حدود 15٪ از گربه ها در ووهان چین به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند

حدود 15٪ از گربه ها در ووهان چین به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند
حدود 15٪ از گربه ها در ووهان به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند. براساس مطالعه دانشمندان موسسه ویروس شناسی ووهان که در bioRxiv منتشر شده است ، این که آیا SARS-CoV-2 از حیوانات به انسان منتقل می شود ، هنوز مشخص نیست.
 
به تازگی ، دانشمندان دریافته اند که نوع جدیدی از کورو ویروس می تواند نه تنها انسان بلکه برخی از پستانداران - به ویژه ، گربه ها را نیز آلوده کند.
 
براساس این مطالعه ، دانشمندان تصمیم گرفتند كه بررسی كنند كه چه تعداد گربه به ویروس SARS-CoV-2 در ووهان آلوده شده اند ، شهری كه از آن نوع جدید بیماری همه گیر كروناویروس شروع شده است.
 
از آنجا که در حال حاضر هیچ آزمایش نوع جدیدی برای کروناویروس برای گربه ها وجود ندارد ، محققان مجبور بودند روش تجزیه و تحلیل خود را توسعه دهند. آنها شاخص های خاصی را بر اساس پروتئین های SARS-CoV-2 ایجاد کردند و با کمک آنها بررسی کردند که آیا آنتی بادی هایی در خون حیوانات وجود دارد که می توانند ویروس را خنثی کنند؟
 
آزمایش چندین ده گربه خانگی و ولگرد نشان داد که تقریباً 15٪ از آنها به نوع جدیدی از کرونا ویروس آلوده شده اند.
 
وی گفت: "ما آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در بدن بیش از ده گربه از ووهان کشف کردیم. این نشان می دهد که ممکن است در مناطق دیگر کره زمین که تحت تأثیر این بیماری همه گیر هستند ، اتفاق مشابهی رخ دهد. هنوز مشخص نیست که آیا ویروس می تواند از گربه ها به انسان منتقل شود ، اما اخیراً همکاران ما ثابت کرده اند که می تواند توسط قطرات موجود در هوا از یک حیوان به حیوان دیگر منتقل شود. "
 
یادداشت تحریریه: دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا فرد می تواند به یک نوع جدید از کروناویروس از گربه آلوده شود. مشخص است که ویروس فقط بین حیوانات منتقل می شود.از خوانندگان می خواهیم كه به سلامتی گربه ها آسیب نرسانید و در ارتباط با بیماری همه گیر از شر حیوانات خانگی خلاص نشوید.حدالامکان تماس را با حیوانات قطع کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید