تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق فولاد

تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
نمایندگان مردم در خانه ملت با پیشنهاد اضافه شدن ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح تامین کالاهای اساسی برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد موافقت کردند.

تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 آبان) مجلس شورای اسلامی  با الحاق یک ماده به طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی با 162 رأی موافق، 50 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 

عنوان این طرح عبارت است از؛ مبلغ 250 هزار میلیارد ریال به منابع پیش بینی شده در جزء 2 بند الف ماده واحده اضافه و به شرح زیر هزینه می شود:

1- مبلغ 100 هزار میلیارد ریال برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان حقوق کشوری و لشگری

 

2- مبلغ 100 هزار میلیارد ریال برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد و بازنشستگان غیرعضو هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی

 

3- مبلغ 50 هزار میلیارد ریال برای تامین مسکن محرومان و اقشار آسیب پذیر

حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان پیشنهاد دهنده این الحاقیه در توضیح آن گفت: از محل واگذاری اموال دولت (این اموال دولت ریال نیست) در واقع دولت اموال خود را تحویل می دهد و دستگاه ها و نهادها این کار را انجام می دهند، بدین صورت که دولت 10 هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و کشوری می دهد و آنها خودشان در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اقدام می کند، بنابراین اینجا پولی رد و بدل نمی شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان دیگر نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد، اموال به آن می دهند و خود تامین اجتماعی تبدیل می کند. متاسفانه در همسان سازی حقوق، برای کارگران رعایت همسان سازی و متناسب سازی براساس ماده 12 برنامه ششم صورت نگرفته است، حق بر این است آنچه که برای کشوری و لشگری انجام می شود، برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام گیرد. همچنین برای کارکنان فولاد که متاسفانه انجام نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه باید یک همسان سازی نیز در رابطه با بازنشستگان تامین اجتماعی انجام گیرد، افزود: همچنین قرار است کمیته امداد امام خمینی (ره) 50 هزار واحد مسکونی بسازد و این میزان واحد در هر استانی حدود 2 هزار واحد برای افراد محروم  و مستصعف نیاز به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. این مبلغ نیز تبدیل به پول نمی شود. مثلا در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قرار می گیرند، اموال را دولت به قرارگاه می دهد و آنها 50 هزار واحد مسکونی برای محرومان در سراسر کشور می سازد، این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی نیز به دنبال دارد. همچنین رضایت عمومی را در شرایط سخت اقتصادی کنونی بالا می برد.

 

وی ادامه داد: ازهمکاران محترمی که با رأی دادن به این پیشنهاد در مسیر عدالت اجتماعی گام برمی دارند، تشکر می کنم.

همچنین محمدحسین فرهنگی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: قرار نیست برای حل یک مشکل، تمامی مشکلات دستگاه های دیگر را در قالب طرح معیشتی مطرح کنیم، چرا که سنگ بزرگ به معنای نزدن است. اینکه مسائل مرتبط با صندوق های بازنشستگی و مسکن در مجموعه طرح کالاهای اساسی قرار گیرد، اجرای همان طرح را نیز زیر سوال خواهد برد.

 

همچنین عباس گودرزی در موافقت با این پیشنهاد گفت: تصمیمی برای ایجاد رفاه در جامعه گرفته شده است، لذا باید این تصمیم را کامل و جامع کرد، چه تفاوتی میان بازنشستگان کشوری و لشگری، تامین اجتماعی و فولاد وجود دارد؟ لذا پیشنهاد همکارمان در ارتباط با تکمیل یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق فولاد و از طرفی در نظر گرفتن 50 هزار واحد مسکونی برای محرومان قابل تأمل است و مجلس باید در راستای تحقق این مهم کمک کند. شایسته است نظر به اهمیت تکمیل طرح متناسب سازی دریافتی بازنشستگان این بخش را به طرح تامین کالاهای اساسی اضافه کنیم./منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام