معایب و مزایای جک s5 اتوماتیک

جک اس 5 یکی از چینی ها موفق بازار ایران است. جک اس 5 یک خودرو شاسی بلند، زیبا و فول آپشن است.

جک اس 5 با قیمت مناسبی و حتی به صورت شرایطی توسط کرمان موتور بفروشد می رسد.

در ابتدا به مزایای جک اس 5 این شاسی بلند پرطرفدار می پردازیم.

 

مزایای جک اس 5

- ظاهر زیبا: شاید تنها نکته ای که بین همه موافقان و مخالفان این خودرو مشترک است ظاهر بسیار زیبای این ماشین است. قطعات بکار رفته داخلی بسیار باکیفیت هستند. روکش صندلی ها چرم مشکلی با دوخت قرمز واقعا تاثیر گذار است. نحوه قرارگرفتن دکمه ها نیز خوب و قابل قبول است.

این ظاهر زیبا از  IX35 هیوندای کپی شده و عقب ماشین نیز بیشتر شبیه آئودی می باشد. جالب اینکه جک حتی فرمان این ماشین را از شورولت کپی کرده است.

- موتور پرقدرت: جک اس5 یک موتور 2 لیتری (2000 سی سی) توربوشارژ 16 سوپاپ دارد. این موتور می تواند 174 اسب بخار قدرت تولید کند.

- گیربکس 6 دنده 2 کلاچه: یکی دیگر از مزایای دیگر جک اس5 گیربکس 6 سرعته آن است که بدون درنگ دنده ها را تعویض می کند. این گیربکس برای حداکثر بازدهی موتور و به حداقل رساندن مصرف سوخت برنامه ریزی شده است.

- ایمنی: جک اس5 از نظر ایمنی چیزی کم ندارد. سیستم ضد سرقت، ترمز های ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، چهار کیسه هوا برای سرنشینان جلو

امکانات رفاهی: سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، ترمز پارک برقی EPB، سیستم کنترل فشار بر تایرها TPMS، ترمز پارک برقی، تهویه اتوماتیک 2 کانال، صندلی برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور های عقب و جلو، دوربین عقب و ... این لیست همچنان ادامه دارد.

 - فضای کابین و کیفیت سواری: فضای داخل کابین بسیار زیاد است. فاصله پای سرنشین عقب هم مناسب است و در مسافرت های طولانی نیز مشکلی ندارد. با تا شدن صندلی های عقب فضای زیادی برای حمل بار نیز خواهد داشت. فضای صندوق عقب نیز مناسب است. جک اس 5 سواری نرم و راحتی دارد. سیستم تعلیق اس۵ در جلو مک فرسون و در عقب چند بازوی مستقل است.

قیمت مناسب: جک اس 5 در مقایسه با هم رده های خود امکانات بیشتر و قیمت مناسبی دارد.

 

معایب جک اس 5

صدای باد داخل کابین جک اس 5، مشکلی که حل نشد.

 

  • مونتاژ کرمان موتور: شما هم با شنیدن نام کرمان یاد دوو سیلو و فولکس‌واگن گل افتادید، روزهای خوبی بود، متاسفانه چند سال اخیر کیفیت تولیدات این شرکت هر سال بدتر از پارسال بوده تا جایی که صدای مشتریان در امده است. صدای باد داخل کابین این خودرو همه گیر شده و شرکت هیچ راه حلی ندارد. در بررسی ما از هر 2 جک اس 5 یکی مشکل صدای باد درب راننده را حداقل داشته است.
  • خدمات پس از فروش: کمبود شدید تعمیرگاه در سطح کشور و حتی در پایتخت دیده می شود. یکی از مشتریان این شرکت لیستی از مشکلاتی که از زمان تحویل خودرو داشته را در اختیار ما قرار داده که برای هر کدام حداقل 2 بار به نمایندگی مراجعه کرده و جالب اینکه هیچ کدام حل نشده بود.
  • کیفیت پایین رنگ: متاسفانه این مورد نیز علاوه بر مشکلات مونتاژ گریبان گیر جک اس 5 است. با کوچکترین ضربه ای رنگ خودرو کنده می شود. رنگ در قسمت های سپر واقعا نازک است.
  • بنزین سوپر: مصرف سوخت خودرو متناسب با نحوه رانندگی متغییر است، در مقایسه با خودروهای مشابه مانند هیوندای ix35 بیشتر نیست. استفاده زیاد از توربو مصرف را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. نکته در نوع بنزین مصرفی است، شما نمی توانید از بنزین سرب دار استفاده کنید. بنزین یورو 4 فقط در تهران عرضه می شود و بنزین سوپر در شهرستان ها نایاب است.
  • مشکلات فنی: هر ماشینی مشکلات فنی دارد، مشکل عدم رفع این موارد توسط کرمان موتور است.
  • تاخیر در تحویل و عدم همکاری شرکت: یکی از مواردی که به خود خودرو هیچ ارتباطی ندارد ولی اگر قصد خرید خودرو صفر را دارید باید بدانید. متاسفانه کرمان موتور در تحویل های سال 96 تاخیر داشته است.
  • خدمات گران! هزینه سرویس بسیار گران است و غیر منطقی است، گول قیمت های سایت و دی جی کالا را نخورید، هزینه سرویس حداقل 3 برابر آن قیمت ها است، برای مثال سرویس 30 هزار JAC S5 AT در سال 97، 500 هزار تومان است.

در این مقاله به صورت فهرست وار به برخی از مزایا و معایب جک اس 5 این خودرو محبوب چینی پرداختیم. همانطور که مشخص است بیشتر مشکلات از نحوه مونتاژ و خدمات ضعیف شرکت کرمان موتور است و عیبی به خود ماشین وارد نیست.

 

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید