ویرایش شده حتی پس از ارسال به خارج از نرم افزار است که دیگر لازم به ایجاد نسخه کپی نیست. این کار از ریخت و پاش اضافه در گوشی‌تان کم می‌کند و حجم کمتری از حافظه مجازی (cloude storage) پر خواهید کرد. این، تفاوت عمده نرم افزار Snapseed با سایر رقبایش در مجموعه نرم افزارهای ویرایش عکس است.

VSCO

اگر شما از طرفداران و علاقه مندان محیط اینستاگرام هستید، شاید نرم افزار VSCO مناسب شما باشد. علاوه بر ابزارهای لازم برای ویرایش و تنظیمات اولیه عکس، یک شبکه اجتماعی با بخش پیام رسان خصوصی نیز هست و می‌توانید تصاویری از خود کمپانی VSCO و کاربرانی که شما دنبال می‌کنید، ببینید. نرم‌افزار شامل؛ ویرایش فایل GIF، ویرایش ویدئو، ضبط و ویرایش فرمت RAW می‌شود. البته تنظیمات اولیه بیشماری (اما رایگان) برای حالتی وجود دارد که برای پست موضوعی عجله دارید اما نمی خواهید کیفیت و استایل را از دست بدهید. اگر حق اشتراک این نرم افزار را بپردازید، می توانید تنظیمات را طوری انجام دهید تا فیلم و عکس هایتان مانند فیلم های کلاسیک Fuji Pro 4ooH یا Kodak Portra 160 و 400 خَلق شود.

 Prisma

Prisma مدت کوتاهی بعد از عرضه شدن، نزد کاربران قدیمی شد، اما این به این معنا نیست که ویرایش ابر مانند عکس های آن دیگر تاثیرگذار نیست. فیلترهای متمایز و هنری این نرم افزار نسبت به سایر فیلترهای در نرم افزارهای دیگر، کاملا برجسته است. الهام گرفتن از حس شاعرانه مونت (شاعر فرانسوی)، یعنی استفاده از هندسه بسیار پرپیچ و خم ادغام شده با هزاران سبک دیگر، سبک ویرایش این نرم افزار است. شما می‌توانید تصویر خودتان را هم نقاشی کنید و از سبک مخصوص برای درست کردن ویدئو نیز بهره‌مند شوید. گرفتن یک عکس یا ویدئو و در آوردن آن به صورت تصاویری زیبا با این اپ بسیار ساده است (فقط با یک فشار). به همین دلیل Prisma یک پیشنهاد بسیار جذاب هم برای عکاسان مبتدی و هم حرفه‌ای است.

مشکلی که برای نرم افزارهای ویرایش عکس وجود دارد این است که تعدادی از آن ها برای ویرایش نیاز به اتصال اینترنت دارند و Prisma هم از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین اگر بخواهید عکسی را خارج از منزل‌تان ویرایش کنید، به احتمال زیاد باتری موبایل تان را خالی می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که آیکون watermark را قبل از ذخیره یا ارسال عکس ویرایش شده خاموش کرده باشید،این گزینه به شما در اینکه جایی که آخرین عکس را ویرایش کرده‌اید هیچ کمکی نمی‌کند.

Photoshop Express 

این نرم افزار برای مواقعی کاربرد دارد که می‌خواهید ویرایشگر موبایل‌تان را تقویت کنید. علاوه بر فیلترهای خنده‌دار و تنظیمات اولیه عکس، Photoshop express دارای تنظیمات مکانی و محلی قدرتمندی برای برداشتن قرمزی چشم و حذف لک های صورت است. ازجمله ویژگی های دیگر این برنامه قابلیت کولاژ کردن تصاویر (چیدن چندین عکس در یک قاب) و همچنین الحاق متن به عکس، به صورت حرفه‌ای است. یکی از امکانات جالب دیگر این نرم افزار انتخاب حالت برش تصاویر است. مثلا می توانید یک عکس را با اندازه های مختلف برای کاربردهای مختلف مانند شبکه های اجتماعی، مثلا؛ عکس کاور فیسبوک، عکس پس زمینه LinkedIn و ثامنیل (thumbnail) Youtube استفاده کنید.

مانند Lightroom، اگر شما یک مشترک Adobe cc باشید، عکس های ویرایش شده‌تان را همزمان در چندین وسیله می‌توانید ببینید. حتی می‌توانید عکسی را از نرم افزار موبایل به دسکتاپ کامپیوتر بفرستید، و هنگامی که آپلود عکس به پایان برسد، فتوشاپ روی دسکتاپ خود به خود باز می‌شود و می‌توانید هر تغییر حرفه‌ای دیگری را قبل از منتشر کردن عکس، روی آن اعمال کنید.

در سیارک بیشتر بخوانیم:

چرا قطعی اینترنت با راه‌اندازی مجدد مودم روتر برطرف می شود؟

چگونه در تلگرام چند اکانت داشته باشیم؟

داده کاوی (DM) چیست ؟

مهم ترین تنظیمات اندروید که باعث بهره‌وری بیشتر گوشی می‌شود

آزمون دسترسی به رنگ های وب سایت شما

موثرترین ترفندهای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید