قدرتمندترین دوربین دیجیتال دنیا عکس 3200 مگاپیکسل ثبت می کند

مگاپیکسل
دانشمندان نخستین تصاویر را با وضوح بی سابقه 3200 مگاپیکسل ثبت کرده است. آنها با بزرگترین دوربین دیجیتال جهان گرفته شده اند.
 
مجموعه ای از حسگرها که برای جمع آوری تصاویر کهکشان ها طراحی شده اند ، تصاویر اجسام روی زمین را با سرعت 3200 مگاپیکسل گرفته اند. این بالاترین وضوح برای دستگاهی است که تاکنون از اجرام موجود در سیاره ما عکس گرفته است. این سیستم در یک دوربین ادغام شده و به شیلی ارسال شد ، جایی که محققان از آن برای جمع آوری عکس های کهکشان ها استفاده می کنند.
 
این پروژه همکاری بین آزمایشگاه ملی SLAC وزارت انرژی ایالات متحده و پروژه ای برای جمع آوری کاتالوگ گسترده ای از تصاویر کهکشانهای رصدخانه ورا روبین است. دوربین LSST نقشی اساسی در مشاهده تعداد زیادی از کهکشان ها بازی خواهد کرد.
 
مانند یک دوربین معمولی ، یک آرایه با تبدیل نور مرئی منعکس شده از اجسام به سیگنال های الکتریکی کار می کند. ویژگی بارز دوربین مقیاس و توانایی آن در گرفتن جزئیات است.
 
برای ثبت این تصاویر ، سنسورها در شبکه ای ارائه شده اند که تا 150 درجه خنک شده اند. تیم SLAC از یک سوراخ کوچک برای نمایش تصاویر مورد نیاز در صفحه کانونی آرایه استفاده کرد.
 
این دوربین پس از نصب در رصدخانه ، به مدت ده سال تصاویر پانورامایی از کل نیمکره جنوبی آسمان را ثبت می کند. داده های بدست آمده اساس بزرگترین کاتالوگ نجومی در همه زمانها - LSST (بررسی میراث مکانی و زمانی) را تشکیل می دهد ، که برنامه ریزی شده شامل حدود بیست میلیارد کهکشان است.
 
این تلسکوپ به گونه ای طراحی شده است که حسگرهای تصویر می توانند اجسام را 100 میلیون برابر کم نورتر از آنچه با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند ، تشخیص دهند. این حساسیت در دوربین  به شما امکان می دهد تا شعله شمع در فاصله چند هزار کیلومتری را ببینید!

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید